مشاوره انتخاب رشته دکتری
نوشته شده توسط : الو مشاور

مشاوره انتخاب رشته دکتری ۹۸

ممکن است بسیاری از افراد با نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری آشنا نباشند ، به دلیل اهمیت و حساسیت این موضوع مطلبی را تحت عنوان ” مشاوره انتخاب رشته دکتری ” برای شما ارائه نموده ایم.

نکات بسیار مهم پیرامون انتخاب رشته دکتری
  • هرگز روی رتبه کسب شده خود در آزمون کتبی حساب نکنید. اکیدا توصیه می کنیم که داوطلبانی که رتبه های حتی یک رقمی در این آزمون کسب نموده اند ، تضمین نمی شود که دانشگاه هایی مانند دانشگاه تهران قبول شوند ، بنابراین انتخاب رشته خود را براساس علاقه انجام دهید.
  • در انتخاب رشته همواره تلاش کنید که در رشته های اصلی و مطابق با رشته دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد خود انتخاب کنید. برای مثال رشته هایی مانند مدیریت ، علوم اجتماعی و فیزیک که متقاضیان می توانند گرایش های مختلفی را انتخاب کنند ، بهتر است گرایش مرتبط با دوره های قبل خود را در اولویت قرار دهند چرا که این کار باعث می شود در روز مصاحبه اساتید نظر مثبتی در خصوص این امر داشته باشند.
  • چنانچه قادر به استفاده از سهمیه مربی هستید ، قدر کد رشته های پژوهش محور خود را بدانید ، چرا که معمولا سهمیه های آزاد اینگونه انتخاب ها را در اولویت انتخاب های قرار نمی دهند. به دلیل اینکه هزینه تحصیل شما توسط موسسه شما واریز می شود قدر این فرصت های بی رقیب را بدانید و هرگز کدهای رشته های پژوهشکده را انتخاب نکنید.
  • پس از اولویت بندی کردن کد رشته ها چندین بار آن را چک کنید و حتما از افراد با تجربه در این زمینه مشورت کنید.
  • برای انجام انتخاب رشته ابتدا حتما دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری را با دقت مطالعه کنید تا در جریان تمام موارد، جزئیات و کد رشته ها قرار بگیرید.
  • به چند برابر ظرفیت رشته ها حتما دقت کنید. اگر رتبه شما نسبتا مناسب نیست هرگز امید خود را از دست ندهید. به ویژه اگر رزومه آموزشی – پژوهشی خوبی دارید.

زمان و شرایط انتخاب رشته دکتری ۹۸

همانطور که می دانید نتایج آزمون دکتری ۳۱ فروردین بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت و داوطلبان پس از دریافت نتایج (مشاهده کارنامه اولیه) خود اگر مجاز به انتخاب رشته شده باشند ، می بایست تا ۵ اردیبهشت ماه اقدامات لازم را جهت انتخاب رشته انجام بدهند. لازم است گفته شود ، با توجه به اینکه آزمون دکتری سراسری و آزاد با یکدیگر ادغام شده و در یک بازه زمانی به صورت مشترک انجام می شود ، انتخاب رشته هر یک به صورت مجزا از سایت های رسمی خود انجام می گردد. لازم به ذکر است که تمامی داوطلبانی که در آزمون دکتری سال ۹۸ حضور یافته اند مجاز به شرکت در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد می باشند و حق انتخاب ۵۰ کد رشته محل را دارند.


دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری

داوطلبان برای شرکت در انتخاب رشته باید ابتدا دفترچه انتخاب رشته را از سایت سازمان سنجش دانلود کنند تا به طور کامل در جریان روند انتخاب رشته و کد رشته محل ها قرار بگیرند ، سپس با آگاهی کامل کد رشته های خود را در فیلد مربوطه ثبت کنند.

دفترچه انتخاب رشته دکتری 

دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری سراسری ۹۸
(بر روی لینک کلیک نمایید)


روش گزینش داوطلبان در انتخاب رشته دکتری سراسری ۹۸

پس از پایان پروسه انتخاب رشته آزمون دکتری ۹۸ ، سازمان سنجش کد رشته محل های انتخابی داوطلبان را ارزیابی نموده و پس از حدودا چند هفته ، از داوطلبان پذیرش شده جهت انجام مصاحبه دعوت به عمل می آورد. لازم است گفته شود که دعوت دانشگاه ها از داوطلبان با عوامل مختلفی چون تعداد اعضای هیئت علمی ، اعتبار ، همچنین تراز و رتبه بستگی خواهد داشت.

معمولا سازمان سنجش کشور سه معیار نمره کل داوطلب (تراز) ، رشته محل های انتخابی داوطلب وحدنصاب دانشگاه را بررسی نموده و نهایتا نتایج انتخاب رشته را اعلام می کند که بر اساس آن مشخص می شود که داوطلب برای انجام مصاحبه رشته مورد نظر خود باید به دانشگاهی مراجعه کند. فراموش نکنید همراه داشتن تمام مدارکی که را که نشان دهنده رزمه کاری و تجربه شما می باشد ، می تواند تا حد زیادی به موفقیت شما کمک کند و همواره سعی کنید قبل از روز مصاحبه مطالب مختلفی را جهت راهنمایی و مشاوره مطالعه کنید تا با آمادگی بهتری در جلسه حضور یابید.

معمولا دانشگاه فهرست اسامی داوطلبانی را که در جلسه مصاحبه حضور یافتند ، به همراه امتیازی که در مصاحبه کسب کرده اند به سازمان سنجش ارسال می کند و در پایان سازمان سنجش اسامی پذیرفته شدگان نهایی را با توجه به تراز نمره آزمون و تراز مصاحبه علمی و سهمیه ها در قالب اعلام نتایج دکتری ۹۸ بر روی سایت خود قرار می دهد. چنانچه پس از مطالعه این مقاله سوال و یا ابهابی برای شما مطرح گردید می توانید با مشاوران متخصص ما در مرکز الو مشاوره تماس حاصل فرمایید ، تا راهنمایی های لازم را در این زمینه در اختیار شما قرار دهند.


                     

  

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مشاوره انتخاب رشته دکتری

 با مشاوران گروه الومشاوره از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید…

منبع:مشاوره انتخاب رشته دکتری

نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری ۹۸ - مشاوره انتخاب رشته دکتری ۹۸ - تاریخ برگزاری آزمون دکتری - نحوه برگزاری آزمون دکتری - زمان انتخاب رشته دکتری ۹۹ - مدارک مصاحبه دکتری وزارت بهداشت - اعلام نتایج اولیه دکتری ۹۹ - مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۹۸ - دکتری بدون کنکور سراسری - تغییرات آزمون دکتری - مشاوره انتخاب رشته دکتری ۹۸ - مشاوره انتخاب رشته دکتری - 




:: برچسب‌ها: زمان انتخاب رشته دکتری , دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری , انتخاب رشته , ,
:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: