مشاوره تحصیلی تلفنی کنکور سراسری
نوشته شده توسط : الو مشاور

 اولویت های برنامه ریزی کنکور ۹۸

هنگامی که تصمیم به الویت بندی برنامه های خود می کنید باید به همه ی موارد توجه داشته باشید. به طور مثال اگر دانش آموز سال چهارم دبیرستان هستید باید قطعا یکی از اولویت های اصلی تان مطالعه دروس سال چهارم برای آمادگی حضور در کلاس درس و امتحانات روزانه و یا هفتگی باشد و اگر فارغ التحصیل هستید باز هم باید دقیقا برنامه زمانی مطالعه تان را مشخص نمایید. با این روش می توانید زمان دقیقی را که در طی روز می توانید به مطالعه اختصاص دهید را مشخص کنید و طبق آن برنامه ریزی نمایید . یادتان باشد از خوتان توقع های غیر ممکن نداشته باشید که مثلا  عادت هایی را که سال ها مطابق آن درس خوانده اید و زندگی کرده اید را تغییر دهید بلکه با برنامه ریزی خودتان تطبیق دهید و هنگامی که اقدام به برنامه ریزی می کنید با شناخت همه این عادت های شخصی برنامه خود را تنظیم نمایید. وقتی صحبت از عادت ها میشود منظور ما میزان خواب، نحوه مطالعه، عادت به مطالعه با صدای بلند و یا مطالعه با قدم زدن، تفریح و مهمانی و سایر اموری که پیش از این وقت خودتان را به آنها اختصاص می دادید می باشد برای اصلاح و بهبود روند مطالعاتی تان وقت دهید و به مرور زمان و طبق برنامه ریزی ساعات مطالعه خود را افزایش دهید .


نقش زمان در برنامه ریزی کنکور ۹۸

مهم ترین چیزی که در قبولی کنکور سراسری علاوه بر درس خواندن منظم و با هدف تاثیر گذار است مدیریت شرایط و زمان است. اگر شما برنامه ریزی درستی داشته باشید میتوانید به بهترین نتیجه دست پیدا کنید و آینده ی خود را تضمین کنید. از زمان حال خود بهترین استفاده را بکنید زیرا لحظه ها بر نمیگردند و موفقیت شما در همین لحظه ها نهفته است. پس توصیه ما به شما این است که با انگیزه و هدف دار برنامه ریزی کنید تا از زمان باقی مانده نهایت استفاده را ببرید. تمام هر آنچه باید در طول روز انجام دهید را یادداشت کرده و الویت بندی کنید. مشاوران خبره و متخصص مرکز الو مشاوره گرد هم آمده و با کسب علم و دانش در این زمینه آن را در اختیار تمام علاقمندان به تحصیل قرار خواهند داد. شما داوطلبان می توانید از تجربیات مشاوران ما در زمینه تحصیل بهره مندشوید.


نحوه صحیح برنامه ریزی کنکور ۹۸

اول از همه بیایید هدف خودتان را مشخص کنید و زمانی را که میتوانید در طی روز به مطالعه برای کنکور اختصاص دهید را تخمین بزنید. ابتدا با مطالعه دقیق هر درس سعی کنید بر موضوع مسلط شوید و سپس به سراغ تست بروید و مهارت خودتان را برای پاسخگویی در آن مبحث بوسیله تست افزایش دهید. کاملا قابل درک است که زمانی متوجه مفهوم کامل مبحث مورد نظر شده اید که بتوانید به تست های آن در ابتدا بطور تشریحی پاسخ دهید. حال که به این توانایی رسیدید می توانید به دنبال راه حل های کوتاه تر در حل سوال مورد نظرتان باشید. فراموش نکنید که تنها تمرین و تکرار با ممارست می تواند شما را به این توانایی برساند.

در تنظیم برنامه خود حتما به ضرایب دروس و توانایی خودتان نیز توجه داشته باشید. یعنی اگر ضریب درسی بیشتر است، می بایست با توجه به توانایی هایتان در آن درس وقت بیشتری را به آن اختصاص دهید. پس از هرمرحله آزمون به بررسی پاسخ سوالات صحیح و غلط خود بپردازید و نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید تا در برنامه ریزی خودتان بتوانید برای تقویت نقاط ضعف خود زمان بیشتری بگذارید و برای در تسلط ماندن در نقاط قوتان نیز برنامه ای مشخص کنید. کافیست تا مدتی مطالعه کردن با برنامه ریزی را امتحان نمایید تا متوجه تاثیر آن در انگیزه و پیشرفتتان شوید. به عنوان نکته پایانی به آن دسته از داوطلبانی که هنگام مطالعه از تمرکز کافی برخوردار نیستند و افکار دیگری هنگام مطالعه به سراغشان می آید و مانع از ایجاد تمرکز کافی و صرف انرژی بی خود برایشان خواهد شد، توصیه می کنیم تا هنگام مطالعه دفترچه ای را در کنار خود قرار دهند و هر فکر و یا کاری که هنگام مطالعه به سراغ شان می آید را روی دفترچه بنویسید و در زمان دیگری به آن بیاندیشید. این کار موجب خواهد شد تا ذهنتان از موضوع پیش آمده رها شود و تمرکزتان بازیابی گردد.


 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مشاوره تحصیلی تلفنی کنکور سراسری

 با مشاوران گروه الومشاوره از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود با مشاوران ما درمیان بگذارید…

منبع:مشاوره تحصیلی تلفنی کنکور سراسری

تاثیر سهمیه ایثارگران ۵ درصدی در کنکور سراسری - محرومیت از کنکور سراسری - کنکور سراسری هنر - فهرست حذفیات منابع کنکور سراسری ۹۸ - هزینه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ - منابع کنکور سراسری ۹۸ -منابع کنکور سراسری ریاضی ۹۸ - انتخاب رشته کنکور تجربی - منابع کنکور سراسری انسانی ۹۸ - منابع کنکور سراسری تجربی ۹۸




:: برچسب‌ها: راهنمای نحوه صحیح برنامه ریزی کنکوری , مشاوره تحصیلی , کنکور سراسری , ,
:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: