سریع ترین روش ترک اعتیاد کوکائین در ۵ گام
نوشته شده توسط : الو مشاور

کوکائین چیست و چه تاثیراتی دارد؟

این پودر سفید رنگ با نام های رایج کراک، راک، برف، با دانه های بسیار ریز شکل ظاهری نمک را دارد و حلال در آب است و به گونه های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد برخی از این راه ها عبارتند از استنشاقی، دود کردن، تزریق زیر جلدی یا وریدی و یا مالیدن به غشاء مخاط. در استعمال استنشاقی، کوکائین از طریق بینی وارد جریان خون شده و اثر آن تا ۳۰ دقیقه باقی می ماند. بنابراین فرد کوکائین را در فواصل زمانی کوتاه مورد استفاده قرار می دهد تا مدت زمان بیشتری نئشه شود.

بعضی از مصرف کنندگان کوکائین برای بالا بردن دوره سرخوشی دوز را افزایش می دهند که این امر باعث بوجود آمدن حساسیت های بالا و در برخی موارد مرگ فرد می شود. سو مصرف کوکائین سبب افزایش حالت های هیجانی، خشونت، از بین بردن خستگی و افزایش هوشیاری ذهن می شود و فرد مصرف کننده حالت هایی چون پر حرفی، از دست دادن اشتها و کم خوابی خواهد داشت. از دیگر عوارض سو مصرف می توان به اختلالات روحی آن اشاره کرد. برخی از اختلالاتی که بر اثر مصرف کوکائین بوجود می آیند عبارتند از روان پریشی، اضطراب، عصبی بودن، بیقراری، تحریک پذیری بالا.

پیشنهاد میشود این مطلب را هم مطالعه کنید:   حشیش چیست؟ تمام حقایق مهم درباره حشیش را بدانید

عوارض فیزیکی و روحی ناشی از سوء مصرف کوکائین:

  • افزایش فشار خون
  • از دست دادن اشتها
  • اختلال خواب
  • اختلالات دستگاه گوارشی
  • نارسایی قلبی
  • افزایش ضربان قلب
  • کاهش قوای جنسی
  • علائم مانیا
  • خونریزی از بینی
  • سرخوشی کاذب
  • توهمات لامسه
  • از دست دادن تمرکز
 
 

ترک اعتیاد به کوکائین

با توجه به زمان کوتاه ماندگاری اثرات کوکائین و از بین رفتن احساس اعتماد به نفس و خوشحالی احساس افسردگی در فرد جایگزین احساسات خوب مصرف کوکائین می‌شود و فرد حالت‌هایی همچون ناامیدی بی انگیزگی بی حوصلگی و افکار خودکشی را تجربه می‌کند.

بهترین روش برای ترک اعتیاد به مواد محرک از جمله ترک کوکائین، ترک به صورت یابویی و یک دفعه است و کم کردن کوکائین در چند مرحله کمک چندانی به ترک نمی‌کند و همانطور که در مقدمه گفتیم معمولا بعد از ترک کوکائین علامت های فیزیکی کمی دیده می‌شود، این علائم حداکثر تا یک هفته به اتمام می‌رسند. لیکن ۵ روش کاربردی در ترک اعتیاد کوکائین را برای شما جمع آوری نموده ایم:

سیستم پشتیبانی:

ممکن است بسیاری از افرادی که دچار اعتیاد شده اند، سعی کنند خودشان را از خانواده و دوستان کنار بگذارند، تا از انتظاراتی که از آن ها دارند، جلوگیری کنند. اما با به اشتراک گذاشتن تجربه خود با آن ها، انگیزه و پشتیبانی شان را جلب می کنید، شما همچنین می توانید سیستم های پشتیبانی را با حضور در گروه های حمایتی که معمولا افراد با تجربه در این زمینه هستند، به عنوان انگیزه ای برای ترک اعتیاد کوکائین خود استفاده کنید.

ثبت نام در جلسات مشاوره:

ثبت نام در یک مرکز پزشکی و ترک اعتیاد ، بسیار کمک کننده است. مشاوره فرد را در درک عوامل مختلفی که ممکن است به استفاده یا عدم استفاده از کوکائین منجر شود، راهنمایی می کند. شما همچنین با کمک مشاور از شر افکار مزاحم خلاص شوید و کسی در کنار شما باشد که در این مسیر همراهی تان کند.

برای اوقات فراغت خود برنامه ریزی کنید:

برنامه روزانه خود را پر کنید؛ ورزش کنید، با دوستان مثبت رفت و آمد کنید، در کلاس های ورزشی یا زبان ثبت نام کنید. دقت کنید که وسوسه شدن نسبت به این ماده بین دو الی سه ساعت است اگر با انجام این فعالیت ها بتوانید این زمان را فراموش کنید و یا با خستگی حاصله از فعالیت های مذکور، خسته شوید و بخوابید، این احتمال وجود دارد که تا حدودی بر متوقف کردن آن غلبه کنید.

پیشنهاد میشود این مطلب را هم مطالعه کنید:   ماری جوانا و تاثیر آن بر مغز

واکنش درست نسبت به ترک کوکائین:   

ترک کوکائین هنگامی که به خودتان پاداش می دهید، انگیزه بیشتری می دهد. شاید این پاداش یک لباس جدید، یک ماده غذایی مورد علاقه، یا یک سفر و مواجه شدن با یک رویداد جدید باشد؛ اما حواستان باشد که از جشن گرفتن با الکل و یا استفاده از مواد دیگر برای مقابله با گرایش مورد نظر به شدت خودداری کنید. خلع سلاح کامل مهم است، زیرا استفاده از این مواد باعث کاهش مقاومت در برابر گرایش کوکائین می شود و احتمالا می تواند شما را به سو استفاده از کوکائین بازگرداند.

بستری شدن در یک مرکز درمان:

رفتن به یک مرکز مبارزه با مواد مخدر به شما این اجازه را می دهد تا یک تیم پزشکی متخصص از پزشکان، پرستاران برای نظارت بر سلامتی  و نحوه ترک کوکائین داشته باشید. البته خلاص شدن از شر هر گونه مواد اعتیاد زا مثل کوکائین وقتی است که ترک کرده باشید و به خانه بروید و در کنار آن با دیدن کوکائین وسوسه نشوید.

 
 

علائم ترک اعتیاد به کوکائین

ترک اعتیاد کوکائین همانند الکل و داروهای آرام بخش می‌تواند علائم جسمانی را به همراه داشته باشد، با این حال نشانه‌های روانشناختی بیشتر از علائم فیزیکی نشان داده می‌شود، از جمله این نشانه‌ها عبارتند از:

  • کاهش و ناتوانی در تمرکز
  • خستگی مزمن
  • ناتوانی در احساس لذت
  • ناتوانی در تحریک جنسی
  • علائم فیزیکی مانند لرزش، درد، درد عصبی، درد عضلانی
  • افکار و یا اقدام به علائم خودکشی
  • کابوس‌های ناخوشایند
  • افزایش اشتها
  • افزایش میل به کوکایین
  • تفکر کند و آهسته
 
 

ترک کوکائین چند روز طول می کشد؟

وقتی مصرف کوکائین قطع می‌شود، مغز این موضوع را دوست ندارد و طی شش تا ۱۲ ساعت از زمان ترک مصرف، فرد مصرف کننده علائم ترک را تجربه خواهد کرد. شدت علائم ترک بستگی به مدت و مقدار مصرف آن دارد. غالبا علائم ترک کوکائین در ۳۶ ساعت به اوج خود می‌رسد و یک هفته طول می‌کشد. مدت زمان ترک کامل برای هر فرد بسته به میزان مصرف توسط پزشک متخصص و بعد از انجام معاینات کامل تعیین می‌شود.

پیشنهاد میشود این مطلب را هم مطالعه کنید:   انواع قرص های ترک اعتیاد

بهترین درمان اعتیاد کوکائین

در مورد “سریع ترین روش ترک اعتیاد کوکائین در ۵ گام” بایستی بگوییم که بخشی از مشکلات سم زدایی در مراکز ترک اعتیاد این است که پس از ترخیص بیمار از کلینیک، تمام دوره درمانی شخص پایان می‌یابند. ترک کوکائین فاکتوری مهم است، اما به همان اندازه‌ای اهمیت دارد که شخص پس از سپری کردن این برنامه‌ها با فشارهای فعالیت‌های اجتماعی، روابط و اشتغال روبرو می‌شود. به همین دلیل است که درمان‌های ترک اعتیاد به کوکائین که تمرکز خود را بر ارائه مکانیسم های مقابله جدید معطوف نمی‌کنند، ذاتا دارای نقص هستند.

این از جمله دلایلی است که مراقبت های بعدی در گزینه های درمانی ترک اعتیاد بسیار حائز اهمیت است. با این حال، خدمات مراقبت های ویژه پس از ترک اعتیاد می‌تواند به شخصی که با حفظ هوشیاری از استعمال کوکائین بهبود می‌یابد، کمک کند. اگر شخصی مایل به ورود به دوره ترک اعتیاد باشد و در برنامه های مراقبت های ویژه شرکت کند، بهبودی جسمی و روحی آن ها تسهیل می یابد.

شما هر زمان که مایل باشید می توانید برای دریافت “سریع ترین روش ترک اعتیاد کوکائین در ۵ گام” با کارشناسان مرکز روانشناسی الو مشاوره درارتباط بوده تا ابهامات ایجاد شده در این زمینه را برطرف نمایید.

انواع قرص های ترک اعتیاد
معرفی انواع دارو های ترک اعتیاد
بهترین و سریع ترین روش های ترک اعتیاد
مشاوره ترک اعتیاد

 

 

در صورتی که در حین و یا پس از مطالعه مطلب زیر در خصوص

"سریع ترین روش ترک اعتیاد کوکائین در ۵ گام"

نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه یا موضوعات دیگر دارید، میتوانید با مرکز الومشاوره تماس بگیرید. تا سوالات و ابهامات شما به طور کامل برطرف شوند

۹۰۹۹۰۷۲۹۵۸

تماس فقط از تلفن ثابت بدون کد و صفر

مشاورین ما همه روزه (حتی ایام تعطیل) از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ شب آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما میباشند

 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

منبع:سریع ترین روش ترک اعتیاد کوکائین در ۵ گام

بهترین و سریع ترین روش های ترک اعتیاد -روش ترک اعتیاد با متادون چگونه است ؟-معرفی انواع داروهای ترک اعتیادانواع قرص های ترک اعتیاد -علائم و علت های اعتیاد به ماری جوانا -  نشانه ها و علائم اعتیاد به شیشه چیست؟-حشیش چیست؟ تمام حقایق مهم درباره حشیش را بدانید-ماری جوانا و تاثیر آن بر مغز-سریع ترین روش ترک اعتیاد کوکائین در ۵ گام-

 




:: برچسب‌ها: ترك اعتياد , ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: