انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۸
نوشته شده توسط : الو مشاور

انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری ۹۸

زمان و نحوه انتخاب رشته ارشد سراسری

انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری ازتاریخ ۱۹ تیرلغایت ۲۳ تیرماه آغاز شده است وداوطلبان می توانند با مراجعه به سایت رسمی سازمان سنجش مجموعه انتخاب های خود را که شامل ۱۰۰ انتخاب است ثبت کنند. داوطلبان بر اساس اطلاعات مندرج در کارنامه اولیه کارشناسی ارشد می توانند رشته محل های خود را از بین دوره های روزانه ، شبانه ، پیام نور ، غیرانتفاعی وپردیس خودگردان انتخاب نمایند .مراحل ثبت انتخاب ها در سایت سازمان سنجش به ترتیب زیر است:

  • مراجعه به سایت سازمان سنجش به آدرس اینترنتی sanjesh.org وانتخاب گزینه “کارشناسی ارشد” از منوی سمت راست
  • بر روی عبارت “سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۸ کلیک کنید
  • با ورود به صفحه جدید ، بر روی گزینه “انتخاب رشته” کلیک نمایید.
  • برای ورود به سیستم انتخاب رشته ، به دو روش می توانید اقدام نمایید:
  1. روش اول : شماره پرونده + شماره داوطلبی + کد ملی + عبارت امنیتی
  2. روش دوم: وارد کردن شماره پرونده +شماره پیگیری ثبت نام + عبارت امنیتی
  • باورود به صفحه ی اختصاصی تان می توانید انتخاب های خود را ثبت کنید ودر نهایت یک کد پیگیری ۱۵رقمی دریافت کنید(عدم دریافت کد پیگیری به منزله ی عدم تکمیل انتخاب رشته است)
 
 

دفترچه انتخاب رشته ارشد سراسری

دفترچه انتخاب رشته ارشدسراسری همزمان با آغاز انتخاب رشته ۱۹تیرماه ، در سایت سازمان سنجش قرار گرفت که شامل مطالبی از جمله شرایط و ضوابط و کلیات انتخاب رشته، جداول کد رشته محل ها و شرایط دانشگاه ها،موسسات و فرم ها می باشد.داوطلبان باید با آگاهی از شرایط و ضوابط اقدام به انتخاب رشته کنند،درهمین مطلب برای راحتی داوطلبان دفترچه ی انتخاب رشته را قرار داده ایم برای دریافت آن برروی لینک زیرکلیک کنید.

دفترچه ی انتخاب رشته ی کارشناسی ارشد 

دفترچه ی انتخاب رشته ی کارشناسی ارشد سراسری ۹۸

(برای دانلود دفترچه بر روی لینک کلیک نمایید)

 

 
 

هزینه انتخاب رشته ارشد سراسری

انتخاب رشته ی دانشگاههای روزانه و شبانه ملزم به پرداخت هیچ هزینه ای نیست اما درصورتی که داوطلبان بخواهند رشته-محل های دوره های پیام نور،غیرانتفاعی و پردیس خودگردان راانتخاب کنند حتما باید در زمان ثبت نام کنورکارشناسی ارشد کارت اعتباری به مبلغ۱۳هزارو۸۰۰تومان خریداری کرده باشندوشماره سریال علاقه مندی به این دانشگاهها را دریافت کرده باشند چناچه داوطلبی در زمان ثبت نام کارت اعتباری مربوط به انتخاب رشته-محل های دانشگاههای پیام نوروغیر انتفاعی راخریداری نکرده باشد حتما باید در زمان انتخاب رشته همین مبلغ ۱۳هزارو۸۰۰تومان را پرداخت کند و سپس انتخاب هایش را ثبت کند.

 

 
 

انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد  ۹۸

زمان و نحوه انتخاب رشته ارشد آزاد

با توجه به اتفاقات غیر منتظره ای که موجب تاخیر در برگزاری آزمون کارشناسی ارشد و اعلام نتایج اولیه داوطلبان شد نمی توان به طور قطع زمان مشخصی را برای آغاز زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تعیین کرد اما طبق روال هرساله زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد به فاصله ی کمی پس از انتخاب رشته ی دانشگاهای سراسری آغاز می شود و پیش بینی می شود که زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد اواخرتیر و اوایل مردادباشد.چگونگی انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد به ترتیب مراحل زیراست:

۱-مراجعه به سامانه ی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org

۲-در دست داشتن کد دسترسی دانشگاه آزاد که در انتهای کارنامه ی اعلام نتایج اولیه وجود دارد.

۳-خرید کارت اعتباری و دریافت شناسه و رمزعبور

۴-پس از وارد کردن اطلاعات مربوط به شناسه،رمزعبور وکد دسترسی صفحه ای باز خواهد شدکه می بایست متقاضی اطلاعات ومشخصات مربوط به خود راکنترل کند.

۵-ثبت انتخاب های خود به ترتیب اولویت های موردنظر داوطلب

۶-تائید نهایی ودریافت کدپیگری

 
 

دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد

کلیه ی داوطلبان باید دفترچه ی راهنمای انتخاب رشته ارشدآزاد را به طور دقیق مطالعه کنند و سپس اقدام به انتخاب رشته کنند برای راحتی شما عزیزان دفترچه ی سال گذشته رابرروی سایت قرار دادهایم و به محض انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته ارشد آزاد لینک آن فعال خواهدشد.

دفترچه ی انتخاب رشته ی کارشناسی ارشد 

دفترچه ی انتخاب رشته ی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۹۷

(برای دانلود دفترچه بر روی لینک کلیک نمایید)

دفترچه ی انتخاب رشته ی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۹۸

 (به محض انتشار دفترچه لینک مورد نظر فعال خواهدشد.)

 

 
 

هزینه انتخاب رشته ارشد آزاد ۹۷ 

طبق سال گذشته هزینه ثبت نام به ازای شرکت در آزمون یک کد رشته امتحانی  ۴۰۰۰۰ هزارتومان بوده است که ممکن است امسال هزینه ی آن به ۴۶۰۰۰هزار تومان افزایش یابد.در صورتی که داوطلب قصد شرکت در دو کد رشته امتحانی اصلی و شناور را داشته باشد می بایست به ازای هر رشته امتحانی کارت اعتباری جداگانه به این مبلغ تهیه کند .

شیوه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

به طور کلی سه نوع شیوه آموزشی رایج در دانششگاه ها در مقطع ارشد وجود دارد که الگویی برای تدریس در دانشگاهاست.

آموزشی-پژوهشی:این شیوه کامل ترین و رایج ترین شیوه آموزشی می باشد.  در انتخاب رشته کارشناسی ارشد خود باید بدانید که در این حالت، هم واحدهای عملی و هم نظری و هم پایان نامه وجود خواهد داشت .برای ادامه تحصیل در دکترا این شیوه، بهترین نوع می باشد و از نظر اعتبار، معتبرترین می باشد. در دروه های همراه با شهریه، بالاترین میزان شهریه، مربوط به این شیوه تحصیلی و شیوه تحصیلی پژوهش محور خواهد بود.

پژوهشی: واحد های آنها بیشتر عملی خواهد بود و تنها ۶ تا ۱۰ واحد درسی نظری خواهند داشت و پایان نامه برای آنها بسیار پر رنگ تر می باشد. این گروه نیز با توجه به نوع مقالات و پایان نامه پژوهشی-عملیاتی خود شانس برای دکترا خواهند داشت. شهریه این شیوه با توجه به تعدد واحدهای عملی بالاتر است.

آموزش محور: در این دوره، پایان نامه و واحدهای عملی وجود ندارد وبجای آن واحدهای ارائه سمینار در آن وجود خواهد داشت و عملا این دسته شانس پایینی برای گرفتن دکترا خواهند داشت. ۲ تا ۴ واحد سمینار (تحقیقات نظری و تئوریک) را شامل خواهد شد. شهریه این شیوه تحصلی در دوره های شهره پرداز کارشناسی ارشد، از بقیه شیوه های تحصیلی پایین تر است.

 

 
 

مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد

به نحوه ی اولویت بندی انتخاب ها در فرم انتخاب رشته دقت کنید و آن رابا آگاهی از تمام جنبه ها انجام دهید.در این مجموعه انتخاب ها بایستی سه دسته انتخاب وجود داشته باشد.

دسته اول را که حدود ۳۰ کد رشته محل می باشد را به رشته محل هایی اختصاص دهید که علاقه بسیار زیادی به تحصیل در آن رشته ها دارید، ولی شانس قبولی شما با توجه به رتبه زیر گروه شما و همچنین رتبه آخرین فرد قبولی سال گذشته بسیار اندک می باشد.

قسمت دوم را به حدودا ۵۰ رشته- محلی اختصاص دهید که امکان پذیرش شما در آن رشته محل ها متوسط می باشد 

قسمت سوم را به رشته هایی اختصاص دهید که شانس قبولی بسیار بالایی در آن رشته ها دارید ولی علاقه چندانی به آنها ندارید و تنها در صورت پذیرفته نشدن در رشته محل های دسته اول و دوم، حاضر به ادامه تحصیل در آن رشته محل ها هستید.

سایر عواملی که باید در انتخاب رشته به آن توجه کنید،میزان علاقه مندی به رشته ی موردنظر،بازارکاررشته ی انتخابی،استعدادداشتن در آن رشته ودرصورتی که شهرستان های دیگر را جزء انتخاب های خودقرار می دهید باید وضعیت خوابگاه،دوری مسیر،هزینه های رفت و آمد،کیفیت دانشگاه،اختلاف فرهنگی که ممکن است بین شما و مردمان شهردیگروجود داشته باشد.

                        

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۸

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید…

 

منبع:انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۸

 

اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد - شهریه کارشناسی ارشد 98-99 - انتخاب رشته ی مجازی کارشناسی ارشد-توضیحات کارنامه ی ارشدعتراض به نتایج کارشناسی ارشد-ویرایبش انتخاب رشته ی ارشد دانشگاه آزاد

 




:: برچسب‌ها: زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد98 , راهنمای انتخاب رشته , زینه انتخاب رشته ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: