هزینه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸
نوشته شده توسط : الو مشاور

هزینه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸

سازمان سنجش هیچ هزینه ای بابت انتخاب رشته کنکور سراسری(دوره های روزانه و شبانه) ۹۷ دریافت نمی کرد و داوطلبان می توانند بدون پرداخت هیچ هزینه ای انتخاب های خود را در سایت رسمی سازمان سنجش ثبت کنند.

در صورتی که داوطلبان علاقه مند به شرکت در دانشگاه های غیر انتفاعی و پیام نور باشند و در زمان ثبت نام کنکور اعلام علاقه مندی به شرکت در این دانشگاه ها را فعال نکرده اند و نسبت به پرداخت هزینه ای مازاد برهزینه ی ثبت نام دوره های روزانه و شبانه پرداخت نکرده اند می بایست قبل از انتخاب رشته اینترنتی نسبت به پرداخت مبلغ۱۳۸/۰۰۰(صد و سی و هشت هزار ریال) بصورت الكترونيكي ، از طريق كارت هاي بانكي عضو شبكه شتاب اقدام نمايند.

درصورتی که داوطلبان علاقه مند به شرکت در دانشگاه های آزاد باشند می بایست کد دسترسی در انتهای کارنامه ی اعلام نتایج را یاد داشت کنند و سپس وارد سایت azmoon.org شوند و پس ازخریدکارت اعتباری که در سال ۹۷ به مبلغ ۳۸۰۰۰ تومان بوده است و در سال ۹۸ کمیافزایش خواهد داشت به ثبت انتخاب های خود در این سامانه بپردازند.

 
 

فرایند انتخاب رشته 

  • ورورد به سایت رسمی سازمان سنجش(sanjesh.org)
  • تکمیل فرم پیش نویس انتخاب رشته که در دفترچه ی راهنمای انتنخاب رشته(پیوست )وجود دارد
  • پرداخت هزینه برای دوره های غیر انتفاعی و پیام نور درصورتی که قبلا در زمان ثبت نام کنکور سراسری پرداخت نشده بود.
  • ثبت کد رشته-محل های موجود در فرم پیش نویس در سات سازمان سنجش
  • کلیک بر روی تایید اطلاعات و دریافت یک کد ۱۵رقمی درصورتی که آن را دریافت نکردید انتخاب رشته ی شما کامل نشده است.
 
 

نحوه انتخاب رشته صحیح

انتخاب رشته کنکور همانطور که پیش تر ذکر شد گامی اساسی در فرایند پذیرش در دانشگاه می باشد و باید به عوامل مهمی(از جمله رتبه و نمره ی کل داوطلب،تراز و رتبه ی علمی دانشگاه،علاقه مندی های داوطلب و…) در این فرایند توجه کنیم و ما در مقاله های که بر روی همین سایت قرار گرفت عوامل موثر را مشخص کردیم.در صورت علاقه مندی به انتخاب رشته  صحیح می توانید با متخصصان حاضر در این زمینه در مرکز تخصصی الو مشاوره تماس بگیرید.

 
 

نوع دوره های مورد پذیرش

متمرکز: روشی است که پذیرش داوطلب در دانشگاه فقط به نمره و تراز وی در آزمون سراسری بستگی دارد و نمره ی او در آزمون ملاک پذیرش قرار می گیرد و اسامی پذیرفته شدگان در یک مرحله اعلام می شود. گزينش اغلب رشته هاي دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي به روش متمرکز صورت مي گيرد

نیمه متمرکز: روشی است که در آن پذیرش داوطلب دارای دومرحله است و پس از اینکه داوطلب رتبه و تراز لازم دانشگاه راکسب کرد اقدام به انتخاب رشته می کند و سپس درصورت پذیرش از سوی دانشگاه برای انجام بررسی های بیشتر دعوت به مصاحبه خواهد شد این بررسی ها شامل مصاحبه ، معاینه ، آزمون عملی و علمی است و داوطلبان در این مرحله به صورت سه برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه می شوند و دعوت شدن آن ها به مصاحبه به معنای قبولی آن ها در دانشگاه نمی باشد لذا داوطلبان باید در مرحله گزینش نیز نمره ی قبولی را کسب کنند.

 
 

پذیرش براساس سهمیه

۱)سهمیه مناطق: شامل منطقه  ۱ و منطقه ۲ و مناطق محروم می شود تاثیر سهمیه های مناطق محروم در کنکور یر روی تراز و رتبه خوب است و می تواند رتبه و تراز داوطلب را تاحدودی کاهش دهد

۲)سهميه رزمندگان، ايثارگران و خانواده شهدا: این سهمیه ها جزءسهمیه های خاص محسوب می شوند و چنانچه داوطلبی از این سهمیه برخوردار باشد رتبه و ترازش در بین کسانی که از این سهمیه برخوردارند سنجیده می شود و رقابت آنها دیگر با داوطلبان آزاد نخواهد بود که درصد قابل ملاحظه ای از شرکت کننندگان کنکور سراسری را تشکیل می دهند. و ضمنا درصدی از ظرفیت هر رشته به این شرکت کنندگان اختصاص دارد.

۳)سهميه بهياران: ۵ درصد از ظرفیت رشته ی پرستاری از هر دانشگاه به کسانی اختصاص دارند که دارای این سهمیه باشند.برای برخورداری از این سهمیه داوطلب باید دارای شرایط زیر باشد:

  • داشتن حداقل سه سال سابقه خدمت دولتي يا غيردولتي به عنوان بهيار در استان محل

  • داشتن ديپلم بهياري نظام قديم، يا ديپلم بهياري نظام جديد و مدرك پیش دانشگاهی

  • بهياران بايد رشته های پرستاري استان بومي محل اشتغال خود را انتخاب كنند و نمی توانند رشته پرستاری را در استان های دیگر را انتخاب کنند.

  • بهياراني كه با اين سهميه قبول می شوند امکان نقل و انتقال و تغییر رشته برای آن ها وجود ندارد

  • در دوره كارشناسی پرستاري هيچ درسي با اين حساب كه در دوره بهياري گذرانده شده حذف نمی شود.

  • اين سهميه فعلاً تا سال ۱۳۹۸ تمديد شده است.

۴)سهميه داوطلبان بومی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه: این سهمیه مخصوص داوطلبان بومی بخش های شهرستان های اسلام آباد غرب، پاوه، ثلاث باباجانی، جوانرود، دالاهو، روانسر، سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلان غرب و بخش های کوزران و ماهیدشت از شهرستان کرمانشاه می باشد.چانچه داوطلبی در زمان وقوع زلزله در مکان های بالا اقامت داشته و یا در مقاطع تحصیلی دوم دبیرستان،سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی در حال تحصیل بوده از این سهمیه برخوردار خواهد بود. 

                

  

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید…

 

منبع:هزینه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸

 

  راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور ۹۸ - انتخاب رشته کنکور تجربی - انتخاب رشته کنکور زبان انگلیسی - انتخاب رشته کنکور سراسری هنر - سایت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد - تاثیر سهمیه ۵ درصد ایثارگران و جانبازان در انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ -اشتباه در انتخاب رشته

 

 




:: برچسب‌ها: انتخاب رشته , سهمیه , فرایند انتخاب رشته , ,
:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 18 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: