اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۹۸
نوشته شده توسط : الو مشاور

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۹۸

مطابق جدول زمان بندی درج شده در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری ، نتایج اولیه کنکور سراسری در نیمه دوم مردادماه از پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر خواهد شد. این نتایج در قالب یک کارنامه در حساب کاربری داوطلب نمایش داده خواهد شد. به عبارت دیگر، داوطلب با وارد کردن اطلاعات شخصی خود می تواند وارد پنل کاربری خود شده و به مشاهده کارنامه خود و اطلاعات درج شده در آن بپردازد.

 

 
 

نحوه مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری ۹۸

برای دریافت نتایج کنکور ، داوطلبان باید در ابتدا وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شوند

سپس از منوی سمت راست گزینه سراسری ، را انتخاب نموده و در نهایت بر روی لینک فعال شده “اعلام نتایج کنکور سراسری ۹۸” کلیک کنید.

در این مرحله صفحه ای برای شما نمایش داده خواهد شد که از سه روش ، می توانید کارنامه خود را دریافت کنید

  • روش اول: در این روش داوطلبان می توانند با وارد کردن شماره شناسنامه + سال تولد + شماره داوطلبی ، نتایج کنکور خود را دریافت نمایند .
  • روش دوم: در این روش داوطلبان باید شماره پرونده + کد رهگیری ۱۶ رقمی + شماره شناسنامه وارد نمایند تا نتایج خود را مشاهده کنند.
  • روش سوم داوطلبان می توانند با وارد کردن شماره پرونده + شماره شناسنامه + شماره سریال شناسنامه ، کارنامه کنکور خود را مشاهده کنند

داوطلبان با مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری اطلاعاتی نظیر ( رتبه در سهمیه و رتبه کشوری ، ماکزیمم نمره زیرگروه ، نمرات خام به صورت درصدی ) و در کل شرایط تحصیلی وی کسب می نماید. حال ممکن است این سوال برای شما پیش آید که چگونه بر اساس جزئیات کارنامه خود به انتخاب رشته دقیق و حساب شده برسیم ؟

در ادامه به ذکر مواردی که در کارنامه کنکور سراسری به کار رفته و اطلاعات از این جزئیات تاثیر به سزایی در نتایج نهایی خواهد داشت، می پردازیم:

 

 
 

شرح اطلاعات کارنامه اولیه کنکور سراسری ۹۸

با توجه به کارنامه سال های پیش ، مواردی از قبیل اطلاعات شخصی داوطلب بر روی اولین جدول درج شده است. این اطلاعات شامل  (نام و نام خانوادگی ، کد ملی ، محل تولد داوطلب ، محل اخذ مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی ، استان بومی ، ناحیه بومی و قطب بومی داوطلب ) می باشد. عده ای از متقاضیانی که اطلاعاتی در زمینه استان بومی ، ناحیه بومی و قطب بومی ندارند،باعث انتخاب رشته نادرست به دلیل عدم نا آگاهی و قرار گرفتن در یک مسیر نادرست می شوند

سهمیه بومی گزینی مختص چه داوطلبانی می باشد؟

به دست آوردن اطلاعاتی در این زمینه و دانستن  معنا و مفهوم این عبارات ، باعث انتخاب رشته درست شده و شانس پذیرش را بالا می برد. هدف از این نوع پذیرش ، جلوگیری از مهاجرت های درون کشوری جهت رفاه حال داوطلب ،کاهش مشکلات اقامتی دانشجویان به دلیل کمبود خوابگاه و مشکلات اقتصادی و همینطور جلوگیری از دوری داوطلبان از خانواده می باشد. این امتیازات برای داوطلبان استانی باعث شده تا امکان قبولی بیشتری در بومی گزینی خود داشته باشند.

در واقع سهمیه بومی گزینی جزو سهمیه های کنکور سراسری می باشد که به رشته هایی که پذیرش استانی دارند ، تعلق می یابد. در سال های اخیر تقریبا در تمامی استان ها برخی از دانشگاه ها اقدام به پذیرش دانشجو از استان خود می کنند که این سهمیه شامل داوطلبان همان استان می شود. اگر بخواهیم مثالی را در این زمینه عنوان کنیم می توانیم به کد رشته محل های دانشگاه های تربیت معلم ، شهید رجایی و دانشگاه های فرهنگیان که در سهمیه بومی گزینی ناحیه ای کد رشته محل مربوطه معمولا در یکی از استان های ناحیه وجود دارد، اشاره نماییم.

پس از اطلاع از سهمیه بومی گزینی ، جدول دیگری نظیر نمرات خام آزمون ، در کارنامه کنکور سراسری به چشم میخورد که در این قسمت، نمرات هر درس به صورت درصدی بیان شده و داوطلب با مشاهده این نمرات می تواند به وضعیت تحصیلی خود دست پیدا کند.

 

 
 

جزئیات اساسی کارنامه کنکور سراسری ۹۸

از جمله جداول مهم در کارنامه آزمون، جدول نمره و رتبه داوطلب در هر زیرگروه ، رتبه در سهمیه و رتبه کشوری بدون اعمال سهمیه می باشد. داوطلب می بایست وضعیت تحصیلی خود را مورد بررسی قرار داده و با در نظر گرفتن رشته مدنظر خود در هر زیر گروه ، علاقه مندی های خود را طبق اولویت های صحیح و واقع بینانه انتخاب نماید.

نکته مهم : داوطلبان در صورتی که پس از ثبت نهایی انتخاب رشته خود، تمایل به تغییر دوباره در آن ، اضافه و یا کاهش رشته در سامانه انتخاب رشته شدند، سازمان سنجش این امکان را به داوطلبان کنکور سراسری داده تا در صورت بروز خطا و اشکالاتی در این زمینه، نست به ویرایش انتخاب رشته خود اقدام نمایند.

البته شایان به ذکر می باشد که زمان ویرایش ، همزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد و داوطلبان قادر به انتخاب رشته و ویرایش آن در زمان مقرر شده خواهند بود. لذا طبق سال های گذشته ، سازمان سنجش زمانی را برای داوطلبان جامانده از انتخاب رشته کنکور سراسری در نظر گرفته و معمولا چند روزی را جهت تمدید مهلت زمانی ، به این داوطلبان اختصاص می دهد.

 

 
 

نحوه اعتراض به کارنامه

با وجود آنکه احتمال رخ دادن اشتباه در برسی آزمون های داوطلبان از سوی سازمان سنجش بسیار کم و نزدیک به صفر است اما هستند داوطلبانی که گمان می کنند که نتیجه ای که در سایت سازمان سنجش مشاهده می کنند نتیجه واقعی آن ها نیست و در آن اشتباه صورت گرفته است. برای این دسته از داوطلبان سازمان سنجش امکاناتی را فراهم کره است که بتوانند با ارسال در خواست به سازمان سنجش که به صورت اینترنتی است اعتراض خود را مطرح کنند.در ادامه به چگونگی انجام این کار خواهیم پرداخت.

  • وارد شدن به سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور و کلیک بر روی عبارت “ورود به سیستم پاسخگویی” در سمت چپ سامانه
  • سپس ورود به سیستم پاسخگویی ، چنانچه در سایت عضویت نداشته باشید ، باید با وارد کردن اطلاعات خود در سامانه ثبت نام کنید به همین منظور بر روی لینک “عضویت در سایت” کلیک کنید.

داوطلبانی که در سیستم عضویت دارند می توانند با کلیک بر روی عبارت “ورود به سیستم” و وارد کردن نام کاربری و رمز عبور ، درخواست اعتراض خود را ثبت نمایند.

  • در این مرحله باید اطلاعات خود را جهت ثبت نام در سایت ، وارد نمایید. پس از تکمیل فرم و تایید نهایی ، نام کاربری و رمز عبور به حساب ایمیل شما ارسال می گردد که باید از آن ها برای ثبت درخواست اعتراض خود استفاده نمایید.
  • پس از عضویت در سایت بایستی به صفحه اصلی ارسال درخواست بازگردید و بر گزینه “ورود به سیستم” کلیک نمایید.
  • در سمت چپ سایت بر روی گزینه “درخواست جدید” کلیک نمایید تا وارد صفحه ارسال درخواست شوید.
  • در این مرحله باید نوع آزمون خود را که کنکور سراسری می باشد و سال مربوطه را انتخاب کنید
  • حال باید نوع مشکل خود را از منوی قرار داده شده انتخاب کنید و پس از آن درخواست خود را یادداشت نمایید.

      

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۹۸

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

  

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

 

منبع:اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۹۸

 - دریافت کد ایثارگری ارتش و سپاه برای ثبت نام کنکور سراسری - اعلام نتایج کنکور سراسری ۹۸ - نحوه دریافت شماره پرونده و داوطلبی کنکور سراسری - اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۹۸ - تاثیر سهمیه ایثارگران ۲۵ درصدی در کنکور سراسری  - زمان تکمیل ظرفیت کنکور سراسری  -

 




:: برچسب‌ها: اعلام نتایج , نحوه دریافت کارنامه , توضیحات کارنامه کنکور سراسری ,
:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: