معرفی رشته علوم آزمایشگاهی
نوشته شده توسط : الو مشاور

 

برای مشاوره با مشاوران گروه الومشاوره

از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

 

 

معرفی رشته علوم آزمایشگاهی

اگر شما داوطلب کنکور سراسری می باشید ، می بایست اطلاعاتی را در خصوص رشته های مورد علاقه خود کسب نمایید. از میان رشته های پیراپزشکی که طرفداران قابی توجهی را به خود اختصاص داده ، می توان به رشته علوم آزمایشگاهی اشاره نمود. این رشته از زیر شاخه های علوم پزشکی می باشد و هدف آن تربیت دانش آموختگانی در زمینه پیشگیری از بیماری و شناخت آن ها و انجام آزمایشات و آنالیز در لابراتور ها می باشد. بنابراین رشته یاد شده ، از مهم ترین رشته ها درعرصه پزشکی می باشد که در جهت حفاظت سلامت جامعه بشری و درمان و پیشگیری از آن گام برمی دارد. در ادامه این پست به پذیرش رشته مذکور در دانشگاه ها و بازارکار آن صحبت خواهیم کرد.

معرفی رشته علوم آزمایشگاهی

پذیرش رشته علوم آزمایشگاهی

از آنجایی که رشته علوم آزمایشگاهی در زمره رشته های پیراپزشکی قرار دارد ، بنابراین پذیرش آن به دو صورت با آزمون و بدون آزمون می باشد.

  • پذیرش با آزمون : داوطلب با شرکت در کنکور سراسری تجربی و کسب نمره قبولی متناسب با دانشگاه مورد نظر ، در دانشگاه سراسری پذیرش می شود پس از گذراندن دوران تحصیل مدرک کارشناسی به وی اعطا می گردد.
  • پذیرش بدون آزمون : این نوع پذیرش ،صرفا از داوطلبان واجد شرایط ثبت نام بعمل خواهد آمد، دوران تحصیل در این مقطع دو سال می باشد که پس از پایان دوران ، به دانش آموخته مدرک کاردانی اعطا خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پذیرش بدون کنکور رشته های پیراپزشکی کلیک نماید.

داوطلبان می توانند در صورت بروز ابهام و یا سوالات در هر زمینه ای ، با تیم مشاوره ای الو مشاوره تماس حاصل نمایند.

یک داوطلب رشته علوم آزمایشگاهی باید از چه توانمندی هایی برخوردار باشد ؟

کارشناس علوم آزمایشگاهی می بایست از لحاظ جسمی و بینایی سالم بوده و شرایط مساعدی داشته باشد و از آنجایی که داوطلب رشته علوم آزمایشگاهی در زمینه بیماری ها در تمام سطوح بدن به آزمایش می پردازد ، لذا کارشناس مربوطه می بایست حساسیتی نسبت به ادرار و مدفوع و خون و بافت های بدن نداشته باشد و در صورتی که نسبت به موارد یاد شده حساس باشد ، احتمالا در این زمینه شغلی با مشکل روبه رو خواهد شد.

آینده شغلی رشته علوم آزمایشگاهی

همانطور که می دانید کشور ما نیاز مبرم به کارشناسانی در این حیطه شغلی می باشد ، تا در جهت حفاظت از سلامت جامعه و پیشگیری از آن برآید. لذا قابل ذکر است دانش آموختگان این رشته تحصیلی ، در آزمایشگاه های مراکز دولتی و خصوصی ، آزمایشگاه های مراکز بهداشتی و درمانی ، آزمایشگاه های مربوط به مواد غذایی و دارویی ، مراکز انتقال خون و پزشکی های قانونی و کلینیک های درمانی مشغول به کار هستند. بنابراین این رشته فرصت شغلی بسیاری را برای دانش آموختگان فراهم می نماید و فارغ التحصیلان این رشته ، پس از اتمام دوران تحصیل خود می توانند در مراکز و آزمایشگاه های یاد شده جذب بازار کار شوند و موقعیت شغلی مناسبی را برای خود رقم بزنند.

آیا امکان تحصیل در مقاطع بالاتر این رشته وجود دارد؟

امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در رشته های زیر وجود خواهد داشت:

  • انگل شناسی
  • باکتری شناسی
  • سم شناسی
  • بیوشیمی
  • ایمنی شناسی
  • هماتولوژی
  • میکروب شناسی

متقاضیان می توانند با گذراندن دوره تحصیل خود در مقطع کارشناسی و کاردانی در هریک از رشته های بالا به میزان علاقه مندی خود شرکت کرده و اقدام به ادامه تحصیل نمایند.

داوطلبان می توانند جهت برنامه ریزی دقیق در جمع بندی کنکور سراسری و همین طور انتخاب رشته با تیم برتر الو مشاوره تماس حاصل نمایند.

 

 

برای مشاوره با مشاوران گروه الومشاوره

از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

 

 

 




:: برچسب‌ها: معرفی رشته , رشته تحصیلی ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: