سهمیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش
نوشته شده توسط : الو مشاور

سهمیه های موثرآزمون استخدامی آموزش و پرورش

می توان گفت دارا بودن این شرایط خاص و سهمیه های موثر ، سبب قرارگیری داوطلب در موقعیت بهتری می باشد و از جهاتی پذیرش وی مقداری راحت تر خواهد شد. در واقع سهمیه های ذکر شده جزو سهمیه های خاص محسوب می شوند که این سهمیهمستقیما روی رتبه کسب شده داوطلب موثر نیست اما این دسته از داوطلبان در مجموعه ای جداگانه ارزیابی خواهند شد. به بیانی دیگر ، ظرفیت های موجود در یک کدرشته محل ،به متقاضیان با سهمیه های ذکر شده نیز اختصاص خواهد یافت.

لازم است بگوییم که ۲۵ درصد جذب نیرو به ایثارگران ، ۵ درصد نیز به رزمندگانی اختصاص می یابد که ۶ ماه سابقه حضور در مناطق عملیاتی دارند و ۳ درصد نیز سهمیه مربوط به معلولان می باشد.


انواع سهمیه های آزمون استخدامی آموزش و پرورش

تعداد کثیری از داوطلبان این آزمون ، دارای سهمیه هایی می باشند که این سهمیه های موثر (بر اساس قوانین تصویب شده از سوی مراجع مربوطه) در هنگام ثبت نام و در فرم پیش نویس مربوط به آن باید وارد شود. از جمله سهمیه ها و امتیازات این آزمون برای داوطلبین واجد شرایط می توان به : امتیاز داوطلبان بومی ، سهمیه ایثارگران و سهمیه معلولین اشاره کرد.


مشمولین سهمیه های آزمون استخدامی آموزش و پرورش

همانطور که قبلا ذکر کردیم ،داوطلبان برای استفاده از سهمیه های خود می بایست آن را در فرم پیش نویس خود در بازه زمانی ثبت نام  وارد نمایند که برای این منظور می بایست شماره سریال مربوط به آن را در فیلد مربوطه به ثبت برسانند. در ادامه به مشمولین سهمیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش خواهیم پرداخت.

ایثارگران سهمیه ۵ درصد :

سهمیه ۵ درصدی ایثارگران
۱٫ رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
۲٫ همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
۳٫ فرزندان آزادگان در اسارت کمتر از ۱ سال

۴٫ فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد(۲۵%)

ایثارگران سهمیه ۲۵ درصدی :

سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران
۱٫آزادگان
۲٫همسر و فرزندان آزادگان در اسارت داراي ۱ سال و بالاي یک سال
۳٫جانبازان
۴٫همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر (۲۵% و بالاتر )
۵٫همسر و فرزندان شهدا
۶٫خواهر و برادر شاهد

سهمیه بومی 

اکثر داوطلبان در هنگام ثبت نام این آزمون با اصلاح سهمیه بومی مواجه می شوند و از آنجایی که ممکن است اطلاعاتی در این زمینه نداشته باشند، به اشتباه آن را نادیده می گیرند . در واقع سهمیه بومی گزینی جزو سهمیه های آزمون استخدامی آموزش و پرورش می باشد که به رشته هایی که  پذیرش استانی دارند ، تعلق می یابد.

سهمیه های استخدامی استان های آذربایجان غربی ، خراسان جنوبی ، سیستان و بلوچستان ، چهارمحال بختیاری ، کهکلویه و بویر احمد ، هرمزگان ، کرمان ، بوشهر، خوزستان وکردستان را شامل می شود.

همچنین نمره داوطلبان بومی استان با ضریب (۱/۲) یک و دو دهم و بومی شهرستان با ضریب (۱/۴) یک و چهار دهم محاسبه می شود و داوطلبا می بایست در آزمون های کتبی(عمومی و تخصصی) و مصاحبه آزمون استخدامی نمره حد نصاب امتحان مشترك فراگیر را کسب نمایند .


سهمیه معلولین

داوطلبانی که شامل سهمیه معلولان هستنند وجزو معلولین عادی محسوب می شوند با ارائه معرفی نامه از سوی بهزیستی می توانند از سهمیه استخدامی( ۳ درصد سهمیه مربوط به حقوق معلولان ) خود صرفاً از طریق شرکت در امتحان مشترك فراگیر و کسب حد نصاب نمره لازم ، رقابت بین کلیه داوطلبان معلول و حداکثر دوبرابر ظرفیت معرفی به مصاحبه استخدامی انجام می گیرد .

همچنین داوطلبان مشمول این سهمیه توجه داشته باشند براساس توانایی خود به منظور انجام شغلی که در آن استخدام خواهند شد ، انتخاب کنند.


 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سهمیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش

 با مشاوران گروه الومشاوره از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود با مشاوران ما درمیان بگذارید…

منبع:سهمیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش

کارنامه آزمون استخدامی آموزش و پرورش - زمان انتشار دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی ۹۸ - نحوه برگزاری آزمون استخدامی - دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی ۹۸ - ثبت نام آزمون استخدامی - دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش - منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۹۸ - منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش - زمان انتشار دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی ۹۸ - اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورشاستخدامی آموزش و پرورش - آزمون استخدامی ۹۸ - 




:: برچسب‌ها: سهمیه موثر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش , زمون استخدامی , آموزش و پرورش ,
:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: