بازار کار رشته بیوتکنولوژی
نوشته شده توسط : الو مشاور

هدف رشته بیوتکنولوژی

مهم ترین هدف رشته زیست فناوری پزشکی ارتقا سطح دانش رشته زیست فناوری پزشکی با توجه به نیاز های پزشکی کشور و ایجاد نگرشی باور پذیر در بین سایر گرایش های پزشکی می باشد. که با در تعامل قراردادن توانمندی های علمی و عملی آن ها به شکل گیری رویکرد های نوین پزشکی ملکولی در کشور کمک می نماید ، به طوری که همگام با سایر گرایش های پزشکی مربوط  ، آموخته های علمی و عملی خود را در حوزه زیست فناوری و مهندسی ژنتیک به کار می گیرد و در ثمر دهی نتایج کار گروهی کوشا می باشد.

 
 

زمینه های فعالیت در بازار کار رشته بیوتکنولوژی

آموزشی: 

– تدریس نظری و عملی در رشته زیست فناوری پزشکی و رشته های مرتبط.

پیشنهاد میشود این مطلب را هم مطالعه کنید:   آینده شغلی و بازار کار رشته پرستاری

بهداشتی: 

در حوزه بهداشتی توجه بهداشتی توجه به ایمن سازی جامعه در مقابل امراض گوناگون واگیر و غیر واگیر مد نظر می باشد و در این بین توانمندی های علمی و عملی رشته زیست فناوری پزشکی می تواند در طراحی و ساخت واکسن های نوین نسل سوم مانند DNA واکسن ها ، برای بیماری های مهمی چون ایدز ، سل و حتی اعتیاد مثمر ثمر باشد. از مقولات مهم دیگر در حوزه بهداشت توجه به پیشگیری از ابتلا به بیماری ها ، به خصوص بیماری های ژنتیکی (مانند تالاسمی ، هموفیلی و …) و سرطان می باشد.

ضمنا پیشگیری جامعه بشری از ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت و بیماری های قلبی از اولویت های مهم نظام بهداشتی کشور است. در این بین طرح و توسعه راهکار های پیشگیرانه مدرن ، همچون تخشیص قبل از تولد ، نیازمند استفاده از تکنیک های مدرن و توانمند تشخیصی است که در حیطه علمی و عملی زیست فناوری پزشکی می باشد. پر واضح است که لزوم تربیت نیروی متخصص کارشناسی ارشد و دکتری به منظور تامین جدی کشور در این زمینه ، به خوبی توجیه پذیر می باشد.

درمانی: 

در حوزه درمانی ، نیاز به داشتن دانش فنی تولید داروهای نو ترکیب و زیستی از ضرورت های جامعه ما می باشد. چرا که امروز به دلیل نبود این تخصص راهبردی در کشور ، همچنان مجبور به خروج هزینه های کلان در قالب ارز برای خرید این قبیل فرآورده ها می باشیم که نمونه های آن در بیماران MS و بیماری های خاص مشهود است. این امر منجر به فهم بهتر و بیشتر دانش آموختگان رشته های پزشکی از کاربرد های این علم در حوزه های پزشکی خواهد شد و آنان را با روند پر شتاب تحولات در پزشکی سنتی آشنا خواهد نمود.

پیشنهاد میشود این مطلب را هم مطالعه کنید:   آینده شغلی و بازار کار رشته داروسازی

پژوهشی: 

طراحی و اجرای طرح های تحقیقاتی تولید کننده دانش فنی و علم در حوزه زیست فناوری پزشکی و ارتقا سطح کمی و کیفی تولید علم زیست فناوری پزشکی در کشور ، انتقال آگاهانه دانش و فناوری روز جهان با توجه به نیاز های زیست فناوری پزشکی در کشور عملی سازی اجرای مسئولانه آن.

مدیریت: 

مدیریت عملی و علمی پروژه های تولیدی زیست فن آوری با رویکرد تولید فرآورده ها ی زیستی و راهبردی در نظام جامع بهداشتی کشور. بر عهده گرفتن مسئولیت ایجاد ، گسترش ، مدیریت و پشتیبانی مراکز تولید فرآورده های بیولوژیک با روش های نوین زیست فناوری.

 
 

توانایی های مورد نیاز برای رشته بیوتکنولوژی یا زیست فناوری

  • داوطلبان گروه های آزمایشی ریاضی ، فنی و یا تجربی 
  • بهره هوشی بالا
  • قدرت درک و استدلال
  • علاقه و انگیزه
  • توان‌ نوآوری‌ و خلاقیت‌
  • خودآموزی‌ و استفاده‌ بهینه از زمان
 
 

نرخ درآمد فارغ التحصیلان بیوتکنولوژی

با توجه به این که ایران در سال های اخیر ، در زمینه زیست فناوری ، توانسته جایگاه خوبی کسب کند و از میزان وابستگی در زمینه های مختلف دارویی ، غذایی ، صنعت و غیره ، به سایر کشور ها بکاهد و هم چنین با توجه به تنوع و گستردگی کاربرد بیوتکنولوژی ، در تمام ابعاد زندگی انسان ، برآورد می شود که تا چند سال آینده ایران ۳ درصد بازار زیست فناوری را از آن خود کند. پیش بینی می شود نرخ درآمد حاصل از رشته بیوتکنولوژی نیز معادل با درآمد حاصل از نفت باشد. بنابراین نرخ درآمد برای افراد متخصص در زمینه زیست فناوری رو به بهبود خواهد بود.

پیشنهاد میشود این مطلب را هم مطالعه کنید:   وضعیت بازار کار رشته عکاسی

 

 
 

وضعیت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر

رشته‌ بیوتکنولوژی‌ یک‌ رشته‌ کاربردی‌ و میان‌ رشته‌ای‌ مهندسی‌ ـ علوم‌ پایه است‌ که‌ قلمرو آن‌ حداقل‌ ۳۳ حوزه‌ تخصصی‌ علوم‌ را در برمی‌گیرد. این‌ رشته‌ در کشور ما از سال‌ ۱۳۷۸در دانشکده‌ علوم‌ دانشگاه‌ تهران‌ در مقطع‌ دکترای‌ پیوسته‌ ارائه‌ می‌شود. دانشجویان‌ این‌ رشته‌ نیز برای‌ ورود به‌ مقطع‌ کارشناسی‌ ارشد و دکتری‌ باید شرایط‌ لازم‌ را داشته‌ باشند ، یعنی‌ باید میانگین‌ معدل‌ بالایی‌ داشته‌ و در آزمون‌ جامع‌ موفق‌ شوند اما در یک‌ آزمون‌ رقابتی‌ شرکت‌ نمی‌کنند. در این‌ میان‌ دانشجویان‌ گرایش‌ بیوتکنولوژی‌ میکروبی در زمینه‌ بیوتکنولوژی‌ غذایی‌ و دارویی‌ ، تولید آنزیم‌ ها ، پروتئین‌ ها ، پلی‌ ساکاری‌ ها ، قارچ‌ ها و مخمر ها اطلاعات‌ لازم‌ را به‌ دست‌ می‌آورند.

چنانچه دچار ابهاماتی در مورد بازار کار رشته بیوتکنولوژی شده باشید می توانید با کارشناسان مرکز الو مشاوره تماس گرفته تا راهنمایی های لازم انجام گیرد. همچنین در صورت علاقه می توانید سایر مطالب مرتبط ما را در زمینه بازار کار مطالعه نمایید:

بازار کار رشته علوم آزمایشگاهی
بازار کار رشته مهندسی انرژی
بازار کار رشته میکروبیولوژی
بازار کار رشته رادیولوژی

 

در صورتی که در حین و یا پس از مطالعه مطلب زیر در خصوص

"بازار کار رشته بیوتکنولوژی"

نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه یا موضوعات دیگر دارید، میتوانید با مرکز الومشاوره تماس بگیرید. تا سوالات و ابهامات شما به طور کامل برطرف شوند

۹۰۹۹۰۷۲۹۵۸

تماس فقط از تلفن ثابت بدون کد و صفر

مشاورین متخصص ما همه روزه (حتی جمعه و ایام تعطیل) از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ شب آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما میباشند

 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

منبع:بازار کار رشته بیوتکنولوژی

بازار کار مهندسی معدن - بازار کار رشته بیو تکنولوژی بازار کار رشته مهندسی شیمی - بازار کار رشته اتاق عمل - آینده شغلی و بازار کار رشته مهندسی کامپیوتر - بازار کار رشته معماری - وضعیت بازار کار رشته حقوقآینده شغلی و بازار کار رشته روانشناسی -  وضعیت بازار کار رشته حقوق - آینده شغلی و بازار کار رشته روانشناسی - آینده شغلی و بازار کار رشته مهندسی پزشکی - وضعیت بازار کار رشته مهندسی برق - آینده شغلی و بازار کار رشته داروسازی - آینده شغلی و بازار کار رشته پرستاری - آینده شغلی و بازار کار رشته مدیریت - وضعیت بازار کار رشته حسابداری - وضعیت بازار کار رشته دامپزشکی آینده شغلی و بازار کار رشته آموزش ابتدایی -بازار کار رشته مامایی – آینده شغلی - بازار کار رشته دندانپزشکی – آینده شغلی - وضعیت بازار کار رشته مهندسی صنایع - آینده شغلی و بازار کار رشته رادیولوژی - آینده شغلی و بازار کار رشته بینایی سنجی - بازار کار رشته مهندسی نقشه برداری بازار کار رشته گرافیک - بازار کار رشته زبان و ادبیات فارسی - بازار کار رشته فیزیک - بازار کار رشته فلسفه -  بازار کار رشته علوم تربیتی – آینده شغلی-بازار کار رشته مهندسی نساجی – آینده شغلی-بازار کار رشته آموزش ریاضی-بازار کار رشته مهندس کشاورزی – آینده شغلی-بازار کار رشته بیوتکنولوژی-بازار کار رشته زبان و ادبیات فارسی-بازار کار رشته مهندسی پلیمر-بازار کار رشته مدیریت هتل داری-بازار کار رشته مهندسی اپتیک و لیزر-بازار کار رشته روزنامه نگاری-بازار کار رشته ژنتیک-




:: برچسب‌ها: بازار کار , آینده شغلی , بیوتکنولوژی , ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: