چگونه آرامش داشته باشیم
نوشته شده توسط : الو مشاور

راه های داشتن ذهن آرام

مهم ترین قدم برای رسیدن به آرامش در زمان انجام کار ، آن هم در کوتاه ترین زمان ، این است که شما تصمیم بگیرید آرامش داشته باشید . پس از همین حالا تصمیم بگیرید.

قانون جذب را دست کم نگیرید:

قانون جذب می‌گوید که شما هر چیزی را که به طور پیوسته به آن فکر کنید به دست خواهید آورد. پس چنانچه ذهن شما همیشه پر از آشوب است و افکار نامنظمی تولید می‌کند ، پس در زندگیتان هم همین‌ ها را به‌ دست خواهید آورد. حتی رؤیاها و خواب‌هایتان هم بازتابی از افکار و دغدغه‌ های شما هستند.

کمتر برای تلوزیون و فضای مجازی وقت بگذارید:

تلویزیون و فضای مجازی بزرگ‌ ترین ابزار کنترل ذهن و افکار هستند. در واقع ، طرز فکر و نگرش‌تان نسبت به زندگی کاملا تحت تأثیر قرار می‌گیرد. تمام طرز فکر شما در مورد اینکه چه کسی هستید ، چه باید بکنید ، چه لباسی باید بپوشید ، چه گوش کنید ، چه بخورید و … همگی به وسیله‌ی جریان رسانه‌ها هدایت می‌شود. به همین خاطر ذهنتان درگیر می‌شود ، قضاوت می‌کند و در نهایت به تناقض رسیده و نمی‌تواند بفهمد که چه چیزی واقعی است و چه چیزی نیست.

در لحظه زندگی کنید:

همیشه بخشی از ذهن ، درگیر گذشته یا آینده است. اگر در لحظه زندگی کنید، می‌توانید از شر آن چیزهایی که تحت کنترلتان نیست خلاص شوید. برای این کار لازم نیست به کل گذشته را فراموش کنید یا اینکه بی‌خیال آینده شوید. کافی است بدانید که گذشته‌ ها را نمی‌توان تغییر داد و آینده هم هنوز نیامده است. پس چرا باید بی‌مورد وقت‌تان را تلف کنید؟

سعی نکنید همه چیز را کنترل کنید:

خیلی از آدم‌ ها فکر می‌کنند باید همه چیز را در زندگیشان کنترل کنند تا خیالشان راحت شود. این افراد فکر می‌کنند که اگر بر اوضاع زندگیشان مسلط نباشند ، نمی‌توانند خودشان را هم کنترل کنند که البته این تصور اصلا درست نیست. به همین خاطر نمی‌توانند جلوی خودشان را بگیرند و دست از کنترل همیشگی اوضاع بردارند. حادثه‌ هایی در زندگی هستند که خارج از کنترل ما اتفاق می‌افتند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مسئولیت رفتار خود را بر عهده بگیرید. اگر سعی کنید دیگران را هم کنترل کنید ، چیزهای زیاد دیگری که باید نگرانشان باشید هم پیدا می‌شوند که باعث می‌شوند ذهن آرام شما درگیری بیشتری داشته باشد.

حتما با طبیعت در ارتباط باشید:

کمی برای طبیعت وقت گذاشته و ارتباط‌‌تان را با آن بیشتر کنید. می‌توانید در یک جای پر درخت ، ساحل دریا یا هر جای دیگری که درونتان را آرام می‌کند قدم بزنید و در زیبایی‌ های طبیعت غرق شوید. وقتی در طبیعت هستید، سعی کنید اصلا به زندگی روزمره فکر نکنید و فقط روی زیبایی‌ های آن تمرکز کنید. حتی نگهداری از گیاهان خانگی و ارتباط شما با آن ها هم می تواند در آرامش شما تاثیر گذار باشد.

کمی برای خودتان وقت گذاشته و خوش بگذرانید:

کارهایی را انجام دهید که واقعا دوست دارید. بگذارید به جای اینکه به چیزهایی که واقعا تحت کنترل شما نیستند فکر کنید ، ذهن‌تان درگیر تفریح و خوشی باشد. به زودی متوجه می‌شوید که وقتی کارهایی انجام می‌دهید که واقعا برایتان لذت‌بخش هستند ، الگوی افکارتان هم تغییر می‌کند.

ورزش  و مدیتیشن را در برنامه روزانه خود داشته باشید:

به قول معروف عقل سالم در بدن سالم است. پس اگر از نظر فیزیکی خودتان را تقویت کنید ، نتیجه‌ی این تمرینات خودشان را در قدرت فکر و داشتن ذهن آرام نشان می‌دهند.

گاهی اوقات بیخیال زمان باشید:

روزهای تعطیل یا در روزهای مرخصیتان دیگر به زمان فکر نکنید. زمان باعث می‌شود حتی روزهای تعطیل در ساختار هفته‌ی کاری زندانی شویم.  در تعطیلات فقط کارهایی انجام دهید که مختص همان روز است.

مثبت فکر کنید:

یاد بگیرید که احساس هایتان را از طریق افکار مثبت مهار کنید. به دقت افکارتان را زیر نظر بگیرید و هنگامی که یک فکر منفی هجوم می آورد ، خودتان را وارسی و به جای آن یک فکر مثبت جایگزین کنید .ذهن مثبت ، اوضاع مثبت را به خود جلب می کند. در واقع هر فکر ، صورتی از انرژی است که در جهت نیکی یا بدی خود تولید می کنیم.

به گذشته فکر نکنید:

نگران گذشته و آینده نباشید ، تنها از زمان حال لذت ببرید. باید در لحظه زندگی کنید و اجازه ندهید نگرانی‌های گذشته و آینده زندگیتان را تلخ کند ، زیرا نتیجه‌ای جز دلهره و اضطراب ندارد.

بی دلیل خودتان را سرزنش نکنید:

وقتی مدام در حال سرزنش خودتان باشید ، تنها آرامش را از ذهنتان دور می کنید. علت سرزنش کردن خود را پیدا کنید تا مطمئن شوید خودتان را بی دلیل تحت فشار نگذاشته‌اید.

دست از مقایسه کردن بردارید:

بایستی ببینید خودتان به دنبال چه چیزی هستید. هر فردی در زندگی خود الگویی دارد که آن را دنبال می کند، پس هر چیزی که تجربه می کنیم منحصر به فرد است. خودتان را با کسی مقایسه نکنید و روی مسیر زندگی خود متمرکز شوید.

مهربان باشید و به باورهای خودتان ایمان داشته باشید:

مهربانی تأثیر فوق‌العاده‌ای روی آرامش ذهنمان دارد. وقتی به کسی محبت می کنیم ، آن محبت و عشق به ما نیرو و قوت قلب می دهد.  خودتان را باور کنید و مدام بگویید همه چیز درست می شود ، حتما در صحبت با خودتان از جملات مثبت و پر انرژی استفاده کنید.

موسیقی گوش کنید:

گوش دادن به موسیقی روش خوبی برای کم کردن استرس و لذت بردن از آرامش در طول روز است. البته مطمئن باشید که موسیقی آرامش بخش گوش می دهید موسیقی کلاسیک انتخاب خوبی است که ضربان قلب و فشار خون را پایین می آورد.

 
 

عواقب پریشانی ذهن چه می تواند باشد؟

وقتی ذهن آرام ندارید و یا فکرتان همیشه جای دیگری است ، فرصت‌ها را از دست می‌دهید ، قضاوت شما ضعیف می‌شود و اشتباه می‌کنید. انجام یک کار در حالی که به موضوع دیگری فکر می‌کنید ، بدین معناست که شما اینجا نیستید ، شما در لحظه حال نیستید در واقع بدن شما اینجاست در حالی‌که ذهن شما جای دیگری است. اگر بدن ، ذهن ، فعالیت و افکار شما با یکدیگر هماهنگ باشد و بر یک موضوع متمرکز شوند ، مسلما شما زندگی بهتری دارید.
تنها توجه متمرکز است که منجر به موفقیت در کار ، زندگی ، ارتباطات ، درس خواندن و کارهای سخت می‌شود. اگر ذهن آرام ندارید و مرتب ذهنتان پریشان است ، شما تبدیل به یک شنونده بد می‌شوید اتفاقات دور و بر خود را نمی‌بینید و فرصت‌های خود را از دست خواهید داد.

 
 

مواد غذایی و خوراکی های آرام کننده اعصاب

بدن ما برای داشتن اعصابی آرام به این چهار ماده ی غذایی احتیاج دارد: آدنین ،  تیامین ،  سیتوزین ،  گوآمین که این چهار ماده در گوشت ها مانند گوشت گوساله یا گوسفند ، جگر، مغز و قلوه وجود دارند. ویتامین B فاکتور دیگری است که کمبودش باعث به هم ریختن اعصاب می شود. مواد غذایی که ویتامین B به وفور در نوع های مختلف در آن یافت می شود: جوانه گندم و جو، غلات و نان سبوس دار، جگر و انواع گوشت ،دانه آفتابگردان و بادام زمینی و نان های سبوس دار، جگر گاو، موز, برگه آلو، گوشت گاو و آب پرتقال.  چای سبز ، شکلات و عسل نیز می توانند به کاهش رخوت و اضطراب شما کمک کنند.

حرف آخر 

زندگی کردن در لحظه حال و متمرکز کردن ذهن بر آنچه در حال انجامش هستید ، قدرت مافوق انسانی نمی‌خواهد تنها کافیست بخواهید که آرامش داشته باشید. در صورت تمایل می توانید مطالب دیگر ما همچون علائم و دلایل کمبود اعتماد به نفس  ،قرص های خواب آور  و انواع آن و …. را نیز مطالعه کنید و در صورت نیاز با مرکز الو مشاوره و کارشناسان برتر ما در تماس باشید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چگونه آرامش داشته باشیم

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 


منبع:چگونه آرامش داشته باشیم

استرس و اضطراب - تعریف اضطراب وراهکارهای مقابله با آن - علائم افسردگی وراهکارهای مقابله با آن - انواع اختلالات جنسی و درمان - اختلال ملال جنسی به همراه علت هایش - مشاوره ازدواج - خودارضایی و عوارض و پیامدهای آن - سن ازدواج - عزت نفس وخودبینی وراهکارههای تقویت آن - وسواس و راهکارهای مقابله - مشاوره روانشناسی تلفنی - آموزش کنترل خشم در کودکان - تفاوت های مهم زنان و مردان در رابطه جنسی خیال پردازی جنسی چیست؟ - مدیتیشن چیست و فواید آن چگونه است؟ - جذاب ترین رفتارهای جنسی برای مردان و زنان - نقش خانواده در آموزش های صحیح جنسی به کودکان -  پرده بکارت و انواع پرده بکارت - مشاوره جنسی و زناشویی تلفنی - راه های مقابله با بی انگیزگی - مشاوره درمان و ترک خود ارضایی در پسران و دختران - احساس تنهایی و راهکارهای برطرف کردن احساس تنهایی - آیا جراحی زیبایی نشانه ی بیماری است؟ - هیپنوتیزم چیست؟ - قرص های خواب وانواع آن - زود انزالی و روش های درمان آن - انواع روابط جنسی - راهکارهایی برای افزایش توان جنسی مردان - علت اصلی طلاق در بین زوج های ایرانی چیست؟ - آیا طلاق عاطفی درمان دارد؟ چطور همه چیز را از نو بسازیم؟ - بهترین و سریع ترین روش های ترک اعتیاد - روابط زناشویی در دوران نامزدی و عقد - چرا رابطه‌ی جنسی وابستگی می‌آورد؟ - روش ترک اعتیاد با متادون چگونه است ؟ - دلایل و نشانه های خیانت زنان متاهل - معرفی انواع داروهای ترک اعتیاد - انواع قرص های ترک اعتیاد - چگونه نه بگوییم ؟! - علائم و علت های اعتیاد به ماری جوانا - نحوه برخورد با بددهنی و فحاشی در کودکان - نشانه ها و علائم اعتیاد به شیشه چیست؟ - ازدواج موقت خوب است یا بد؟ با چه کسانی نباید ازدواج کرد؟ - وسواس فکری و عملی چیست ؟ - درمان دروغگویی در کودکان - انواع کودک آزاری و علل آن - 




:: برچسب‌ها: آرامش , خانواده , الو مشاوره , ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 آبان 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: