مشاوره دانشگاه بدون کنکور
نوشته شده توسط : الو مشاور

مشاوره ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری

دانشگاه های سراسری شامل دانشگاه روزانه ، نوبت دوم ، غیرانتفاعی ، پیام نور و پردیس خودگردان می باشند که در سال گذشته حدود ۸۵ درصد ظرفیت رشته های این دانشگاه به صورت بدون آزمون ارائه گردید.

زمان ثبت نام

در سال گذشته ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری برای دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام گرفت با این تفاوت که ثبت نام ورودی بهمن ماه به صورت حضوری و از طریق مراجعه به واحد های دانشگاه پذیرنده دانشجو و ثبت نام ورودی مهر ماه به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org انجام گرفت.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری برای بهمن ماه ، اواخر دی ماه آغاز شد و تا نیمه اول بهمن ماه نیز ادامه داشت و ثبت نام برای ورودی مهر ماه نیز از ۲۰ اسفندماه شروع و تا اواخر شهریور ماه ادامه دار بود و با توجه به روال سال گذشته ، پیش بینی می شود در سال آینده نیز روال ثبت نام به همین صورت باشد.

راهنمای ثبت نام

وارد شدن به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org و انتخاب گزینه “سراسری” از منوی قرار داده شده در سمت راست سامانه

مراحل ثبت نام بدون آزمون دانشگاه سراسری 98

پس از وارد شدن به صفحه اختصاصی سراسری ، بر روی لینک “ثبت نام” مطابق تصویر زیر کلیک کنید.

مراحل ثبت نام بدون آزمون دانشگاه سراسری 98

حال لینک “سامانه پذیرش دانشجو صرفا براساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهرماه سال ۹۸″ را انتخاب کنید.

مراحل ثبت نام بدون آزمون دانشگاه سراسری 98

گزینه “ثبت نام جدید” را انتخاب کنید.

مراحل ثبت نام بدون آزمون دانشگاه سراسری 98

از بین سه گزینه زیر ، مجددا گزینه “ثبت نام جدید” را انتخاب کنید.

مراحل ثبت نام بدون آزمون دانشگاه سراسری 98

حال باید یک قطعه عکس ۴*۳ خود را که مربوط به سال جاری می باشد را بارگذاری نمایید.

مراحل ثبت نام بدون آزمون دانشگاه سراسری 98

پس از بارگذاری عکس ، می توانید فرم ثبت نام را دریافت کنید و آن را با اطلاعات خواسته شده ، تکمیل نمایید. در پایان مراحل ثبت نام بر روی گزینه تایید نهایی کلیک کنید تا شماره پرونده و کدپیگیری ثبت نام به شما ارائه شود لازم به ذکر است عدم دریافت این دو کد ، به معنای ناقص بودن ثبت نام شما می باشد.

شرایط ثبت نام

شرایط عمومی

اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

عدم کینه ، عناد و دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران

نداشتن هیچ گونه سابه عضویت در گروه های ضد انقلاب اسلامی ایران

نداشتن هیچ گونه فساد اخلاقی در طول دوره تحصیلی

نداشتن اعتیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی

دارا بودن مدرک دانش آموختگی دیپلم نظام آموزشی جدید و یا ارائه آن حداکثر تا پایان مرداد ماه ۹۹

دارا بودن مدرک دانش آموختگی پیش دانشگاهی و یا ارائه آن حداکثر تا پایان شهریور ماه ۹۹

دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی ، کاردانی و یا دیپلم نظام جدید برای ثبت نام الزامی است و فارغ التحصیلان رشته های فنی حرفه ای و کار و دانش در صورت عدم داشتن یکی از این ۳ مدرک مجاز به ثبت نام نمی باشند.

داوطلبان سیستم آموزشی نطام قدیم فقط در صورت دارا بودن دیپلم ۴ ساله نظام قدیم مجاز به ثبت نام هستند

دفترچه راهنمای ثبت نام

رشته های تحصیلی دانشگاه سراسری ، ظرفیت پذیرش و دانشگاه های ارائه دهنده هر یک از رشته ها در دفترچه راهنمای ثبت نام قید شده است و لازم است پیش از اقدام به ثبت نام ابتدا از این رشته ها مطلع گردید و سپس اقدام به ثبت نام نمایید.

دفترچه راهنمای ثبت نام

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری

 

 
 

مشاوره ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد جامع ترین دانشگاه بدون کنکور است و بیشتر رشته های تحصیلی علوم انسانی ، علوم پایه ، فنی مهندسی و برخی از رشته های شاخه تجربی مانند زیست شناسی ، شیمی ، زمین شناسی و … را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد.

زمان ثبت نام

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه است و داوطلبان برای ثبت نام ورودی بهمن ماه بایستی از اواخر دی ماه و برای ثبت نام ورودی مهر ماه بایستی از اواخر مرداد ماه اقدام نمایند. ثبت نام هر دو نیمسال به صورت اینترنتی و از طریق سایت رسمی خود دانشگاه آزاد انجام می گیرد و البته ممکن است در صورت عدم تکمیل ظرفیت برخی از رشته ها ، برخی از دانشگاه اقدام به انجام ثبت نام حضور برای تکمیل شدن ظرفیت رشته های خود انجام دهند.

راهنمای ثبت نام

وارد شدن به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org و انتخاب گزینه “ثبت نام دوره های بدون آزمون مقاطع کاردانی و کارشناسی”  

راهنمای نصویری ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

در اولین قدم برای ثبت نام ،؛ بایستی هزینه ثبت نام را واریز نمایید بنابراین بر روی لینک خرید کارت اعتباری ثبت نام ، کلیک کنید

راهنمای نصویری ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

در این مرحله بایستی نوع دوره تحصیلی خود را انتخاب و کارت اعتباری مربوط به آن دوره را تهیه نمایید.

راهنمای نصویری ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

پس از وارد کردن اطلاعات کارت خود بر روی گزینه “پرداخت” کلیک کنید تا وجه مور نظر از حساب بانکی شما کسر شود.

راهنمای نصویری ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

حال می بایست به صفحه اول سامانه بازگردید و بر روی لینک ثبت نام کلیک کنید ، پس از آن می توانید کدرشته های مورد علاقه خود را ثبت نمایید.

راهنمای نصویری ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

در پایان مراحل ثبت نام و تایید نهایی ، کد پیگیری ثبت نام به شما ارائه داده می شود که لازم از آن تا زمان اعلام نتایج نگهداری کنید.

شرایط ثبت نام

ثبت نام دانشگاه آزاد در مقاطع تحصیلی کاردانی پیوسته ، کاردانی ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته انجام می گیرد بنابراین هر یک از مقاطع دارای شرایط ثبت نام جداگانه می باشد :

کاردانی پیوسته

داشتن گواهینامـه پایـان تحصـیلات دوره متوسطه نظام جدید در یکی از رشته های  فنـی و حرفه ای و کاردانش و یا احراز شرایط دانش آمـوختگی در یکی از رشته های مذکور تا پایان شهریور ماه و یا دیپلم فنی و حرفه ای دوره چهار ساله (نظام قـدیم)

داوطلبان دارای دیپلم کاردانش چنانچه پذیرفته شوند ، بایستی حداکثر ۱۴ واحـد دروس جبرانـی بگذرانند.

داوطلبان دارای دیپلم شـاخه هـای کـاردانش ، فنـی و حرفه ای و هنرستان نظام قدیم ، فقط می توانند یکی از رشته های کاردانی متناسب با نوع دیپلم خود را انتخاب نمایند.

کاردانی ناپیوسته

دارا بودن دیپلم ۴ ساله نظام قدیم متوسطه یا گواهی پایـان دوره پیش دانشگاهی نظام جدید متوسطه برای ثبت نام دوره کاردانی ناپیوسته الزامی است.

داوطلبان دارای دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش نظام جدید که  مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی ندارند ، مجاز به ثبت نام نیستند.
داوطلبان دارای مدرک کـاردانی( اعم از پیوسـته و ناپیوسته) حق ثبت نا در این دوره را ندارند.
فارغ التحصیلان دوره های کاردانی علوم پزشـکی مجاز به ثبت نام در رشته های دیگـر در مقـاطع بـالاتر می باشند. (مشروط بر آن که تعهدات خدمت خود را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام داده باشـند و  این قبیل از داوطلبان در هنگام ثبت نـام حضوری باید گواهی پایـان طـرح نیـروی انسـانی را ارائـه نمایند)

کارشناسی پیوسته

دارا بودن دیپلم کامل نظام قدیم متوسطه یا گواهی پایـان دوره پیش دانشگاهی متوسطه و دیپلم نظام جدید رشته های نظری ، کار دانش و فنی حرفه ای الزامی است.
داوطلبان دارای دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قدیم که  مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی ندارند ، مجاز به ثبت نام نیستند.
فارغ التحصیلان دوره هـای کـاردانی(اعم از پیوسـته و ناپیوسته) غیرمشمول مجاز به ثبت نام در این دوره می باشند.
افراد مشمولی که قبلاً در دانشـگاه تحصـیل نمـوده و اخراج شده یا از تحصیل منصرف گردیده اند و تحصیلات آنان ناتمام مانده و یا منجر به دریافت مدرک مقطع پایین تـر شـده است ، مجاز به ثبت نام نمی باشند ، مگـر افـرادی کـه موفـق بـه دریافت کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از خدمت وظیفـه عمومی شده باشند.

کارشناسی ناپیوسته

متقاضیان ثبت نام دوره کارشناسی ناپیوسته بـا داشتن مـدرک کاردانی (پیوسته و ناپیوسته)  می توانند در هر رشـته ای  ثبت نام نمایند.
دانشـجویانی کـه پـس از تـاریخ ۸۷/۰۶/۳۱  کلیـه دروس دوره را با میانگین کل کمتر از ۱۲ به اتمام رسانده انـد و فاقد مـدرک کـاردانی مـی باشـند ، حـق ثبـت نـام در دوره کارشناسی ناپیوسته را ندارند.
متقاضیانی که قبلاً در دوره کارشناسی پیوسته اشـتغال به تحصیل داشته و به هر دلیل با مدرک کاردانی فارغ التحصیل شده اند می توانند در دوره کارشناسی ناپیوسته ثبت نام کنند ولی باید دروس جبرانـی را بگذرانند.
حداقل معدل کل دوره جهت فراغـت از تحصـیل در دانشگاه آزاد اسلامی نمره ۱۲ می باشد و چنانچـه کمتـر از آن باشد ، هیچ مدرکی داده نمـی شـود و فقـط گـواهی گذرانـدن دروس دوره اعطاء خواهد گردید.

دفترچه راهنمای ثبت نام

برای هر یک از مقاطع کاردانی پیوسته ، کاردانی ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته دفترچه راهنمای جداگانه منتشر می گردد که بایستی دفترچه مربوط به دوره تحصیلی خود را دانلود و مطالعه نمایید. لینک دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در جدول زیر قرار داده شده است :

دفترچه ثبت نام بدون کنکور مهر ماه دانشگاه آزاد ۹۸

دفترچه ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد ۹۸

دفترچه ثبت نام بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد ۹۸

دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد ۹۸

دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد ۹۸

 

 
 

مشاوره ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

در دانشگاه علمی کاربردی تمام رشته ها به صورت بدون کنکور می باشد و هیچ رشته ی با آزمونی در این دانشگاه ارائه نمی گردد و داوطلبان می توانند تنها با داشتن مدرک دپیلم هر یک از رشته های ریاضی ، تجربی ، انسانی ، فنی حرفه ای و کار دانش ثبت نام این دانشگاه را انجام دهند.

زمان ثبت نام

رشته های تحصیلی دانشگاه علمی کاربردی در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه ارائه می گردد و زمان ثبت نام نیمسال اول تحصیلی در نیمه اول مرداد ماه و زمان ثبت نام نیمسال دوم تحصیلی در اواخر دی ماه آغاز می گردد. روال ثبت نام ممکن است به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org و یا به صورت حضوری در خود دانشگاه ها انجام بگیرد.

راهنمای ثبت نام

  1. وارد شدن به سامانه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org
  2. انتخاب گزینه علمی کاربردی از منوی قرار داده شده در سمت راست سامانه
  3. کلیک بر روی لینک “خرید کارت اعتباری” و واریز هزینه ثبت نام
  4. انتخاب یکی از دو لینک “ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه علمی کاربردی” و یا “ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی”
  5. درج اطلاعات خواسته شده در فرم ثبت نام
  6. ثبت کد رشته های انتخابی و کلیک بر روی لینک تایید نهایی
  7. دریافت شماره پرونده و کدپیگیری ثبت نام

نکته : برای انتخاب رشته مقطع کاردانی ۳۰ کد رشته و برای انتخاب رشته مقطع کارشناسی ۲۰ کد رشته می توانید انتخاب کنید.

شرایط ثبت نام

  • دارا بودن دیپلم ۳ ساله نظام جدید و یا دیپلم ۴ ساله نظام قدیم برای ثبت نام دوره کاردانی
  • دارا بودن مدرک کاردانی برای ثبت نام دوره کارشناسی
  • برخورداري از توانايي جسمي لازم متناسب با رشته هاي انتخابی
  • ارائه مدرک فارغ التحصیلی مورد نیاز در زمان ثبت نام

دفترچه راهنمای ثبت نام

دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

دفترچه راهنمای ثبت نام دوره کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی
دفترچه راهنمای ثبت نام دوره کاردانی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مشاوره دانشگاه بدون کنکور

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

منبع:مشاوره دانشگاه بدون کنکور

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری ۹۸ - کلید سوالات ریاضی - شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری - کلید سوالات انسانی - شرایط ثبت نام بدون کنکور سراسری ۹۸ - معرفی رشته های بدون کنکور سراسری - زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری - 




:: برچسب‌ها: ثبت نام بدون کنکور , دانشگاه علمی کاربردی , دانشگاه ازاد , ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 آبان 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: