کارنامه کنکور سراسری
نوشته شده توسط : الو مشاور

کارنامه کنکور سراسری را چگونه دریافت نماییم ؟

دریافت کارنامه کنکور سراسری فقط به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور و به ترتیب مراحل زیر است :

  • وارد پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی sanjesh.org شوید.
  • حال از منوی قرار داده شده در سمت راست سایت بر روی گزینه “سراسری” کلیک نمایید.
  • پس از وارد شدن به صفحه اختصاصی کنکور سراسری ، بر روی گزینه “اعلام نتایج کنکور سراسری ۹۸”  کلیک نمایید.
  • حال وارد صفحه ای خواهید شد که با یکی از سه روش زیر می توانید کارنامه خود را دریافت نمایید :

چنانجه شماره پرونده ، کدرهگیری و یا شماره سریال ثبت نام خود را فراموش نموده اید ، بایستی از طریق ارسال درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش آن ها را بازیابی نمایید.

 
 

توضیحات کارنامه برای انتخاب رشته دانشگاه سراسری 

برای انتخاب رشته در تمام دانشگاه های روزانه ، نوبت دوم ، غیرانتفاعی ، پیام نور ، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد یک کارنامه مشترک منتشر می گردد اما ملاک پذیرش در هر کدام از دانشگاه های مذکور متفاوت است. برای مثال دانشگاه سراسری رتبه در سهمیه را معیار سنجش قرار می دهد و این در حالی است که دانشگاه آزاد به تراز اکتسابی در هر زیر گروه توجه می نماید. در ادامه مطلب تمام بخش های کارنامه کنکور سراسری را تشریح نموده ایم که توصیه می شود با دقت مطالعه کنید.

مشخصات ثبت نامی

در این بخش از کارنامه ، اطلاعات ثبت‌ نامی و آزمونی شما را درج شده است که  شامل شماره پرونده ، نام و نام خانوادگی ، جنس ، شماره شناسنامه ، سال تولد ، دین ، زبان خارجی ، سهمیه ، معلولیت ،عنوان دیپلم ، کد دیپلم ، سال اخذ دیپلم ، کد دانش‌ آموزی ، کد منطقه اخذ دیپلم ، محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی ، محل اخذ دیپلم ، محل اخذ سال ماقبل دیپلم ، محل تولد ، استان بومی ، ناحیه بومی، قطب بومی می باشد.

تمام اطلاعات مندرج در این قسمت را با دقت بررسی نمایید و  در صورت وجود اطلاعات مغایر با اطلاعات شما ، حتما از طریق ارسال درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش آن را اصلاح نمایید.

اعلام علاقه مندی

در این بخش مشخص شده است که آیا به انتخاب رشته در دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی علاقه مند هستید یا خیر و اگر دارای سهمیه کازمندی یا بهیاری باشید ، در این قسمت درج شده است.

نکته: چنانچه در هنگام ثبت نام کنکور سراسری ، علاقمندی خود را به تحصیل در رشته های دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی اعلام نکرده اید ، می توانند در زمان انتخاب رشته ، با پرداخت هزینه در سایت سازمان سنجش و خرید کارت اعتباری ، انتخاب رشته این دو دانشگاه را نیز انجام دهند.

میزان تاثیر سوابق تحصیلی و رتبه در سهمیه و زیرگروه ها

داوطلبان دارای دیپلم نظام جدید ( ۶ – ۳ – ۳ ) آموزش متوسطه ریاضی فیزیک ، علوم تجربی ، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی و همچنین داوطلبانی که دیپلم خود را از سال ۸۴ به بعد دریافت کرده اند و داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی حود را از سال ۹۱ به بعد دریافت کرده اند مشمول اعمال سوابق تحصیلی هستند برای این دسته از داوطلبان ، در مقابل عبارت « مشمول اعمال سوابق تحصیلی » کلمه « هستید » درج شده و داوطلبان با کلیک بر روی دکمه مربوط به “مشاهده سوابق تحصیلی” ، قادر به مشاهده سوابق تحصیلی خود هستند .

حال ممکن است برای شما این سوال ایجاد شود که منظور از رتبه در سهمیه در زیرگروه یک ، دو ، سه ، چهار و پنج چیست ؟ در پاسخ باید بگوییم که هر داوطلب بایستی با توجه به رتبه در سهمیه زیرگروه مربوطه انتخاب رشته نماید. برای مثال رشته پرستاری در زیرگروه ۱ گروه علوم تجربی قرار دارد ، بنابراین برای انتخاب رشته رتبه در سهمیه زیرگروه ۱ ملاک قرار می گیرد.

درصد دروس و نمرات اکتسابی

در این قسمت از کارنامه ، نمرات و درصد دروس عمومی و اختصاصی شما محاسبه و درج شده است. با وجود آنکه احتمال ایجاد خطا و اشتباه در محاسبه درصد دروس بسیارکم است اما توصیه می شود این بخش را با کلید سوالات تطبیق دهید تا از صحت و درستی آن اطمینان یابید.

رتبه در سهمیه و آخرین رتبه مجاز

در اين بخش می‌ توانید وضعیت رتبه در سهمیه ، رتبه كشوری ( بدون سهميه ) و نمره کل نهايی خود را مشاهده کنید. توجه داشته باشید که برای انتخاب رشته دانشگاه سراسری رتبه در سهمیه و برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد رتبه کشوری شما مورد بررسی قرار می گیرد.

وضعیت مجاز به انتخاب رشته

این بخش از کارنامه کنکور سراسری وضعیت مجاز بودن شما را در دوره های مختلف را در کنکور سراسری نشان داده است ، در صورتی که زیر هر یک از موارد در جدول فوق عبارت ” مجاز ” درج گردیده باشد یعنی شما می توانید در آن دوره و یا دانشگاه انتخاب رشته نمایید و در صورتی که  زیر موارد در جدول عبارت “غیر مجاز” نوشته شده باشد یعنی شما هنگام انتخاب رشته نمی توانید کد رشته محل های آن دوره یا دانشگاه را انتخاب نمایید.

 
 

توضیحات کارنامه برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد

چنانچه علاوه بر دانشگاه سراسری ، متقاضی انتخاب رشته در دانشگاه آزاد نیز می باشید بایستی برای انتخاب رشته در این دانشگاه نیز ، کارنامه ای که توسط سازمان سنجش منتشر می گردد را معیار خود قرار دهید اما کدام بخش از کارنامه را برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد بررسی کنیم ؟

در انتخاب رشته  دانشگاه آزاد بر خلاف دانشگاه سراسری که به رتبه در سهمیه توجه می نماید ، فقط تراز اکتسابی در هر زیر گروه تاثیر گذار است. اگر به کارنامه دقت نموده باشید (مطابق تصویر زیر) متوجه خواهید شد که برای هر یک از زیر گروه ها ، تراز جداگانه ای درج شده است و این بدان معناست که شما باید انتخاب رشته خود را با توجه به تراز اکتسابی در هر زیرگروه انجام دهید. حال منظور از این جمله چیست ؟

برای مثال رشته هوشبری در زیر گروه یک گروه آزمایشی علوم تجربی قرار دارد ، پس اگر این رشته را در دانشگاه آزاد انتخاب می نمایید باید به تراز اکتسابی خود در زیرگروه یک توجه نمایید.

شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

در انتهای کارنامه کنکور ، شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد درج شده است که باید با استفاده از این شناسه ، وراد سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد شوید.

 
 

منظور از سهمیه های کنکور سراسری چیست ؟

سهمیه مناطق

سهمیه مناطق بزرگترین سهمیه در کنکور سراسری می باشد و داوطلبان بر اساس ۳ سال آخر دوران دبیرستان خود در یکی از مناطق ۱ ، ۲ یا ۳ دسته بندی می کردند. در کارنامه اولیه همه داوطلبان ، بخشی از کارنامه به رتبه در سهمیه اختصاص داده شده است که داوطلبان باید انتخاب رشته خود را بر اساس رتبه مندرج در بخش سهمیه  انجام دهند زیرا که این رتبه از نظر سازمان سنجش تعیین کننده وضعیت قبولی داوطلب در دانشگاه های سراسری می باشد.

سهمیه رزمندگان ، ایثارگران و خانواده شهدا

۲۵ درصد از ظرفیت هر کد رشته محل به همسر و فرزندان شهدا ، آزادگان و همسر و فرزندان آن ها ، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر ، همسر و فرزندان آن ها اختصاص دارد. همچنین ۵ درصد از ظرفیت هر کد رشته محل به جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آن ها ، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه اختصاص دارد.

شرط لازم برای استفاده از سهمیه رزمندگان ، ایثارگران و خانواده شهدا  ، به دست آوردن حداقل ۷۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد همان رشته می باشد و در صورتی که ظرفیت رشته ای با داوطلبان ۲۵ درصدی  تکمیل نشود از داوطلبان ۵ درصدی برای تکمیل ظرفیت استفاده می شود.

سهمیه بهیاری

۵ درصد از ظرفیت رشته پرستاری به داوطلبان دارای دیپلم نظام قدیم یا جدید رشته بهیاری که دارای ۳ سال سابقه کاری مرتبط در مراکز درمانی می باشند ، اختصاص  داده می شود..

سهمیه کارمندی

کارکنان و کارمندان دانشگاه های علوم پزشکی در رشته های پزشکی ، مشمول ۲۰ درصد ظرفیت دانشگاه های نوبت دوم ( شبانه  ) هستند و در رشته های غیرپزشکی ۱۰ درصد از ظرفیت دانشگاه های شبانه به کارمندان وزارت علوم و کارمندان دانشگاه ها تعلق داده می شود.

پس از دریافت کارنامه و بررسی تمام جزئیات آن ، بایستی برای انتخاب رشته اقدام نمایید. انتخاب رشته دانشگاه های سراسری از طریق سایت sanjesh.org و انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق سایت azmoon.org انجام می گیرد. شما داوطلبان می توانید برای دریافت  مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری و آزاد ۹۸  ، با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی الو مشاوره تماس بگیرید.

                   

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کارنامه کنکور سراسری

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

منبع:کارنامه کنکور سراسری

 

دفترچه انتخاب رشته کنکور ۹۸ - سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۹۸ -  مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسریاشتباهات رایج در انتخاب رشته کنکور سراسری - چند نکته طلایی برای انتخاب رشته - 

 




:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: