توضیحات کارنامه کنکور
نوشته شده توسط : الو مشاور

توضیحات کارنامه کنکور سراسری ۹۸

این مطلب را به تحلیل کارنامه کنکور سراسری اختصاص داده ایم و توصیه می شود کل متن را با دقت مطالعه نمایید و اگر پس از مطالعه همچنان در ذهنتان ابهامی باقی ماند ، با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی الومشاوره تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

اطلاعات ثبت نامی

این بخش از کارنامه ، اطلاعات ثبت‌ نامی و آزمونی شما را نشان می‌ دهد که  در زمان ثبت‌ نام در فرم درج نموده اید. و از شماره پرونده ، نام و نام خانوادگی ، جنس ، شماره شناسنامه ، سال تولد ، دین ، زبان خارجی ، سهمیه ، معلولیت ، عنوان دیپلم ، کد دیپلم ،سال اخذ دیپلم ، کد دانش‌ آموزی ، کد منطقه اخذ دیپلم ، محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی ، محل اخذ دیپلم ، محل اخذ سال ماقبل دیپلم ، محل تولد ، استان بومی ، ناحیه بومی ، قطب بومی تشکیل شده است.

توصیه می شود این قسمت را با دقت بررسی نمایید و اگر اطلاعات اشتباه در آن درج شده باشد ، حتما از طریق ارسال درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش آن را اصلاح نمایید.

اعلام علاقه مندی

در این بخش مشخص شده است که شما در زمان  ثبت نام کنکور سراسری علاقمندی خود را نسبت به دانشگاه غیرانتفاعی ، دانشگاه پیام نور ، سهمیه کارمندی و سهمیه بهیاری اعلام کرده اید یا خیر .

سهمیه بهیاری

۵ درصد از ظرفیت رشته پرستاری به داوطلبان دارای دیپلم نظام قدیم یا جدید رشته بهیاری که دارای ۳ سال سابقه کاری مرتبط در مراکز درمانی می باشند ، اختصاص  داده می شود..

سهمیه کارمندی

کارکنان و کارمندان دانشگاه های علوم پزشکی در رشته های پزشکی ، مشمول ۲۰ درصد ظرفیت دانشگاه های نوبت دوم ( شبانه  ) هستند و در رشته های غیرپزشکی ۱۰ درصد از ظرفیت دانشگاه های شبانه به کارمندان وزارت علوم و کارمندان دانشگاه ها تعلق داده می شود.

میزان تاثیر سوابق تحصیلی و رتبه در سهمیه و زیرگروه ها

داوطلبان دارای دیپلم نظام جدید ( ۶ – ۳ – ۳ ) آموزش متوسطه ریاضی فیزیک ، علوم تجربی ، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی و همچنین داوطلبانی که دیپلم خود را از سال ۸۴ به بعد دریافت کرده اند و داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی حود را از سال ۹۱ به بعد دریافت کرده اند مشمول اعمال سوابق تحصیلی هستند برای این دسته از داوطلبان  ، در مقابل عبارت « مشمول اعمال سوابق تحصیلی » کلمه « هستید » درج شده و داوطلبان با کلیک بر روی دکمه مربوط به “مشاهده سوابق تحصیلی” ، قادر به مشاهده سوابق تحصیلی خود هستند .

حال ممکن است برای شما این سوال ایجاد شود که منظور از رتبه در سهمیه در زیرگروه یک ، دو ، سه ، چهار و پنج چیست ؟ در پاسخ باید بگوییم که هر داوطلب بایستی با توجه به رتبه در سهمیه زیرگروه مربوطه انتخاب رشته نماید. برای مثال رشته پرستاری در زیرگروه ۱ گروه علوم تجربی قرار دارد ، بنابراین برای انتخاب رشته رتبه در سهمیه زیرگروه ۱ ملاک قرار می گیرد.

درصد دروس و نمرات اکتسابی

در این بخش درصد دروس شما محاسبه و درج گردیده است و چنانچه پس از بررسی کلید امتحان ، شاهد مغایرتی در درصد دروس بودید می توانید از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش اعتراض خود را ثبت نمایید.

رتبه در سهمیه و آخرین رتبه مجاز

در اين بخش می‌ توانید وضعیت رتبه در سهمیه ، رتبه كشوری ( بدون سهميه ) و نمره کل نهايی خود را در هر زیر گروه‌ مشاهده کنید. توجه داشته باشید که برای انتخاب رشته دانشگاه سراسری رتبه در سهمیه و برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد رتبه کشوری شما مورد بررسی قرار می گیرد.

سهمیه مناطق

سهمیه مناطق بزرگترین سهمیه در کنکور سراسری می باشد و داوطلبان بر اساس ۳ سال آخر دوران دبیرستان خود در یکی از مناطق ۱ ، ۲ یا ۳ دسته بندی می گردند. در کارنامه اولیه همه داوطلبان ، بخشی از کارنامه به رتبه در سهمیه اختصاص داده شده است کهداوطلبان باید انتخاب رشته خود را بر اساس رتبه مندرج در بخش سهمیه  انجام دهند زیرا که این رتبه از نظر سازمان سنجش تعیین کننده وضعیت قبولی داوطلب در دانشگاه های سراسری می باشد.

سهمیه رزمندگان ، ایثارگران و خانواده شهدا

۲۵ درصد از ظرفیت هر کد رشته محل به همسر و فرزندان شهدا ، آزادگان و همسر و فرزندان آن ها ، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر ،همسر و فرزندان آن ها اختصاص دارد. همچنین ۵ درصد از ظرفیت هر کد رشته محل به جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آن ها ، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه اختصاص دارد.

شرط لازم برای استفاده از سهمیه رزمندگان ، ایثارگران و خانواده شهدا  ، به دست آوردن حداقل ۷۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد همان رشته می باشد و در صورتی که ظرفیت رشته ای با داوطلبان ۲۵ درصدی   تکمیل نشود از داوطلبان ۵ درصدی برای تکمیل ظرفیت استفاده می شود.

وضعیت مجاز به انتخاب رشته

این بخش از کارنامه کنکور سراسری وضعیت مجاز بودن شما را در دوره های مختلف را در کنکور سراسری نشان داده است ، در صورتی که زیر هر یک از موارد در جدول فوق عبارت ” مجاز ” درج گردیده باشد یعنی شما می توانید در آن دوره و یا دانشگاه انتخاب رشته نمایید و در صورتی که  زیر موارد  در جدول عبارت “غیر مجاز” نوشته شده باشد یعنی شما هنگام انتخاب رشته نمی توانید کد رشته محل های آن دوره یا دانشگاه را انتخاب نمایید.

شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

چنانچه متقاضی انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۹۸ می باشید ، بایستی کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد را که در انتهای کارنامه اولیه درج شده است ، در دسترس داشته باشید.

 
 

تفاوت رشته های کشوری ، بومی ، استانی و ناحیه ای در انتخاب رشته کنکور سراسری

رشته محل های ارائه شده در کنکور سراسری در یکی از رشته های کشوری ، بومی ، استانی و ناحیه ای دسته بندی می شوند حال ممکن است برای شما این سوال ایجاد شود که تفات این رشته ها چیست ؟

رشته های استانی همانطور که از اسمش مشخص است ، در همه ی استان های کشور ارائه می شوند ولی رشته های ناحیه ای در دانشگاه یک استان از چند استان همچوار ارائه می گردند.

رشته های قطبی نیز در دانشگاه یک ناحیه از دو ناحیه همچوار موجود می باشد و چنانچه رشته ای در هیچ یک از دو قطب همجوار ارائه نشود و میزان پراکندگی آن به صورت ناهمگون باشد ، آن رشته کشوری است.

رشته های کشوری

کل ظرفیت رشته های کشوری در میان داوطلبان دارای سهمیه مناطق ، رزمندگان و ایثارگری به نسبت هر یک از سهمیه ها ، تقسیم می شود. برای مثال رشته بهداشت حرفه ای با ۱۰۰ نفر ظرفیت در دانشگاه شهید بهشتی ارائه می شود ، از این ۱۰۰ نفر ۳۰ درصد یعنی ۳۰ نفر به داوطلبان دارای سهمیه رزمندگان و ایثارگران اختصاص داده می شود و مابقی بین سایر داوطلبان تقسیم می گردد.

رشته های قطبی ، ناحیه ای ، بومی

در رشته هایی که نوع گزینش در آن ها به صورت قطبی ، ناحیه ای و یا استانی است ، حدود ۲۰ درصد از ظرفیت به داوطلبان آزاد و ۸۰ درصد از ظرفیت بین داوطلبان هر یک از سهمیه های مناطق ۱ ، ۲ ، ۳ و سهمیه رزمندگان ، ایثارگران و خانواده شهدا در منطقه مربوطه (قطب ، ناحیه ، استان) اختصاص داده می شود.

برای مثال رشته مهندسی عمران با ظرفیت پذیرش ۱۰۰ نفر در دانشگاه تهران به صورت قطبی ارائه می شود ، در این صورت ۲۰ درصد یعنی ۲۰ نفر به داوطلبان آزاد (غیرقطبی) و ۸۰ درصد نیز به داوطلبان قطبی اختصاص می باید که از این ۸۰ درصد ، ۳۰ درصد یعنی ۲۴ نفر ویژه داوطلبان دارای سهمیه رزمندگان و ایثارگران است.

نواحی بومی

استان های تابعه

ناحیه یک البرز ، تهران ، زنجان ، سمنان ، قزوین ، قم ، مرکزی
ناحیه دو آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، اردبیل
ناحیه سه اصفهان ، چهارمحال و بختیاری ، یزد
ناحیه چهار سیستان و بلوچستان ، کرمان
ناحیه پنج بوشهر ، فارس ، کهگیلویه و بویراحمد ، هرمزگان
ناحیه شش کردستان ، کرمانشاه ، همدان
ناحیه هفت ایلام ، خوزستان ، لرستان
ناحیه هشت خراسان رضوی ، خراسان شمالی ، خراسان جنوبی
ناحیه نه گلستان ، گیلان ، مازندران

قطب های بومی

استان های تابعه

قطب یک البرز ، تهران ، زنجان ، سمنان ، قزوین ، قم ، مرکزی ، گلستان ، گیلان ، مازندران
قطب دو سیستان و بلوچستان ، کرمان ، خراسان رضوی ، خراسان شمالی ، خراسان جنوبی
قطب سه آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، اردبیل ، کردستان ، کرمانشاه ، همدان
قطب چهار اصفهان ، ایلام ، چهارمحال و بختیاری ، یزد ، خوزستان ، لرستان
قطب پنج بوشهر ، فارس ، کهگیلویه و بویراحمد ، هرمزگان

پس از دریافت کارنامه و بررسی تمام جزئیات آن ، بایستی برای انتخاب رشته اقدام نمایید. انتخاب رشته دانشگاه های سراسری از طریق سایت sanjesh.org و انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق سایت azmoon.org انجام می گیرد. شما داوطلبان می توانید برای دریافت  مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری و آزاد ۹۸  ، با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی الو مشاوره تماس بگیرید.

            

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره توضیحات کارنامه کنکور

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

  

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

 

منبع:توضیحات کارنامه کنکور

نحوه دریافت شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور سراسری - زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۹۸ - توضیحات کارنامه کنکور -





:: برچسب‌ها: کنکورسراسری , کارنامه کنکور , مشاوره تحصیلی , ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: