انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه ازاد
نوشته شده توسط : الو مشاور

انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه ازاد

همانطور که واقف هستید، انتخاب رشته از مراحل مهم و حیاتی هر داوطلب کارشناسی ارشد می باشد که در صورت دارا بودن انتخاب رشته دقیق و منطقی، داوطلب نتیجه مطلوبی را کسب خواهد کرد. با انتشار کارنامه اولیه دانشگاه های سراسری، داوطلبان با در دست داشتن کد دسترسی درج شده در کارنامه اولیه ازمون کارشناسی ارشد، قادر به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد خواهد بود.

نکته مهم: کد دسترسی در پایان کارنامه کلیه داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده اند ثبت می شود.

با توجه به اینکه زمان برگزاری آزمون سراسری کارشناسی ارشد ۹۸ بنا به دلیلی به تعویق افتاد، لذا زمان اعلام نتایج اولیه به احتمال زیاد در دهه اول مرداد ماه خواهد بود. در پی انتشار دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری کارشناسی ارشد از صفحه اطلاع رسانی سازمان سنجش کشور به نشانی sanjesh.org، مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد در دهه دوم مردادماه دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد را از وبگاه اطلاع رسانی خود به نشانی azmoon.org منتشر خواهد کرد. داوطلبان علاقه مند به پذیرش در رشته دلخواه خود در دانشگاه آزاد، قادر به درج حداکثر ۵۰ رشته محل خواهند بود.


دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 

داوطلبانی که درآزمون کارشناسی ارشد در تاریخ ۲۳ و ۲۴ خردادماه شرکت کرده اند، مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد از طریق کد دسترسی ذکر شده در قسمت پایین کارنامه اولیه خود خواهند بود که داوطلبان علاقه مند به پذیرش در دانشگاه ازاد می بایست بعد از مطالعه دفترچه انتخاب رشته دانشگاه مذکور، به سامانه اطلاع رسانی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org مراجعه نموده و نسبت به انتخاب رشته این دانشگاه اقدام نمایند.

دفترچه انتخاب رشته دوره کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه های آزاد

مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه ازاد اسلامی

ممکن است بسیاری از افراد با نحوه انتخاب رشته برای پذیرش در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه ازاد آشنا نباشند ، به دلیل اهمیت و حساسیت این موضوع مطلبی را تحت عنوان ” مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد” برای شما ارائه نموده ایم.

  • در هنگام انتخاب رشته، بر روی علاقه مندی خود تمرکز کرده و رشته هایی را انتخاب نمایید که علاوه بر علاقه مندی شما، بازار کار مناسبی را دارا می باشد.
  • برای انجام انتخاب رشته ابتدا حتما “دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد” را با دقت مطالعه کنید تا در جریان تمام موارد، جزئیات و کد رشته ها قرار بگیرید.
  • سعی کنید رشته محل های اطراف استان خود را مدنظر قرار دهید( البته در بعضی مواقع شهر های خارج از محل زندگی داوطلب، گستردگی و تنوع رشته را دارا می باشند)
  • انتخاب های اولیه خود را به صورت کاملا رویایی و خوش بینانه چیدمان کرده و رشته هایی را لحاظ کنید که از نظر شما قبولی در آن ها برای شما احتمال بسیار کمی وجود خواهد داشت.
  • در انتخاب های میانی خود، رشته ها را به صورت کاملا واقع بینانه قرار داده و دقت بسیاری را برای چیدمان آن ها در نظر بگیرید. احتمال قبولی شما در این دسته از کد رشته ها بسیار زیاد می باشد.
  • در انتخاب های پایانی خود رشته هایی را قرار دهید که پذیرش در آن رشته ها برای شما بسیار راحت بوده و قبولی شما با درصد بالایی روبه رو باشد.
  • هرگز روی رتبه کسب شده خود در آزمون کتبی حساب نکنید. اکیدا توصیه می کنیم که داوطلبانی که رتبه های حتی یک رقمی در این آزمون کسب نموده اند ، تضمین نمی شود که دانشگاه هایی مانند دانشگاه تهران قبول شوند ، بنابراین انتخاب رشته خود را براساس علاقه انجام دهید. داوطلبی را در نظر بگیرید که با کسب رتبه و تراز عالی در کارنامه اولیه، قصد انتخاب رشته و به دنبال آن پذیرش در دانشگاه مدنظر خود را دارد که وی به ثبت رشته هایی بالاتر از رتبه و تراز خود خواهد پرداخت. این دسته از داوطلبان به دلیل ثبت کردن صرفا رشته های رویایی وخوشبینانه از پذیرش به دانشگاه باز خواهند ماند.
  • پس از اولویت بندی کردن کد رشته ها چندین بار آن را چک کنید و حتما از افراد با تجربه در این زمینه مشورت کنید.

بسیاری از داوطلبان به دلیل ناآگاهی از روند انتخاب رشته، از پذیرش در دانشگاه بازمانده اند. لذا در صورتی که شما نحوه انتخاب های خود اطمینان کافی را ندارید، می توانید با مشاوران ما در مرکز الو مشاوره تماس حاصل نمایید.

                             

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه ازاد

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

منبع:انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه ازاد

انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۸ - زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۸ - شهریه کارشناسی ارشد - شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه ازاد - مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد - شهریه کارشناسی ارشد 98 - شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه ازاد98 -

 




:: برچسب‌ها: راهنمای انتخاب رشته , دریافت دفترچه انتخاب رشته , دانشگاه آزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: