شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۹۸
نوشته شده توسط : الو مشاور

 


زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

بهمن ۹۷ اطلاعیه ای از سوی سازمان سنجش کشور مبنی بر پذیرش بیش از ۸۵ درصد از رشته های دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی براساس سوابق تحصیلی و صرفا با ارزیابی معدل کتبی منتشر گردید ، به عبارت دیگر کنکور سراسری تنها برای ۱۵ درصد از رشته محل های پر متقاضی برگزار می شود. لازم به ذکر است که از سال جاری به بعد ، پذیرش بدون کنکور ، با توجه به قوانین مربوطه ، مستقیما توسط دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خواهد بود.

پذیرش در سال ۹۸ بر خلاف سال های گذشته دستخوش تغییراتی شده از جمله زمان ثبت نام ، نحوه ثبت نام ، نحوه پذیرش و اعلام نتایج شده است. زمان ثبت نام در این مقطع تحصیلی از ۲۰ اسفند ماه ۹۷ آغاز شده و تا ۶ شهریور ۹۸ ادامه خواهد که داوطلبانی که علاقه به شرکت در رشته محل های مذکور در این دانشگاه را دارند، می بایست پس از مطالعه مفاهیم و ضوابط موجود در دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری ،در زمان مقرر شده اقدام به ثبت نام از طریق پایگاه اطلاع رسانیsanjesh.org نمایند.


شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۹۸

داوطلبانی که تمایل به ثبت نام و انتخاب رشته برای رشته های مورد علاقه خود در دانشگاه پیام نور را دارند می بایست شرایطی را دارا باشند تا قادر به ثبت نام و ارائه مدارک خود باشند. همانطور که پیش تر اشاره کردیم ، ثبت نام و انتخاب رشته در این دوره تحصیلی، علاوه بر شرکت در کنکور سراسری، به صورت سوابق تحصیلی با معیار معدل کتبی دیپلم در نظر گرفته خواهد شد. به زبان ساده تر، هرچه معدل کتبی دیپلم داوطلب بالاتر باشد، شانس پذیرش وی در دانشگاه مدنظر بالاتر خواهد بود.

نکته مهم: داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کرده اند، مجاز به ثبت نام و انتخاب رشته در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور نیز خواهند بود.

علاقه مندان جهت ثبت نام و انتخاب رشته می بایست ضوابط و شرایط عمومی و اختصاصی که در دفترچه مذکور مندرج شده را دارا باشند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم نمود.

شرایط عمومی
اعتقاد به اسلام و یا یکی از ادیان ذکر شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
عدم احراز عناد (نه اعتراض) نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران.
نداشتن سابقه عضویت در سازمانهای غیرقانونی، فراماسونری و اعقاب آن ها.
عدم احراز فساد اخلاقی.
عدم اعتیاد به مواد مخدر.
شرایط اختصاصی

داشتن مدرک پیش دانشگاهی ( نظام سالی واحدی و یا ترمی واحدی) که حداکثر تا تاریخ ۹۸/۰۶/۳۱ و یا دیپلم نظام جدید که حداکثر تا تاریخ ۹۸/۰۵/۳۱ و یا دیپلم دوره چهار ساله نظام قدیم و یا مدرک کاردانی ( فوق دیپلم ) دریافت شود.

داوطلبانی که دارای مدرک کاردانی دانشگاه ها و داوطلبانی که دارای مدرک کاردانی پیوسته و همینطور داوطلبان مذکور که مدرک خود را تا تاریخ ۹۸/۰۶/۳۱ دریافت کرده اند، حق ثبت نام در این مرحله از پذیرش را خواهند داشت.

داوطلبانی که در رشته های تحصیلی وزارت بهداشت فارغ التحصیل شده اند ، می بایست تعهد به خدمت خود را تا پایان تاریخ ۹۸/۰۶/۳۱ به پایان رسانده باشند.

فارغ التحصیلان دوره های کاردانی در رشته های تحصیلی غیر پزشکی می بایست حداکثر تا تاریخ ۹۸/۰۶/۳۱ تعهد به خدمت خود را به پایان رسانده باشند

دانشجویان محروم از تحصیل ، دانشجویان انصرافی و داوطلبانی که مدرک معادل کاردانی خود را دریافت نموده اند بایستی از صندوق رفاهی دانشگاه خود فیش تسویه حساب را دریافت کنند.

داوطلبان آقا نبایند مشکل نظام وظیفه داشته باشند.

دانشجویان دوره روزانه که تمایل دارند در این مقطع تحصیلی شرکت کنند ، می بایست تا تاریخ ۹۸/۰۵/۳۱ از دانشگاه خود انصراف قطعی دهند و در فرم ثبت نام ، بند مربوط به ثبت نام را تکمیل نمایند.

دانشجویان پذیرفته شده در دوره روزانه سال ۱۳۹۷ منحصرا می توانند در رشته های غیر روزانه ( اعم از نوبت دوم ، پردیس خود گردان ، پیام نور و غیر انتفاعی و مجازی ) شرکت کنند.

دانشجویان دوره های نوبت دوم و پیام نور و غیرانتفاعی ، پردیس خود گردان و مجازی که از معافیت تحصیلی خود استفاده نمی کنند، می توانند بدون انصراف از رشته و دانشگاه خود ، ثبت نام کنند و در صورت پذیرفته شدن ، از دانشگاه انصراف قطعی دهند. لازم به ذکر است که در صورت انصراف از تحصیل ، حق بازگشت به دانشگاه قبلی را ندارند.

 


دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه پیام نور

تمامی داوطلبان قبل از ثبت نام می بایست از موارد یاد شده در این دفترچه اطمینان حاصل کرده و به مطالعه کلیه شرایط و ضوابط به کار رفته در دفترچه بپردازند. این دفترچه که درتاریخ ۱۷ بهمن ۹۷ بر روی سایت سنجش قرا گرفته، دارای جداول رشته محل ها و قوانین و شرایط شرکت در ثبت نام بدون کنکور می باشد که ما آن را برای دسترسی بهتر شما داوطلبان، در لینک پایین قرار داده ایم.

دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته دوره های کارشناسی پیوسته رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری
دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه پیام نور

در صورتی که علاقه مندان در این زمینه و انجام فرایند ثبت نام و انتخاب رشته دچار ایراداتی شدند، مشاوره ما در مرکز الو مشاوره آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما خواهند بود.

                        

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۹۸

 با مشاوران گروه الومشاوره از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 

منبع:شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۹۸

 

 - تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور ۹۷ - سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۹۸ -ثبت نام دانشگاه پیام نور - زمان برگزاری آزمون ارشد فراگیر پیام نور ۹۸ - ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۹۸ - نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۹۸ - زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۹۸ - اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۹۸ - ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور ۹۸ - شهریه کارشناسی ، ارشد و دکتری پیام نور - لیست رشته های بدون کنکور پیام نور ۹۸ - شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۹۸ - 

 

 

 




:: برچسب‌ها: زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور 98 , شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور 98 , دانشگاه پیام نور , ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: