تغییرات آزمون دکتری
نوشته شده توسط : الو مشاور

تغییرات آزمون دکتری

تغییرات آزمون دکتری

برای مشاوره با مشاوران گروه الومشاوره

از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

 

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

همانگونه که واقف هستید از مقاطع تحصیلی پر طرفدار برای فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد ،پذیرش و ورود به مقطع دکتری می باشد که به دلیل حساسیت های موجود در این مقطع و کمبود ظرفیت دانشگاه ها ، لذا داوطلب تمام تلاش های خود را می بایست به کار گیرد. پذیرش در این مقطع تحصیلی منوط به دو مرحله مهمانتخاب رشته و کسب نمره مصاحبه می باشد. قبل از انتخاب رشته ، داوطلب می بایست از شرایط و رشته های مورد نظر خود در دفترچه اطمینان حاصل نماید. با توجه به تماس های مکرر با مرکز مشاوره الو مشاوره در زمینه انتخاب رشته و تغییرات موجود در دفترچه لازم دانستیم به نگارش این مقاله بپردازیم.

تغییرات آزمون دکتری


زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری

طبق جدول زمان بندی شده در دفترچه راهنمای ثبت نام مندرج در صفحه رسمی سازمان سنجش ، داوطلبان می بایست از تاریخ ۶ آذرماه تا ۱۲ همین ماه اقدام به ثبت نام می کردند و با توجه به همان دفترچه آزمون این مقطع تحصیلی در تاریخ ۳ اسفند ماه ۹۷ همزمان در سراسر کشور برگزار شد. اما پس از برگزاری ازمون داوطلبان در تب و تاب اعلام نتایج و ورود به مرحله حساس انتخاب رشته می باشند. با استناد به دفترچه راهنمای ثبت نام و جدول زمان بندی ، تاریخ اعلام نتایج اولیه در ۲۷ فروردین ماه ۹۸ می باشد که داوطلبان با مراجع به پایگاه اطلاع رسانی sanjesh.org قادر به مشاهده نتایج اولیه خواهند بود. اما در پی اعلام نتایج اولیه ،دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه های سراسری ، بر روی وب سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت. اما نکته ای که برای داوطلبان باعث بروز ابهاماتی شده ، این است که در زمان مقرر شده برای انتخاب رشته ، دفترچه هایی با عنوان دفترچه های اصلاحیه انتخاب رشته منتشر می شود که رشته و گرایش ها دستخوش تغییرات می شوند.

این تغییرات ممکن است به صورت حذف شدن و یا اضافه شدن رشته محل هایی باشد که داوطلب پس از مشاهده دفترچه اصلاحیه لازم است اقدامات لازم را جهت ثبت صحیح رشته های خود انجام دهد.


تغییرات رشته و گرایش آزمون دکتری

دفترچه های اصلاحیه آزمون دکتری دوره های نیمه متمرکز ۱۳۹۸ ، با تاخیر ۵ روزه بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش قرار گرفته است و این امکان به داوطلبان داده شده تا بتوانند نسبت به ویرایش اولویت های خود اقدام نمایند. جهت دسترسی راحت تر داوطلبان به دفترچه های اصلاحیه ، لینک مشاهده دفترچه در قسمت پایین فعال می باشد.

دانلود دفترچه اصلاحیه اول ازمون دکتری ۱۳۹۸
دانلود دفترچه اصلاحیه دوم آزمون دکتری ۱۳۹۸

راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری ۹۸

همانطور که می دانید از مهم ترین و حساس ترین فرایند آزمون دکتری ، مرحله انتخاب رشته می باشد. داوطلب برای انتخاب رشته صحیح و بدون نقص می بایست مواردی را در لیست خود رعایت کرده و درنظر بگیرد که به آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • قبل از شروع انتخاب رشته از شرایط و ضوابط موجود در دفترچه راهنمای انتخاب رشته اطلاع حاصل نماید.
  • جهت پیش گیری از خطاهای احتمالی در انتخاب رشته ، داوطلبان می توانند از فرم پیش نویس مندرج در صفحه آخر دفترچه انتخاب رشته استفاده نمایند و سرعت عمل خود را در این زمینه بالا ببرند. البته لازم به ذکر است سامانه انتخاب رشته سایت سازمان سنجش به طور هوشمند در صورت بروز خطا، هشدارهایی را متذکر خواهد شد.
  • داوطلب لازم است در جهت علاقه مندی خود گام بردارد و از عنوان کردن رشته هایی که تمایل به پذیرش آن ها ندارد جلوگیری نماید.
  • علاوه بر علاقه مندی می بایست نمره اکتسابی ازمون (رتبه کنکور)خود را در نظر گرفته و در صورت نیاز بهچیدمان اولویت ها ، از مشاوران متخصص در این زمینه کمک گیرد.
  • نظر به اينكه تغيير رشته، تغيير گرايش و انتقال دانشجويان در مقطع دكتري امكانپذير نبوده، لذا به داوطلبان تأكيـد مـيگـردد در خصـوص مراجعه به دانشگاهها براي درخواست پذيرش و انجام مرحله مصاحبه و بررسي سوابق علمي و پژوهشي، دقت لازم را بعمل آورند.
  • دانشجویان پذیرفته شده در مقطع دکتری در سال ۹۷ چه در دانشگاه قبولي ثبت نام كرده يا نكرده باشند،اجازه ثبت نام و انتخاب رشـته در آزمون ورودی دوره دكتری سال ۱۳۹۸ را ندارند.
  • دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره دکتری مجاز به شرکت در آزمون مجدد نیستند و دانشجویان مرد در صورت انصراف از تحصیل در دانشگاه ، به مدت چهار ماه زمان خواهند داشت تا برای رسیدگی به وضعیت سربازی اقدام نمایند.
  • هر موقع مشخص شود كه داوطلب، حقايق را كتمان نموده يا واجد يكی از شرايط و ضوابط مندرج در اين دفترچه نمي باشد، در هـر مرحلـه ای از آزمون (ثبت نام، شركت در آزمون، پذيرفته شدن، حين تحصيل در دانشگاه و …) محروم خواهد شد.
  • پذيرفتـه شـدگان نهـايی دوره روزانه آزمون ورودی دوره دكتری سال ۱۳۹۸ (اعم از اينكه در دانشگاه های محل قبولی ثبت نام نموده و يا اصلاً ثبت نـام ننماينـد) حـق شركت در آزمون ورودی دوره دكتری سال ۱۳۹۹ را نخواهند داشت، لذا در انتخاب رشته دقت لازم را بعمل آورند.

داوطلبان در صورت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه مصاحبه می توانند با مشاوران ما در این زمینه با مرکز الو مشاوره در تماس باشند.

 

برای مشاوره با مشاوران گروه الومشاوره

از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

زمان انتشار کارت ورود به جلسه آزمون دکتری ۹۹ - ثبت نام دکتری استعداد درخشان دانشگاه آزاد ۹۸ - برنامه ریزی آزمون دکتری سراسری ۹۹ - مدارک مصاحبه دکتری وزارت بهداشت - دکتری بدون کنکور سراسری - اعلام نتایج اولیه دکتری ۹۸ - مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۹۸ - زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۹۸ - آزمون دکتری بیماری های داخلی دام های کوچک - تمدید مهلت انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۹۸ - دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد - آزمون دکتری رادیولوژی دامپزشکی - آزمون دکتری بهداشت مواد غذایی - آزمون دکتری بیوشیمی - زمان اعلام نتایج آزمون دکتری - ثبت نام آزمون دکتری - کارت ورود به جلسه دکتری ۹۹ - زمان اعلام نتایج دکتری آزاد - زمان انتخاب رشته دکتری ۹۸ - برنامه ریزی آزمون دکتری سراسری - ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد - اعلام نتایج دکتری دانشگاه آزاد - دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد - شهریه دکتری دانشگاه آزاد - منابع آزمون دکتری رشته زبان و ادبیات فارسی - تغییرات آزمون دکتری - مصاحبه دکتری سراسری - مشاوره اتنخاب رشته دکتری - انتخاب رشته دکتری آزاد - دفترچه انتخاب رشته دکتری ۹۸ - زمان انتخاب رشته آزمون دکتری ۹۸ - تاریخ برگزاری آزمون دکتری ۹۸ - زمان انتخاب رشته آزمون دکتری ۹۸ - انتخاب رشته دکتری ۹۸ - نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری ۹۸ - مشاوره انتخاب رشته دکتری ۹۸ - تاریخ برگزاری آزمون دکتری - نحوه برگزاری آزمون دکتری - زمان انتخاب رشته دکتری ۹۹ - مدارک مصاحبه دکتری وزارت بهداشت - اعلام نتایج اولیه دکتری ۹۹ - مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۹۸ - 

 




:: برچسب‌ها: تغییرات آزمون دکتری , آزمون دکتری , دکتری ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: