برنامه ریزی کنکور ریاضی
نوشته شده توسط : الو مشاور

ضرایب مطالعاتی کنکور ریاضی ۹۹

ضرایب دروس عمومی کنکور ریاضی

عناوین دروس  ضرایب دروس در زیر گروه ۱ ضرایب دروس در زیر گروه ۲ ضرایب دروس در زیر گروه ۳
زبان و ادبیات فارسی ۴ ۴ ۴
فرهنگ و معارف اسلامی ۳ ۳ ۳
زبان عربی ۲ ۲ ۲
زبان انگلیسی ۲ ۲ ۲

 

ضرایب دروس اختصاصی کنکور ریاضی

عنودروس  ضرایب دروس در زیر گروه ۱ ضرایب دروس در زیر گروه ۲ ضرایب دروس در زیر گروه ۳
ریاضیات ۴ ۴ ۳
فیزیک ۳ ۳ ۲
شیمی ۲ ۳ ۳

منابع مطالعاتی کنکور ریاضی ۹۹

یکی از اولین اقدامات داوطلبان برای آمادگی برای کنکور یافتن منابع مطالعاتی خوب می باشد. یکی از ویژگی های منابع مطالعاتی داشتن زبان ساده در بیان مطالب می باشد زیرا تمامی منابع کمک درسی مطلب واحدی را اما به روش های گوناگون و با الفاظ مختلف بیان می کنند. بهتر است برای پیدا کردن یک منبع خوب سری به کتابفروشی شهرتان بزنید و سپس به کتاب هایی که در ادامه ذکر شده است را نگاهی بیندازید و در نهایت هرکدام از شیوه بیان که بنظرتان راحت تر بود را تهیه نمایید.

ادبیات فارسی

  1. ادبیات موضوعی گاج 
  2. سیب مهر و ماه 
  3. برای آرایه ها و قرابت معنایی (نشر الگو و نشر دریافت) 
  4. برای تاریخ ادبیات (نشر دریافت)

دین و زندگی

  1. میکرو طبقه بندی گاج 
  2. خیلی سبز 
  3. آیات و نکات گاج

زبان عربی

  1. کتاب فوت و فن خیلی سبز 
  2. گاج نقره ای ماهینی
  3. زیپ فائق تالیف آقای ایاد فیلی
  4. تست تخته سیاه تالیف مهدی شریفی

زبان انگلیسی

  1. جامع مبتکران دکتر شهاب اناری
  2. از متن نترسیم
  3. گاج نقره ای
  4. خط ویژه تالیف آقای ارشاد عظیم

ریاضی

  1. درس ریاضی پایه و حسابان : گاج سفید ، خیلی سبز ، نشر الگو ، ریاضیات انتشارات تخته سیاه تالیف محمد مهربان
  2. درس هندسه ۱ :گاج سفید ، نشر الگو ، گاج نقره ای ، انتشارات فار
  3. درس هندسه ۲ : تخته سیاه ، گاج نقره ای ، نشر الگو
  4. درس هندسه ۳ : نشر الگو ، گاج
  5. درس آمار و احتمال و ریاضیات گسسته : نشر الگو  گاج سفید ، انتشارات فار تالیف عطا صادقی ، خوشخوان
  6. درس حسابان ۲ : گاج سفید ، انتشارات تخته سیاه

فیزیک 

  1. گاج نقره ای
  2. کتاب تست انتشارات نشر الگو

شیمی

  1. خیلی سبز 
  2. مبتکران

مراحل مطالعه در طول سال کنکور ۹۹

چیزی که همیشه به کنکوری ها گفته می شود این است که درس خواندن برای کنکور بسیار متفاوت تر از درس خواندن برای امتحانات مدرسه است چراکه شما در فرایند کنکور قرار است مطالبی را ذخیره کنید که چند ماه آینده آنها را بازیابی کنید به همین خاطر می بایست با تکنیک هایی هم چون مرور و بسط اطلاعات ، مطالب را در حافظه بلتدمدت خود ذخیره کنید.

مرور کلی مطالب (تابستان)

در ابتدا که سعی دارید برای کنکور آماده شوید نیازی نیست که حتما به فهم صددرصدی مطالب رسیده باشید و مرور سطحی آن ها در ابندای کار و فهم ۵۰ درصدی از مطالب اکتفا کنید. در اینجا داشتن وسواس نسبت به یادگیری مطالب و مدام برگشتن به فصول قبل برای اطمینان از اینکه آیا موضوعی که چند روز پیش خوانده بودم در ذهنم مانده یا نه؟ روند مطالعه شما را کند می کند و ممکن است شما را از پیش رفتن طبق برنامه و هدفی که تنظیم کرده اید بازدارد.

مرور و خلاصه نویسی به همرا تست زدن (پاییز و زمستان)

پس از چندماه که یک مرور کلی به اتمام رسید ، حال نوبت آن است که مجددا برای فهم ۵۰ درصد ما بقی مطالب خواندن کتاب ها را از ابتدا آغاز کنید در این مرحله چون شما به فهم ۸۰ درصد مطالب رسیده اید توانایی خلاصه نویسی را دارید و می توانید برای نوشتن خلاصه ها که در روزهای پایانی و نزدیک کنکور به دردتان می خورد اقدام کنید. در اینجا لازم است که در کنار خلاصه نویسی به تست زدن نیز بپردازید (تست زدن باید به دوصورت بدون فاصله یعنی پس از اتمام مطالعه در هر روز و با فاصله یعنی در آخر هفته و برای اطمینان از اینکه آیا مطالب در ذهن ذخیره شده اند یا خیر می باشد )

خلاصه نویسی خود دارای اصول و قوانینی است که باید حتما آن ها را رعایت کنید (شامل نوشتن نکات مهم ، نوشتن به صورت نمودار و کمتر استفاده از جملات )

مطالعه خلاصه ها و تست زنی (بهار)

حدود ۱ ماه مانده به کنکور ، زمانی است که داوطلب می بایست تمام مطالب کتب درسی را خوب خوانده باشد و تنها خلاصه هایی را که در دوره دوم نوشته بود را به همراه تست زدن را دوره کند .در این زمان وقت مطالعه مطالب جدید نیست و سعی کنید که تا هرجایی که مطالب را خوانده اید دست نگه دارید و تمرکز خود را برروی تست زدن های بیستر جهت بالا رفتن سرعت تست زدن حفظ کنید.

فقط و فقط تست زدن کنکور ۱۰ سال اخیر (۱۰ روز مانده به کنکور )

در ۱۰ روزی که به کنکور باقی مانده است توصیه می کنیم که همه منابع کنکور و خلاصه ها را جمع کنید چرا که در این زمان نوبت آن رسیده است که دوره های کنکوری را در سال های مختلف تحصیلی تست بزنید (نکته قابل توجه برای لزوم انجام این کار این است که شما تا اینجا تنها تست ها را به صورت تک درس کار می کردید اما شما در روز کنکور قرار است همه دروس را در چند ساعت آزمون دهید پس قطعا باید بتوانید این حجم از تنوع تحمل کنید و این تنها با فضاسازی آن از طریق تست زدن آزمون های کنکور سال های قبل امکان پذیر است)

رمز موفقیت رتبه های تک رقمی کنکور ریاضی سال ۹۸

طی صحبت هایی که با رتبه های تک رقمی سال ۹۸ در کنکور ریاضی داشتیم متوجه شدیم که این داوطلبان تفاوت هایی با سایر داوطلبان دارد که به احتمال زیاد در موفقیت حتمی آن ها اثر داشته است یکی از این تفاوت ها استفاده آن ها از زمان هایی است که سایر داوطلبان هیچ برنامه ریزی برای آن ها ندارند و در حال استراحت و تفریح هستند ولی آن ها همچنان در حال مطالعه و فکردن به موفقیت در کنکور سراسری هستند. در ادامه نمونه هایی از این زمان ها ذکر شده است

برنامه ریزی فصل تابستان

استفاده این دسته از داوطلبان به علت اینکه آن ها در تابستان مدرسه نیز نمی رفتند و وقت بیستری را برای مطالعه داشتند قطعا در نتیجه کنکور آن ها تاثیر بسزایی داشته است.در حالی که اکثر رقبای آن ها در مسافرت و در خواب به سر می برند می تواند به عنوان یکی از دوره های تاثیر گذار باشد.

برای داشتن برنامه منحصر به فرد می توانید با مشاوران مرکز مشاوره الومشاوره تماس حاصل فرمایید.

برنامه ریزی عیدانه

بدون استثنا همه رتبه های برتر اذعان کردند که در دوران عید یا در اردوهای مدرسه شرکت کردند و یا اینکه به طور مصمم برروی مطالعه دروس تمرکز کردند و همین عامل باعث شد تا آن ها بتوانند از رقبای کنکور خود که به فکر خرید و عید دیدنی هستند جلوتر باشند. نزدیکی بسیار مناسب عید با کنکور سراسری باعث شده است که از آن به عنوان دوران طلایی برای جمع بندی و مرور استفاده شود.

برای دریافت برنامه ریزی مختص به دوران ۱۵ روز عید می توانید از مشاوران مرکز مشاوره الومشاوره راهنمایی بخواهید.

چطور درس‌هایی که ازشون متنفریم رو بخونیم؟

همیشه برای داوطلبان همه گروه های آزمایشی درسهایی وجود دارد که داوطلبان  به هیچ وجه آن ها را دوست ندارند و نمی توانند هیچ جوره با آن ها کنار بیایند(برای نمونه ریاضی برای بچه های ریاضی و عربی برای بچه های انسانی ) . در اینگونه موارد دو دسته از افراد وجود دارند عده ای به طور کل آن درس را حذف می کنند که توصیه می کنیم تا حدامکان از انجام اینکار خودداری کرد و این کار را انجام ندهند و عده ای دیگر تلاش و سعی خود را می کنند که هرجور که هست آن را در برنامه مطالعاتی خود قرار دهند و سعی کنند خود را تاحدودی در این درس قوی کنند تا بتوانند برخی از سوالات آسان را انتخاب و آن ها را پاسخ دهند چرا که همین امر موجب تغییر در رتبه و تراز داوطلبان خواهد شد.

نکته مهم این است در کنکور تمامی سوالات دشوار نیستند و سوالات براساس درجه سختی از آسان به دشوار طبقه بندی شده اند و سه دسته سوال (آسان ، متوسط و دشوار )داریم داوطلبی که باهوش باشد سر جلسه آزمون سراسری به دنبال سوال های آسان خواهد گشت تا بتواند با پاسخ به آن ها رتبه خود را تغییر دهد.

داوطلبان میتوانند از سیستم پاداش و مجازات هم استفاده کنند . بعد از اینکه برنامه درسی خودشون  رو اجرا کردن به خودشون جایزه بدن ، مثلاً با خودت بگو «بعد از تموم کردن این فصل می تونم کمی با دوستام چت کنم » یا «اگه تمام برنامه امروز رو اجرا کردم، می‌تونم امشب به سینما بروم .»

نکات کلیدی پیرامون برنامه ریزی تحصیلی

برای برنامه ریزی کنکور ریاضی داوطلبان می بایست چند نکته را مورد توجه قرار دهد که در ادامه ذکر شده است:

  1. برنامه هردواطلب با نوجه به شرایط ویژه داوطلبان قطعا متفاو.ت است و نمی توان برنامه واحدی را به همه داوطلبان کنکور سراسری توصیه کرد اما اصول کلی مطالعه برای آمادگی در کنکور یکسان است
  2. برای روزهای اولی که به طور جدی برای کنکور درس می خوانید لازم نیست که حتما از ساعات مطالعه زیاد استفاده کنید و بهتر است برای ابتدای کار از ۴-۳ ساعت مطالعه در روز استفاده نمایید.
  3. مباحث پیچیده و سخت رو زمانی مطالعه کنید که کارایی و توان ذهنی بیشتری دارید.
  4. حتما در برنامه یک روز درس های متفاوتی رو قرار بدید و تنها یک درس خاص رو مطالعه نکنید.
  5. در برنامه روزانه هم دورس عمومی و هم دروس اختصاصی را قرار دهید و پس از مطالع یک درس سخت یک درس سخت دیگر قرار ندهید و سعی کنید پس از مطالعه درس تخصصی و مشکل یک درس عمومی و آسان مثلا دین و زندگی را اختصاص دهید.
  6. اولویت دروس می بایست براساس ضرایب آن ها باشد به این صورت دروسی که دارای ضرایب بیشنری هستند ساعات بیشتری را نیز به آن ها اختصاص دهید.
  7. مرور مکرر یکی از کلید های طلایی موفقیت داوطلبان در کنکور سراسری ریاضی است
  8. تندخوانی یکی از الزامات برای دست یافتن به برنامه و هدف کلی که اتمام دروس است ، می باشد و وسواس در خواندن می تواند مانع دستیابی داوطلبان به هدف مذکور شود
  9. خلاصه نویسی از اقدامات مهم در دوره های دوم دورس می باشد که در جمع بندی نهایی قطعا برای داوطلبان بسیار مفید خواهد بود.
  10. تست زدن می بایست در برنامه داوطلبان کنکوری باشد و تنها مطالعه کتب درسی نمی تواند باعث موفقیت آن ها در کنکور شود.(البته با اصول خاص)
  11. حتما روزهایی را در نظر بگیرید  تا در صورتی که روزهایی از هفته را به دلایل مختلف از برنامه عقب ماندید ، بتوانید عقب ماندگی خود را جبران کنید.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برنامه ریزی کنکور ریاضی

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید …

 

منبع:برنامه ریزی کنکور ریاضی


منابع کنکور سراسری انسانی ۹۸ - منابع کنکور انسانی 98 - منابع کنکور انسانی -  منابع کنکور سراسری ۹۸ - منابع کنکور سراسری تجربی ۹۸ - منابع کنکور تجربی ۹۸  -  منابع کنکور سراسری هنر ۹۸  - منابع کنکور هنر - منابع کنکور سراسری زبان ۹۸ - 




:: برچسب‌ها: کنکور سراسری ریاضی , برنامه ریزی , کنکور ریاضی , ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 شهريور 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: