محرومیت از کنکور سراسری
نوشته شده توسط : الو مشاور

محرومیت از کنکور سراسری

محرومیت از کنکور سراسری

برای مشاوره با مشاوران گروه الومشاوره

از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

 

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

در سال های اخیر ظرفیت پذیرش در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بسیار زیاد شده ، به طوری که ظرفیت برای پذیرش تمام داوطلبان کنکور سراسری وجود دارد و داوطلبان هیچ گونه نگرانی بابت ورود به دانشگاه ندارند اما رقابت همیشه برای پذیرش در رشته محل های پر متقاضی همچنان بر قرار است و پذیرفته شدن در آن ها مستلزم تلاش و کوشش بسیار زیاد می باشد. دانشگاه های روزانه به دلیل رایگان بودن و برخورداری از اساتید بسیار مجرب همیشه طرفداران خاص خود را دارد.

باید دقت داشته باشید که رشته محل های دانشگاه های روزانه را با علاقه انتخاب کنید چرا که اگر پذیرفته شوید اما به دلیل عدم علاقه حتی در آن ثبت نام نکنید از کنکور سال آینده محروم می شوید و یک سال از رسیدن به اهدافتان باز خواهید ماند.همچنین لازم است بگوییم که دانشجویان دانشگاه های روزانه بدون انصراف از رشته و دانشگاه خود مجاز به ثبت نام در کنکور سراسری نمی باشند.


محرومیت از کنکور سراسری

در چه صورتی داوطلبان از شرکت در کنکور سراسری محروم می شوند؟

بسیاری از داوطلبان در تماس با مرکز الو مشاوره و شرح وضعیت خود ، این سوال را مطرح می کنند که آیا از شرکت در کنکور محروم هستند یا خیر؟ به همین منظور در این قسمت از مطلب دلایل محرومیت از کنکور سراسری را ذکر خواهیم کرد.

  • داوطلبانی که از سال تحصیلی ۶۴ – ۱۳۶۳ تا امسال دو بار از تسهیلات دانشگاه های دولتی (دوره های روزانه) استفاده نموده باشند. لازم است گفته شود که تعداد دفعات شرکت در کنکور یا حتی تعداد دفعات مجاز شدن در دوره های روزانه مد نظر نمی باشد بلکه داوطلبانی مورد نظر هستند که دو بار در رشته های دانشگاه روزانه انتخاب رشته و قبول شده اند (فارغ از این که ثبت نام کرده اند یا خیر)
  • داوطلبانی که دانشجوی دانشگاه های روزانه هستند ، مجاز به شرکت در کنکور سراسری ۹۸ نخواهند بود (مقاطع مختلف تحصیلی :کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری)
  • داوطلبانی که فارغ التحصیل رشته های پزشکی و مشمول طرح نیروی انسانی اجباری هستند.
  • داوطلبان دارای منع نظام وظیفه و مشمول خدمت

نحوه رفع محرومیت از کنکور سراسری ۹۸

رفع محرومیت از کنکور ۹۸ برای داوطلبانی که دوبار در دوره های روزانه پذیرفته شده اند ، به چه صورت می باشد؟

در پاسخ به این سوال داوطلبان باید بگوییم که این دسته از داوطلبان باید پس از شرکت در کنکور سراسری ، در صورت مجاز شدن در دانشگاه های نوبت دوم ، پیام نور ، غیرانتفاعی ، دانشگاه آزاد و پردیس های خودگردان ، انتخاب رشته نموده و در آن ها به تحصیل بپردازند.

رفع محرومیت دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه روزانه به چه صورت خواهد بود؟

در پاسخ به این سوال داوطلبان ، دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری ، قوانینی را ذکر نموده که داوطلبان براساس آن باید قبل از تاریخ ۲۵ بهمن ماه ۹۷ ، از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف داده و تا این تاریخ انصراف قطعی خود را از دانشگاه محل تحصیل فعلی اعلام کنند در غیر این صورت مجاز به شرکت در کنکور ۹۸ نخواهند بود.

رفع محرومیت فارغ التحصیلان رشته های پزشکی مشمول طرح نیروی انسانی به چه صورتی می باشد؟

بسیاری از فارغ التحصیلان رشته های علوم پزشکی در مقاطع کاردانی و کارشناسی که طرح نیروی انسانی خود را به پایان نرسانده اند قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند اما به دلیل نداشتن گواهی طرح نیروی انسانی ، مجاز به ثبت نام نمی باشند که این دسته از افراد می توانند در کنکور سراسری شرکت نموده و در صورت پذیرفته شدن در یکی از رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی ، مدرک طرح نیروی انسانی خود را پس از فارغ التحصیلی دریافت کنند. بنابراین محرومیت از ثبت نام کنکور سراسری تنها برای داوطلبانی که در یکی از رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی پذیرش شوند ، خواهد بود.

رفع محرومیت از داوطلبان دارای منع نظام وظیفه به صورتی می باشد؟

داوطلبان در صورتی می توانند این نوع محرومیت از کنکور را رفع کنند که در گذشته دانشجوی مقاطع کاردانی ، کارشناسی یا دکتری عمومی نبوده اما قبل از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۹۸ مشمول خدمت سربازی می شوند. این دسته از داوطلبان بایستی برای رفع محرومیت باید در زمان تعیین شده ، دفترچه اعزام به خدمت خود را دریافت نموده و همزمان با آن در کنکور سراسری ۹۸ نیز شرکت کند پس از اعلام نتایج کنکور سراسری و درصورت پذیرفته شدن در دانشگاه می توانند از معافیت تحصیلی بهره مند شوند.


شرایط ثبت نام در کنکور سراسری بدون انصراف از دانشگاه

چنانچه داوطلبی دانشجوی دوره های شبانه ، غیرانتفاعی ، پیام نور ، پردیس خودگردان ، آزاد و … باشد که از هیچ گونه معافیت تحصیلی استفاده ننموده است ، می توانند بدون انصراف از رشته و دانشگاه خود در کنکور سراسری سال ۹۸ شرکت نموده و در صورت مجاز شدن ، انتخاب رشته نماید.

این دسته از داوطلبان اگر در رشته محل بهتری پذیرفته شوند می توانند از رشته تحصیلی قبلی خود انصراف داده و اقدامات لازم را جهت ثبت نام در دانشگاه جدید انجام دهند. برای توزییع عادلانه تسهیلات دولتی برای تحصیل دانشجویان با استعداد و پشتکار بالا ، از پذیرش دانشجویانی که در همان مقطع و در دانشگاه های روزانه تحصیلات خود را به پایان رسانده اند جلوگیری خواهد شد و این دسته از داوطلبان در صورت پرداخت شهریه در دوره های شبانه دانشگاه های دولتی به تحصیل بپردازند.


در صورت عدم رعایت قوانین چه می شود؟

چنانچه داوطلبی از با توجه به موارد فوق از کنکور محروم شود اما بدون توجه به شرایط رفع محرومیت اقدام به تحصیل در دوره های روزانه دانشگاه های روزانه کند ، از ادامه تحصیل داوطلب در این دانشگاه ها ممانعت به عمل خواهد آمد.حتی اگر بهترین شرایط قبولی و بهترین رتبه را نیز کسب نموده باشد. در صورت وجود ابهام و یا هرگونه سوالی در خصوص رفع محرومیت کنکور می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی الو مشاوره تماس حاصل فرمایید.

 

برای مشاوره با مشاوران گروه الومشاوره

از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۹۸ - نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری - کلید سوالات هنر - توضیحات کارنامه سبز کنکور سراسری - جمع بندی کنکور سراسری رشته هنر - ویرایش ثبت نام کنکور سراسری - هزینه ثبت نام کنکور سراسری - زمان ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری - اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری - ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری - دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی - انتخاب رشته کنکور سراسری - زمان انتخاب رشته کنکور سراسری - لیست رشته های بدون کنکور سراسری - زمان ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری - دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری ۹۸ - راهنمای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۹۸ - اعلام نتایج کنکور سراسری ۹۸ - ثبت نام کنکور دانشگاه سراسری ۹۹ - جمع بندی انسانی - زمان اعلام نتایج کنکور سراسری ۹۸ - شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۹۹ - ثبت نام کنکور سراسری ۹۹ - جمع بندی کنکور - جمع بندی هنر - انتخاب رشته کنکور سراسری - توضیحات کارنامه کنکور سراسری ۹۸ - سهمیه های موثر در انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ - نحوه برگزاری کنکور سراسری ۹۹ - اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۹۸ - شرایط شرکت در کنکور سراسری ۹۸ - اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بهمن ۹۸ - کارت ورود به جلسه کنکور سراسری - شرایط ثبت نام کنکور سراسری - ویرایش ثبت نام کنکور سراسری ۹۹ - ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ - کارنامه نهایی کنکور سراسری ۹۸ -  شرایط ثبت نام کنکور - منابع کنکور سراسری ۹۸ - دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم در کنکور ۹۸ - تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۹۹ - نحوه ثبت نام کنکور سراسری ۹۹ - نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ - سایت ثبت نام کنکور سراسری ۹۹ - اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۹۸  - محرومیت از کنکور سراسری - منابع کنکور سراسری ۹۸ - 

 




:: برچسب‌ها: محرومیت از کنکور سراسری , کنکور سراسری , کنکور ,
:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: