دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۸
نوشته شده توسط : الو مشاور

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد

پس از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد، داوطلبان بی وقفه در انتظار نتایج اولیه خواهند بود که این نتایج آزمون در قالب کارنامه اولیه کنکور سراسری ارشد بر روی صفحه اطلاع رسانی سازمان سنجش کشور sanjesh.org قرار خواهد گرفت. متقاضی می بایست پس از اطلاع از کارنامه اولیه کنکور کارشناسی ارشد در خصوص رتبه کشوری ، رتبه در سهمیه و تراز کل نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کرده و طبق علاقه مندی های خود ، رشته ای انتخابی خود را به ثبت رساند. با توجه به اهمیت این موضوع داوطلب لازم است از شرایط و ضوابط موجود در دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری اطمینان کسب کرده و در صورت واجد شرایط و مجاز بودن اقدام به لیست کردن انتخاب های خود نماید.

نکته مهم: داوطلبانی که درآزمون کارشناسی ارشد در تاریخ ۲۳ و ۲۴ خردادماه شرکت کرده اند، مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد از طریق کد دسترسی ذکر شده در قسمت پایین کارنامه اولیه خود خواهند بود که داوطلبان علاقه مند به پذیرش در دانشگاه ازاد می بایست به بعد از مطالعه دفترچه انتخاب رشته دانشگاه مذکور، به سامانه اطلاع رسانی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.orgمراجعه نموده و نسبت به انتخاب رشته این دانشگاه اقدام نمایند.

با توجه به اینکه در حال حاضر دفترچه های انتخاب رشته این مقطع تحصیلی از سوی سازمان سنجش کشور و مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد منتشر نشده است، لذا در صورت انتشار لینک های مربوطه فعال خواهد شد.

دفترچه انتخاب رشته دوره کارشناسی ارشد
دفترچه راهنمای انتخاب رشته دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه های سراسری
دفترچه راهنمای انتخاب رشته دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه های آزاد

اصلاحیه دفترچه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته

معمولا ۳ الی ۵ روز پس از انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد، دفترچه ای با عنوان اصلاحیه دفترچه انتخاب رشتهبر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش قرار گرفته که شامل اصلاحاتی از جمله حذف برخی کدرشته محل ها و همینطور اضافه شدن برخی دیگر و یا حتی تغییر کدرشته محل می باشد. داوطلبان می بایست پس از انتشار اصلاحیه دفترچه انتخاب رشته ، لیست انتخاب رشته خود را مرور کرده و در صورت نیاز آن را ویرایش نمایند. لازم به ذکر است ،این امکان به تمامی داوطلبان کنکور انین مقطع تحصیلی داده شده تا در صورت لزوم ، نسبت به ویرایش انتخاب رشته خود اقدام نمایند.

دفترچه اصلاحیه انتخاب رشته ازمون کارشناسی ارشد ناپیوسته
دانلود دفترچه اصلاحیه انتخاب رشته ازمون کارشناسی ارشد ناپیوسته

راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد

همانگونه که قبلا اشاره کردیم، انتخاب رشته صحیح و دقیق تاثیر مستیقمی با قبولی شما در آزمون کارشناسی ارشد را خواهد داشت. بنابراین برای داشتن یک انتخاب رشته محتاطانه و در عین حال یکپارچه و دقیق می بایست زمان کافی و نهایت دقت را به کار برند. بعضی از شرکت کنندگان به دلیل عدم اطلاعات کافی در زمینه انتخاب رشته از مشاوران کمک می گیرند که البته نکته قابل توجه برای این دسته از افراد این می باشد که قبل از ثبت رشته محل های خود در سامانه انتخاب رشته، از درستی علاقه مندی های خود اطلاع حاصل نمایید. از مهم ترین پارامترهای انتخاب رشته در این مقطع تحصیلی نوع چیدمان علاقه مندی های داوطلب خواهد بود که در ادامه به ان ها خواهیم پرداخت.

  1. انتخاب های خوش بینانه: داوطلبان همواره پس از اعلام نتایج کنکور سراسری و انتشار دفترچه این مقطع تحصیلی، در تماس با مرکز الو مشاوره این سوال را مطرح می کنند که آیا با وجود تراز و رتبه نامناسب می توانند کد رشته پرطرفدار و تاپ را در فرم انتخاب رشته خود درج کنند؟ ، در پاسخ باید بگوییم که بله ، شاید رشته محل های تاپ مورد نظر شما ظرفیت داشته باشند و شما در آن پذیرفته شوید ، بنابراین حدودا ۳۰ کد رشته اول خود را به رشته های تاپ اختصاص دهید ، باید دقت کنید. با توجه به اینکه شما قادر به انتخاب ۱۰۰ کد رشته هستید ، هیچ محدویتی از نظر تعداد برای انتخاب این رشته ها نخواهید داشت.
  2. انتخاب های واقع بینانه: به جرات می توان گفت که مهم ترین قسمت انتخاب های شما ، به کد رشته های واقع بینانه اختصاص پیدا می کند. این کد رشته ها باید دقیقا مطابق تراز و رتبه ای که شما در کنکور سراسری کارشناسی ارشد کسب نموده اید ، باشد. شانس پذیرش شما در این کد رشته ها بسیار زیاد است ، بنابراین ۵۰ کد رشته خود را به آن اختصاص دهید.
  3. انتخاب های بدبینانه : کد رشته های بد بینانه ، به کد رشته هایی اختصاص پیدا می کند که شانس پذیرش شما در آن بسیار زیاد است اما شما علاقمند به تحصیل در کد رشته های قبلی هستید. ۲۰ کد رشته آخر را به آن اختصاص دهید.

از آنجایی که شما ۱۰۰ انتخاب کدرشته محل را خواهید داشت ،لذا به شما توصیه می شود از تمامی فرصت خود استفاده کرده و از درج رشته محل هایی که مطابق علاقه مندی شما نمی باشد خودداری نمایید.

در صورتی که در روند و فرایند انتخاب رشته در مقطع کارشناسی ارشد نیازمند مشاوره و کسب اطلاعات در خصوص رشته های تحصیلی بودید، مرکز الو مشاوره آماده خدمت رسانی به شما داوطلبان خواهد بود.


                              

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۸

 با مشاوران گروه الومشاوره از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

 

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید…

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



:: برچسب‌ها: دانلود دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد , انتخاب رشته , راهنمای انتخاب رشته ,
:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: