انتخاب رشته کنکور سراسری
نوشته شده توسط : الو مشاور

انتخاب رشته کنکور سراسری

انتخاب رشته کنکور سراسری

بدون شک، انتخاب رشته سرنوشت سازترین مرحله کنکور است . اگر شما داوطلب کنکور سراسری هستید، باید این نکته مهم را بدانید که کنکور سراسری دو مرحله دارد. مرحله اول، مرحله برگزاری کنکور و اعلام نتایج اولیه، مرحله دوم مرحله انتخاب رشته و نتایج نهایی کنکور می باشد. هر دو مرحله به یک اندازه مهم و اساسی و تعیین کننده مسیر پیشرفت می باشد. اما ما به وفور داوطلبانی را داشته ایم که برخلاف نمره نامطلوب آزمون سراسری ، قسمت دوم مسیر موفقیت یعنی انتخاب رشته را به درستی پیموده اند و نتیجه دلخواه را کسب کرده اند. در این قصد داریم درباره انتخاب رشته کنکور سراسری ، اهمیت انتخاب رشته صحیح و دقیق ، مراحل انتخاب رشته و زمان انتخاب رشته صحبت نماییم. لذا اگر شما داوطلب کنکور سراسری می باشید ، بهتر است این مطالب را تا پایان دنیال نمایید.


انتخاب رشته کنکور سراسری

شاید شما هم دیده باشید داوطلبانی را که پس از مشاهده نتایج اولیه، خود را به طور کامل درگیر انتخاب رشته ونحوه اولویت بندی گزینه های انتخابی خود می کنند. به جرات می توان گفت ۵۰ درصد قبولی در کنکور، انتخاب رشته درست و حساب شده می باشد. حتی انتخاب یک کد رشته محل نادرست باعث به هدر رفتن تمام زحمات یک داوطلب شده و یک سال عقب افتادن وی از اهداف و آرزوهای خود می شود. تعداد کثیری از داوطلبان کنکور سراسری ، این امر خطیر را خود به گردن گرفته و آن را با دانایی خود انجام داده و به سرانجام می رسانند. لیکن ، دسته دیگری از داوطلبان از اطلاعات و تجربه مشاوران تحصیلی در این زمینه استفاده می کنند. در هر صورت ، هدف در هر دو دسته ، انتخاب رشته با کمترین درصد خطا برای پذیرش صد در صدی داوطلب در رشته و دانشگاه مورد علاقه وی می باشد.پس در انتخاب رشته خود نهایت وسواس را به خرج دهید و آن را دستکم نگیرید.

مشاوران متخصص در زمینه تحصیلی الو مشاوره ، شما را با انتخاب رشته درست و منطقی به اهدافتان نزدیک تر خواهند کرد.

انتخاب رشته کنکور سراسری

برای انتخاب رشته صحیح و دقیق باید چه مواردی را در نظر بگیریم؟

تعداد عدیده ای از داوطلبان کنکور سراسری ، در هنگام انتخاب رشته ، بدون اطلاع از چارت درسی، بازار کار و آینده شغلی  همینطور شناخت درست از رشته و دانشگاه مدنظر خود اقدام به انتخاب رشته می نمایند. به نظر شما چه اتفاقی برای این دسته از داوطلبان پس از حضور در کلاس ها و فارغ التحصیل شدن از رشته مورد نظر خود خواهد افتاد ؟

داوطلب پس از مشاهده چارت درسی خود و حضور در کلاس های درسی ، متوجه خواهد شد که دروس رشته مطابق علاقه مندی وی نبوده و عدم تمایل او به دروس درسی ممکن است در قالب کم شدن نمرات و کاهش بازدهی در یادگیری داوطلب شود.

پس نکته اول این است که در هنگام انتخاب رشته ازمطالعه چارت درسی رشته های مدنظرغافل نشوید و به دقت آن را بررسی نمایید.

در بسیاری از موارد ، داوطلب پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه و رشته خود ، آمادگی جذب شدن به بازار کار را خواهد داشت. لیکن متوجه این موضوع خواهد شد که رشته تحصیلی وی در بازار کار مقداری ضعیف بوده و آینده شغلی مناسبی را برای داوطلب رقم نخواهد زد. در این مواقع داوطلب از رشته تحصیلی خود نا امید شده و جذب شغل های دیگری با بازار کار قوی خواهد شد که در اکثر موارد این نوع آینده شغلی ایجاد شده ، داوطلب را راضی نخواهد کرد.

نکته دوم : در هنگام انتخاب رشته آینده شغلی رشته مورد نظر را در نظر گرفته و اطلاعات لازم را در این زمینه کسب نمایید.

مشاوران الو مشاوره می تواند داوطلبان را در زمینه معرفی رشته ها راهنمایی کرده و بهترین انتخاب را پیش روی داوطلب قرا دهند.

در برخی موارد دیده شده که داوطلب به دلیل عدم اطلاع از دانشگاه ها و سیستم های آموزشی اعم از (روزانه ، نوبت دوم ، ظرفیت مازاد ، پردیس های خود گردان ، پیام نور و موسسات آموزش عالی ) به اشتباه به انتخاب رشته نادرست و غلط دست زده و در مسیر نادرست قرار می گیرد. بنابراین لازم است که شناخت کلی از سیستم ها آموزش و پذیرش دانشگاه ها کسب کند.

نکته سوم : در صورت عدم اطلاع از سیستم های آموزش و پذیرش دانشگاه ها اطلاعات کسب کرده و تمام جوانب را برای داشتن انتخاب رشته درست بسنجید.

در بسیاری از سازمان ها و ارگان ها و مراکز شغلی ، اعتبار مدرک داوطلب جزء اهم گزینش داوطلبان خواهد بود و مبنای انتخاب داوطلبان به اعتبار مدرک دانشگاهی وی می باشد.

نکته چهارم : قبل از انتخاب رشته اعتبار مدارک دانشگاهی را بسنجید و دانشگاه ها با مدارک معتبرتر را در اولویت انتخاب های خود قرار دهید.

در هنگام انتخاب رشته و بررسی اولویت بندی های خود به عبارات جدول با عنوان ( صرفا بر اساس سوابق تحصیلی و با آزمون ) دقت کافی را به خرج دهید. از آنجایی که پذیرش برخی رشته بر اساس نمره آزمون ( رتبه کنکور شما) و برخی دیگر براساس سوابق تحصیلی ( معدل کتبی دیپلم ) خواهد بود ، لذا دقت داشته باشید که کد رشته محل مدنظر شما در یک از دو دسته مذکور قرار خواهد گرفت.

نکته پنجم : به عناوین پذیرش با آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری دقت نمایید.

 

مراحل انجام صحیح انتخاب رشته

  1. داوطلب پس از مشاهده نتایج اولیه کنکور ( کارنامه کنکور) ،به سایت رسمی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری رشته تحصیلی خود ( علوم ریاضی ، علوم تجربی ف علوم انسانی ، هنر و زبان) را با دقت مطالعه کند.
  2. پس از مشاهده و مطالعه دفترچه ،رشته های مدنظر خود را یادداشت و الویت بندی خود را به صورت دقیق انجام دهد
  3. وارد سایت سازمان سنجش شده و در قسمت ثبت انتخاب رشته، گزینه های انتخابی خود را وارد کند. البته لازم به ذکر است که داوطلب می تواند ۱۵۰ کد رشته محل را ثبت نهایی نماید.

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری

پس از انتخاب رشته کنکور سراسری ، اغلب داوطلبان در انتظار اعلام نتایج کنکور سراسری می باشند که طبق جدول زمان بندی مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری در نیمه دوم شهریور ماه خواهد بود. در حال حاضر زمان دقیقی از اعلام نتایج کنکور سراسری در دست نبوده ، در صورت کسب اطلاعات جدید از سوی سازمان سنجش این مطلب به روز رسانی خواهد شد.

داوطلبان می توانند جهت روند بهتر در انتخاب رشته خود با مشاوران کارآمد الو مشاوره تماس حاصل نمایند و گامی موثر جهت پیروزی خود در کنکور سراسری بردارند.

منبع: انتخاب رشته کنکور سراسری

کارنامه نهایی کنکور سراسری ۹۸ - تغییرات دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۹۷ - اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۹۷ - اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۷ - کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۹۹ - فهرست حذفیات منابع نظام قدیم کنکور سراسری ۹۸ - تاثیر سهمیه ایثارگران ۵ درصدی در کنکور سراسری - محرومیت از کنکور سراسری - کنکور سراسری هنر - فهرست حذفیات منابع کنکور سراسری ۹۸ - هزینه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ - منابع کنکور سراسری ۹۸ - منابع کنکور سراسری ریاضی ۹۸ - انتخاب رشته کنکور تجربی - منابع کنکور سراسری انسانی ۹۸ - منابع کنکور سراسری تجربی ۹۸راهنمای انتخاب رشته کنکور هنرر - در انتخاب رشته دانشگاه آزاد تراز مهم تر است یا رتبه ؟ - ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد - اعلام نتایج نهایی رشته های نیمه متمرکز ۹۸
 - دریافت کد ایثارگری ارتش و سپاه برای ثبت نام کنکور سراسری - اعلام نتایج کنکور سراسری ۹۸ - نحوه دریافت شماره پرونده و داوطلبی کنکور سراسری - زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ - اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۹۸ - اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان کنکور سراسری - اصلاحیه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ - تاثیر سهمیه ایثارگران ۲۵ درصدی در کنکور سراسری - سهمیه های موثر در انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ - زمان تکمیل ظرفیت کنکور سراسری




:: برچسب‌ها: انتخاب رشته ,کنکور سراسری , انتخاب رشته کنکور سراسری ,
:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: