شرایط تغییر رشته در مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد
نوشته شده توسط : الو مشاور

شرایط تغییر رشته در مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد

چنانچه دانشجویان دانشگاه آزاد شرایط زیر را دارا باشند می توانند در زمان مقرر شده از سوی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد نسبت به تغییر رشته خود اقدام نمایند:

  • دانشجویان متقاضی دانشگاه آزاد برای تغییر رشته حتما می بایست حداقل یک ششم و حداکثر یک سوم واحد های درسی خود (۲۴ واحد) را گذرانده باشند.
  • میانگین نمرات دانشجو نباید کمتر از ۱۲ باشد.
  • دانشجویان برای ورود به رشته جدید حتما می بایست نمره قبولی در رشته قبلی آنها بالاتر ازنمره آخرین فرد قبول شده در رشته جدید باشد.
  • امکان تغییر رشته در هر مقطع فقط یکبار امکان پذیر خواهد بود.
  • با توجه به قوانین دانشگاه ها و موسسات عالی دانشجو می بایست زمان لازم ( مدت سنوات تحصیلی) برای گذراندن واحد های درسی رشته جدید را دارا باشند.
  • برای تغییر رشته موافقت دانشگاه های مبدا و مقصد ضروریست.
  • در صورت موافقت دانشگاه های مبدا و مقصد دانشجو موظف است تا در زمان معین شده از سوی دانشگاه نسبت به ثبت نام حضوری خود اقدام نماید در غیر اینصورت به منزله انصراف تلقی خواهد شد و حق هیچ گونه اعتراضی نیز وجود نخواهد داشت.
  • دانشجویانی که نسبت به ارگان های دولتی و خاص متعهد هستند حتما می بایست برای تغییر رشته موافقت این ارگان ها را جلب نمایند.
  • تغییر رشته در مقطع کارشناسی ناپیوسته امکان پذیر نیست.
  • دانشجو تنها در صورتی می تواند درخواست تغییر رشته داشته باشد که رشته مورد نظر او در گروه آموزشی پذیرفته شده قرار داشته باشد و واحد دانشگاهی و سازمان مرکزی تایید کنند.
  • طبق مقررات دانشگاه آزاد دانشجویانی که تغییر رشته می دهند امکان بازگشت به رشته قبلی را نخواهند داشت.
  • گروه آموزشی دانشگاه موظف است تمامی واحد های گذارنده شده توسط دانشجو را مورد بررسی قرار داده و دروس مشترک با رشته جدید را معادل سازی نماید.
  • دروس پذیرفته شده در کارنامه دانشجو ثبت و نمرات آنها در محاسبه میانگین کل نمرات در پایان تحصیل منظور خواهد شد.
  • چنانچه دانشجو در دوران تحصیل , دچار بیماری یا سانحه ای گردد که به تشخیص شورای پزشکی دانشگاه و تایید شورای آموزشی دانشگاه توانایی ادامه تحصیل در آن رشته و یا امکان بهره گیری از کارایی حاصل از آن را طبق جدول نقص عضو از دست بدهد, اجازه ادامه تحصیل در آن رشته را ندارد و می تواند با رعایت سایر مقررات به رشته دیگری که از لحاظ نمره آزمون ورودی نزدیکترین نمره را دارد تغییر رشته دهد.

آیا امکان انتقالی همزمان با تغییر رشته نیز وجود خواهد داشت؟

بله دانشجویانی که شرایط انتقالی را دارند نیز می توانند همزمان با تغییر رشته نسبت به انتقالی در دانشگاه مورد نظر خود اقدام نمایند. تغییر رشته توام با انتقالی از وزارت بهداشت, درمان و آموزش پزشکی به وزارت علوم, تحقیقات و فناوری و برعکس درصورت داشتن شرایط تغییر رشته و انتقالی , بلامانع است.

 
 

مراحل تغییر رشته در مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد

 اولین قدم برای تغییر رشته دانشجویان این است که به واحد آموزشی دانشگاه خود مراجعه نموده و فرم تقاضا نامه برای تغییر رشته را دریافت نمایند و همانطور که گفتیم برای تغییر رشته موافقت دانشگاه های مبدا و مقصد ضروریست و داوطلب بعد از تکمیل فرم می تواند نتیجه درخواست خود را از طریق شورای آموزشی پیگیری نماید. نکته قابل توجه این است که متقاضیان تغییر رشته حتما می بایست شش هفته قبل از آغاز ترم تحصیلی جدید مدارک خود را برای اقدامات لازم تغییر رشته به واحد آموزشی تحویل دهند.

 آموزش واحد دانشگاهی حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ دریافت تقاضا، درخواست متقاضی را مورد بررسی قرار داده و پرونده تکمیل شده دانشجو را به همراه ریز نمرات  به گروه آموزشی مورد تقاضا یا شورای آموزشی واحد دانشگاهی ارسال می کند. گروه یا شورای آموزشی واحد دانشگاهی موظف است حداکثر ظرف دو هفته از تاریخ دریافت مدارک ، نتیجه را به آموزش واحد دانشگاهی اعلام کند. در صورت موافقت با تغییر رشته، واحد دانشگاهی کلیه مدارک را جهت تصویب نهایی به سازمان مرکزی ارسال می کند. سازمان مرکزی نیز موظف است حداکثر یک هفته قبل از شروع نام نویسی ، نتیجه را به واحد دانشگاهی اعلام دارد و در صورتی که با درخواست دانشجو موافقت گردد می توان نسبت به معادل سازی دروس گذرانده شده با رشته جدید اقدام نموده و نیازی به گذراندن مجدد این دروس نخواهد بود.

در صورت نیاز به مشاوره تحصیلی در خصوص سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد و یا دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه آزاد نیز  می توانید هم اکنون با مشاوران مجرب مرکز الو مشاوره تماس حاصل فرمایید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط تغییر رشته در مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

 

منبع:شرایط تغییر رشته در مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد

لیست رشته های بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد - هزینه انصراف از تحصیل دانشگاه آزاد - دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد -راهنمای جامع تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ۹۸شرایط انصراف از دانشگاه آزاد - شرایط تغییر رشته در مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد - 




:: برچسب‌ها: شرایط تغییررشته , تغییررشته , دانشگاه آزاد , ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: