کارنامه نهایی کنکور سراسری ۹۸
نوشته شده توسط : الو مشاور

کارنامه نهایی کنکور سراسری ۹۸

 

برای مشاوره با مشاوران گروه الومشاوره

از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

 

 

همانگونه که مستحضرید ، نتایج کنکور سراسری در دو مرحله و در دو کارنامه اعلام می شود که داوطلبان ، با مشاهده کارنامه اولیه و کارنامه نهایی خود از وضعیت تحصیلی خود مطلع می شوند. این مقاله شامل مطالب مفیدی برای داوطلبانی که می خواهند از زمان انتشار کارنامه اولیه ، کارنامه نهایی ، جزئیات کارنامه نهایی و ثبت نام در دانشگاه ها کسب نمایند ، می باشد.


کارنامه نهایی کنکور سراسری ۹۸

پس از برگزاری آزمون سراسری ، بدون شک اغلب داوطلبان در انتظار اعلام نتایج از سوی سازمان سنجش خواهند بود. طبق جدول زمان بندی مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۹۸ ، زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری در دههدوم مردادماه خواهد بود که داوطلبان برای اطلاع از نتایج خود به سایت مرجع سازمان سنجش به نشانی sanjesh.orgمراجعه کرده و می توانند نتایج آزمون خود را در قالب کارنامه اولیه مشاهده نمایند. داوطلبان پس از مشاهده کارنامه سراسری و سنجیدن وضعیت تحصیلی خود در کارنامه منتشر شده می توانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نموده و گامی موثر در جهت پیشرفت خود بردارند.


کارنامه نهایی کنکور سراسری ۹۸

جزییات کارنامه اولیه کنکور سراسری

برای موفقیت در کنکور سراسری ۹۸ ، داوطلب می بایست بتواند در جهت تشخیص اطلاعات لازم برای انتخاب رشته صحیح و دقیق خود برآید. در این قسمت می خواهیم جزئیات کارنامه اولیه را برای داوطلبان شرح دهیم.

در قسمت اول کارنامه اولیه اطلاعات ثبت نامی و آزمونی داوطلب (اعم از نام و نام خانوادگی ، کد ملی ، محل تولد داوطلب ، محل اخذ مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی ، استان بومی ، ناحیه بومی و قطب بومی داوطلب ) می باشد. بسیاری از داوطلبان اطلاعات چندانی درباره استان بومی ، ناحیه بومی و قطب بومی خود ندارند. در حالی که اطلاع از این عبارات ، باعث انتخاب رشته درست شده و شانس پذیرش را بالا می برد. هدف از این نوع پذیرش ، جلوگیری از مهاجرت های درون کشوری جهت رفاه حال داوطلب ،کاهش مشکلات اقامتی دانشجویان به دلیل کمبود خوابگاه و مشکلات اقتصادی و همینطور جلوگیری از دوری داوطلبان از خانواده می باشد. این امتیازات برای داوطلبان استانی باعث شده تا امکان قبولی بیشتری در بومی گزینی خود داشته باشند.

  • رشته های استانی به رشته هایی اطلاق شده که استان مذکور داوطلب ، نیازمند متخصصان و فارغ التحصیلانی در آن محل می باشد. البته لازم به ذکر می باشد که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته در جداول رشته تحصیلی عنوان شده است.
  • چند استان مجاور در جوار یکدیگر ، تشکیل ناحیه داده که تمامی استان های مربوطه شامل ۹ ناحیه است و رشته های مربوطه ، در اکثر استانها وجود ندارد.
  • چند ناحیه بومی در جوار یکدیگر ، تشکیل قطب بومی را خواهند داد و به رشته هایی اطلاق می شود که در اغلب نواحی وجود نداشته و در چند ناحیه بومی وجود دارد. این دسته نیز در جداول (رشته های تحصیلی ، نوع گزینش ، زیرگروه و مقاطع تحصیلی ) ذکر شده است. پذیرش در دانشگاه های فرهنگیان ، تربیت معلم و شهید رجایی از این دسته گزینش می باشد که داوطلبان با مراجعه به دفترچه راهنما انتخاب رشته می توانند از کدرشته محل های مربوطه اطلاع حاصل نمایند و با توجه به علاقه مندی خود اولویت بندی کنند.
  • تعدادی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اقدام به پذیرش دانشجو بدون بومی گزینی ( کشوری )می کنند و شامل رشته هایی است که در اکثر قطب های بومی وجود نداشته و به صورت کشوری پذیرش می نمایند.

داوطلبان با اطلاع از نوع گزینش های یاد شده ، قادر به انتخاب رشته موثر جهت پذیرش در دانشگاه ها خواهند شد.

در کارنامه اولیه کنکور سراسری ، جدولی با عنوان اعلام علاقه مندی براساس تقاضانامه وجود دارد که این امکان را به داوطلبان می دهد تا در صورتی که تمایل به انتخاب رشته در دانشگاه های پیام نور و موسسات غیرانتفاعی دارند ، قادر به انتخاب رشته باشند.

البته لازم به ذکر است در سال گذشته برای داوطلبانی که در فرم پیش نویس ثبت نام خود اعلام علاقه مندی به دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی نکرده بودند ، لینک خرید کارت اعتباری برای این دسته از داوطلبان در هنگام انتخاب رشته فعال بوده و داوطلبان قادر به انتخاب رشته در دانشگاه های مذکور شدند.

از جدول های مهم و قابل اهمیت کارنامه، وضعیت مجاز و غیر مجاز بودن داوطلب برای انتخاب رشته در دوره های مختلف می باشد. اطلاعات این قسمت از طریق رتبه های کنکوری داوطلب تعیین شده و دید روشنی به داوطلب می دهد تا بتواند رشته های مورد پذیرش خود را اولویت بندی نماید.

داوطلب برای اطلاع از رتبه در سهمیه و رتبه کشوری خود می بایست به جدول وضعیت رتبه و نمره کل داوطلب در هر زیرگروه مراجعه نماید. این جدول شامل اطلاعاتی از قبیل درصد تاثیر سوابق تحصیلی ، نمره کل نهایی ، رتبه کشوری و رتبه در سهمیه می باشد. داوطلب با مشخص کردن رشته های زیرگروه خود و مراجعه به کارنامه می تواند برای انتخاب رشته صحیح خود اقدام نماید.

داوطلبان می توانند جهت انتخاب رشته و بررسی کارنامه خود با مشاوران کارآمد الو مشاوره در ارتباط باشند.

اگر داوطلب بخواهد برای نمرات خام خود را به صورت درصدی مشاهده نماید، می بایست به جدول مربوط به آن مراجعه نماید. این جدول نمرات تحصیلی داوطلب را در هر دروس به صورت درصدی بیان کرده و داوطلب می تواند نقاط ضعف و قوت خود را در این زمینه تشخیص دهد.

داوطلب برای اطلاع از تراز آزمون خود و آخرین رتبه مجاز شده ، جدول رتبه کل در سهمیه و آخرین رتبه مجاز شده در دوره های روزانه و نوبت دوم را بررسی نماید. در این جدول ،ماکزیمم نمره کل زیرگروه ،تراز کل داوطلب بوده و هرچه این نمره بالاتر بوده ، وضعیت تحصیلی داوطلب نسب به سایر متقاضیان بهتر بوده و پذیرش وی آسان تر خواهد بود.


جزئیات کارنامه نهایی

مطابق جدول زمان بندی مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری، نتایج نهایی در دهه دوم شهریور بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت . نتیجه نهایی در قالب کارنامه در پنل کاربری داوطلب موجود بوده و داوطلب در هر زمان دسترسی به آن را خواهد داشت. در کارنامه مذکور یک کد رشته محل ، رشته و دانشگاهی که داوطلب پذیرش شده ، وجود دارد. داوطلب با توجه به رشته پذیرش شده و علاقه مندی خود ،می تواند در زمان مقرر شده به ثبت نام حضوری و اینترنتی خود اقدام کرده و در دانشگاه پذیرش شود.

داوطلبانی که در جهت روند صحیح انتخاب رشته دچار ایراد و اشکالاتی می باشند ، مشاوران الو مشاوره آماده کمک رسانی به تمامی این داوطلبان می باشد.

 

 

برای مشاوره با مشاوران گروه الومشاوره

از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

منبع: کارنامه نهایی کنکور سراسری ۹۸

مان برگزاری کنکور سراسری - باجه های رفع نقص کنکور سراسری - راهنمای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری - زمان اعلام نتایج کنکور سراسری - لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری ۹۸ - کلید سوالات ریاضی - شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری - کلید سوالات انسانی - شرایط ثبت نام بدون کنکور سراسری ۹۸ - معرفی رشته های بدون کنکور سراسری - زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری - زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری - زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ - اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۹۸ - نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری - کلید سوالات هنر - توضیحات کارنامه سبز کنکور سراسری - جمع بندی کنکور سراسری رشته هنر - ویرایش ثبت نام کنکور سراسری - هزینه ثبت نام کنکور سراسری - زمان ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری - اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری - ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری - دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی - انتخاب رشته کنکور سراسری - زمان انتخاب رشته کنکور سراسری - لیست رشته های بدون کنکور سراسری - زمان ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری - دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری ۹۸ - راهنمای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۹۸ - اعلام نتایج کنکور سراسری ۹۸ - ثبت نام کنکور دانشگاه سراسری ۹۹ - جمع بندی انسانی - زمان اعلام نتایج کنکور سراسری ۹۸ - شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۹۹ - ثبت نام کنکور سراسری ۹۹ - جمع بندی کنکور - جمع بندی هنر - انتخاب رشته کنکور سراسری - توضیحات کارنامه کنکور سراسری ۹۸ - سهمیه های موثر در انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ - نحوه برگزاری کنکور سراسری ۹۹ - اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۹۸ - شرایط شرکت در کنکور سراسری ۹۸ - اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بهمن ۹۸ - کارت ورود به جلسه کنکور سراسری - شرایط ثبت نام کنکور سراسری - 

 




:: برچسب‌ها: کارنامه نهایی کنکور سراسری , کنکور سراسری , نتایج اولیه ,
:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: