استخدامی آموزش و پرورش
نوشته شده توسط : الو مشاور

استخدامی آموزش و پرورش

استخدامی آموزش و پرورش

یکی از آزمون های پر متقاضی کشور که برای چندین ارگان برگزار می شود ، آزمون استخدامی می باشد. به جرات می توان گفت که اکثر داوطلبان و ظرفیت این آزمون به آموزش و پرورش تعلق دارد. معمولا فارغ التحصیلان رشته های مختلف ، علاقه بسیار زیادی به ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۹۸ دارند تا از این طریق وارد شغل معلمی شوند. همواره علاقمندان در تماس با مشاوران مرکز الو مشاوره ، سوالاتی در زمینه زمان و نحوه ثبت نام ، شرایط شرکت در آزمون ، منابع و نحوه برگزاری آزمون ، می پرسند ، به همین منظور تصمیم گرفته ایم با نگارش مقاله ای ، به تمام سوالات داوطلبان پاسخ دهیم. 


 

 


استخدامی آموزش و پرورش

همانطور که پیش تر به آن اشاره شد ثبت نام آزمون استخدامی ۹۸ ، از طرفداران بسیار زیادی برخوردار می باشد که داوطلبان می توانند در صورت دارا بودن شرایط لازم ، دهه آخر اردیبهشت ماه اقدامات لازم را انجام دهند. نکته مهمی که باید یادآور شویم این است که ثبت نام تنها به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانیsanjesh.org انجام می شود. این امکان وجود دارد که برای شما این سوال مطرح گردد که هزینه ثبت نام به چه صورت می باشد و نحوه پرداخت آن چگونه خواهد بود؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هزینه ثبت نام سال گذشته ۳۶ هزار تومان بوده اما ممکن است امسال درصدی افزایش پیدا کند و نحوه پرداخت آن ها فقط به صورت اینترنتی و از طریق کارت های عضو شبکه شتاب (دارای رمز دوم) خواهد بود. شایان ذکر است که احتمالا زمانی را به عنوان فرصت مجدد برای داوطلبان قرار داده شود که نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند و یا داوطلبانی که بنا به هر دلیلی موفق به ثبت نام نشده اند ، اقدامات لازم را انجام دهند.

نکته : لازم است بگوییم که ۲۵ درصد جذب نیرو به ایثارگران ، ۵ درصد نیز به رزمندگانی اختصاص می یابد که ۶ ماه سابقه حضور در مناطق عملیاتی دارند و ۳ درصد نیز سهمیه مربوط به معلولان می باشد.


شرایط ثبت نام در آزمون استخدامی ۹۸

برای شرکت در هر آزمونی ، داوطلبان باید شرایط لازم را دارا باشند ، آزمون استخدامی نیز مانند سایر آزمون های دیگر ، دارای شرایط عمومی و اختصاصی می باشد. که در این قسمت به توضیح این شرایط خواهیم پرداخت ، لازم به ذکر است که شرایط آزمون استخدامی و استخدامی آموزش پرورش یکسان است اما باید توجه داشته باشید شرایط هر رشته متفاوت است.

شرایط عمومی

داشتن تابعیت ایرانی

التزام به نظام جمهوری اسلامی ایران و چهارچوب قانون اساسی

معتقد بودن به دین اسلام و یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران

داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی (ویژه آقایان)

شرط سنی ۳۰ سال برای داوطلبان دارای مدرک فوق دیپلم (کاردانی)

شرط سنی ۳۵ سال برای داوطلبان دارای مدرک لیسانس

شرط سنی ۴۰ سال برای داوطلبان دارای مدرک فوق لیسانس

شرط سنی ۴۵ سال برای داوطلبان دارای مدرک دکتری

شراط اختصاصی

شرایط اختصاصی آزمون استخدامی متناسب با رشته مورد نظر هر داوطلب مشخص می شود و شامل مصاحبه‌ ها ومعاینات پزشکی است و در نهایت نیز پذیرش انجام خواهد شد.

همانطور که می دانید پذیرش داوطلبان به صورت بومی انجام می شود ، به عبارت دیگر شرایط هر استان دامنه‌ پذیرش صورت خواهد گرفت و در دامنه پذیرش چند شهرستان و منطقه وجود دارد و فرد باید شغلی را انتخاب کند که در همان ظرفیت پذیرش باشد.


دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی چند روز قبل از شروع ثبت نام ، بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و داوطلبان می توانند همان اواخر اردیبهشت دریافت کنند. دفترچه متشکل از ، منابع آزمون ، زمان و نحوه ثبت نام ، شرایط و …. می باشد. با توجه به اینکه دفترچه ثبت نام هنوز منتشر نشده است در صورت انتشار این صفحه بروزرسانی خواهد شد.

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی
دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی ۹۸
(در صورت انتشار لینک بالا فعال خواهد شد)

سایت ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۹۸

متقاضیان برای انجام پروسه ثبت نام آزمون استخدامی باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور که به نشانی sanjesh.org مراجعه کنند. شایان ذکر است ، ثبت نام تنها از طریق سایت مذکور انجام خواهد شد و واریز هرگونه هزینه به سایت های دیگر ، قابل استرداد نخواهد بود.

راهنمای گام به گام ثبت نام 

  • در ابتدا باید وارد به صفحه اینترنتی سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شوید.
  • در گام دوم باید از صفحه اصلی ، گزینه “استخدام متمرکز دستگاه های اجرایی کشور” انتخاب کنید.
  • در گام سوم بایستی دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی ۹۸ را از طریق کلیک بر روی لینک مربوطه دانلود و آن را با دقت مطالعه کنید تا در جریان کامل آزمون قرار بگیرید.
  • مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام را تهیه نمایید.
  • در این مرحله باید کارت اعتباری مربوطه را به صورت اینترنتی خریداری کنید و شماره سریال آن را دریافت کنید. (پرداخت هزینه تنها از طریق کارت های عضو شبکه شتاب و دارای رمز دوم امکان پذیر خواهد بود)
  • پس از انجام تمام مراحل فوق بایستی بر روی لینک فعال شده “ثبت نام آزمون استخدامی ” کلیک نموده و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.
  • تکمیل فرم ثبت نام آزمون استخدامی و کلیک بر روی گزینه تایید.
  • در نهایت باید شماره پیگیری ثبت نام را برای مراحل بعدی دریافت و آن را نزد خود نگه دارید.

رشته های مورد پذیرش در آزمون استخدامی آموزش پرورش

با توجه به اهمیت و داوطلبان بسیار زیاد آزمون استخدامی آموزش و پرورش در ادامه رشته هایی که در آن گزینش وجود دارد را ذکر نموده ایم.

زیست شناسی

آموزش کودکان استثنایی

الهیات و معارف اسلامی

ادبیات عرب

آموزگار تربیت بدنی

مدیریت خانواده

شیمی

زبان و ادبیات فارسی

ماشین ابزار

مهندسی نقشه کشی معماری

مهندسی صنایع فلزی

مهندسی مکانیک خودرو

مهندسی معدن

مهندسی عمران

ارتباط تصویری

مهندسی الکترونیک

مهندسی کامپیوتر

تاریخ

آموزش ابتدایی

گرافیک

علوم اجتماعی

علوم تجربی

فیزیک ریاضی

مهندسی سرامیک

عکاسی

زبان انگلیسی

پویانمایی

طراحی دوخت

صنایع دستی – فرش

بازیگری

زمین شناسی

مهندسی برق

تربیت کودک

مهندسی تاسیسات

مهندسی صنایع شیمیایی مهندسی صنایع چوب

مهندسی چاپ

حسابداری

منبع: استخدامی آموزش و پرورش

کارنامه آزمون استخدامی آموزش و پرورش – زمان انتشار دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی ۹۸ – نحوه برگزاری آزمون استخدامی – دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی ۹۸ – ثبت نام آزمون استخدامی – دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش – منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۹۸ – منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش – زمان انتشار دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی ۹۸ – اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش –استخدامی آموزش و پرورش – آزمون استخدامی ۹۸ – نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۹۸ – اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش – نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش – 




:: برچسب‌ها: آزمون استخدامی , آزمون استخدامی آموزش و پرورش , ثبت نام آزمون استخدامی ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: