ثبت نام رشته های بدون کنکور سراسری
نوشته شده توسط : الو مشاور

ثبت نام رشته های بدون کنکور سراسری

بهمن ۹۷ اطلاعیه ای از سوی سازمان سنجش کشور مبنی بر پذیرش بیش از ۸۵ درصد از رشته های دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی براساس سوابق تحصیلی و صرفا با ارزیابی معدل کتبی منتشر گردید ، به عبارت دیگر کنکور سراسری تنها برای ۱۵ درصد از رشته محل های پر متقاضی برگزار می شود. لازم به ذکر است که از سال جاری به بعد ، پذیرش بدون کنکور ، با توجه به قوانین مربوطه ، مستقیما توسط دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خواهد بود. همانگونه که اشاره شد، پذیرش در سال ۹۸ بر خلاف سال های گذشته دستخوش تغییراتی شده از جمله زمان ثبت نام ، نحوه ثبت نام ، نحوه پذیرش و اعلام نتایج منجر به تغییر شده است. زمان ثبت نام در این مقطع تحصیلی از ۲۰ اسفند ماه ۹۷ آغاز شده و تا ۶ شهریور ۹۸ ادامه خواهد داشت،داوطلبانی که علاقه به شرکت در رشته محل های مذکور در این دانشگاه را دارند، می بایست پس از مطالعه مفاهیم و ضوابط موجود در دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری ،در زمان مقرر شده اقدام به ثبت نام از طریق پایگاه اطلاع رسانی sanjesh.org نمایند.


دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون آزمون کارشناسی پیوسته

داوطلبانی که تمایل به تحصیل در این مقطع تحصیلی را دارند می بایست شرایط قید شده در دفترچه را دارابوده و در صورت مجاز بودن اقدام به ثبت نام و انتخاب شته نمایند. قابل ذکر است با توجه به عنوان مندرج بر روی دفترچه، داوطلب بعد از پذیرش در دانشگاه، دوره ۴ ساله کارشناسی به صورت پیوسته را به اتمام رسانده و فارغ التحصیل شود. تمامی داوطلبان قبل از ثبت نام می بایست از موارد یاد شده در این دفترچه اطمینان حاصل کرده و به مطالعه کلیه شرایط و ضوابط به کار رفته در دفترچه بپردازند. این دفترچه که درتاریخ ۱۷ بهمن ۹۷ بر روی سایت سنجش قرار گرفته، دارای جداول رشته محل ها و قوانین و شرایط شرکت در ثبت نام بدون کنکور می باشد که ما آن را برای دسترسی بهتر شما داوطلبان، در لینک پایین قرار داده ایم.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور سراسری
دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری مهر ماه ۹۸

مراحل گام به گام ثبت نام بدون کنکور سراسری

باتوجه به اینکه قبلا ذکر شد که ثبت نام در رشته های بدون کنکور سراسری در پذیرش سال ۹۸ با تغییراتی مواجه شده، بنابراین داوطلبانی که تمایل به ثبت نام دارند لازم است مطابق مراحل زیر ثبت نام خود را تکمیل نمایند

  • در ابتدا باید وارد سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org شده و از منوی سمت راست گزینه “سراسری” را انتخاب کنید.
  • سپس باید دفترچه ثبت نام رشته های بدون آزمون ۹۸ را دریافت و آن را به طور کامل بررسی و کد رشته های خود را انتخاب کنید.
  • مدارک جهت ثبت نام بدون کنکور سراسری ۹۸ را آماده کنید. (عكس ۴×۳ يا ۴×۶ كه در سال جاری گرفته شده باشد و می بایست عكس تمام رخ و با زمینه سفید باشد)
  • تکمیل فرم ثبت نام و درج کد رشته محل های انتخاب شده. (هر داوطلب مجاز به انتخاب ۱۰۰ کد رشته محل خواهد بود)
  • پس از انجام تمام مراحل فوق شماره پرونده ۷ رقمی و کد رهگیری ۱۶ رقمی آن را دریافت کنید.
  • در نهایت می بایست مدارک (عکس) خود را آپلود (بارگذاری) کنید.
  • پس از اعلام نتایج در صورت پذیرش باید به صورت حضوری به دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید.
  • ارائه تعهد به دانشگاه مبنی بر ثبت نام و تحصیل در یک رشته محل
  • در پایان باید هزینه ثبت نام را با خرید کارت اعتباری واریز کنید.

ویرایش ثبت نام بدون کنکور سراسری

بسیاری از داوطلبان پس از انجام فرایند ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور سراسری، متوجه ایراداتی در اطلاعات ثبت نامی خود می شوند که بنا به هر دلایلی تمایل به اصلاح و ویرایش آن خواهند داشت. لذا این نکته را نیز باید در نظر داشت که مطابق بند مندرج در دفترچه ثبت نام بدون کنکور سراسری، تمامی داوطلبان ملزم به درج دقیق اطلاعات، بدون هیچگونه اشتباهی می باشند. این سوال برای شما مطرح شود که چه زمانی برای ویرایش اطلاعات ثبت نام رشته های بدون کنکور سراسری می بایست اقدام نمود؟ در جواب به این سوال باید عنوان شود که همزمان با شروع ثبت نام در این مقطع تحصیلی (۲۰ اسفند ۹۷ لغایت ۶ شهریور ۹۸)داوطلبان در صورت نیاز، قادر به ویرایش اطلاعات ثبت نام خود خواهند بود.

باتوجه به انبوه تماس ها که در مرکز الو مشاوره دریافت می شود، تعداد زیادی از داوطلبان برای ثبت نام در این مقطع تحصیلی، دچار بروز ایراداتی  فرم ثبت نامی خود شدند. لذا جهت جلوگیری از این مشکلات، می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی ما تماس حاصل نمایید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت نام رشته های بدون کنکور سراسری

 با مشاوران گروه الومشاوره از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 

 

عنوان: ثبت نام رشته های بدون کنکور سراسری

زمان ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور سراسری - زمان ثبت نام بدون کنکور سراسری ۹۸ - جمع بندی کنکور سراسری رشته انسانی - نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری - زمان انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری ۹۸ - دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور سراسری - جمع بندی کنکور رشته ریاضی - زمان انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری ۹۸ - زمان انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری - جمع بندی کنکور سراسری تجربی - کلید سوالات تجربی - زمان برگزاری کنکور سراسری - باجه های رفع نقص کنکور سراسری - راهنمای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری - زمان اعلام نتایج کنکور سراسری - لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری ۹۸ -




:: برچسب‌ها: لیست رشته های بدون کنکور سراسری مهر 98 , رشته های بدون کنکور سراسری , بدون کنکور ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: