مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد
نوشته شده توسط : الو مشاور

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۸

لازم به یاد آوری است که زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد به دلایل معلوم به تعویق افتاده و در پی آن زمان اعلام نتایج اولیهو زمان انتخاب رشته نیز تعویق مواجه خواهد شد و لذا طبق پیش بینی مرکز الو مشاوره این زمان احتمالا به اوایل مرداد ماه موکول خواهد شد. البته شایان به ذکر می باشد که آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد با توافق سازمان سنجش کشور و سازمان مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد ادغام شده است. بنابراین داوطلبان با شرکت در یک ازمون قادر به انتخاب رشته برای دو دانشگاه خواهند بود که البته زمان و دفترچه انتخاب رشته این دو دانشگاه به صورت جداگانه خواهد بود.


اهمیت استفاده از دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد

داوطلبان به منظور انتخاب رشته منسجم می بایست اطلاعاتی دقیقی از کد رشته ها ، گزینش بومی و منطقه ای ، رتبه و تراز ، ظرفیت پذیرش رشته ها ، سهمیه ها و تاثیر آن ها ،تاثیر معدل ،اصول کلی و قوانینی که اخیراً تصویب شود ، اهمیت و تاثیر بسزایی خواهد داشت.از آنجایی که  تمامی این اطلاعات در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۸  ذکر شده است و داوطلبان پیش از ثبت کد رشته های مورد نظر خود ابتدا دفترچه راهنما را به دقت مورد مطالعه قرار می دهند ، تا امکان انتخاب رشته دقیق فراهم گردد.

پس از تحلیل و بررسی نکات مذکور در دفترچه راهنما ، داوطلبان می توانند کد رشته محل های خود را به ترتیب اولویت در فرم پیش نویسی که در انتهای دفترچه قرار داده شده است وارد کنند تا در ثبت نام الکترونیکی با مشکل و خطایی مواجه نشوند.


چگونه یک انتخاب رشته منطقی و صحیح داشته باشیم؟

بهترین انتخاب رشته مختص به داوطلبانی می باشند که به صورت هدفمند به انتخاب رشته خود پرداخته و زمان کافی را برای آن صرف نمایند. انتخاب رشته ای که منجر به پذیرش رشته و دانشگاه مدنظر داوطلب شود دارای ویژگی هایی می باشد که در ادامه به ان ها اشاره خواهیم کرد.

توصیه ما به شما داوطلبان این است که قبل از انتخاب رشته دفترچه های مذکور را بادقت مطالعه نمایید. با توجه به فرم پیش نویس مندرج در صفحه آخر دفترچه، شما قادر به درج ۱۰۰ کدرشته محل خواهید بود لذا بهتر است از تمامی فرصت های خود استفاده نمایید.

  • سعی کنید در اولویت های ابتدایی (۲۰ الی ۳۰ رشته محل) خود به صورت رویایی و خوشبینانه به انتخاب رشته خود نگاه کرده و از ثبت این کد رشته ها غافل نشوید. داوطلبی را در نظر بگیرید که با کسب رتبه و تراز عالی در کارنامه اولیه، قصد انتخاب رشته و به دنبال آن پذیرش در دانشگاه مدنظر خود را دارد که وی به ثبت رشته هایی بالاتر از رتبه و تراز خود خواهد پرداخت. این دسته از داوطلبان به دلیل ثبت کردن صرفا رشته های رویایی وخوشبینانه از پذیرش به دانشگاه باز خواهند ماند.
  • رشته محل های میانی (حدودا ۵۰) را برای رشته هایی اختصاص دهید که از نظر منطقی شانس پذیرش شما وجود خواهد داشت و قبولی شما بالای ۷۰ درصد باشد. توصیه می شود در چیدمان الویت های رشته محل های این قسمت، نهایت دقت را به عمل آورید، چرا که به احتمال زیاد و در صورت خالی بودن ظرفیت کدرشته محل،شما در یکی از همین رشته محل ها پذیرش خواهید شد. سیستم ارزیابی انتخاب رشته سازمان سنجش به اینگونه خواهد بود که از ابتدا به بررسی کدرشته محل های شما خواهد پرداخت و در صورت خالی بودن ظرفیت دانشگاه و رشته، اولین کدرشته محل ، شما را برای آن دانشگاه و رشته مذکور معرفی خواهد نمود. به عبارت دیگر، اولویت های بعدی شما بررسی نخواهد شد و شما در رشته های پذیرفته شده در صورت تمایل می توانید ثبت نام به عمل آورید.
  • قسمت آخر انتخاب رشته خود را (۲۰ تا ۳۰ کد) به ثبت رشته هایی که شانس پذیرش شما به طور حتم وجود خواهد داشت اختصاص دهید که در صورت مورد قبول نبودن کدرشته محل های دو قسمت بالا، پذیرش شما در این قسمت صورت گیرد. لازم است گفته شود بسیاری از داوطلبان از درج کد رشته های بدبینانه به شدت خودداری می نمایند لیکن عدم ثبت این کدرشته ها شانس پذیرش این دسته از داوطلبان را به شدت کاهش داده و ممکن است داوطلب متاسفانه در ازمون کارشناسی ارشد در هیچ یک از الویت های خود پذیرفته نشود.
  • داوطلبانی که در آزمون کارشناسی ارشد ۹۷ در نوبت روزانه پذیرش شده اند نمی توانند در آزمون کارشناسی ارشد ۹۸ شرکت نمایند و انتخاب رشته نمایند.
  • داوطلبانی در هنگام ثبت نام در آزمون ارشد اعلام علاقمندی به انتخاب رشته های دانشگا های پیام نور و غیرانتفاعی نکرده اند و حداکثر نمره لازم برای انتخاب رشته در این دانشگاه موفق شده باشند می توانند با واریز مبلغ ۱۳/۰۰۰تومان ، شماره سریال علاقمندی ،کد رشته محل های دانشگاه و موسسات آموزش عالی پیام نور  و دانشگاه غیر انتفاعی را دریافت و در فرم انتخاب رشته خود ذکر نمایید.
  • اغلب داوطلبان در مرحله انتخاب رشته اولویت رشته ها را براساس شانس قبولی در لیست رشته قرار می دهد و این اشتباه بزرگ برایشان محسوب می شو بنابراین داوطلبان می بایست سغی داشته باشند براساس میزان علاقه مندی خود به رشته مد نظر انتخاب رشته کنند.
  • داوطلبان می بایست نسبت به سهمیه ثبت نامی در آزمون کارشناسی ارشد ، امتیازات و نحوه تخصیص معدل اطلاعات کافی کسب نمایند وقبل از انجام اقدام به ثبت نام کنند.
  • دفترچه را به صورت دقیق و کامل مطالعه نمایند .
  • توصیه آخر به تمامی داوطلبان این است که علاقه مندی خود را در ثبت رشته های به طور حتم در نظر بگیرند و از درج کردن رشته هایی که تمایلی به تحصیل در ان ندارند، خودداری نمایند و از طرفی هم اگر از رتبه قبولی خود در کنکور کارشناس ارشد رضایت ندارید به هیچ وجه از انتخاب رشته منصرف نشوید 
  • اغلب داوطلبان جهت انتخاب رشته از افراد متخصص در این زمینه کمک می گیرند. لذا ما توصیه می کنیم قبل از ثبت رشته در سامانه انتخاب رشته سازمان سنجش کشور، به بازبینی انتخاب رشته پرداخته و سپس برای درج اقدام نمایند.

                   

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد

 با مشاوران گروه الومشاوره از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود با مشاوران ما درمیان بگذارید

 

منبع:مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد

انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۸ - زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۸ - شهریه کارشناسی ارشد - شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه ازاد - مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد - شهریه کارشناسی ارشد 98 - شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه ازاد98 - دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 98 - 
اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد - شهریه کارشناسی ارشد 98-99 -

 




:: برچسب‌ها: انتخاب رشته کارشناسی ارشد 98 , انتخاب رشته , کارشناسی ارشد ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: