قبولی ذخیره دانشگاه آزاد ۹۸
نوشته شده توسط : الو مشاور

قبولی ذخیره دانشگاه آزاد ۹۸

پذیرش در دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی پیوسته از طریق با کنکور و بدون کنکور سراسری صورت می گیرد. داوطلبانی که قصد شرکت در رشته های باآزمون این دانشگاه را دارند لازم است که در کنکور سراسری شرکت نمایند و پس از انتخاب رشته کارنامه نهایی خود را از وبگاه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مشاهده نمایند. حال تعدادی از داوطلبان، پس از مشاهده کارنامه خود با عنوان ذخیره روبه رو شده اند که این دسته از داوطلبان را در دوراهی قبولی و عدم قبولی گذاشته و تصمیم گیری را برای داوطلبان سخت نموده است. داوطلبانی که در پذیرش دانشگاه آزاد قرار گرفته اند، مهلتی برای ثبت نام به این دسته از داوطلبان داده می شود تا در مهلت مقرر ثبت نام در دانشگاه به عمل اورند. در صورتی که داوطلبان پذیرفته شده بنا به هر دلیلی از ثبت نام در دانشگاه ازاد خودداری کرده باشند، ظرفیت قبولی این دسته از داوطلبان به افرادی تعلق می گیرد که جزء ذخیره ها محسوب می شوند. در کنار عنوان ذخیره، عددی در کارنامه کنکور قرار می گیرد که نشان دهنده رتبه ذخیره داوطلب می باشد. به طور مثال داوطلب ذخیره ۵ نسبت به داوطلب ذخیره ۲۰ ارجحیت داشته و الویت ثبت نام با داوطلب ذخیره ۵ خواهد بود.


زمان ثبت نام ذخیره دانشگاه آزاد

همانطور که مستحضرید، نتایج و کارنامه نهایی دانشگاه آزاد معمولا در دهه سوم شهریور ماه بر روی وبگاه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org قرار خواهد گرفت لذا علاقه مندانی که در آزمون، قبولی را از آن خود کرده اند در مهلت مقرر شده لازم است جهت ثبت نام اقدام نمایند. در صورت عدم ثبت نام در رشته محل قبولی، نتایج قبولی افرادی که جزء ذخیره به شمار می روند، در مهرماه منتشر خواهد شد.


نحوه ثبت نام در دانشگاه آزاد

در صورتی که داوطلبان مورد پذیرش دانشگاه قرار گرفته می باشند ، مطابق زمان مقرر شده از سوی دانشگاه اقدام به ثبت نام نمایند. ثبت نام در دانشگاه به دو صورت اینترنتی و حضوری از سوی دانشگاه صورت می گیرد و داوطلب پس از مراجعه به وبسایت دانشگاه قبولی و وارد نمودن اطلاعات اولیه، می بایست با توجه به زمان بندی دانشگاه اقدام به ثبت نام حضوری نماید. برخی از دانشگاه ها معمولا جدولی را با حروف اول نام خانوادگی در صفحه اطلاع رسانی خود قرار داده و داوطلبان برای ثبت نام حضوری می بایست با توجه به جدول درج شده، در دانشگاه حضور یابند.

داوطلبان در صورت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قبولی در رشته های تاپ دانشگاه آزاد، می توانند با مشاوران الو مشاوره تماس حاصل نمایند.


تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی هرساله جهت تکمیل ظرفیت های خالی رشته های خود، اقدام به انتشار دفترچه هایی با عنوان دفترچه تکمیل ظرفیت نموده که این دفترچه معمولا در دو نیمسال مهرماه و بهمن ماه از سوی مرکز اطلاع رسانی اینترنتی این دانشگاه برای تمامی داوطلبانی که مشمول ثبت نام در تکمیل ظرفیت می باشند، صادر می شود. حال ممکن است سوالی مطرح شود که چه کسانی مشمول ثبت نام در تکمیل ظرفیت رشته های باآزمون دانشگاه ازاد می باشند؟

  • افرادی که در کنکور سراسری شرکت کرده اند و در دانشگاه ازاد انتخاب رشته نکرده اند.
  • داوطلبانی که در انتخاب رشته دانشگاه ازاد شرکت کرده، اما مورد قبولی واقع نشده اند.
  • داوطلبان که مورد پذیرش دانشگاه آزاد بوده و در رشته قبولی ثبت نام به عمل آورده اما به دلایل تمایل به ثبت نام در تکمیل ظرفیت این دانشگاه نیز دارند.

لازم است عنوان شود که داوطلب جهت ثبت نام در تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد می بایست هزینه اینترنتی آن را از طریق کارت های عضو شتاب که دارای رمز دوم می باشند، پرداخت نمایند.


دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

همانگونه که قبلا اشاره کردیم، داوطلبانی که قصد امتحان کردن شانس خود جهت قبولی در رشته مدنظر خود را دارند، می بایست در زمان تکمیل ظرفیت دفترچه انتخاب رشته را از صفحه اینترنتی دانشگاه آزاد مطالعه نموده و پس از اطمینان از وجود رشته مدنظر خود، هزینه شرکت در ان را پرداخت نماید.

نکته مهمک تعداد رشته های ارائه شده در دفترچه تکمیل ظرفیت محدود می باشدو لذا توصیه به مطالعه آن برای تمامی داوطلبانی که قصد شرکت در آن را دارند، توصیه می شود.

دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد مقطع کارشناسی پیوسته

دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد مقطع کارشناسی پیوسته

(پس از انتشار لینک فعال خواهد شد)

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قبولی ذخیره دانشگاه آزاد ۹۸

 با مشاوران گروه الومشاوره از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 

منبع:قبولی ذخیره دانشگاه آزاد ۹۸

ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد - ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۹۸ - ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۹۸ - ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد ۹۷انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۹۸ - زمان تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد ۹۸ - زمان تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد ۹۸ - زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۹۸ - اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد ۹۸ - دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد -




:: برچسب‌ها: نحوه ثبت نام در دانشگاه آزاد , قبولی ذخیره در دانشگاه آزاد , دانشگاه آزاد , ,
:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: