ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد ۹۷
نوشته شده توسط : الو مشاور

ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد ۹۷

 

برای مشاوره با مشاوران گروه الومشاوره

از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

دانشگاه آزاد به عنوان یکی از دانشگاه های پرطرفدار در سطح کشور شناخته شده است که هر ساله رشته های خود را به دو صورت با آزمون و بدون آزمون در اختیار داوطلبان قرار می دهد. به جرات می توان گفت که بیش از ۹۵ درصد از رشته محل های این دانشگاه به صورت بدون آزمون و صرفا براساس سوابق تحصیلی (معیار معدل کتبی) ارائه می شود که همین امر موجب جذب دانشجویان بسیار زیادی شده است. داوطلبان علاقمند به تحصیل در این دانشگاه می توانند به راحتی پس از انتشار دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد ۹۷ نسب به ثبت نام در رشته محل مورد علاقه خود اقدام کنند.


زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۹۷

همانطور که می دانید ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد در دو بازه زمانی مهر و بهمن انجام می شود که داوطلبان می توانند در هر یک از زمان های مورد نظر اقدامات لازم را جهت ورود به دانشگاه انجام دهند. دانشگاه آزاد معمولا رشته های بدون کنکور خود را در دو مقطع ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد ۹۷ (پیوسته و ناپیوسته) و کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) در اختیار داوطلبان قرار می دهد تا با توجه به شرایط خود مقطع تحصیلی را انتخاب کنند.

در خصوص زمان ثبت نام برای ورودی مهر کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد ۹۷ بر اساس سوابق تحصیلی باید بگوییم که ۲۷ مرداد و کارشناسی پیوسته در تاریخ ۲۱ مرداد و کاردانی ناپیوسته و کارشناسی ناپیوسته در تاریخ ۲۸ مرداد آغاز شده و تا۳۱ شهریور ماه نیز ادامه خواهد داشت.

همچنین زمان ثبت نام برای ورودی بهمن ماه در هر دو مقاطع کارشناسی پیوسته و کاردانی ناپیوسته از ۳۰ دی ماه آغاز و تا ۱۳ بهمن ماه نیر ادامه دارد و شروع ثبت نام مقطع کاردانی پیوسته از یکم تا ۱۳ بهمن می باشد.

داوطلبان برای انجام ثبت نام باید پس از قرار گرفتن دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد ، آن را دانلود با دقت مطالعه کنند تا در جریان تمام شرایط ورود به رشته محل های این دانشگاه قرار بگیرند ، سپس کد رشته های خود را انتخاب و به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانیazmoon.iau.ac.ir مراجعه نموده و کارت اعتباری ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۹۷ را خریداری کنند. پس ازخرید کارت اعتباری مقطع مورد نظر و پرداخت هزینه آن به صورت اینترنتی ، نسب به تکمیل فرم ثبت نام و درج کد رشته محل ها اقدام کنند.

پس از اعلام نتایج هر داوطلب برای قطعی کردن روند ثبت نام خود بایستی با در دست داشتن رسید ثبت نام اینترنتی و مدارک لازم به واحد دانشگاهی پذیرفته شده خود مراجعه نماید. چنانچه بنا به هر دلیلی هنگام ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۹۷ با مشکل مواجه شدید می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی الو مشاوره تماس بگیرید تا کارشناسان این مرکز شما را راهنمایی کنند.


شرایط ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد ۹۷

بسیاری از داوطلبان در تماس با مشاوران ما اطلاعاتی در خصوص شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد می پرسند که همین امر موجب شد تا در ادامه این مقاله به توضیح شرایط تمام مقاطع تحصیلی بپردازیم.

شرایط اختصاصی 
دارا بودن ديپلم كامل نظام قديم متوسطه و يا مدرک پيش دانشگاهی نظام جديد متوسطه و همچنين داشتن مدرک كاردانی (پيوسته و ناپيوسته) برای ثبت نام متقاضیان رشته های صرفا براساس سوابق تحصیلی مقطع كارشناسی پيوسته الزامی خواهد بود.
دارا بودن مدرک دیپلم کامل نظام قديم متوسطه و يا مدرک پيش دانشگاهی نظام جديد متوسطه برای ثبت نام متقاضیان رشته های بدون کنکور مقطع كاردانی ناپيوسته الزامی خواهد بود.
دارا بودن دیپلم فنی و حرفه ای / کاردانش و یا دیپلم سه ساله متوسطه رشته های نظری یا دیپلم کامل چهار ساله نظام قدیم متوسطه برای پذیرش براساس سوابق تحصیلی مقطع کاردانی پيوسته الزامی می باشد.
داوطلبانی که دارای دیپلم کاردانش ، فنی و حرفه ای نظام قدیم هستند ، فقط قادر به انتخاب یکی از رشته های کاردانی متناسب با نوع دیپلم خود براساس دفترچه راهنمای ثبت نام خواهند بود. لازم به ذکر است که رشته تربیت بدنی از این قاعده مستثنی است و علاقمندان مجاز به انتخاب این رشته برای تحصیل خواهند بود.
متقاضیانی که دارای دیپلم فنی و حرفه ای و یا کاردانش که مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی خود را دریافت نموده اند اما فاقد معدل کتبی دیپلم هستند ، بایستی معدل کل دیپلم متوسطه خود را به صورت دقیق در فرم ثبت نام درج کنند.
الزامی است که داوطلبان معدل کتبی دیپلم خود را دقیقاً مطابق معدل ذکر شده در مدرک فارغ التحصیلی ثبت کنند چرا که در صورت وجود هر گونه مغایرت با معدل درج شده در مدرک فارغ التحصیلی قبولی آن ها باطل خواهد شد.
با توجه به اینکه گزینش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی ( معدل دیپلم ) صورت خواهد گرفت ، لذا کلیه متقاضیان ( دیپلمه های نظام قدیم ، نظام جدید و همچنین دیپلمه های فنی حرفه ای و کاردانش که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی ) لازم است معدل کل و یا معدل کتبی خود را به صورت صحیح در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی وارد نمایند.

 


لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ۹۷

همانطور که می دانید معمولا رشته هایی که در دانشگاه آزاد ارائه می شود به دو بخش رشته های پزشکی و غیرپزشکیتقسیم می شود که تنها راه ورود به رشته های پزشکی تنها از طریق شرکت در کنکور سراسری و کسب تراز و رتبه بسیار خوب می باشد و رشته های بدون کنکور تنها شامل رشته های غیرپزشکی می باشد.

رشته هایی که پذیرش آن ها منحصرا با شرکت در کنکور سراسری می باشد شامل :

پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، دامپزشکی ، پرستاری ، مامایی ، اتاق عمل ، هوشبری ، علوم آزمایشگاهی ، علوم تغذیه و بهداشت ، بهداشت عمومی و بهداشت خانواده

به جز رشته هایی که در به آن ها اشاره شد ، پذیرش در مابقی رشته های تمامی گروه های آزمایشی انسانی ، ریاضی ، تجربی ، هنر و زبان به صورت بدون آزمون و صرفا با معیار معدل کتبی انجام خواهد شد. برای آگاهی از تمام رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد می توانید با مشاوران مرکز الو مشاوره تماس حاصل فرمایید.

 

 

برای مشاوره با مشاوران گروه الومشاوره

از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

منبع: ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد ۹۷

لیست رشته های کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد اسلامی - ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد ۹۸ - ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد بهمن ۹۷ - تعداد و اهمیت انتخاب ها در انتخاب رشته دانشگاه آزاد - سایت دانشگاه آزاد - لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ۹۸ - ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد - دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد - دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد - کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد - ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۹۸ - ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد - ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد - ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۹۸ - ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۹۸ - 

 

 




:: برچسب‌ها: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد , دانشگاه آزاد , رشته های بدون کنکور , بدون کنکور دانشگاه آزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: