انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۹۸
نوشته شده توسط : الو مشاور

انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۹۸

 

برای مشاوره با مشاوران گروه الومشاوره

از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

 

 

همانطور که می دانید چند سالی است که کنکور سراسری و دانشگاه آزاد با یکدیگر ادغام شده و داوطلبان برای ورود به رشته محل های دانشگاه آزاد ، نیازی به شرکت در آزمون دیگری را ندارند. مسیر کنکور سراسری و دانشگاه آزاد تا زمان اعلام نتایج اولیه (کارنامه) مشترک می باشد اما انتخاب رشته هر یک از طریق سایت های جداگانه انجام خواهد شد. انتخاب رشته دانشگاه آزاد همانند سال های گذشته پس از اتمام زمان انتخاب رشته کنکور سراسری آغاز خواهد شد اما با توجه به اینکه دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد منتشر نشده ، زمان دقیقی برای آن مشخص نمی باشد.

با توجه به اینکه نتایج کنکور سراسری ۹۸ در مرداد ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد ، انتخاب رشته دانشگاه آزاد ، اواخر مرداد ماه آغاز گردد. برخلاف سایر دانشگاه ها که انتخاب رشته آن ها از طریق سایت سازمان سنجش کشور انجام می شود ،  انتخاب رشته دانشگاه آزاد فقط از طریق سایت رسمی سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام خواهد شد.


سایت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۹۸

همانطور که پیش تر به آن اشاره شد کنکور سراسری و کنکور دانشگاه آزاد ادغام شده اما لازم است بگوییم که انتخاب رشته این دو دانشگاه به صورت جداگانه انجام خواهد شد. داوطلبان برای انتخاب کد رشته های دانشگاه آزاد ابتدا باید دفترچه انتخاب رشته را دانلود و اقدامات لازم ، جهت ثبت کد رشته های مورد نظر خود را از طریق سامانه رسمی انتخاب رشته دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی azmoon.org انجام دهند. لازم است گفته شود که دفترچه انتخاب رشته این دانشگاه از طریق سایت مذکور منتشر خواهد شد.


مشاوره انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۹۸

داوطلبانی که قصد انتخاب رشته دانشگاه آزاد را دارند ، مجاز به انتخاب ۱۰۰ کد رشته محل می باشند ، سعی کنید از تمام۱۰۰ فرصت انتخاب رشته خود استفاده کنید. لازم است بگوییم که نحوه بررسی فرم انتخاب رشته در دانشگاه آزاد بدین صورت است که از ابتدا تمامی رشته های انتخابی شما را بررسی و اگر تراز داوطلب ، مناسب با یکی از کد رشته ها باشد ، در همان رشته پذیرفته خواهد شد.

نکات طلایی انتخاب رشته

کد رشته های خود را به ترتیب موارد ذیل قرار دهید.

انتخاب های خوش بینانه: داوطلبان همواره پس از اعلام نتایج کنکور سراسری و انتشار دفترچه ، در تماس با مرکز الو مشاوره این سوال را مطرح می کنند که آیا با وجود تراز و رتبه نامناسب می توانند کد رشته پرطرفدار و تاپ را در فرم انتخاب رشته خود درج کنند؟

در پاسخ باید بگوییم که بله ، شاید رشته محل های تاپ مورد نظر شما ظرفیت داشته باشند و شما در آن پذیرفته شوید ، بنابراین حدودا ۳۰ کد رشته اول خود را به رشته های تاپ اختصاص دهید ، باید دقت کنید. با توجه به اینکه شما قادر به انتخاب ۱۰۰ کد رشته هستید ، هیچ محدویتی از نظر تعداد برای انتخاب این رشته ها نخواهید داشت.

انتخاب های واقع بینانه: به جرات می توان گفت که مهم ترین قسمت انتخاب های شما ، به کد رشته های واقع بینانه اختصاص پیدا می کند. این کد رشته ها باید دقیقا مطابق تراز و رتبه ای که شما در کنکور سراسری کسب نموده اید ، باشد. شانس پذیرش شما در این کد رشته ها بسیار زیاد است ، بنابراین ۵۰ کد رشته خود را به آن اختصاص دهید.

انتخاب های بدبینانه : کد رشته های بد بینانه ، به کد رشته هایی اختصاص پیدا می کند که شانس پذیرش شما در آن بسیار زیاد است اما شما علاقمند به تحصیل در کد رشته های قبلی هستید. ۲۰ کد رشته آخر را به آن اختصاص دهید.

اکیدا توصیه می کنیم که در انتخاب ها خود حتما علاقه را در نظر بگیرید و از انتخاب کد رشته هایی که به آن هیچ علاقه ای ندارید ، بپرهیزید. اگر مطابق مواردی که به آن اشاره نمودیم را انتخاب رشته لحاظ کنید ، احتمال خطا و اشتباه در آن بسیار کم خواهد شد. علاوه بر آن امکاناتی که دانشگاه در اختیار دانشجو قرار می دهد ، شهریه رشته مورد تقاضا ، مسافت و دوری دانشگاه را نیز در نظر بگیرید.


نحوه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

  • در گام اول باید وارد سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org مراجعه نموده و بر روی لینک فعال شده انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ، کلیک کنید.
  • در مرحله دوم باید کد ملی (یا کد رهگیری اتباع غیر ایرانی) و شناسه دانشگاه آزاد (کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد ، در انتهای کارنامه اولیه درج شده است) را وارد کنید.
  • برای ادامه فرآیند ثبت نام ، کارت اعتباری را خریداری و هزینه آن را به صورت اینترنتی پرداخت نمایید.
  • پس از ورود به سایت باید از منوی سمت راست سایت گزینه ثبت رشته را انتخاب کنید.
  • در نهایت کد رشته های مورد نظر خود را ثبت و گزینه “تایید” را انتخاب کنید.
  • دریافت کد پیگیری لازم و ضروری می باشد.

نکات مهم

معمولا تمامی داوطلبان کنکور سراسری ، مجاز به انتخاب کد رشته های دانشگاه آزاد می باشند و هیچ محدویتی وجود نخواهد داشت.

نکته مهمی که باید یادآور شویم این است که ، داوطلبان تنها مجاز به انتخاب رشته در گروه آزمایشی خود خواهند بود.

خرید کارت اعتباری یکی از الزامی ترین موارد انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد می باشد.


تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۹۸

دانشگاه آزاد سهمیه ای را به عنوان سهمیه بومی گزینی و منطقه را انتخاب رشته لحاظ نمی کند اما به جای آن سهمیه بسیار مهمی را تحت عنوان “سهمیه بسیج” برای داوطلبان در نظر می گیرد.

این سهمیه بدین گونه است که اگر داوطلب یک سال سابقه بسیج فعال را دارا باشد و حدودا ۱۰۰ امتیاز بسیجی را دریافت نماید ، در صورتی که ۹۵ درصد تراز آخرین فرد پذیرفته شده در رشته های علوم پزشکی را کسب کند و ۹۰ درصد نمره و تراز آخرین فردی که بدون سهمیه بسیج در رشته های غیرپزشکی قبول شده است ، کسب کند ، پذیرفته خواهد شد. متقاضیانی که علاقمند به استفاده از این سهمیه هستند به حوزه مقاومت بسیج محل سکونت خود مراجعه نمایند و پس از دریافت کد پیگیری ۱۲ رقمی ، آن را در فرم انتخاب رشته ثبت کنند.

معمولا ملاک پذیرش در کد رشته های دانشگاه آزاد نمره کل و یا همان تراز داوطلب می باشد ، به عبارت دیگر هر چه تراز داوطلب بالاتر باشد ، شانس پذیرش او نیز بیشتر خواهد شد و تاثیر مستقیمی در قبولی داوطلبان در انتخاب رشته آنها خواهد داشت.

 

 

برای مشاوره با مشاوران گروه الومشاوره

از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

منبع: انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۹۸

 

لیست رشته های کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد اسلامی - ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد ۹۸ - ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد بهمن ۹۷ - تعداد و اهمیت انتخاب ها در انتخاب رشته دانشگاه آزاد - سایت دانشگاه آزاد - لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ۹۸ - ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد - دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد - دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد - کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد - ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۹۸ - ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد - ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد - ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۹۸ - ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۹۸ - ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد ۹۷انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۹۸ - زمان تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد ۹۸

 

 




:: برچسب‌ها: انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد , انتخاب رشته , دانشگاه آزاد , انتخاب رشته آزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: