سهمیه های آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی
نوشته شده توسط : الو مشاور

 

سهمیه ایثارگران در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

مشمولین سهمیه ایثارگران در دوگروه سهمیه ۵ درصد و سهمیه ۲۵ درصد قرار می گیرند که با توجه به نوع خدمت در جبهه در دو دسته جای داده می شوند که در ذیل آمده است.

مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران

جانبازان
آزادگان
همسر و فرزندان شهدا
همسر و فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر
همسر و فرزندان آزادگان دارای یک سال و بالای یک سال اسارت
خواهر و برادر شهید

 

مشمولین سهمیه ۵ درصد ایثارگران

رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد
فرزندان آزادگان کم تر از یک سال اسارت

قوانین پذیرش افراد دارای سهمیه ایثارگران در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

  1. در فرآيند جذب و استخدام مشمولين سهميه ۵ درصد و ۲۵ درصد ايثارگران، استخدام آنان با هماهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران صورت مي پذيرد.
  2. داوطلبان ايثارگر تأييد شده مشمول اين سهميه، براي اعمال سهميه مذكور صرفاً بايد شغل محل هاي مشخص شده در سهميه ايثارگران ۲۵ درصد را انتخاب نمايند. 
  3. ايثارگران متقاضي بهره مندي از سهميه استخدامي ، لازم است ابتدا اطلاعات خود را در سيستم سجايا (سيستم جامع اطلاعات يكپارچه ايثارگران) ثبت نموده و توسط بنياد شهيد و امور ايثارگران تاييد گردد و در صورت عدم تاييد بنياد مذكور ، مجاز به انتخاب شغل محلهاي مشخص شده براي سهميه ياد شده نمي باشند.
  4. مشمولين سهميه ۲۵ درصد ايثارگران، مجاز به بهره مندي از سهميه استخدامي ۵ درصد ساير ايثارگران نمي باشند. به عبارت ديگر هر داوطلب ايثارگر ميتواند در صورت مشمول بودن، صرفاً از يكي از سهميه هاي مشخص شده بر اساس ضوابط مربوطه، استفاده نمايد.
  5. جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بيست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان يك سال اسارت و بالاتر از شرط حداقل معدل و حداكثر سن معاف ميباشند.
  6. كسب حد نصاب نمره آزمون استخدامی براي مشمولين سهميه ۵ درصد و ۲۵ درصد ايثارگران به طور کامل الزامي نميباشد. اما در صورتي كه ايثارگران موضوع اين سهميه در شغل محلهاي سهميه آزاد شركت نمايند كسب حد نصاب نمره امتحان درشغل مربوط الزامي است.
    تبصره: كليه ايثارگران مشمول سهميه ۵ درصد و ۲۵ درصد متقاضي استخدام در ادارات آموزش وپرورش و وزارت علوم تحقيقات و فناوري بايستي حداقل هشتاد درصد (۸۰درصد) حدنصاب علمي آخرين نفر پذيرفته شده را كسب نمايند.
  7. آن دسته از فرزندان شاهد، جانبازان از كار افتاده كلي، آزادگان از كار افتاده كلي و فرزندان آنان كه با كسب حد نصاب قبولي و رعايت ترتيب نمرات کسب شده در سهميه آزاد آزمون استخدامي پذيرفته ميشوند، ميتوانند همانند ساير فرزندان شاهد، جانبازان و آزادگان از شرط معافيت حداقل معدل و حداكثر سن بهره مند گردند.
  8. استخدام مازاد بر سهميه استخدامي (۲۵ درصد و ۵ درصد) ايثارگران در صورت كسب حد نصاب آزمون از طريق رقابت با ساير داوطلبان آزاد در همان شغل محل صورت ميپذيرد.
 
 

سهمیه معلولین در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

معلولینی که متقاضی استفاده از این نوع سهمیه می باشند با ارائه معرفي نامه از اداره كل بهزيستي استان حق شرکت در این آزمون را دارند.

  1. مشمولین استفاده از این سهمیه حتما می بایست در آزمون شرکت کنند و حدنصاب نمره قبولی در آزمون را در این سهمیه کسب کنند و پس از کسب حد نصاب نمره مجاز و رقابت بین سایر داوطلبان معلول ، افراد برتر به تعداد دو برابر ظرفیت پذیرش دعوت به مصاحبه می شوند.
  2. داوطلبان معلول تأييد شده مشمول اين سهميه، براي اعمال سهميه مذكور صرفاً بايد شغل محل هاي مشخص شده در سهميه معلولان را انتخاب نمايند. ضمناً اين سهميه قابل تخصيص به ساير داوطلبان نبوده و در صورت عدم تكميل، باقي مانده سهميه محفوظ خواهد ماند.
  3. معلولين بايد توانايي لازم براي انجام كاري كه جهت آن استخدام مي شوند را داشته باشند و تنها در این صورت می توانند در ارگان مربوطه استخدام شوند.
 
 

ساير امتيازات و سهمیه های مورد پذیرش درآزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

  1. ۱۰ درصد به امتياز کسب شده حافظان قرآن داراي درجات (۱ تا ۳ ) درصورتی که مشاغل كارشناس امور فرهنگي، دبير معارف اسلامي و مربي امور تربيتي مدارس را انتخاب نمایند افزوده خواهد شد.
  2. همچنين براي مشاغلي كه شرايط اساسی آنها ديپلم مي باشد، درجه پنج حفظ قرآن به شرط دارا بودن گواهينامه پايان دوره اول متوسطه (دوره راهنمایی ) از لحاظ استخدامي همتراز ديپلم مي باشد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سهمیه های آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

منبع:سهمیه های آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

-
 شرایط ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی - منابع آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی - زمان مصاحبه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۹۸ - آدرس باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی آموزش و پرورش - مشاوره ثبت نام آزمون های استخدامی - زمان انتشار دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی ۹۸ 




:: برچسب‌ها: ازمون استخدامی دستگاه های اجرایی , استخدامی , هفتمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی , ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: