درمان همجنس گرایی و هم جنس بازی در مردان
نوشته شده توسط : الو مشاور

همجنس بازی چیست ؟

همجنس بازی ؛ انحراف جنسی ناشی از شرایط اجتماعی ، فرهنگی و تربیتی است که در فردی که فطرتا همجنس گرا نیست ظهور می کند. مثلا در شرایط فشار و سختگیری پیرامون مسائل جزئی جنسیتی افرادی به ناچار و به علت دسترسی بهتر به همجنسان خود ؛ برای ارضا غرایض جنسی به همجنس بازی روی می آورند. در این حالت اگر این شرایط ادامه پیدا کند ؛ فرد به این شرایط عادت کرده و فطرت اصولی جنسی اش که همانا تمایل به جنس مخالف است به مرور تضعیف می شود و به غلط تصور می شود که این فرد همجنس گراست.

همین طور در شرایط بی بند و باری جنسی ؛ همجنس بازی بسیار مشاهده شده است. فرد در این شرایط به دلیل غوطه ور شدن در مسائل جنسی ؛ دچار یک تنوع طلبی بیمار گونه می شود و به انحرافات جنسی دچار می شود. انحرافات جنسی مازوخیستم ؛ آزار طلبی و همجنس بازی شایع ترین نمونه های انحرافات در شرایط بی بند و باری جنسی هستند. در واقع با توجه به پژوهش های انجام شده ، حداقل ۲۵ درصد مردان همجنس باز هستند.

 
 

تفاوت همجنس گرایی و همجنس بازی

در این زمینه با دو لغت و دو تعریف کاملا مجزا روبرو هستیم که گاهی به غلط مترادف هم تلقی می شوند. همجنس گرایی به یک گرایش و کشش فطری اشاره دارد که می بایست لزوما در نهاد فرد قرار داشته باشد. اما همجنس بازی به یک تفنن جنسی و یک روش ارضا نیازهای عاطفی و جنسی اشاره می کند.

پیشنهاد میشود این مطلب را هم مطالعه کنید:   روش های خودارضایی

اگر تمایل فطری ؛ عاطفی و جنسی به جنس مخالف را حالت ایده آل و معمول فرض کنیم و بپذیریم که کشش و جاذبه به جنس مخالف درست همانند داشتن دو دست و دو پا و یک بینی نشانه سلامت جنسی و ژنتیکی انسان محسوب می شود ؛ می توانیم همجنس گرایی را یک حالت فطری و ژنتیکی خاص بنامیم.

 
 

علل ابتلا به همجنس گرایی

در مورد علل روی آوردن به هم‌جنس‌گرایی هنوز توضیحی که مورد قبول همه‌ پزشکان و روانشناسان باشد وجود ندارد و برخی متخصصان به علل روانی اجتماعی و برخی به دیگر عوامل زیستی اشاره داشته‌اند. علل هم جنس بازی از دیدگاه روانی اجتماعی ، آشفته بودن روابط میان والدین و فرزندان ، یادگیری‌های نادرست و محیط اجتماعی ناسالم می‌باشد و به طور خلاصه می‌توان به کنترل نداشتن بر غریزه جنسی اشاره داشت. اما آن‌چه مسلم است این که چنین رفتاری حتی از جانب افراد مبتلا به این عمل نابهنجار تلقی می‌شود و لازم است کنار گذاشته شود.

 
 

انواع همجنس گرایی

مفعول شدن با همجنس:

در این نوع گرایش فرد علاقه دارد همجنس ، عمل جنسی را با او انجام دهد. اگر این نوع همجنس گرایی در مرد اتفاق افتد درمان آن سخت است و اگر در زن اتفاق بیافتد درمان آن راحت تر است.

فاعل شدن با همجنس:

در این نوع همجنس گرایی ، فرد علاقه دارد عمل جنسی را با همجنس انجام دهد. اگر این نوع همجنس گرایی در زن اتفاق افتد درمان آن سخت است و اگر در مرد دیده شود درمان آن راحت تر است.

مفعول و فاعل شدن با همجنس:

در این نوع همجنس گرایی ، فرد علاقه دارد در رابطه جنسی گاهی فاعل باشد و گاهی مفعول. درمان این نوع همجنس گرایی بسیار سخت است.

هم جنس گرایی همراه با دگر جنس گرایی:

در واقع فرد علاوه بر داشتن رابطه جنسی با جنس مخالف ، با همجنس نیز رابطه جنسی دارد. این نوع همجنس گرایی بیشتر از انواع ۱ و ۲ و ۳ درمان پذیر است.

همجنس گرایی اولیه:

فرد از ابتدای بلوغ جنسی گرایش جنسی فقط به همجنس داشته است. درمان این نوع همجنس گرایی بسیار سخت است.

همجنس گرایی ثانویه:

فرد در ابتدای بلوغ ، گرایش جنسی به جنس مخالف داشته ولی بعد از مدتی و به عللی همجنس گرا شده است. درمان این نوع همجنس گرایی راحت است.

پیشنهاد میشود این مطلب را هم مطالعه کنید:   تاثیر موسیقی بر سلامت روان

همجنس گرایی اجباری:

در این نوع فرد به دلیل نبودن جنس مخالف و یا وجود محدودیت در ایجاد رابطه با جنس مخالف اقدام به ایجاد رابطه جنسی با همجنس می کند و یا فردی او را مجبور به این رابطه می کند. درمان این نوع همجنس گرایی راحت تر از انواع دیگر است.

 
 

راه کارهایی برای درمان همجنس گرایی

برای “درمان همجنس گرایی و هم جنس بازی در مردان” می توانید از راه کار های زیر استفاده نمایید:

مراجعه به روانپزشک:

قبل از هر اقدامی بهتر است که با مراجعه به روانپزشک و انجام برخی معاینات و آزمایشات ، از ترشح عادی و نرمال غدد درون‌ریز خود مطمئن شوید. چه بسا در اثر ترشح غیرعادی غدد درون ریز چنین تمایلاتی به وجود آمده و با تنظیم این ترشحات و با مصرف دارو تمایلات جنسی شما نرمال شده و به سادگی درمان شوید.

بی‌توجهی به افکار مبتنی به علاقه به هم‌جنس:

عدم توجه به ذهنیت‌ها و افکار مبتنی بر تمایل به هم‌جنس و عدم تمایل به جنس مخالف. هیچ‌گاه به خود تلقین نکنید که من به جنس مخالف هیچ علاقه‌ای ندارم و نمی‌توانم این علاقه را در خودم ایجاد کنم. چون اولا این‌گونه نیست و شما با تلاش خود می‌توانید این مشکل را برطرف سازید ، و ثانیا ، این تصور جلوی هر گونه تلاش اصلاحی شما برای تغییر را می‌گیرد.

مقابله با افکار شیطانی:

گاهی اوقات شیطان برای وادار کردن آدمی به گناه از این کانال بهره می‌گیرد یعنی مسیر هر گناهی را به شکلی هموار می‌سازد در این‌جا نیز مسیر آلوده شدن به برخی گناهان از کانال پشت کردن به جنس مخالف و ازدواج می‌گذرد و این نوع افکار و ذهنیت مقدمه‌ ورود به آن راه است.

پررنگ کردن رفتار مردانه:

صحنه‌هایی از زندگی که در آن شخص هم‌جنس‌گرا نقش یک مرد ، پدر ، همسر و پسر خانواده را بر عهده دارد تصور کند و به آن بال و پر دهد و نقش خود را پر رنگ و کاملا مردانه بیان کند. لازم است این تصویرگری را در قالب ذهن‌پروری و نوشته‌ها و رفتار روزانه و تمام حالات واقعی و خیالی و… استمرار دهید. در یک کلام به مرد بودن خود فکر کند ، و همان‌گونه نیز عمل کند ، زندگی مردی و اجتماعی خود را تعقیب کند اگر شش ماه با این طرز تفکر زندگی کند برای همیشه از آن افکار رهایی خواهد یافت.

اجتناب از نگاه شهوت‌آمیز به پسرها:

مراقب نگاه خود باشید و همان‌طور که از نگاه شهوت آمیز به جنس مخالف اجتناب می‌کنید از نگاه هوس آلود به پسرها نیز بپرهیزید. چون از نظر شرعی ، نگاه از روی شهوت به هم‌جنس هم حرام است.

اجتناب از قرار گرفتن در موقعیت‌های تحریک کننده:

اجتناب از قرار گرفتن در تمام ارتباط‌ها ، مکان‌ها و موقعیت‌هایی که باعث می شود اندیشه هم‌جنس‌گرایی تداعی شود.

پیشنهاد میشود این مطلب را هم مطالعه کنید:   با چه کسانی نباید ازدواج کرد؟

کنترل افکار هوس آلود:

افکار خود را کنترل کنید. سعی کنید به افکار هوس‌آلود در مورد رابطه جنسی با هم‌جنس فکر نکنید. هیچ‌گاه در ذهن‌تان به این افکار بال و پر ندهید و آن را برای خود نیارایید. برای این کار، تلاش کنید تنها نمانید ، چون این‌گونه افکار بیش‌تر در هنگام تنهایی به سراغ انسان می‌آید. اگر این افکار ، به طور ناخواسته به سراغتان آمد ، آن را قطع کنید ، از جای خود برخیزید و به میان دوستان یا اهل خانواده بروید و تا زمانی که این افکار کاملا از ذهنتان خارج نشده ، جمع دوستان یا خانواده را ترک نکنید.

توجه به آثار و عواقب هم‌جنس‌بازی:

انسان به صورت طبیعی تمایل به جنس مخالف دارد. هرگونه کاری که تمایل طبیعی او را منحرف سازد ، یک نوع بیماری تلقی می‌شود. از دست دادن احساسات طبیعی بر جسم و روح انسان تاثیر می‌گذارد. چه بسا افرادی که به این بیماری مبتلا باشند ، گرفتار ضعف قوه جنسی و به اصطلاح سرد مزاجی شوند.

اجتناب از بیکاری و گسترش روابط اجتماعی:

نهایت تلاش خود را بکنید که بیکار نباشید. برای این کار ، برای ساعات شبانه روز خود برنامه‌ریزی کنید. اوقات خود را با مطالعه ، گردش با دوستان ، ورزش ، و… پر کنید. روابط اجتماعی‌تان را گسترش داده و سعی کنید روابطتان را با دوستان و همکلاسی‌های خوبی که دارید توسعه دهید.

هیپنوتیزم درمانی:

روش های درمانی روانشناسی همچون رفتار درمانی و شناخت درمانی می توانند برای درمان همجنس گرایی بسیار تاثیرگذار باشند. درمان به وسیله هیپنوتیزم به همراه انجام مشاوره های روانشناسی برای درمان اینگونه اختلالات و انحرافات جنسی می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

مشاورین برتر مرکز الو مشاوره همیشه آماده پاسخگویی به سوالات شما در مورد “درمان همجنس گرایی و هم جنس بازی در مردان” می باشند و می توانید از راهنمایی لازم برخوردار گردید.

دلایل و علت همجنس گرایی
درمان همجنس گرایی زنان
بچه بازی و علائم آن
آزار خواهی جنسی

 

 

در صورتی که در حین و یا پس از مطالعه مطلب زیر در خصوص

"درمان همجنس گرایی و هم جنس بازی در مردان"

نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه یا موضوعات دیگر دارید، میتوانید با مرکز الومشاوره تماس بگیرید. تا سوالات و ابهامات شما به طور کامل برطرف شوند

۹۰۹۹۰۷۲۹۵۸

تماس فقط از تلفن ثابت بدون کد و صفر

مشاورین ما همه روزه (حتی ایام تعطیل) از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ شب آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما میباشند

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

منبع:درمان همجنس گرایی و هم جنس بازی در مردان

انواع اختلالات جنسی و درمان - اختلال ملال جنسی به همراه علت هایش-خودارضایی و عوارض و پیامدهای آن-  تفاوت های مهم زنان و مردان در رابطه جنسی خیال پردازی جنسی چیست؟ -جذاب ترین رفتارهای جنسی برای مردان و زنان-پرده بکارت و انواع پرده بکارت- مشاوره جنسی و زناشویی تلفنی - مشاوره درمان و ترک خود ارضایی در پسران و دختران- زود انزالی و روش های درمان آن - انواع روابط جنسی - راهکارهایی برای افزایش توان جنسی مردانچرا رابطه‌ی جنسی وابستگی می‌آورد؟ -سکس مقعدی - دلایل گرایش و عوارض رابطه مقعدی - عوارض ؛ فوائد خودارضایی در زنان و دختران -پورنوگرافی ؛ تاثیرات مثبت و منفی فیلم پورن --عوارض ؛ فوائد خودارضایی در زنان و دختران-مشاوره روابط زناشویی-سکس مقعدی – دلایل گرایش و عوارض رابطه مقعدیوش های خودارضایی-رابطه جنسی در دوران بارداری-زودانزالی در مردان-بچه بازی و علائم آن-فوائد رابطه جنسی و راه هایی برای جذاب تر شدن رابطه زناشویی-خواب های جنسی مضرند؟+رویاهای جنسی و ارضا شدن در خواب-سادیسم یا آزارگری جنسی-تغییرات رابطه جنسی چند سال بعد از ازدواج-انواع زنان روسپی-تجاوز جنسی چیست؟-عوارض خودارضایی در مردان-درمان همجنس گرایی زنان-آزار خواهی جنسی-نقاط حساس بدن زنان | این ۶ نقطه را بشناسید-آیا خودارضایی غسل دارد؟-قرص تاخیری|بهترین قرص های تاخیری برای زود انزالی مردان-ارگاسم دروغین در زنان-رابطه جنسی خشن و مازوخیسم-نقاط حساس بدن زنان | این ۶ نقطه را بشناسید-طریقه مصرف قرص اورژانسی (ضد بارداری) زمان و نحوه خوردن-دلایل و علت همجنس گرایی- تاثیر مشاوره جنسی بر روابط زناشویی- بزرگ کردن آلت تناسلی | همه چیز درباره آلت تناسلی-درمان همجنس گرایی و هم جنس بازی در مردان-۱۵ نکته بسیار مهم که قبل از روابط جنسی باید بدانید-

 




:: برچسب‌ها: همنجس گرایی , ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: