شرایط رشته های دارای تعهد خدمت
نوشته شده توسط : الو مشاور

شرایط تعهد خدمت در رشته های علوم پزشکی

فارغ التحصیلی در رشته های علوم پزشکی مشروط به گذراندن طرح نیروی انسانی ، در ارگان های معرفی شده توسط وزارت بهداشت و درمان است. طول دوره تعهد خدمت رشته های علوم پزشکی ، سه برابر مدت تحصیل است این به این معناست که اگر شما بخواهید در رشته پزشکی تعهدخدمت ارائه دهید ، باید بیش از 20 سال در مراکزی که توسط وزارت بهداشت و درمان تعیین می شود ، خدمت کنید.

لازم به ذکر است که امکان تحصیل همزمان با طرح خدمت وجود ندارد و تنها راه ادامه تحصیل این است که نصف تعهد خدمت خود را بگذرانید و سپس برای ادامه تحصیل اقدام نمایید. بنابراین فرضا اگر رشته پزشکی را در کنکور سراسری پذیرفته شوید ، ابتدا باید 7 سال دوره دانشگاه خود را بگذرانید و سپس بایستی حداقل 10 سال تعهد خدمت را ارائه دهید و پس از آن می توانید برای گرفتن تخصص خود و ادامه تحصیل اقدام نمایید.

[divider style="dashed" top="20" bottom="20"]

شرایط تعهد خدمت در رشته های غیرپزشکی

  • بر اساس مندرجات دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ، حدود 40 درصد ظرفیت پذیرش رشته های دانشگاه روزانه و موسسات آموزش عالی در برخی از مناطق محروم ، به داوطلبان بومی آن استان تعلق می یابد و در قبال این امتیاز ویژه ، داوطلبانی که در این رشته ها پذیرفته می شوند باید در هنگام ثبت نام تعهدی مبنی بر ارائه خدمت دوبرابر طول مدت تحصیل خود در مناطق محروم بدهند.
  • داوطلبانی که با استفاده از سهمیه مناطق 2 و 3 در دانشگاه های روزانه پذیرفته شده اند ، به دلیل آنکه از امکانات تحصیل رایگان استفاده می نمایند باید متعد شوند که دو برابر مدت تحصیل خود را در مراکزی که توسط دانشگاه و سازمان مربوطه معرفی می شود ، دوره خدمت بگذرانند.
  • داوطلبانی که با استفاده از سهمیه منطقه 1 ، در دانشگاه روزانه پذیرفته شده اند بایستی در هنگام ثبت نام متعهد شوند که 1 برابر طول مدت تحصیل خود ، در سازمانی که توسط ارگان مربوطه تعیین می شود خدمت کنند.

[divider style="dashed" top="20" bottom="20"]

شرایط کلی پذیرش در رشته های دارای تعهد خدمت

  • تحصیل در رشته های دانشگاه های  نوبت دوم ، پیام نور ، غیر انتفاعی ، پیام نور ، مجازی و پردیس خودگردان هیچ گونه تعهد خدمتی ندارد.
  • داوطلبانی که با استفاده از در رشته های دارای تعهد خدمت پذیرفته می شوند ، بایستی در زمان ثبت نام حضوری متعهد شوند که پس از فارغ التحصیلی چنانچه سازمان یا ارگانی نیاز به نیرو داشته باشد ، تعهد خدمت خود را در آن جا بگذرانند.
  • داوطلبانی که در دانشگاه های روزانه و تربیت دبیر شهیدرجایی پذیرفته می شوند ، بایستی به میزان دو برابر طول مدت تحصیل خود ، در وزارت آموزش و پرورش خدمت کنند.
  • دارا بودن مدرک دیپلم سه ساله نظام جدید و یا مدرک پیش دانشگاهی نظام قدیم ، از شرایط اصلی پذیرش در رشته های دارای تعهد خدمت است.
  • پذیرش در برخی از رشته های دارای تعهد خدمت از میان داوطلبان دارای محدوده ی سنی 18 الی 24 سال انجام می شود.
  • مدت تعهد براي استفاده كنندگان از سهميه های مناطق 2 و 3 در رشته های تحصیلی دوره روزانه در هر صورت كمتر از 5 سال نخواهد بود.
  • ارائه مدرك فارغ التحصيلي ، بعد از اتمام دوره تعهد انجام مي پذيرد.

[divider style="dashed" top="20" bottom="20"]

لیست رشته های دارای تعهد خدمت

تمام رشته های پزشکی ، دندان پزشکی ، داروسازی و رشته های پیراپزشکی مانند هوشبری ، اتاق عمل ، پرستاری ، مامایی و ... در هر دانشگاهی که ارائه شوند دارای تعهد خدمت هستند . در دو تصویر زیر برخی از رشته های دارای تعهد خدمت را مشاهده می کنید و می توانید برای اطلاعات بیشتر ، دفترچه انتخاب رشته مربوط به گروه آزمایشی خود را دانلود و بررسی نمایید.

 

مطلب فوق به طور کامل هر آنچه که بابد درباره رشته های دارای تعهد خدمت را بدانید ، به شما ارائه داده است ولی در صورت وجود هر گونه ابهام یا سوال ، با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی الومشاوره تماس بگیرید.

 

[banner]

[contact_info title= "شرایط رشته های دارای تعهد خدمت"] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید ... 

منبع:شرایط رشته های دارای تعهد خدمت

زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۹۸ - انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۹۸ - ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت - زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۹۸ - مدارک مصاحبه دکتری وزارت بهداشت -مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۹۸ - تمدید مهلت انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۹۸ - مدارک مصاحبه دکتری وزارت بهداشت -مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۹۸ - زمان انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت سال ۹۸ - 

 




:: برچسب‌ها: شرایط رشته های دارای تعهد خدمت , تعهد خدمت , زشته های دارای تعهد خدمت ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: