رابطه جنسی در دوران بارداری
نوشته شده توسط : الو مشاور

تمایل جنسی زنان در دوران بارداری

  •  کاهش میل جنسی در سه ماهه اول و سه ماهه آخر بارداری و افزایش آن در سه ماهه دوم
  • کاهش تدریجی میل جنسی با پیشرفت بارداری

زنان باردار در سه ماهه اول ممکن است دچار تهوع و ضعف باشند و در سه ماهه سوم ممکن است افزایش وزن ، بزرگ شدن شکم و حساسیت سینه ها و سایر مشکلات باعث شوند کمتر میل به تماس جنسی داشته باشند. همچنین بارداری در برخی از زنان باعث افزایش میل جنسی می شود. در برخی موارد نیز یک زن در دوران بارداری برای اولین بار به اوج لذت جنسی می رسد این موضوع به دلیل افزایش فعالیت هومورنی و بیشتر شدن گردش خون در لگن می باشد.

 
 

آیا مقاربت جنسی در دوران بارداری به جنین آسیب وارد می کند؟

هیچگاه  در یک حاملگی معمولی خطری برای مادر  وجود نخواهد داشت. جنین در پوشش عضلانی رحم و داخل یک كیسه محافظ به اسم کیسه آمنیوتیک قرار دارد. این كیسه شامل مایعی به اسم مایع آمنیوتیک است كه جنین را در برابر ضربات و آسیب های احتمالی مراقبت می كند. همچنین یک پوشش مخاطی ضخیم دهانه رحم را می پوشاند كه مانع از انتقال عفونت هم مي شود . لیکن درصورتی که هنوز نگرانید و پرسشی در این باره دارید ، می توانید نظر پزشک خود را در این زمينه جویا شوید.

 
 

آیا ممکن است رابطه جنسی در بارداری دردناک شود؟

باید گفت که جایی برای نگرانی در این مورد وجود ندارد ، این اتفاق ممکن است فقط در صورتی که شما در پایان دوران بارداری خود باشید اتفاق بیفتد. مقادیر کم پروستاگلاندین ها در اسپرم وجود دارد که می تواند به باز شدن دهانه رحم کمک کند این حرکات سبب انجام بهتر کارها و داشتن ارگاسم بهتر و افزایش شدید اکسیتوسین می شود که هورمون شماره یک مورد نیاز برای انقباض است. همچنین داشتن رابطه جنسی و ارگاسم مطلوب آرامش روانی زوجین را در پی دارد و این احساس مثبت نیز به جنین منتقل شده و موجب تعادل روانی و حفظ آرامش وی در بزرگسالی خواهد شد.

 
 

محدودیت های رابطه جنسی در دوران بارداری

  • داشتن سابقه سقط جنین یا زایمان زودرس
  • خون ریزی یا پارگی کیسه آب جنین و یا داشتن سابقه انقباضات خودبه خودی رحمی
  • تعداد زایمان های متعدد و نارسایی دهانه رحم
  • چهار تا شش هفته اواخر بارداری البته طبق نظر برخی پزشکان
  • داشتن سابقه فشار خون و دیابت در بارداری
  •  لکه بینی و یا خونریزی
  • در صورتی که جفت در پایین رحم قرار گرفته باشد.
 
 

 برای داشتن رابطه عاشقانه بهتر در دوران بارداری چه باید کرد؟

  • به همسرتان اجازه دهید احساسات شما را در مورد آمیزش و لمس سینه هایتان درک کند ، به او بگویید که هنوز دوستش دارید.
  • در طی سه ماهه اول بارداری بسیاری از خانم ها از دل درد و کمر درد پس از ارگاسم شکایت می کنند که ماساژ کمر در این صورت بسیار مفید خواهد بود ، از همسرتان بخواهید محبتش را با ماساژ دادن ، در آغوش گرفتن و بوسیدن به شما ابراز کند .
  • اگر تهوع و استفراغ شدید دارید رابطه عاشقانه تان را با فرستادن پیام کوتاه و ایمیل با همسرتان حفظ کنید.
  • یکی از عواملی است که زوج ها از انجام روابط جنسی چشم پوشی می کنند ، ترس از سقط است اما پس از هفته 20 بارداری دیگر نگران سقط جنین نباشید و در سه ماهه دوم با خیال راحت به آمیزش بپردازید.

در صورت بروز چه علائمی باید با پزشک خود تماس بگیرید؟

در طول رابطه و یا فقط بعد از رابطه جنسی یا ارگاسم دقایقی اگر احساس ناراحتی کنید ، طبیعی است اما چنانچه بعد از چند دقیقه احساس درد از بین نرفت ، یا اگر بعد از مقاربت دچار درد یا خونریزی و لک بینی شده اید ، حتما با پزشک خود تماس بگیرید. به ویژه اگر مطمئن نیستید که آیا نیاز دارید که در مورد ایمنی کودک نگرانی داشته باشید یا خیر. اگر به شما گفته می شود که از داشتن رابطه جنسی جلوگیری کنید ، دقیق اطمینان حاصل کنید که آیا شما باید از دخول یا ارگاسم یا هر دو ، اجتناب کنید یا خیر.

 
 

پوزیشن های مطلوب برای یک زوج باردار 

ممکن است با پیشرفت حاملگی متوجه شوید که انتخاب وضعیت های تازه برای آمیزش جنسی اضطراری است. ممکن است شکم شما سبب شود انتخاب بعضی شرایط ها برای شما ناراحت کننده باشد. به علاوه ، سفارش می شود که از حدود 16 هفتگی از خوابیدن به پشت ( تاقباز) جلوگیری كنید به دلیل آن که در این حالت ، ممكن است فشار ناشی از وزن رحم بر روی عروق اصلی لگن موجب اختلال در گردش خون این ناحیه شود. بهتر است برای امیزش جنسی یا به پهلوی خود بخوابید و یا بالا قرار گیرید.

داشتن مقاربت دهانی یا مقعدی در دوران بارداری

مقاربت دهانی در دوران بارداری بلامانع است ، اما با رعایت احتیاط لازم. مثلا از دمیدن هوا به داخل واژن باید خودداری کرد زیرا در موارد نادر سبب انسداد رگ های خونی می شود. و این می تواند سلامت نوزاد را به خطر اندازد.
و اما مقاربت مقعدی در دوران بارداری توصیه نمی شود. زیرا در صورت داشتن همورویید (بواسیر) وابسته به دوران بارداری این امر با درد و ناراحتی بیشتری همراه خواهد بود و به علاوه احتمال انتقال باکتری های عفونی از رکتوم به واژن افزایش می یابد.

 
 

رعایت چه نکاتی برای داشتن یک رابطه جنسی ایمن لازم است؟

چنانجه داشتن رابط جنسی توسط پزشکتان منع نشده است ، خطری برای مادر و جنین نخواهد داشت ، لیکن لازم است که زوجین مسائل بهداشتی را برای جلوگیری از هر نوع مشکلی رعایت کنند. اگر شما یا همسرتان به هر دلیلی در معرض خطر بیماری‌های آمیزشی قرار دارید ، باید از نزدیکی جنسی در دوران بارداری خودداری کنید یا حداقل در زمان نزدیکی از کاندوم لاتکس استفاده کنید.

همچنین اگر همسرتان یا شما مبتلا به تبخال تناسلی فعال هستید ، بهتر است حتما از برقراری رابطه جنسی پرهیز کنید ، این موضوع به خصوص در ماه‌های آخر بارداری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. حتی اگر همسر شما دچار تبخال دهانی است ، حتی اگر علائم تبخال بروز نکرده ، بهتر است از رابطه جنسی دهانی در تمام دوران بارداری خودداری کنید.

 
 

فواید رابطه زناشویی در دوران بارداری

  • بهبود کیفیت خواب در زنان باردار.
  • توسعه لنفوسیت‌های مسئول ایمنی بدن که زمینه ساز افزایش عملکرد دستگاه ایمنی بدن می‌شوند.
  • افزایش صمیمیت میان زن و شوهر.
  • کمک به تسریع روند بهبودی بعد از زایمان.
  •  تقویت عضلات مربوط به کف لگن.
  • کنترل فشار خون.
  • تقویت ماهیچه‌های کمر و کاهش کمر درد های ناشی از دوران بارداری.
  • کمک به سوخت و ساز( متابولیسم) بدن.
  • تسهیل در زایمان.

چنانچه با مطالعه این مقاله نیاز به دریافت اطلاعات بیشتری در زمینه “رابطه جنسی در دوران بارداری” داشتید می توانید با مشاوران برتر مرکز الو مشاوره در تماس باشید و همچنین می توانید سایر مطالب روانشناسی ما را نیز مطالعه نمایید:

اعتیاد به رابطه جنسی
درصد لذت زن از رابطه جنسی
تفاوت های مهم زنان و مردان در رابطه جنسی
انواع رابطه جنسی

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رابطه جنسی در دوران بارداری

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

 

منبع:رابطه جنسی در دوران بارداری

استرس و اضطراب - تعریف اضطراب وراهکارهای مقابله با آن - علائم افسردگی وراهکارهای مقابله با آن - انواع اختلالات جنسی و درمان - اختلال ملال جنسی به همراه علت هایش - مشاوره ازدواج - خودارضایی و عوارض و پیامدهای آن - سن ازدواج - عزت نفس وخودبینی وراهکارههای تقویت آن - وسواس و راهکارهای مقابله - مشاوره روانشناسی تلفنی - آموزش کنترل خشم در کودکان - تفاوت های مهم زنان و مردان در رابطه جنسی خیال پردازی جنسی چیست؟ - مدیتیشن چیست و فواید آن چگونه است؟ - جذاب ترین رفتارهای جنسی برای مردان و زنان - نقش خانواده در آموزش های صحیح جنسی به کودکان -  پرده بکارت و انواع پرده بکارت - مشاوره جنسی و زناشویی تلفنی - راه های مقابله با بی انگیزگی - مشاوره درمان و ترک خود ارضایی در پسران و دختران - احساس تنهایی و راهکارهای برطرف کردن احساس تنهایی - آیا جراحی زیبایی نشانه ی بیماری است؟ - هیپنوتیزم چیست؟ - قرص های خواب وانواع آن - زود انزالی و روش های درمان آن - انواع روابط جنسی - راهکارهایی برای افزایش توان جنسی مردان - علت اصلی طلاق در بین زوج های ایرانی چیست؟ - آیا طلاق عاطفی درمان دارد؟ چطور همه چیز را از نو بسازیم؟ - بهترین و سریع ترین روش های ترک اعتیاد - روابط زناشویی در دوران نامزدی و عقد - چرا رابطه‌ی جنسی وابستگی می‌آورد؟ - روش ترک اعتیاد با متادون چگونه است ؟ - دلایل و نشانه های خیانت زنان متاهل - معرفی انواع داروهای ترک اعتیاد - انواع قرص های ترک اعتیاد - چگونه نه بگوییم ؟! - علائم و علت های اعتیاد به ماری جوانا - نحوه برخورد با بددهنی و فحاشی در کودکان - نشانه ها و علائم اعتیاد به شیشه چیست؟ - ازدواج موقت خوب است یا بد؟ با چه کسانی نباید ازدواج کرد؟ - وسواس فکری و عملی چیست ؟ - درمان دروغگویی در کودکان - انواع کودک آزاری و علل آن - روش های موثردرمان بدبینی و شک را بهتر بشناسید - سکس مقعدی - دلایل گرایش و عوارض رابطه مقعدی - عوارض ؛ فوائد خودارضایی در زنان و دختران - عوامل اصلی ایجاد ترس در کودکان و راهکارهای درمان آن - پورنوگرافی ؛ تاثیرات مثبت و منفی فیلم پورن - دلایل و نشانه های خیانت مردان - حشیش چیست؟ تمام حقایق مهم درباره حشیش را بدانید - عوامل تاثیرگذار بر کاهش عشق و علاقه در روابط زوجین - دوستی دختر و پسر از نظر روانشناسی-عوامل اصلی ایجاد ترس در کودکان و راهکارهای درمان آن-عوارض ؛ فوائد خودارضایی در زنان و دختران-مشاوره روابط زناشویی-علت استرس چیست؟-سکس مقعدی – دلایل گرایش و عوارض رابطه مقعدی-مشاوره فرزند پروری صحیح-روش های خودارضایی-خودارضایی در کودکان-رابطه جنسی در دوران بارداری-

 

 

 




:: برچسب‌ها: ارگاسم , تحریک جنسی , بارداری , ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 آذر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: