کوتاه ترین روش برای یادگیری لغات زبان انگلیسی
نوشته شده توسط : الو مشاور

بهترین روش یادگیری لغات زبان انگلیسی

بخوانید

هر چقدر بیشتر بخوانید با واژگان و لغات جدید تر آشنا می شوید برای مثال می توانید از رمان ها ، مقالات و سایر منابعمطالعاتی انتخاب کنید ولی سعی داشته باشید کتاب هایی را بخوانید که به موضاعات آن علاقه مند هستید و اگر واژه جدیدی را مشاهده کردید حتما آن را در کتاب درسی خود یادداشت کنید. با انجام این کار نه تنها دایره لغات شما گسترش می یابد ، بلکه در بخش درک مطلب نیز به تسلط می رسید.

پیشنهاد میشود این مطلب را هم مطالعه کنید:   ثبت نام کنکور سراسری 98

کلمات را در جملات یاد بگیرید

حفظ لغات و واژگان به تنهایی ، تاثیر چندانی در یادگیری شما ندارد و همانطور که می‌دانید هر واژه در زبان انگلیسی  معانی مختلف و گاهی هم ، متناقض دارد. برای آنکه بتوانید لغاتی را که یادگرفته اید برای همیشه در ذهن خود ثبت کنید باید سعی داشته باشید که آن ها را در قالب جمله یاد بگیرید و از این طریق معانی مختلف هر لغت را با توجه به کاربردهایی که دارد ، به خاطر سپرده می شود.

با دیگران تمرین کنید

شاید بگویید که تمرین کردن با دیگران فقط وقت تلفی است و هیچ فایده ای ندارد اما تمرین کردن با دوستانی که همگی یک هدف مشترک دارید هم جنبه یادگیری دارد و هم جنبه سرگرمی و با این کار نه تنها دایره لغات خود را گسترش می دهید بلکه می توانید برای رفع اشکال نیز از یکدیگر کمک بگیرید. عضو شدن در گروه های مجازی و چت کردن انگلیسی نیز یک روش بسیار تاثیرگذار است.

از هایلایت استفاده کنید

هنگامی که متن کتاب درسی را می خوانید واژگان سختی را که نمی توانید معنی کنید را با هایلایت های رنگی علامت گذاری کنید تا در خاطر شما باقی بماند و دفعه بعد که دوباره می خواهید مطلب را مطالعه کنید با مشاهده آن لغات معنای آن را به یاد بیاورید.

فلش کارت داشته باشید

یادگیری لغات با فلش کارت ها بسیار موثر است و می توانید این فلش کارت ها را خود تهیه نموده و یا خریداری کنید و همیشه همراه با خود داشته باشید و در زمان هایی که در تاکسی هستید ، زنگ تفریح مدرسه و یا در دیگر زمان های خالی آن ها را مرور کنید. در فلش کارت ها  واژه ، معنا ، مترداف ، متضاد و یک جمله مثالی از آن واژه یادداشت کنید تا یادگیری موثرتر باشد.

پیشنهاد میشود این مطلب را هم مطالعه کنید:   برنامه ریزی کنکور انسانی

یاد گرفتن word family

منظور از word family خانواده لغت است و منظور از خانواده یک واژه مترادف ، متضاد ، هم خانواده و فعل آن واژه است به مثال زیر توجه کنید :

Sad : غمگین

Happy : خوشحال

sadness : غمگین بودن

Unhappy : ناراحت

با این روش می توانید علاوه بر یادگیری آن لغت خاص ، word family آن را نیز آموخته و دایره لغات خود را افزایش دهید.

مرور داشته باشید

حتما در روز چند دقیقه را به مرور اختصاص دهید توجه داشته باشید که زبان انگلیسی یک درس فرار است و باید به مرور یادگرفته شود و این طور نیست که شما فقط با صرف وقت یک ماه بتوانید به تسلط برسید بلکه باید در برنامه روزانه و روزی حداقل نیم ساعت مرور و مطالعه شود.

حفظ کردن لغات زبان انگلیسی در موضوعات خاص

یکی از روش های حفظ کردن لغات زبان انگلیسی یادگیری آن ها در یک موضوع است برای مثال شما می خواهید ۱۰۰ لغتی را که هیچ ارتباطی با بکدیگر ندارند را حفظ کنید ولی به زودی از ذهن شما پاک می شود و توصیه می شود که کلمات را به صورت موضوعی باد بگیرید و به دلیل ارتباطی که بین کلمات وجود دارد ، بیشتر در ذهن خواهد ماند.

برای مثال اگر میخواهید واژه مدرسه را یاد بگیرید تمام لغات مرتبط با آن را مانند دانش آموز ، معلم ، درس خواندن و … را نیز در همان زمان یادگیری به یاد بیاورید.

از کتاب های مخصوص واژگان استفاده کنید

می توانید از یک کتاب کمک آموزشی مناسب برای تمرین بیشتر استفاده کنید که توصیه ما به شما یکی از دو کتاب «۵۰۴واژه کاملاً ضروری» و ۱۱۰۰ واژه می باشد. میزان دشواری واژگان کتاب ۱۱۰۰ واژه ای که بنسبت به کتاب «۵۰۴واژه کاملاً ضروری» بیشتر است؛ و برای دانش آموزان سطح متوسط و بالاتر مناسب است اما اگر در سطح خوبی از زبان قرار دارید می توانید از همان کتاب «۵۰۴واژه کاملاً ضروری» استفاده کنید.

پیشنهاد میشود این مطلب را هم مطالعه کنید:   منابع کنکور کارشناسی ارشد بیماری شناسی گیاهی

از کتاب و مکالمه های صوتی استفاده کنید

اگر فکر می کنید با گوش کردن بهتر می توانید لغات را در حافظه خود ثبت کنید می توانید از کتاب ها ، موسیقی ها و مکالمه های صوتی استفاده کنید و در هنگام گوش دادن سعی در فهمیدن معنای لغات داشته باشید و اگر در یکی دو بار اول هیچ چیز متوجه نشدید ، نگران نباشید زیرا به مرور وضعیت بهتری خواهید داشت.

می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و آگاهی از نحوه مطالعه دروس عمومی و تخصصی مانند زیست شناسی ، ریاضی ، عربی ، ادبیات و … با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی الومشاوره تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

  

در صورتی که در حین و یا پس از مطالعه مطلب زیر در خصوص

" کوتاه ترین روش برای یادگیری لغات زبان انگلیسی "

نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه یا موضوعات دیگر دارید، میتوانید با مرکز الومشاوره تماس بگیرید. تا سوالات و ابهامات شما به طور کامل برطرف شوند

۹۰۹۲۳۰۵۳۹۵

تماس فقط از تلفن ثابت بدون کد و صفر

مشاورین متخصص ما همه روزه (حتی جمعه و ایام تعطیل) از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ شب آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما میباشند

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

 

منبع:کوتاه ترین روش برای یادگیری لغات زبان انگلیسی


منابع کنکور انسانی - منابع کنکور هنر - مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری - مهلت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد - اعلام نتایج آزمون عملی کنکور هنر - زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری - اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری - معرفی زیرگروه های رشته انسانی - برنامه ریزی کنکور هنر ۹۹ - برنامه ریزی کنکور ریاضی - معرفی زیر گروه های رشته ریاضی - دانلود دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور سراسری ریاضی ۹۸ - منابع کنکور سراسری تجربی ۹۹ - زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۹۸ بودجه بندی کنکور انسانی نظام قدیم و نظام جدید - بودجه بندی کنکور - زیرگروه های رشته تجربی - دانلود دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور سراسری علوم تجربی ۹۸ - دانلود دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور سراسری علوم انسانی ۹۸ - برنامه ریزی کنکور انسانی شرایط شرکت در کنکور سراسری ۹۹ - کنکور نظام جدید - منابع کنکور ریاضی ۹۹ - کنکور سراسری ریاضی - کنکور سراسری تجربی - برنامه ریزی کنکور انسانی - ویژگی یک برنامه ریزی اصولی و قابل اجرا -  منابع کنکور انسانی ۹۹ - رفع محرومیت کنکور سراسری - زیر گروه های رشته هنر - بهترین منابع کنکور - بودجه بندی کنکور تجربی نظام قدیم و نظام جدید - برنامه ریزی کنکور ۹۹ - برنامه ریزی کنکور تجربیتاثیر معدل در کنکور - مدارک ثبت نام کنکور سراسری - دریافت کد ایثارگری ارتش و سپاه برای ثبت نام کنکور سراسری - ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 99-ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 99-تاثیر معدل در کنکور-دریافت کد نظام وظیفه -زمان ثبت نام کنکور سراسری ۹۹-نحوه ثبت نام کنکور سراسری-ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد-سایت ثبت نام کنکور سراسری-دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 99-رتبه در سهمیه کنکور سراسری چیست؟-مشاوره کنکور سراسری-تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری 99-




:: برچسب‌ها: کنکور زبان , زبان انگلیسی , کنکور99 , ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: