معرفی رشته کاردرمانی
نوشته شده توسط : الو مشاور

 

برای مشاوره با مشاوران گروه الومشاوره

از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

 

معرفی رشته کاردرمانی

بسیاری از افراد برحسب اتفاقات و عواملی ناخواسته دچار معلولیت ها و ناتوانی های جسمی می شوند که عدم رفع آن ها ، در دراز مدت باعث بروز ناتوانی های سایر اعضای بدن خواهد شد. این عوامل و اتفاقات ممکن است بر اثر سانحه های رانندگی و تصادفات ، سکته های مغزی ، بیماری هایی نظیر ام اس و … اتفاق بیفتد که بیمار را دچار مشکل خواهد کرد. لذا جهت بهبود احوال بیمار، کارشناس کاردرمانی با هدف بهبود سلامت بیمار و با استفاده از علم روانشناسی، با تمرینات مکرر و حرکات کششی و نرمشی ، مناسب با مشکل بیمار به درمان می پردازد.

در این مقاله می خواهیم به معرفی رشته کاردرمانی ، بازار کار این رشته و تحصیل در مقاطع بالاتر آن صحبت کنیم. اگر شما علاقه مند به این رشته می باشید ، بهتر است این مطالب را دنبال نمایید.

پذیرش در رشته کار درمانی

از آنجایی که این رشته جزء رشته پیراپزشکی می باشد، پذیرش این رشته تحصیلی به صورت باکنکور و بدون کنکور می باشد.

  • پذیرش با کنکور : داوطلب با شرکت در کنکور سراسری و با کسب رتبه قابل قبول و انتخاب رشته دقیق و مناسب ، در دانشگاه مدنظر پذیرش شده و می تواند به ادامه تحصیل بپردازد پس از اتمام دوران تحصیل مدرک کارشناسی به وی اعطا خواهد شد.
  • پذیرش بدون کنکور: این نوع پذیرش بر اساس معدل کتبی دیپلم داوطلب می باشد که فقط داوطلبان واجد شرایط در صورت ارائه شدن این رشته ، می توانند در این رشته پذیرش شوند. از جمله شرایط پذیرش بدون آزمون رشته های پیراپزشکی می توان به دوران تحصیل در این مقطع که دو سال می باشد اشاره کرد که پس از پایان دوران ، به دانش آموخته مدرک کاردانی اعطا خواهد شد.

داوطلبان می توانند جهت اطلاعات بیشتر در خصوص رشته های بدون کنکور پیراپزشکی با مشاوران متخصص در این زمینه تماس حاصل نمایید.

توانمندی های کارشناس کاردرمانی

یک کارشناس درمانگر می بایست دارای روحیه قوی و پرانرژی را دارا باشد تا بتواند بیمار یا معلول را از لحاظ جسمی و روحی با درمان موثرتری روبه رو نماید. از آنجا که این کار نیاز به روحیه قوی ، خلاقیت و ابتکار و علاقه می باشد، لذا یک درمانگر این احساس را به بیمار القا کرده و سبب پیشرفت وی خواهد شد.

همینطور باید اشاره کنیم ، کارشناس کاردرمانی باید از لحاظ جسمی  در شرایط مساعدی قرار داشته باشد. بنابراین با انجام حرکات لازم متناسب با شرایط بیمار می تواند به درمان وی بپردازد و در جهت بهبود او قدم بردارد.

ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر

داوطلبان می توانند در صورت علاقه در این رشته در مقاطع بالاتر به ادامه تحصیل بپردازند. در مقطع کارشناسی ارشد داوطلبان می توانند در دو گرایش کاردرمانی جسمی و کاردرمانی روانی به ادامه تحصیل بپردازند. گرایش کاردرمانی روانی بیمارانی نظیر معلولان زبانی و افرادی که دارای عقب مانده های ذهنی می باشد، در بر می گیرد.

آینده شغلی رشته کاردرمانی

شرایط شغلی برای درمانگرها در بیمارستان ها ، کلینیک ها و مراکز توانبخشی و خانه سالمندان مهیا می باشد و با توجه به اینکه کشور ما در این زمینه احساس نیاز می کند ، لیکن در حال حاضر به مرحله اشباع شدن نرسیده و داوطلبان می توانند با کسب رتبه قبولی مناسبی ، در این رشته به تحصیل بپردازند.

داوطلبان می توانند جهت اطلاعات بیشتر در خصوص رتبه قبولی برای رشته کاردرمانی با مشاوران متخصص در این زمینه با مرکز مشاوره الو مشاوره ارتباط برقرار نمایند.

 

 

برای مشاوره با مشاوران گروه الومشاوره

از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

منبع: معرفی رشته کاردرمانی

معرفی رشته حقوق - معرفی رشته پزشکی - معرفی رشته حسابداری - معرفی رشته اتاق عمل - معرفی رشته فیزیو تراپی - معرفی رشته دندان پزشکی - معرفی رشته داروسازی - معرفی رشته مامایی - معرفی رشته هوشبری - معرفی رشته مدیریت - معرفی رشته مهندسی پزشکی - معرفی رشته علوم آزمایشگاهی - معرفی رشته بهداشت عمومی - معرفی رشته مدیریت کسب و کار - معرفی رشته مددکاری اجتماعی -

 




:: برچسب‌ها: معرفی رشته , رشته تحصیلی ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: