معرفی رشته بهداشت عمومی
نوشته شده توسط : الو مشاور

 

برای مشاوره با مشاوران گروه الومشاوره

از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

 

معرفی رشته بهداشت عمومی

یکی از زیر شاخه های رشته ی پیراپزشکی می توان به رشته بهداشت عمومی اشاره نمود، که جایگاه ویژه ای را میان داوطلبان کنکور سراسری رشته تجربی دارا می باشد. در این مقاله می خواهیم در خصوص معرفی رشته بهداشت عمومی ، پذیرش این رشته در دانشگاه ها ، توانمندی های داوطلب این رشته و همینطور بازار کاری و آینده شغلی آن را بررسی نماییم. لذا اگر شما داوطبی کنکور سراسری و متقاضی این رشته می باشید ، این پست را تا پایان دنبال نمایید.

رشته بهداشت عمومی

رشته بهداشت عمومی از زیر مجموعه های علوم بهداشتی (شامل گرایش های بهداشت خانواده ، بهداشت مبارزه با بیماری ها ، مهندسی بهداشت محیط ، بهداشت عمومی و …) می باشد که در جهت پیشگیری از بیماری ها و شیوع بی رویه آن در بین عموم و کودکان ، مبارزه با بیماری در صورت شایع شدن و … گام برمی دارد. با توجه به گسترش جوامع بشری ، نیاز به افراد کارشناس در زمینه بهداشت و پیشگیری از بیماری های ناشناخته به وضوح حس می شود. لذا جهت حفاظت و پیشگیری ، بازسازی و ترمیم سلامت افراد ، این رشته را می توان بنای اصلی تمامی رشته ها معرفی نماییم.

پذیرش دانشگاه ها در رشته بهداشت عمومی

همانطور که گفته شد ،از آنجایی که رشته بهداشت عمومی از زیر شاخه های رشته پیرا پزشکی می باشد ، بنابراین پذیرش در این رشته به دو صورت با آزمون و بدون آزمون صورت می گیرد.

  • پذیرش با آزمون : در این نوع پذیرش ، داوطلب واجد شرایط ، در کنکور سراسری شرکت کرده و با کسب نمره قبولی در آزمون و انتخاب رشته ، می تواند در دانشگاه پذیرش شده ، به ادامه تحصیل خود بپردازد و پس از پایان دوران تحصیل ، مدرک کارشناسی دریافت کند.
  • پذیرش بدون آزمون : داوطلب این رشته ، حتما باید در کنکور سراسری شرکت کند (این گزینه از شرایط اساسی پذیرش بدون کنکور می باشد) و پذیرش از طریق شرط معدل ( معدل کتبی دیپلم) می باشد.

جهت اطلاع از پذیرش بدون آزمون رشته های پیراپزشکی می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی الو مشاوره تماس حاصل نمایید.

کارشناس بهداشت عمومی باید چه توانمندی هایی داشته باشد؟

کارشناس بهداشت عمومی می بایست تمرکز فکری بالا ، حس نوع دوستی و بشر دوستی ، توانایی جسمی و روحی و فن بیان قوی جهت مشاوره دارا باشد. لذا داوطلبان این رشته می بایست موارد عنوان شده را در صورت نیاز کسب نمایند.

در ادامه باید بگوییم برای افرادی که علاقه مند به این رشته هستند ، پذیرش تا مقطع دکتری نیز وجود دارد و داوطلبان می توانند در این رشته و در گرایش های مختلف این رشته به ادامه تحصیل بپردازند.

آینده شغلی رشته بهداشت عمومی

همانگونه که مستحضرید ، نیاز به کارشناسان بهداشت عمومی در تمامی جوامع بلاخص کشور ما ، به وضوح حس می شود. مراکز بهداشتی_ درمانی ، بیمارستان ها ، مشاوره بهداشت در مدارس و مراکز آموزشی ، مراکز ترک اعتیاد و مراکز بیماری های اعصاب و روان و سالمندان و … از جمله مراکز اشتغال این افراد می باشد.

در صورت بروز ابهام و یا سوالی می توانید با مشاوران متخصص در مرکز تحصیلی الو مشاوره در ارتباط باشید.

 

 

برای مشاوره با مشاوران گروه الومشاوره

از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

 

 




:: برچسب‌ها: معرفی رشته , رشته تحصیلی ,
:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: