اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد
نوشته شده توسط : الو مشاور

اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد ۹۸

لازم است در ابتدا گفته شود که زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ به دلیل جاری شدن سیل اخیر، طبق صلاحدید سازمان سنجش کشور برای کلیه داوطلبان به تعویق افتاد و به دلیل  تصمیمات سازمان سنجش کشور، جهت برگزاری آزمون مذکور به صورت عادلانه میان تمامی داوطلبان، زمان برگزاری به تاریخ ۲۳ و ۲۴ خردادماه موکول گردید. از انجایی که زمان برگزاری کنکور یاد شده به تعویق افتاده، بنابراین زمان انتخاب رشته و زمان اعلام نتایج نیز ،برخلاف روال انجام شده در سال های گذشته، در سال جاری نقض شده و پیش بینی می شود زمان اعلام نتایج اولیه و انتخاب رشته این ازمون در اوایل مرداد ماه همراه باشد.

در ادامه شایان به ذکر است که کنکورکارشناسی ارشد دانشگاه سراسری و دانشگاه ازاد چند سالی است که با یکدیگرادغام شده و تمامی داوطلبانی که در آزمون کارشناسی ارشد شرکت نموده اند، مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه ازاد نیز می باشند. به عبارت دیگر ، داوطلب با شرکت در یک آزمون، مجاز به دو انتخاب رشته در دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد خواهند بود. همانگونه که پیش تر گفته شد، داوطلب می بایست جهت انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری، از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش کشور به نشانی sanjesh.org اقدام نماید. در حالی که علاقه مندان برای دانشگاه های آزاد ،جهت انتخاب رشته لازم است به مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه و به ثبت۵۰ رشته محل اقدام نمایند.


زمان اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد

در پی اعلام نتایج اولیه و انتخاب رشته، داوطلبان در تب و تاب اعلام نتایج نهایی و قبولی در آزمون سراسری کارشناسی ارشد می باشند که این نتایج مطابق نتایج اولیه آزمون نیز، در قالب کارنامه نهایی خواهد بود. در این کارنامه، اطلاعات شخصی و کد رشته محل قبولی داوطلب عنوان شده است که در صورتی که داوطلب در این آزمون پذیرفته نشده باشد، هیچ رشته محلی بر روی کارنامه نمایش داده نخواهد شد. داوطبان پس از مشاهده کارنامه نهایی ازمون خود در صورت تمایل قادر به ثبت نام در دانشگاه و رشته مذکور می باشد.


اعتراض به نتایج آزمون کارشناسی ارشد  ۹۸

این امکان وجود دارد که داوطلبان پس از دریافت کارنامه خود به نتایج آزمون اعتراض داشته باشند ، در این خصوص باید بگوییم که امکان اعتراض وجود دارد.

برای این کار در قدم اول باید وارد سایت سازمان سنجش شده و همانند تصویر بر روی گزینه ارسال درخواست کلیک کنید.

  • با کلیک بر روی گزینه “عضویت در سایت” فرمی همانند تصویر برای شما به نمایش در خواهد آمد ، که بایستی با دقت به تمام سوالات آن پاسخ دهید.

  • پس از اتمام مراحل فوق و تایید آن نام کاربری و رمز عبور به آدرس ایمیل شما ارسال خواهد شد. که با استفاده از این نام کاربری و رمز عبور می توانید برای ثبت درخواست خود باید مجددا به صفحه اول سیستم پاسخگویی بازگردید و بر گزینه “ورود به سیستم” را انتخاب و نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید.

  • در این مرحله بایستی گزینه “درخواست جدید” را از سمت راست منوی اصلی را انتخاب نموده و وارد صفحه جدیدی شوید که در آن باید نوع آزمون و سال برگزاری آن را مشخص نموده و سپس گزینه جستجو را انتخاب کنید تا تصویر ذیل برای شما به نمایش دربیاید.

  • در این گام می توانید بر روی گزینه “کارشناسی ارشد” کلیک نموده و درخواست خود را به ثبت برسانید.


نحوه مشاهده نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ۹۸

همانطور که مستحضر هستید تمامی مراحل آزمون کارشناسی ارشد ، دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد به صورت مشترک و همزمان انجام می گردد که اعلام نتایج آن ها نیز در قالب یک کارنامه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد. بسیاری از داوطلبان هیچ اطلاعی از نحوه دریافت نتایج آزمون کارشناسی ارشد ندارند ، بنابراین تصمیم گرفته ایم با نگارش مقاله ای شما را در این زمینه راهنمایی کنیم.

  • برای دریافت نتایج آزمون مذکور در ابتدا باید همانند تصویر وارد سایت سازمان سنجش به نشانیsanjesh.org شده و از منوی سمت راست بر روی گزینه “کارشناسی ارشد” کلیک کنید.

پس از وارد شدن به منوی کارشناسی ارشد ، بر روی لینک فعال شده “سامانه جامع آزمون کارشناسی ناپیوسته سال ۹۸” کلیک کنید.

پس از باز شدن صفحه مربوطه روی ” ورود به سیستم ” کلیک می کنید.

برای دریافت نتایج آزمون و مشاهده کارنامه دو روش وجود خواهد داشت:

روش اول : در این روش داوطلب باید شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام را وارد نماید تا نتایج را مشاهده کند.

روش دوم: در این روش داوطلب باید شماره پرونده ، کد ملی و سال تولد خود را وارد نموده تا نتایج کارشناسی ارشد خود را مشاهده کند.

ممکن است برخی از داوطلبان بنا به هر دلیلی به شماره پرونده و یا کد پیگیری خود دسترسی نداشته باشند ، این دسته از داوطلبان می توانند برای بازیابی اطلاعات خود به سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و درخواست خود را ارسال کنند. چنانچه موفق به انجام این کار نشدید می توانید با مشاوران مرکز الو مشاوره تماس حاصل فرمایید.


نکات مهم در خصوص ارسال درخواست از طریق سیستم پاسخگویی

  1. آدرس ایمیل هر داوطلب باید مختص به خود او باشد چرا که چند کاربر نمی توانند از یک آدرس الکترونیکیاستفاده کنند.
  2. آدرس ایمیل باید فعال باشد چرا که نام کاربری و رمز عبور به همان پست الکترنیکی ارسال خواهد شد.
  3. به دلیل عدم امکان ویرایش هنگام ثبت متن درخواست کاملا دقت کنید که اشتباهی وجود نداشته باشد. در غیر این صورت درخواست شما بررسی نمی شود.
  4. دقت کنید که در هنگام عضویت در سایت سازمان سنجش (سیستم پاسخگویی) زبان کیبورد خود را بهانگلیسی تغییر دهید.

               

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد

 با مشاوران گروه الومشاوره از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید…

 

منبع:اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۸ - شهریه کارشناسی ارشد - شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه ازاد - مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد - شهریه کارشناسی ارشد 98 - شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه ازاد98 - دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 98 - 
اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد - شهریه کارشناسی ارشد 98-99 - 




:: برچسب‌ها: آزمون کارشناسی ارشد98 , اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد , نتایج اولیه , ,
:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: