رفع محرومیت کنکور کارشناسی ارشد ۹۹
نوشته شده توسط : الو مشاور

داوطلبانی که از شرکت درکنکور مقطع کارشناسی ارشد محروم هستند

  • داوطلبانی که در سال۹۷ در یکی از دانشگاه های روزانه پذیرفته شده اند
  • دانشجویانی که در یکی از مقاطع تحصیلات تکمیلی (ارشدودکتری) درحال تحصیل هستند
  • دانشجویان دارای تعهد خدمت و طرح نیروی انسانی به یکی از ارگان های رسمی کشور هستند (اعم از دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های پزشکی)
  • داوطلبانی که در روز برگزاری آزمون تقلب کرده اند
  • داوطلبانی که دوبار در دانشگاه روزانه پذیرفته شده اند
  • داوطلبانی که مشمول خدمت سربازی هستند.

 

شرایط رفع محرومیت از شرکت در کنکور کارشناسی ارشد

رفع محرومیت دانشجویان اشتغال به تحصیل در دوره های روزانه

داوطلبانی که در کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۸ شرکت کرده اند و دریکی از دانشگاه های روزانه پذیرش شده اند  ، حتی در صورتی که  در دانشگاه ثبت نام نکنند و یا از ادامه تحصیل در دانشگاه مربوطه انصراف دهند ،مجاز به ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ نمی باشند. این دسته از داوطلبان می توانند از طریق گزینه ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش تقاضای خود را برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد مطرح کنند و درصورتی که دلایل داوطلب منطقی باشد ممکن است با تقاضای داوطلب مبنی برشرکت در آزمون کارشناسی ارشد سال جاری موافقت به عمل آید.

رفع محرومیت دانشجویان در حال تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری 

دانشجویانی که درحال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری هستند و خواهان شرکت در کنکور کارشناسی ارشد در همان سال هستند در صورتی می توانند در آزمون شرکت کنند که در زمان تعیین شده طبق  دفترچه راهنمای ثبت نام از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری انصراف دهند . درصورتی که داوطلبی بدون انصراف از تحصیل در کنکور کارشناسی ارشد همان سال شرکت کند قبولی وی لغو خواهد شد. ضمنا انصراف از تحصیل برای کسانی می تواند موجب رفع محرومیت شود که موفق به کسب مدرک فارغ التحصیلی از مقطع مربوطه نشده باشد.

رفع محرومیت دانشجویان دارای طرح تعهد خدمت بهیکی از ارگان ها و سازمان های رسمی

داوطلبانی که در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کرده اند اما وضعیت طرح نیروی انسانی آنها مشخص نمی باشند دچار محرومیت می شوند و نمی توانند وارد دانشگاه شوند . فارغ التحصیلان رشته هایی هم چون پزشکی مشمول طرح نیروی انسانی هستند این داوطلبان می بایست موافقت ارگان مربوطه را جهت ادامه تحصیل و شرکت در آزمون سراسری ارشد کسب کنند . درصورتی که نتوانند موافقت ارگان مربوطه را کسب کنند قبولی آن ها لغو خواهد شد.

رفع محرومیت داوطلبان مشمول سربازی

داوطلبانی که تاریخ اعزام به خدمت آن ها قبل از اعلام نتایج دانشگاه باشد درصورتی که قبل از اتمام معافیت تحصیلی آن ها دفترچه اعزام به خدمت خود را برای سازمان نظام وظفه ارسال نکنند وارد دوره غیبت می شوند و حتی در صورت شرکت در کنکور سراسری ارشد و قبولی در دانشگاه ، قبولی آن ها لغو خواهد شد . این داوطلبان می بایست قبل از اتمام معافیت تحصیلی و ورود به دوره غیبت دفترچه اعزام به خدمت خود را ارسال کنند و در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کنند . در این صورت اگر در حال خدمت سربازی نیز باشند و در زمان اعلام نتایج اسامی آنهاجزء اسامی قبول شدگان در دانشگاه بوده باشند می توانند از خدمت سربازی انصراف دهند و ادامه تحصیل دهند.

رفع محرومیت داوطلبانی که دوبار در دانشگاه روزانه پذیرفته شده اند

داوطلبانی که دو بار در دانشگاه روزانه پذیرفته شده اند چه داوطلبانی که ثبت نام کرده اند و چه داوطلبانی که از ثبت نام دانشگاه خودداری کرده اند ، می توانند در آزمون کارشناسی ارشد سال های بعد شرکت نمایند اما در زمان انتخاب رشته فقط مجاز هستند که از رشته های تحصیلی دانشگاه های غیر روزانه (شبانه ، نوبت دوم ، پیام نور ، غیرانتفاعی ، پردیس خودگردان و … ) انتخاب نمایند اما نمی توانند برای بار سوم دریکی از دانشگاه های روزانه پذیرش بگیرند و از تحصیلات رایگان استفاده کنند.

رفع محرومیت داوطلبانی که در روز برگزاری آزمون تقلب کرده اند

داوطلبانی که در روز برگزاری آزمون مرتکب تخلف شوند و به عنوان متقلب در روز آزمون شناخته شوند به مدت ده سال از شرکت در آزمون ارشناسی ارشد محروم خواهند بود اما در صورتی که داوطلب دلایلی برای ارائه به سازمان سنجش داشته باشد می تواند با ارائه دلایل و مدارک مجاز به شرکت در آزمون کارشناسی ارشد شود . این دلایل و مدارک باید بتواند عدم تخلف شما را ثابت کند زیرا درصورتی که دلایل قانع کننده ای وجود نداشته باشد تقاضای داوطلب بررسی نخواهد شد.

                                   

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رفع محرومیت کنکور کارشناسی ارشد ۹۹

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید…

 

منبع:رفع محرومیت کنکور کارشناسی ارشد ۹۹

  

 




:: برچسب‌ها: کارشناسی ارشد , رفع محرومیت , ارشد 99 , ,
:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: