تاثیر مشاوره جنسی بر روابط زناشویی
نوشته شده توسط : الو مشاور

ارضای نیازهای جنسی انسان با بقیه موجودات فرق می‌کند!

روابط جنسی در انسان دارای دو جنبه جسمی و روانی می‌باشد. انسان همانند بقیه موجودات به هر فردی تمایلات جنسی ندارد بلکه این تمایلات در صورتی به وجود می‌آید که بین زن و مرد عشق و علاقه وجود داشته باشد. درواقع، ارتباط بین عشق و علاقه و روابط زناشویی یک ارتباط دوطرفه است.

برقراری روابط جنسی بین زوج باعث افزایش آرامش روانی آن‌ها می‌شود. ازنظر روانشناسی، وقتی شوهرتان درگیر مسئله و بحران شدیدی است، نیاز بیشتری به برقراری رابطه زناشویی با شما دارد و این موضوع نشان‌دهنده آن است که یکی از کارکردهای مهم رابطه جنسی ایجاد آرامش می‌باشد. حال با توجه به نقش و اهمیت بهبود رابطه در ادامه زندگی مشترک، لازم است به راهکارهای افزایش کمیت و کیفیت آن توجه داشته باشیم.

 
 

مشکلاتی که نیاز به مشاوره جنسی دارد

چنانچه در میل جنسیتان تفاوت زیادی وجود دارد:

میل جنسی در افراد مختلف متفاوت است. اما اگر این اختلاف زیاد باشد، تاثیری منفی روی روابط جنسی آن ها می‌گذارد. در چنین موقعیت‌هایی، طرفی که میل جنسی کمتری دارد اغلب مجبور به انجام کارهایی می‌شود که علاقه ای به انجام آن ندارد. در طی زمان این مسئله منجر به رنجش، عصبانیت و حتی بعدها صرف نظر کردن از انجام رابطه جنسی می‌شود. طرفی که میل جنسی بالایی دارد هم معمولا احساس ناامیدی، محرومیت و کمبود محبت می‌کند و به خاطر همین احساسات میل جنسی او روز به روز بیشتر شده و قوی‌تر می‌شود.

پیشنهاد میشود این مطلب را هم مطالعه کنید:   چگونه آرامش داشته باشیم

اجبار در رفتارهای جنسی:

در روابط جنسی افراد نباید هیچ گاه مجبور به انجام کارهایی شوند که تمایلی به آن ندارند. اگر کسی تصمیم می‌کیرد که رفتاری را که همسرش از او می خواهد را انجام دهد، طرف دیگر باید حتما درخواست خود را متوقف کند. و اگر زوجین نتوانستند در این زمینه به توافق برسند، برای آن ها بهتر خواهد بود که با یک روانشناس یا مشاور خانواده مشاوره کنند.

نیاز به تحریکات جنسی ناسالم:

رفتارهای ناسالم جنسی شامل خیال‌پردازی های بیش از حد، امیال یا رفتارهایی که توسط چیزهایی غیرانسانی، کودکان یا شریک جنسی ناراضی صورت گیرد و یا باعث رنج و عذاب فرد یا احساس حقارت شود. بعضی افراد به هیچ صورتی تحریک نمی‌شوند مگر به واسطه یکی از این افکار ناسالم. در چنین موقعیت هایی حتما باید با متخصصین مشاوره صورت گیرد.

شکست در روابط جنسی:

کسانی که چندین بار پشت سر هم در رابطه جنسیشان دچار شکست شده باشند، یا اینکه ناسازگاری و اختلاف اساسی در مورد رفتارها و عملکرد جنسیشان داشته باشند که خود قادر به حل آن نباشند باید به مشاور مراجعه کنند. مشکلات عملکردی شامل عدم تحریک شدن، کمبود میل جنسی، سختی برای ارضا شدن و …با مراجعه به پزشک رفع می‌شوند.

 
 

تاثیر سکس و روابط زناشویی بر زنان

سکس عالی زنان را لطیف و آرام می کند و راه تجربه کردن عشق را در قلبشان می‌گشاید. زنان غالبا به این طریق عشق به همسرشان را به یاد می‌آورند. در این میان، بی شک مهارت و کاردانی همسر، در لمس کردن و ایجاد رابطه، اهمیتی خاص و به سزا دارد. اشتیاق برای رابطه جنسی در زنان، در نتیجه ابراز احساسات و مشاهده علاقه جنسی از طرف همسرشان ایجاد می‌شود و به وسیله ارائه توجه و مراقبت از جانب او، این اشتیاق به کمال خود می‌رسد. زنان به واسطه زن بودنشان این علاقه و اشتیاق را بارها و بارها و در فواصل زمانی متفاوت، به طور کامل تجربه می‌کنند.

 
 

تاثیر سکس و روابط زناشویی بر مردان

سکس عالی مردان را از تمام محرومیت‌ها و ناکامی‌ها رها می‌کند. روابط زناشویی به مردان این فرصت را می‌دهد که شور عشق را در دلشان روشن کنند. همچنین سکس و رابطه جنسی عالی باعث می‌شود که مردان روابطشان را بهتر بپذریرند و نسبت به آن متعهد باشند. سکس عالی برای زنان تسکین دهنده و آرامش بخش است و به آنها در محافظت و توجه به ویژگی های زنانه شان کمک می کند. در همین حال سکس عالی مردان را نیز در جهت محافظت و توجه به ویژگی های مردانه شان یاری می نماید.

 
 

مشکلات جنسی

اگر چه که معمولا کمتر افرادی بر این باورند که مشکلات جنسی دارند تا درصدد برطرف کردن آن برآیند، اما افراد و خانواده ها می توانند با استفاده از خدمات مرکز مشاوره جنسی از وجود این مشکلات اطلاع پیدا کنند و با ریشه یابی، علت مشکلات جنسی را درون خود پیدا کرده و هر چه سریع تر نسبت به رفع مشکلات جنسی خود  اقدام نمایند.

پیشنهاد میشود این مطلب را هم مطالعه کنید:   بهترین و سریع ترین روش های ترک اعتیاد

از جمله مشکلات جنسی که معمولا خانواده ها با آن رو به رو  هستند عبارتند از:

 
 

نقش آموزش و مشاوره جنسی در بهبود روابط زناشویی چیست؟

برای این که مردان و زنان یک سکس عالی را تجربه کنند، تنها دانستن این موضوع کافی نیست. از گذشته‌های دور، پدران اسرار سکس و روابط زناشویی عالی را نمی‌دانستند و مادران نمی‌توانستند آن ها را به همسرانشان بگویند و انتقال دهند.

حال با گذشت زمان و سست‌تر شدن بنیان‌های خانواده ها به خاطر بالا رفتن سن ازدواج، تاثیر منفی شبکه‌های اجتماعی و سایر رسانه‌ها کیفیت رابطه جنسی از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. بنابراین همواره استفاده از خدمات مشاوره روابط زناشویی بایستی مد نظر افراد و خانواده ها قرار گیرد تا از مسائل و مشکلات احتمالی در این زمینه جلوگیری به عمل آید.

در مورد “تاثیر مشاوره جنسی بر روابط زناشویی” و همچنین قبل از مراجعه حضوری برای دریافت مشاوره با کارشناسان با تجربه مرکز الو مشاوره در ارتباط باشید و از راهنمایی های لازم برخوردار گردید.

انواع روابط جنسی
تغییرات رابطه جنسی چند سال بعد از ازدواج
آزار خواهی جنسی
با این ۱۰ روش بهترین همسر دنیا شوید

 

 

در صورتی که در حین و یا پس از مطالعه مطلب زیر در خصوص

"تاثیر مشاوره جنسی بر روابط زناشویی"

نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه یا موضوعات دیگر دارید، میتوانید با مرکز الومشاوره تماس بگیرید. تا سوالات و ابهامات شما به طور کامل برطرف شوند

۹۰۹۹۰۷۲۹۵۸

تماس فقط از تلفن ثابت بدون کد و صفر

مشاورین ما همه روزه (حتی ایام تعطیل) از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ شب آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما میباشند

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

منبع:تاثیر مشاوره جنسی بر روابط زناشویی

انواع اختلالات جنسی و درمان - اختلال ملال جنسی به همراه علت هایش-خودارضایی و عوارض و پیامدهای آن-  تفاوت های مهم زنان و مردان در رابطه جنسی خیال پردازی جنسی چیست؟ -جذاب ترین رفتارهای جنسی برای مردان و زنان-پرده بکارت و انواع پرده بکارت- مشاوره جنسی و زناشویی تلفنی - مشاوره درمان و ترک خود ارضایی در پسران و دختران- زود انزالی و روش های درمان آن - انواع روابط جنسی - راهکارهایی برای افزایش توان جنسی مردانچرا رابطه‌ی جنسی وابستگی می‌آورد؟ -سکس مقعدی - دلایل گرایش و عوارض رابطه مقعدی - عوارض ؛ فوائد خودارضایی در زنان و دختران -پورنوگرافی ؛ تاثیرات مثبت و منفی فیلم پورن --عوارض ؛ فوائد خودارضایی در زنان و دختران-مشاوره روابط زناشویی-سکس مقعدی – دلایل گرایش و عوارض رابطه مقعدیوش های خودارضایی-رابطه جنسی در دوران بارداری-زودانزالی در مردان-بچه بازی و علائم آن-فوائد رابطه جنسی و راه هایی برای جذاب تر شدن رابطه زناشویی-خواب های جنسی مضرند؟+رویاهای جنسی و ارضا شدن در خواب-سادیسم یا آزارگری جنسی-تغییرات رابطه جنسی چند سال بعد از ازدواج-انواع زنان روسپی-تجاوز جنسی چیست؟-عوارض خودارضایی در مردان-درمان همجنس گرایی زنان-آزار خواهی جنسی-نقاط حساس بدن زنان | این ۶ نقطه را بشناسید-آیا خودارضایی غسل دارد؟-قرص تاخیری|بهترین قرص های تاخیری برای زود انزالی مردان-ارگاسم دروغین در زنان-رابطه جنسی خشن و مازوخیسم-نقاط حساس بدن زنان | این ۶ نقطه را بشناسید-طریقه مصرف قرص اورژانسی (ضد بارداری) زمان و نحوه خوردن-دلایل و علت همجنس گرایی- تاثیر مشاوره جنسی بر روابط زناشویی- بزرگ کردن آلت تناسلی | همه چیز درباره آلت تناسلی-درمان همجنس گرایی و هم جنس بازی در مردان-

 




:: برچسب‌ها: مشاوره جنسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: