روابط زناشویی موفق
نوشته شده توسط : الو مشاور

نکات کلیدی برای رسیدن به رضایت زناشویی

چه به تازگی ازدواج کرده باشید چه زوج جدیدی به حساب نیایید ، این قانون برای همه هست که زندگی زناشویی بالا و پایین‌ های خاص خودش را دارد. شاید به نظر کلیشه ای باشد ، اما این بالا و پایین‌ ها در زندگی همه وجود دارد و دوره‌های ترس ، خستگی ، ارتباطات ضعیف … جزئی از زندگی زناشویی محسوب می‌شوند. نکات کلیدی برای رسیدن به رضایت زندگی جنسی و روابط زناشویی موفق می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • آمیزش جنسی را حتما دربرنامه روزانه خود داشته باشید:

برای داشتن روابط زناشویی موفق لازم نیست حتما آمیزش جنسی در اتاق خواب صورت بگیرد یا حتما نباید بدون لباس انجام شود حرکات ظریف و تحریک آمیز زیادی وجود دارد که می تواند موجب برانگیختگی هر دو نفر شما شود. به طور مثال: پوشیدن لباس های تنگ و تحریک برانگیز ، نوازش های لذت بخش ، گفتن جملات عاشقانه و یا بوسه های غیر منتظره .

  • قبل از انجام رابطه جنسی به همسر خود محبت کنید:

یک زن قبل از تحریک جنسی باید قلبش هم نسبت به شوهرش تحریک ‌شده باشد و این پیش‌شرط به‌ جز با ناز و نوازش و محبت از ساعت‌ها و روزهای قبل به اجرا درنخواهد آمد.  برای یک زن رضایت از رابطه جنسی زمانی اتفاق می افتد که قلب و فکر زن هم تحریک‌ شده باشد تا بتواند با بدنش همراه باشد. شاید برایتان جالب باشد بدانید مهم‌ترین و تحریک پذیرترین اندام زن قلب اوست و تا زمانی که نتوانید قلب همسر خود را سیراب از عشق و محبت نسبت به خود کنید هرگز نخواهید توانست رابطه جنسی دلخواه و مطلوبتان را با همسرتان داشته باشید .

  • افزایش و تغییر دید جنسی:

گاهی زمان و مکان آمیزش جنسیتان را تغییر دهید به طور مثال چنانچه همیشه صرفا در اتاق خواب مقاربت می کنید این بار سعی کنید که بر روی مبل یا در اتاق دیگری از منزلتان عمل آمیزش را انجام دهید و یا اگر همیشه شب ها ارتباط جنسی داشته اید از این به بعد در صبح یا غروب ها به انجام عمل جنسی بپردازید.

  • تنوع در روش های مقاربت:

اینکه بخواهید در روابط جنسی هر بار یک کار مشابه انجام دهید، خسته‌کننده یا حتی آزاردهنده می‌شود. اگر همسرتان گفته است که در یک کار و عمل خاص خوب هستید ، فقط به آن کار بسنده نکنید و مدام آن را تکرار نکنید. سعی کنید حرکات دیگری را هم امتحان کنید تا بتوانید شعله احساساتش را بیشتر کنید.

  • صرفا ارضای جنسی را در اولویت قرار ندهید:

یکی از بهترین روش هایی که موجب پیشرفت ارتباط جنسی میان زوجین می شود آن است که تنها به ارضای میل جنسی تمام نشود. اگر هدف از آمیزش جنسی تنها ارضا شدن باشد آنگاه توجه شما فقط به یک مرکز محدود می شود. بهترین آمیزش آمیزشی است که برگرفته از محبت ، دوستی  و عشق و صمیمیت بین طرفین باشد.

  • در طول رابطه جنسی دهانی خشن نباشید:

گاهی‌اوقات همسرتان ممکن است از رابطه جنسی دهانی خوشش نیاید . دلایل زیادی وجود دارد که زنان از رابطه جنسی دهانی خوششان نیاید. بخشی از آن می‌تواند با نحوه انجام این کار توسط شما مرتبط باشد اما این احتمال هم وجود دارد که با این کار راحت نیست. یادتان باشد که نباید هیچوقت او را مجبور به کاری کنید.

  • رعایت بهداشت بدن :

گرفتن دوش و نظافت بدن و بهداشت دهان و دندان و استفاده از عطر مناسب و مورد علاقه زوجین در روابط جنسی بسیار مهم است متاسفانه بعضی از مردان فکر می کنند که دوش فقط مربوط به بعد از رابطه زناشویی است .

  • ماساژ را فراموش نکنید:

بسیاری از زوج ها که بعد از کار روزانه خسته بوده و میلی به انجام روابط جنسی ندارند به وسیله ماساژ به خوبی تحریک و آماده انجام رابطه جنسی می شوند . ازطرف دیگر ماساژ ارتباط و اطمینان میان شما را بیشتر می سازد . همیشه بدن همسر خود را با عشق و حساسیت لمس کنید و به یاد داشته باشید که یک ماساژ موفق فقط با لمس عاشقانه انجام می شود.

  • کلیتوریس را فراموش نکنید:

در روابط جنسی ساده‌ترین راه برای اکثر خانم‌ها برای رسیدن به ارگاسم ، تحریک کلیتوریس است . پس همه تلاشتان را بکنید که روی این ناحیه خوب کار کنید.

  • به طور واضح با همسر خود صحبت کنید:

صحبت کردن و گفتن نیاز های جنسی به همسرتان می تواند یکی از راه های ارتباط زناشویی موفق باشد. در مورد احساسات خود صادق و هنگام برقراری ارتباط نیز با محبت رفتار کنید. بخشی از این ارتباط خوب ، شنونده خوبی بودن است ، پس زمانی را به درک همسر خود و شنیدن نیازهای او اختصاص دهید و صحبت های شما تنها به فرزندان و صورت حساب ها محدود نباشد!

  • قدردانی و تعریف و تمجید از همسرتان را هرگز فراموش نکنید:

تعریف و تمجید نشانه‌ قدرشناسی و سپاسگذاری است. پس حتما به نقش همسرتان در زندگی خود اعتراف کنید.

  • حداقل ۱۰ دقیقه در روز را به صحبت کردن با همسرتان اختصاص دهید:

از همسرتان فیلم مورد علاقه اش را بپرسید و دلیل علاقه اش را بدانید ، از او بخواهید یک خاطره‌ خوش از دوران کودکیش برای شما تعریف کند. بپرسید که دوست دارد چه چیزی را به خاطرش بیاورید. این کارها را هنگام صرف شام ، قبل از خواب ، و یا هر زمان دیگر می‌توانید انجام دهید. این نوع گفتگوها روح جدیدی را در ارتباط شما با همسرتان می‌دهد. پس از صحبت های عاشقانه در طول رابطه نترسید و آن ها را به زبان بیاورید.

  • همیشه رابطه جنسی خود را جذاب نگه دارید:

همیشه سخت است که بین حرفه ، فرزندان و تعاملات بیرونی خود روابطی خوب با همسرتان ایجاد کنید و آن را حفظ کنید. برای حفظ جذابیت همیشگی در زندگی خیلی از زوج ها برنامه ریزی خاصی دارند با این حال خوب است که در زندگی کمی غیر قابل پیش بینی باشید.

 
 

آقایان چگونه می توانند از برقراری یک رابطه زناشویی موفق با همسر خود مطمئن شوند؟

یک مرد برای اینکه بتواند بهترین و کامل ترین رابطه جنسی را با همسر خود برقرار کند نیازمند داشتن چنین شرایطی است:

  • صحبت کردن در بستر
  • به آرامی عشق ورزی کردن
  • دارا بودن مهارت کافی در محبت کردن
  • آقایانی که عشق و محبت خود را با چشمانشان نشان می‌دهند.
  • نوازش موهای همسر
  • آقایانی که پیش از عشق ورزی از هر نظر خودشان را آماده می‌کنند.
  • آقایانی که به همسرشان احساس زیبا بودن را می‌دهند.
  • آقایانی که دوست دارند همسرشان را لمس کنند.
  • آقایانی که دوست دارند همسرشان را در آغوش بگیرند.
  • آقایانی که با همسرشان طوری رفتار می‌کنند که گویی اولین بار است او را ملاقات می‌کنند.
  • آقایانی که با همسرشان نشان می‌دهند که او تنها زن زندگی آن ها است.
  • عشق ورزیدن به همسر
 
 

چه کارهایی در روابط زناشویی ممنوع است؟

کارهای ممنوع در روابط زناشویی اقسام مختلفی دارند . گاهی اوقات افراد به حرف های همسر خود گوش می دهند اما صرفاً به دلیل برچسب زدن منفی و سرزنش کردن  تا به خود ثابت کنند واقعا یک نادان است . در روابط زناشویی موفق جایی برای حواس پرتی نیست ، جایی برای توقف گوش دادن نیست . اگر توجه به حرف های یکدیگر به عملی مشکل تبدیل شده است نشانه ای از یک بحران در روابط زناشویی است .

 ساکت بودن و نبوسیدن همسر در طول رابطه جنسی ، چک کردن موبایل بلافاصله بعد از اتمام رابطه ، پوشیدن لباس و ترک اتاق ، سریع بعد از اتمام رابطه دستشویی رفتن ، روشن کردن تلوزیون و …. همگی از کارهای ممنوع در رابطه جنسی و زناشویی است که حتما باید به آنها توجه شود.

 
 

علت نیاز به مشاوره روابط زناشویی و جنسی

شاید فکر کنید برقراری رابطه جنسی تنها عملی جسمانی است که نیاز به آموزش چندانی ندارد. در حقیقت رابطه جنسی با کیفیت و لذت بخش به عوامل مختلفی بستگی دارد که بایستی در مورد آن ها اطلاعات کسب کنید.

یک رابطه زناشویی موفق زمانی اتفاق می‌افتد که افراد بتوانند ارتباط موثر و سالمی با یکدیگر برقرار کنند و در این رابطه پنهانی‌ترین نیازهای وجود خویش را با یکدیگر در میان بگذارند. به همین خاطر روابط زناشویی با کیفیت روابطی عاری از قضاوت و همراه با درک متقابل هستند.

برای اینکه خودتان و همسرتان از رابطه جنسی بیشترین لذت را ببرید باید نسبت به تفاوت های جنسی بین زن و مرد آگاه باشید تا بتوانید با تحریک مناسب اوج برانگیختگی را تجربه کنید.

مشاوره جنسی می تواند در موارد ذکر شده به شما کمک کند و اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهد. هم چنین ممکن است برخی از افراد دچار اختلالاتی در عملکرد جنسی باشند که از مطرح کردن آن با دیگران خجالت بکشند یا فکر کنند تنها آن ها هستند که این اختلالات را تجربه می کنند. این درحالی است که روانشناسان با ارائه تکنیک ها و راهکارهای آسان می‌توانند به شما کمک کنند تا دوباره به عملکرد دلخواهتان در رابطه جنسی دست یابید.

همانطور که پیش تر نیز اشاره نمودیم برای داشتن روابط زناشویی پایدار ، هرگز از برچسب زدن استفاده نکنید . زمانی که شما نسبت زشت و توهین آمیزی به شریک زندگی خود می دهید . خواسته یا ناخواسته او را لگد مال کرده اید . مانند : کودن ، بی مصرف ، بی عرضه ، خنگول . ممکن است فکر کنید این ها تنبیه و مجازات مناسبی است در مقابل بعضی رفتارها اما در واقع اعتماد و صمیمت را تخریب می کند.

جنانچه با مطالعه این مقاله نیاز به راهنمایی و مشاوره در مورد مشکلات زناشویی خود داشته باشید می توانید همواره با مشاوران برتر مرکز الو مشاوره در زمینه روانشناسی جنسی و زناشویی در تماس باشید. در صورت تمایل می توانید مطالب دیگر ما همچون درصد لذت زن از رابطه جنسی ، اعتیادبه رابطه جنسی و…. را نیز مطلعه نمایید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره روابط زناشویی موفق

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

منبع:روابط زناشویی موفق

روش ترک اعتیاد با متادون چگونه است ؟ - دلایل و نشانه های خیانت زنان متاهل - معرفی انواع داروهای ترک اعتیاد - انواع قرص های ترک اعتیاد - چگونه نه بگوییم ؟! - علائم و علت های اعتیاد به ماری جوانا - نحوه برخورد با بددهنی و فحاشی در کودکان - نشانه ها و علائم اعتیاد به شیشه چیست؟ - ازدواج موقت خوب است یا بد؟ با چه کسانی نباید ازدواج کرد؟ - وسواس فکری و عملی چیست ؟ - درمان دروغگویی در کودکان - انواع کودک آزاری و علل آن - 

 




:: برچسب‌ها: زناشویی , خانواده , الو مشاوره , ,
:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 آبان 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: