معرفی دانشگاه خلیج فارس
نوشته شده توسط : الو مشاور

 

معرفی دانشکده های دانشگاه خلیج فارس

دانشکده ادبیات و علوم انسانی:

دانشکده ادبیات و علوم انسانی به عنوان سومین دانشکده دانشگاه خلیج فارس در مهرماه ۱۳۷۴ با ایجاد رشته های تحصیلی مدیریت صنعتی، حسابداری، زبان و ادبیات انگلیسی و کتابداری فعالیت آموزشی خود را آغاز نمود. در این دانشکده که در پردیس ۱ دانشگاه خلیج فارس قرار دارد و در حال حاضر دارای ۷ رشته کارشناسی و ۴ رشته کارشناسی ارشد می باشد.

  • مدیریت صنعتی
  • مدیریت بازرگانی
  • تاریخ
  • زبان و ادبیات عرب
  • زبان و ادبیات انگلیسی
  • حسابداری
  • کتابداری و علوم اطلاع رسانی
  • علوم اقتصادی
  • معارف اسلامی
پیشنهاد میشود این مطلب را هم مطالعه کنید:   معرفی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله

دانشکده مهندسی:

دانشکده مهندسی به عنوان اولین دانشکده دانشگاه خلیج فارس در مهرماه سال ۱۳۷۱ با ایجاد رشته های مهندسی مکانیک و مهندسی عمران و با ۶۹ نفر دانشجو فعالیت خود را آغاز نمود. این دانشکده در پردیس ۱ دانشگاه قرار دارد.

دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی:

دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان چهارمین دانشکده با ایجاد رشته تحصیلی علوم باغبانی فعالیت خود را در برازجان آغاز نمود. هم اکنون این دانشکده با داشتن ۳ رشته تحصیلی و ۱۴ نفر هیئت علمی دارای تعداد ۴۰۰ نفر دانشجو می باشد و تا کنون ۷۰۰ نفر دانشجو به عنوان دانش آموخته از این دانشکده فارغ التحصیل گردیده اند.

  • شیلات
  • باغبانی
  • تولیدات گیاهی

دانشکده معماری و شهرسازی:

این دانشکده از سال ۱۳۸۴ با ارائه یک رشته تحصیلی با هدف احیا و حفظ بافت قدیم شهر بصورت رسمی راه اندازی گردید. ساختمان این دانشکده در بافت قدیم بوشهر در حال ساخت می باشد و هم اکنون کلاس های این دانشکده با یک رشته و ۱۷۱ نفر دانشجو در پردیس دانشگاه دایر می باشد. مطابق برنامه پیش بینی گردیده رشته های شهر سازی و هنرهای کاربردی نیز پس از احداث ساختمان اصلی به رشته موجود اضافه گردد.

همچنین لازم است بدانید که دانشگاه خلیج فارس در ۱۲ رشته تحصیلی دانشجوی دکترا می پذیرد. حضور دو استادی که در سال ۱۳۹۴ در زمره دانشمندان یک درصد برتر دنیا از نظر تعداد استنادات پژوهشی قرار گرفتند و نیز دانشیاران و استادیاران برجسته دیگری که در اجرای طرح های پژوهشی ملی و استراتژیک کشور فعالیت دارند، فضایی مفید و اشتیاق برانگیز برای تحصیل و پژوهش در دوره دکتری را در دانشگاه خلیج فارس به وجود آورده است.

پیشنهاد میشود این مطلب را هم مطالعه کنید:   انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۹۸

 

 
 

امکانات دانشگاه خلیج فارس

کتابخانه دانشگاه:

کتابخانه مرکزی همزمان با تاسیس دانشگاه و اولین دانشکده در سال ۱۳۷۱ راه‌اندازی شید. در سال ۱۳۷۹، کتابخانه شخصی ارزشمند و نفیس مرحوم دکترعبدالحسین نوایی خریداری گردید و پس از ثبت، فهرست‌نویسی و آماده‌سازی در سال ۱۳۸۳ درنرم‌افزار کتابخانه تحت عنوان مجموعه نوایی ورود اطلاعات و به بخش مرجع کتابخانه ارسال شد.
 
مرکز مشاوره دانشگاه خلیج فارس نیز در سال ۱۳۷۶ افتتاح شد. روسای مرکز مشاوره از اول تاکنون با همت خود فعالیت‌های مرکز مشاوره را گسترش دادند. مرکز مشاوره دانشگاه مفتخر است همگام با سایر واحد‌های دانشگاه و در راستای فراهم نمودن شرایط مناسب جهت تحصیل دانشجویان، خدمات مختلفی را ارائه دهد.
 

خوابگاه های دانشگاه خلیج فارس:

دانشگاه خلیج فارس در جهت افزایش آسایش و راحتی دانشجویان، به ارائه خدمات اسکان و تخصیص خوابگاه به دانشجویان می‌پردازد این دانشگاه ۶ خوابگاه پسرانه و سه خوابگاه دخترانه دارد که همه دانشجویان دختر و بیشتر دانشجویان پسر در سال اول ورود می‌توانند از این خوابگاه‌ها استفاده کنند، اما در کنار این خوابگاه‌ها نیز ۶ خوابگاه غیر انتفاعی وجود دارد که اگر دانشجویی نتوانست در خوابگاه دولتی بماند، از این خوابگاه‌ها استفاده کند.
 
 

رتبه علمی دانشگاه خلیج فارس

در حال حاضر ۵۸۸۷ دانشجو و ۲۲۱ استاد در این مرکز مشغول فعالیت می باشند.بر اساس تحلیل های انجام شده این مرکز تاکنون ۲۸۰۷ مقاله علمی در نشریات و همایش های داخلی منتشر نموده است. دانشگاه خلیج فارس صاحب امتیاز و ناشر مجله تخصصی نیست ولیکن تاکنون ۵ همایش توسط دانشگاه خلیج فارس برگزار شده است. علاوه بر این تاکنون ۱۸۰۷ مقاله معتبر بین المللی نیز از این مرکز استخراج شده است. در سال ۱۳۹۸ پژوهشگران دانشگاه خلیج فارس بیشترین مقالات خود را با کلیدواژه های سیستم lsf و اضافه اشکوب منتشر نموده اند.

دانشگاه خلیج فارس از نظر کمیت تولید علم نیز رتبه هجدهم کشور را کسب کرده است. ملاک این ارزیابی هم، استناد‌هایی به مقالات منتشر شده اساتید این دانشگاه در نشریات معتبر بین المللی شده است. در میان دانشگاه‌های جامع کشور که دانشگاه خلیج فارس از نظر کمی رتبه ۱۸ دارد، دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس و شیراز اول تا سوم هستند.
 
علاقه مندان ورود به این دانشگاه و “معرفی دانشگاه خلیج فارس” می توانند برای دربافت مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹ و معرفی سایر دانشگاه های کشور با کارشناسان مرکز الو مشاوره در ارتباط باشند. در صورت لزوم نیز می توانید سایر مطالب مرتبط را مطالعه نمایید:
معرفی دانشگاه گیلان
معرفی دانشگاه صنعتی اصفهان
معرفی دانشگاه تهران
معرفی دانشگاه تبریز
پیشنهاد میشود این مطلب را هم مطالعه کنید:   معرفی دانشگاه علم و فرهنگ

 

 

در صورتی که در حین و یا پس از مطالعه مطلب زیر در خصوص

"معرفی دانشگاه خلیج فارس"

نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه یا موضوعات دیگر دارید، میتوانید با مرکز الومشاوره تماس بگیرید. تا سوالات و ابهامات شما به طور کامل برطرف شوند

۹۰۹۹۰۷۲۹۵۸

تماس فقط از تلفن ثابت بدون کد و صفر

مشاورین ما همه روزه (حتی ایام تعطیل) از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ شب آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما میباشند

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

منبع:معرفی دانشگاه خلیج فارس

معرفی رشته تكنسين پروتزهای دندانی-معرفی رشته مدیریت بازرگانی-معرفی رشته مهندسی نفت-معرفی رشته مهندسی فناوری اطلاعات (IT)-معرفی رشته امور گمرکی-معرفی رشته مهندسی برق-معرفی دانشگاه شاهد-معرفی رشته مهندسی عمران-معرفی رشته مهندسی سیستم-معرفی رشته کاردانی فنی عملیات پتروشیمی-معرفی رشته مهندسی معماری-معرفی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی-معرفی دانشگاه صنعتی اصفهان-معرفی رشته مهندسی مکانیک-رشته های دانشگاه بقیه الله-معرفی زیرگروه های رشته تجربی-معرفی دانشگاه محقق اردبیلی-معرفی رشته مهندسی کامپیوتر-معرفی دانشگاه علم و فرهنگ-معرفی دانشگاه فردوسی مشهد-معرفی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی-معرفی دانشگاه علامه طباطباییمعرفی دانشگاه رازی کرمانشاهمعرفی رشته زمین شناسیمعرفی دانشگاه قممعرفی دانشگاه بین المللی امام رضا-معرفی دانشگاه خلیج فارس-معرفی دانشگاه شیراز- 

 




:: برچسب‌ها: معرفي دانشگاه , انتخاب رشته , كنكورسراسري , ,
:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: