معرفی دانشگاه شیراز
نوشته شده توسط : الو مشاور

معرفی دانشکده های دانشگاه شیراز

ذلنشکده ادبیات و علوم انسانی:

شیراز مهد علم و ادب، زادگاه بزرگان شعر و ادب پارسی است و بنیان دانشکده ادبیات بر اساس قرابت با حافظیه استوار گردیده است و از بدو تاسیس منزلگاه بزرگان و چهره های ماندگار علم و ادب بوده است. این دانشکده با ۵ گروه آموزشی و ارائه ۶ دوره کارشناسی، ۱۲ دوره کارشناسی ارشد و ۸ دوره دکتری، هم اینک جزو دانشگاه های پیشرو در کشور محسوب می شود.

دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی:

این دانشکده در سال ۱۳۵۶ شمسی با پذیرش ۵۰ دانشجو آغاز به کار نمود. این دانشکده اکنون پذیرای بسیاری از دانشجویان است. در حال حاضر دارای رشته‌های: مدیریت و برنامه ریزی آموزشی و درسی، آموزش کودکان استثنایی، روانشناسی تربیتی، تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، روانشناسی بالینی، علوم کتابداری و اطلاع رسانی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، آموزش و پرورش دبستانی و پیش دبستانی می‌باشد.

پیشنهاد میشود این مطلب را هم مطالعه کنید:   زمان انتخاب رشته کنکور سراسری

دانشکده آموزش های الکترونیکی:

دانشکده آموزش های الکترونیکی دانشگاه شیراز اولین و پیشرفته ترین دانشکده الکترونیکی ایران است که در سال ۱۳۸۲ تاسیس گردیده‌ است. ورود به این دانشکده از سال ۱۳۸۶ تنها به وسیله  کنکور سراسری  برای مقطع کارشناسی و برای مقطع کارشناسی ارشد بصورت دانش پذیری است. این دانشکده دارای رشته‌های مهندسی تکنولوژی الکترونیک، مهندسی ابزار دقیق، کامپیوتر، فناوری اطلاعات IT می‌باشد.

دانشکده دامپزشکی:

این دانشکده از مهرماه سال ۱۳۴۸ با جذب ۸ دانشجو و ۱ عضو هیات علمی، فعالیت های علمی خود را آغاز کرد و دومین دانشکده دامپزشکی در ایران، بعد از دانشکده دامپزشکی تهران بود. این دانشکده در حال حاضر با فضایی بالغ بر ۱۰۵ هکتار، علاوه بر پذیرش دانشجو در مقطع دکترای حرفه ای و عمومی دامپزشکی و کارشناسی ارشد فیزیولوژی دامپزشکی؛ در ۱۷ رشته دکترای تخصصی، به تربیت نیروهای متخصص اهتمام دارد. همچنین این دانشکده در سال ۱۳۷۸، نخستین مجله دامپزشکی ایران را تحت عنوان مجله تحقیقات دامپزشکی منتشر ساخت و در سال ۱۳۸۱ موفق به اخذ و دریافت درجه علمی پژوهشی گردید.

دانشکده حقوق و علوم سیاسی:

این دانشکده در سال ۱۳۵۶، تحت عنوان دانشکده حقوق، در مجموعه دانشگاه شیراز و در قالب یک بخش بنامِ حقوق شروع به کار نمود. در سال ۱۳۷۲، اولین دوره کارشناسی ارشد گرایش حقوق عمومی و حقوق خصوصی با پذیرش دانشجو شروع شد و بعد از آن در سال ۱۳۷۵، یک گرایش جدید با نام حقوق بین الملل به مجموعه گرایش های کارشناسی ارشد این رشته اضافه شد. در سال ۱۳۸۱ نیز، رشته علوم سیاسی در این دانشکده، تاسیس و دانشکده به نام دانشکده حقوق و علوم سیاسی تغییر نام یافت.

در سال ۱۳۸۴، گرایش حقوق جزا و جرم شناسی، با پذیرش دانشجو شروع به فعالیت نمود، همچنین در سال تحصیلی ۱۳۸۸، رشتۀ مطالعات منطقه ای با تأکید بر خاورمیانه و شمال آفریقا، که از شاخه های کارشناسی ارشد علوم سیاسی می باشد؛ اقدام به پذیرش دانشجو نمود.

پیشنهاد میشود این مطلب را هم مطالعه کنید:   معرفی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اقتصادی:

این دانشکده در سال ۱۳۸۲، تحت عنوان دانشکده علوم اجتماعی در مجموعه دانشگاه شیراز و در قالب ۳ بخش بنام های اقتصاد، علوم اجتماعی، مدیریت و حسابداری شروع به کار نمود و در سال ۱۳۸۴ به دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اجتماعی تغییر نام داد. در سال ۱۳۸۵، بخش مدیریت و حسابداری در قالب ۲ بخش مجزا فعالیت خود را ادامه دادند و هم اکنون این دانشکده با ۴ بخش مشغول به فعالیت می باشد.

دانشکده الهیات و معارف اسلامی:

بخش الهیات و معارف اسلامی، در سال ۱۳۶۲ در دانشکده ادبیات و علوم انسانی تشکیل شد،  از سال ۱۳۷۴، به تدریج رشته های فلسفه و کلام اسلامی، علومِ قرآن و حدیث و فقه و مبانی حقوق اسلامی هر کدام در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، در این بخش نوگشایی شده و هم اکنون نیز دوره دکترای فلسفه و کلام اسلامی به آن مجموعه افزوده شده است.

این دانشکده دارای حدود ۳۵۰ دانشجو، در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می باشد و در هر نیم سال به بیش از ۷۵۰۰ دانشجوی کارشناسی در قالب ۱۴ واحد درسی، دروس عمومی ارائه می دهد.

دانشکده علوم:

این دانشکده از جمله دانشکده های بزرگ دانشگاه شیراز است؛ انتخاب استاد نمونه کشوری از میان اساتید از جمله معیارهای متعددی است که می تواند نشان دهنده سطح کیفی فعالیت های انجام شده در دانشکده علوم باشد.

برای چندمین بار از میان دانشجویان این دانشکده، دانشجوی نمونه کشوری انتخاب گردیده است. تمامیی دانشجویان دانشگاه شیراز دروس پایه خود را از جمله ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، زمین شناسی، آمار و آزمایشگاه های مربوط به آن ها را در این دانشکده می گذرانند. طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی رشته های مختلف دانشکده علوم، چهار سال می باشد.

دانشکده کشاورزی:

این دانشکده در حال حاضر، ۱۱ بخش فعال آموزشی با رشته ها و مقاطع مختلف تحصیلی و دیگر مراکز تحقیقاتی در اختیار دارد. استفاده از اساتید مجرب، آزمایشگاه های مجهز و امکانات و تسهیلات رفاهی از قبیل ۴ خوابگاه برای برادران در دانشکده و خوابگاه های مناسب در شهر شیراز برای خواهران، سلف سرویس، مسجد، استخر، زمین فوتبال، زمین بسکتبال، زمین والیبال، سالن سرپوشیده ورزشی، مرکز رایانه و شبکه فیبر نوری، مرکز مخابرات، بانک، فروشگاه، اورژانس، مرکز تکثیر و انتشاراتِ دانشجویی، در محیطی بسیار زیبا با هوایی پاک، موجب شده که این دانشکده به عنوان یکی از قطب های آموزشی تحقیقاتی کشاورزی در سطح کشور و منطقه مطرح باشد. 

 

 
 

رتبه علمی دانشگاه شیراز

دانشگاه شیراز در زمینه ایجاد برنامه‌های دکتری در ایران پیشگام بوده‌ است. در حال حاضر این دانشگاه دارای بیش از ۲۰٬۰۰۰ دانشجو، با ۲۰۰ دوره کارشناسی، ۳۰۰ دوره کارشناسی ارشد، یک دوره دکترای حرفه‌ای، و ۱۵۰ دوره دکتری می‌باشد. براساس گزارشی که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ منتشر کرده‌ است، دانشگاه شیراز به ترتیب بین ۶۴ تا ۶۸ دانشگاه و دانشگاه غیر پزشکی در ایران رتبه ۶ را کسب کرده‌ است. همچنین در رده‌بندی سال ۲۰۱۲ یکی از سه دانشگاه برتر غیر فنی و غیر پزشکی به همراه دانشگاه تهران و دانشگاه تربیت مدرس بود.

پیشنهاد میشود این مطلب را هم مطالعه کنید:   معرفی رشته مهندسی معماری

مسلما برای رسیدن به تحصیل در دانشگاه شیراز می بایست تلاش بسیاری کنید بناراین می توانید برای دریافت برنامه ریزی های تحصیلی و کسب موفقیت در کنکور سراسری ۹۹ و “معرفی دانشگاه شیراز” با مشاوران برتر الو مشاوره در ارتباط باشید. سایر مطالب تحصیلی:

معرفی دانشگاه بو علی سینا
معرفی دانشگاه فردوسی مشهد
معرفی دانشگاه صنعتی اصفهان
معرفی دانشگاه تبریز

 

 

در صورتی که در حین و یا پس از مطالعه مطلب زیر در خصوص

"معرفی دانشگاه شیراز"

نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه یا موضوعات دیگر دارید، میتوانید با مرکز الومشاوره تماس بگیرید. تا سوالات و ابهامات شما به طور کامل برطرف شوند

۹۰۹۹۰۷۲۹۵۸

تماس فقط از تلفن ثابت بدون کد و صفر

مشاورین ما همه روزه (حتی ایام تعطیل) از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ شب آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما میباشند

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

منبع:معرفی دانشگاه شیراز

معرفی رشته تكنسين پروتزهای دندانی-معرفی رشته مدیریت بازرگانی-معرفی رشته مهندسی نفت-معرفی رشته مهندسی فناوری اطلاعات (IT)-معرفی رشته امور گمرکی-معرفی رشته مهندسی برق-معرفی دانشگاه شاهد-معرفی رشته مهندسی عمران-معرفی رشته مهندسی سیستم-معرفی رشته کاردانی فنی عملیات پتروشیمی-معرفی رشته مهندسی معماری-معرفی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی-معرفی دانشگاه صنعتی اصفهان-معرفی رشته مهندسی مکانیک-رشته های دانشگاه بقیه الله-معرفی زیرگروه های رشته تجربی-معرفی دانشگاه محقق اردبیلی-معرفی رشته مهندسی کامپیوتر-معرفی دانشگاه علم و فرهنگ-معرفی دانشگاه فردوسی مشهد-معرفی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی-معرفی دانشگاه علامه طباطباییمعرفی دانشگاه رازی کرمانشاهمعرفی رشته زمین شناسیمعرفی دانشگاه قممعرفی دانشگاه بین المللی امام رضا-معرفی دانشگاه خلیج فارس-معرفی دانشگاه شیراز




:: برچسب‌ها: معرفي دانشگاه , انتخاب رشته , دانشگاه شيراز , ,
:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: