زبان بدن زنان و مردان
نوشته شده توسط : الو مشاور

 

زبان بدن چیست؟

حتما تابه حال دقت کرده اید که یک شخص در هنگام صحبت و ارتباط با شما به صورت غیرارادی و ناخودآگاه یکسری حالات و رفتارهای بدنی خاصی از خود بروز می دهد. رفتار و حالاتی مانند حالت قرارگیری دست ها و پاها، ارتباط چشمی و … یکسری اطلاعات با خود دارند که با دانستن آن ها می توان احساسات لحظه ای شخص مقابل را بدست آورد. در مواردی که شخص یک تغییر و چالش احساسی را در درون خود تجربه می کند معمولا این تکاپو در زبان بدن آشکار می شود. استرس و اضطراب، ترس، دروغگویی، احترام، تواضع، اعتماد به نفس و صدها مورد دیگر در زبان بدن تا حد بسیار بالایی قابل تشخیص است.

برای مثال حرکات بدن یک فرد مضطرب حتی برای افرادی که چیزی از زبان بدن نمی دانند نیز قابل درک است. مثال های متعددی وجود دارند که از میان آن ها می توان به دروغگویی اشاره کرد. معمولا فردی که دروغ می گوید نمی تواند ارتباط چشمی مداوم داشته باشد. همچنین ممکن است دستشان را جلوی دهان خود بگیرند و …

 

 
 

زبان بدن مردان

 فورا تغییر می‌کنند:

اگر مردی شما را دوست داشته‌ باشد یا علاقمند باشد شما را تحت تاثیر قرار دهد، به محض این‌که ببینید شما در آن نزدیکی هستید فورا رفتارش تغییر می‌کند. اگر می‌خندد، ناگهان متین و موقر می‌شود. یا اگر آرام نشسته است، ممکن است هیجان‌زده شود یا سعی کند در میان دوستان‌اش در مرکز توجه باشد.

پیشنهاد میشود این مطلب را هم مطالعه کنید:   تفاوت فوبیا و ترس و راهکارهای درمان آن

 ارتباط چشمی:

اگر از خودتان می‌پرسید آیا او شما را دوست دارد یا نه، دنبال این نشانه بشد. آیا قبل از این‌که از اتاق خارج شود، هر قدر هم مشغله داشته‌ باشد یا با هر فردی که باشد، با شما ارتباط چشمی برقرار می‌کند؟ به احتمال خیلی زیاد، می‌خواهد برای آخرین بار به شما نگاه کند، حتی اگر فقط برای یک ثانیه‌ ای بیش‌تر باشد.

با شما رو در رو می‌شوند:

در یک رویداد یا دورهمی شما هر کجا نشسته‌ باشید، همیشه او را در می‌یابید که به نحوی جایی قرار گرفته ‌است تا این شانس را داشته ‌باشد که بدون گردن کشیدن، مستقیما محو تماشای شما شود. ممکن است رو به روی شما بنشیند، یا گوشه‌ای دور از شما بنشیند، اما هر جا بنشیند، خواهید دید همیشه منظره‌ای واضح از شما دارد.

 زیاد محو تماشا می‌شودن:

آیا مدام درمی‌یابید این مرد محو تماشای شما شده ‌است؟ یا به محض این‌که سرتان را به سوی او می‌چرخانید نگاه‌اش را می‌دزدد؟ این نشانه‌های بزرگ در رمزگشایی زبان بدن مردان بیانگر این است که آن مرد به شما علاقه دارد.

سعی می‌کند برای شما خوش‌زبانی کند:

نحوه‌ صحبت کردن او با شما با صحبت کردنش با دیگران متفاوت است. وقتی یک مرد شما را دوست دارد، با شما بی‌پرواتر صحبت می‌کند یا انگار به چیزی که شما می‌گویید بیش‌تر علاقه دارد. از صدایی بم‌تر استفاده می‌کند تا مردانگی‌اش را به شما نشان دهد.

صاف می‌ایستد:

وقتی یک مرد دختری را دوست دارد، می‌خواهد بهترین روی خود را به او نشان بدهد. آیا وقتی پشت سر آن مرد راه می‌روید صاف یا استوار می‌ایستد؟ احتمالا به‌طور غریزی سعی می‌کند با امید تحت تاثیر قرار دادن شما، بهترین ویژگی‌های فیزیکی‌اش را به شما نشان بدهد.

حرکات شما را تقلید می‌کند:

اگر مقابل مردی نشسته‌اید که دوستش دارید، ‌به‌طور غریزی، بدون این‌که حتی متوجه شوید، رفتار او را تقلید می‌کنید. اگر تکیه دهد، شما هم تکیه می‌دهید. اگر یک جرعه آب بنوشد، شما هم همین کار را می‌کنید. مردان هم همین‌طور هستند. وقتی یک مرد شما را دوست دارد، او نیز رفتار شما را تقلید خواهدکرد، و هرگز حتی متوجه نخواهدشد که دارد این کار را می‌کند.

فقط به شما لبخند می‌زند:

آیا آن مرد فقط به شما لبخند می‌زند و وقتی زن‌های دیگر به او سلام می‌کنند لبخندی نمی‌زند؟ احتمالا به شما علاقه‌مند است.

صدایش بلندتر می‌شود:

آیا اگر ناگهان متوجه شود شما در فاصله‌ نزدیکی قرار دارید، ناگهان به سمت شما می‌چرخد و صدایش را بلند می‌کند تا مطمئن شود حرف‌هایش را می‌شنوید؟

پیشنهاد میشود این مطلب را هم مطالعه کنید:   فرسودگی شغلی

زمانی که او را لمس می‌کنید خودش را کنار نمی‌کشد:

بعضی مردها هنگام برخورد با یک زن یا لمس توسط او، خود را کنار می‌کشند. زیرا واقعا نمی‌خواهند لمس شوند، یا به شما یقین ندارند. شاید مثل یک خواهر به شما فکر کنند و با لمس شدن راحت نباشند. اما اگر مردی به شکل مثبت پاسخ نشان دهد، می‌توانید مطمئن باشید که حداقل از شما خوشش می‌آید.

چهره‌اش یک حالت هشیار دارد:

آیا هربار که نظری می‌دهد یا سوالی می‌پرسد، به نظر می‌رسد با حالتی امیدوارانه واقعا منتظر جواب شما است؟

هرگز به شما پشت نمی‌کند:

وقتی مردی به شما علاقه‌مند است، وقتی با او در یک اتاق هستید شما مرکز توجهش خواهید بود. هرگز توجهش از شما دور نمی‌شود و تا زمان خداحافظی از شما روی برنمی‌گرداند.

بالا بردن ابرو:

مردان در پاسخ به چیزی که می‌گویید به صورت ارادی ابروهایشان را بالا می‌برند. این کار می‌تواند علاقه‌ آن‌ها را به حرف‌های شما نشان دهد. هم‌چنین می‌تواند یک واکنش دوستانه باشد، پس باید آن را به فهرست سرنخ‌های بالقوه‌ زبان بدن رمانتیک مردان اضافه کنید.

 

 
 

زبان بدن زنان

با توجه به اینکه خانم ها احساساتی تر هستند زبان بدن زنان نیز می تواند موضوعی گسترده تر از زبان بدن مردان باشد. در واقع زبان بدن در شرایطی که شخص در حالت عادی قرار دارد نمی تواند مستند باشد. اما هر قدر احساسات و حالات مختلف روحی و روانی متفاوتی با شرایط عادی فرد اتفاق بیافتد رفتارها و حالات بدنی فرد می تواند نشانه ای قابل مستند از درون آن باشد.

 حرکات آرام:

حرکاتی که در یک زن حین صحبت کردن یا گوش دادن به شما دارد، مانند بازی با مو یا جواهرات، گرفتن قسمت بالای بازوها یا لمس کردن گردن، اغلب می‌­تواند به معنای عصبی بودن زن یا استرس داشتن او باشد. با این حال، بسیاری از مردان این حرکات را اشتباه برداشت می‌­کنند. برخی از افراد که ادعا می­‌کنند متخصص هستند، به آقایان می­‌گویند که بازی با مو یا جواهرات یا لمس گردن، همگی نشان می‌دهد که زن جذب شما شده است؛ ولی در واقعیت، این علایم نشانه بی­قراری و پریشانی است.

لبخند زدن:

بیشتر افراد تصور می­‌کنند لبخند زدن کسی نشانه دوستی و خوشحال بودن است. جالب است بدانید زنان زیادی هستند که وقتی عصبی می‌شوند لبخند می‌‌زنند. بعضی از خانم‌­ها ممکن است بیش از حد یا بی مورد لبخند بزنند که این عامل، فهمیدن آن‌ها را سخت‌­تر می­‌کند. در بیشتر موارد، بهتر است به جای اینکه فقط به لبخند او توجه کنید، به سخنان زنی که با او صحبت می‌کنید هم گوش دهید و به دنبال سرنخ­‌های دیگری از زبان بدنشان باشید؛ چرا که ممکن است از طریق آن‌ها بفهمید که او نه خوشحال است و نه احساس صمیمیت می‌کند، بلکه مضطرب است.

پیشنهاد میشود این مطلب را هم مطالعه کنید:   پورنوگرافی ؛ تاثیرات مثبت و منفی فیلم پورن

بیان احساسات با حرکات دست:

بسیاری از خانم‌ها با دست خود صحبت می‌کنند، به این معنی که وقتی در یک گفتگو بخواهند احساسات به خرج دهند، از حرکات دست استفاده می­‌کنند. خانم‌ها دقت کنند که استفاده زیاد از حرکات دست بیانگر عواطف، می‌تواند این مفهوم را به سایرین برساند که این زن بیش از حد از لحاظ عاطفی درگیر شده یا به موضوع مکالمه جذب شده است.

ارتباط چشمی:

می­‌توان تفسیرهای متفاوتی از تماس مستقیم چشمی یا نبود آن داشت. زنانی که تماس چشمی مستقیم برقرار می‌­کنند معمولا کاملا درگیر مکالمه هستند و به هیچ وجه مطیع نیستند. آن‌ها ممکن است این تماس چشمی را برقرار کنند تا به شما اطلاع دهند که به شما توجه می‌کنند. برخی از مردان تماس مستقیم چشم را به عنوان نشانه ای از مجذوب شدن طرف می­‌خوانند، اما همیشه اینگونه نیست.

سریع پلک زدن:

برخی از مردان فکر می‌­کنند پلک زدن چشم نشانگر مجذوب شدن یک زن است. مردان پلک زدن چشم را روشی برای معاشقه می­‌دانند؛ ولی اغلب اینگونه نیست. معمولا وقتی خانم­‌ها عصبی یا ناراحت هستند به سرعت پلک می‌­زنند. اگر به یک زن نزدیک شوید و چشمان او به سرعت پلک بزند، نشانه آن است که او نگران و مضطرب است و احتمالا احساس تهدید می­‌کند.

حرکات لب:

زنان معمولا وقتی استرس، نگرانی یا اضطراب دارند، لب پایینی خود را می‌گزند؛ اما بسیاری از آقایان به اشتباه این نشانه از زبان بدن زن را به معنای جذابیت و تمایل  تفسیر می­‌کنند. باید بدانید اگر حرکت به معنای نشان دادن تمایل باشد، با تماس چشمی شدید همراه خواهد بود. در غیر این صورت، آن را به عنوان نشانه‌­ای از عصبی بودن یا استرس داشتن در نظر بگیرید.

چنانچه مایل باشید می توانید برای مشاوره و دریافت پاسخ سوالات خود در مورد “زبان بدن زنان و مردان” می توانید بلا کارشناسان مرکز الومشاوره در تماس باشید.

۱۰ راهکار مناسب در درمان لکنت زبان کودکان
تفاوت و ویژگی های زنان و مردان
علل خیانت زنان به مردان
تفاوت های مهم زنان و مردان در رابطه جنسی

 

 

در صورتی که در حین و یا پس از مطالعه مطلب زیر در خصوص

"زبان بدن زنان و مردان"

نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه یا موضوعات دیگر دارید، میتوانید با مرکز الومشاوره تماس بگیرید. تا سوالات و ابهامات شما به طور کامل برطرف شوند

۹۰۹۹۰۷۲۹۵۸

تماس فقط از تلفن ثابت بدون کد و صفر

مشاورین ما همه روزه (حتی ایام تعطیل) از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ شب آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما میباشند

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

منبع:زبان بدن زنان و مردان

استرس و اضطراب - تعریف اضطراب وراهکارهای مقابله با آن - علائم افسردگی وراهکارهای مقابله با آن - عزت نفس وخودبینی وراهکارههای تقویت آن - وسواس و راهکارهای مقابله - مشاوره روانشناسی تلفنی - مدیتیشن چیست و فواید آن چگونه است؟  - راه های مقابله با بی انگیزگی- احساس تنهایی و راهکارهای برطرف کردن احساس تنهایی - آیا جراحی زیبایی نشانه ی بیماری است؟ هیپنوتیزم چیست؟ - قرص های خواب وانواع آن -  چگونه نه بگوییم ؟! -  وسواس فکری و عملی چیست ؟ روش های موثردرمان بدبینی و شک را بهتر بشناسید - دوستی دختر و پسر از نظر روانشناسی--علت استرس چیست؟-شکست عشقی چیست؟-آموزش بهترین روش های مدیتیشن | چگونه مدیتیشن کنیم-۱۰ راه کنترل عصبانیت و خشم در کمترین زمان-بررسی شخصیت افراد درونگرا و برونگرا-خودشناسی چیست | ۱۰ تکنیک ساده و عملی برای شناخت بهتر خودمان-بی اشتهایی در بارداری-معرفی قرص های خواب آور قوی-بی انگیزگی و عوامل موثر آن-تاثیر موسیقی بر سلامت روان-بیماری آلزایمر چیست؟-- عوارض بی خوابی شبانه چیست-تفاوت و ویژگی های زنان و مردان-علائم و نشانه های بلوغ در پسران-۱۶ راهکار عملی برای تقویت اعتماد به نفستفاوت فوبیا و ترس و راهکارهای درمان آن-زبان بدن زنان و مردانتکنیک های یادگیری زبان بدن-

 




:: برچسب‌ها: زبان بدن , مشاوره روانشناسي , ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: