شرایط ثبت نام کنکور
نوشته شده توسط : الو مشاور

برای مشاوره با مشاوران گروه الومشاوره

از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

طبق روال هرساله، داوطلبان کثیری جهت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در کنکور سراسری شرکت می کنند. این آزمون سرنوشت ساز در اکثر موارد برای داوطلبان کنکور سراسری ازاهمیت بسزایی برخوردار بوده و متقاضیان زمان بسیاری را برای قبولی در این آزمون صرف می کنند. در این مقاله می خواهیم در زمینه کنکور سراسری ، زمان برگزاری آزمون و شرایط ثبت نام در کنکور سراسری توضیح دهیم.


زمان و نحوه ثبت نام کنکور سراسری

شرایط ثبت نام کنکور سراسری

دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون سراسري ورود به دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی معمولا در اواخر بهمن ماه بر روی سایت اطلاع رسانی سازمان سنجش قرار گرفته و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت مذکور به نشانی sanjesh.org  وارد شده و در قسمت سمت راست صفحه با کلیک کردن بر روی منوی سراسری دفترچه مندرج را مشاهده و مطالعه نموده و نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. داوطلبان توجه داشته باشند که در زمان مقرر شده برای ثبت نام در کنکور سراسری اقدام نمایند و این مهلت را از دست ندهند. البته لازم به ذکر است که این زمان معمولا برای داوطلبانی که از ثبت نام این آزمون جا مانده اند ، طبق روال سال های گذشته تمدید می گردد.

برای ثبت نام کنکور سراسری شما به عنوان داوطلب این آزمون ، می بایست کارت اعتباری را خریدار نمایید. جهت خرید کارت اعتباری مطابق مراحل  زیر اقدام نمایید:

  • کلیک بر روی لینک قرار گرفته با عنوان ثبت نام آزمون سراسری

 

 

  • در صورتی که شما علاقه مند به ثبت نام در دانشگاه های پیام نور و موسسات آموزش عالی (غیر انتفاعی ) می باشید ، برای شرکت در این دانشگاه ها می بایست کارت اعتباری جداگانه ای تهیه نمایید. لازم به ذکر است پس از خرید کارت کد سریال ۱۳ رقمی را یادداشت نموده و نزد خود تا پایان مراحل آزمون نگه داری نمایید.

 

 سریال علاقمندی خود را انتخاب نموده و اطلاعات خود را وارد نمایید

 

  • پرداخت وجه قابل پرداخت را انجام داده و شماره پیگیری ۱۶ رقمی را دریافت نمایید.

 

پس از خرید کارت مدارک زیر را تهیه نمایید:

  • کارت ملی و شناسنامه جهت وارد نمودن اطلاعات دقیق و صحیح در فرم ثبت نام
  • شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده ( به تعدادی که شما کارت اعتباری خریداری نموده اید ، به همان تعداد شما کد سریال ثبت نام در دست خواهید داشت)
  • فایل عکس اسکن شده داوطلب
  • معدل کتبی دیپلم و معدل کل دیپلم
  • کد پستی محل سکونت و کد مرتبط با منطقه داوطلب
  • کد دانش آموزی ، کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی
  • کد نظام وظیفه ( ویژه آقایان)
  • کد مربوط به سهمیه رزمندگان ( در صورتی که دارای سهمیه می باشید ، این کد را از ارگان مربوطه می بیست دریافت نمایید)

اگر شما ثبت نام خود را در کافی نت انجام می دهید یا فردی جز شما برای انجام ثبت نام اقدام می کند ، قبل از تایید نهایی، اطلاعات وارد شده و عکس خود را حتما کنترل نمایید. همینطور لازم است یه برگ ازفرم ثبت نام خود را پرینت گرفته و در پرونده خود نگهداری نمایید. ( این فرم کد ۷ رقمی شماره داوطبی و ۱۶ رقمی کد پیگیری را دارا می باشد )


در ادامه شرایطی را که شما به عنوان داوطلب کنکور سراسری را می بایست دارا می باشید ، ذکر نموده ایم.

شرایط عمومی
معتقد بودن به دین مقدس اسلام و یا یکی از ادیان رسمی که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بیان شده است
پذیرش جمهوری اسلامی ایران از سوی داوطلب و عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران. شایان به ذکر است در صورتی که داوطلب سابقه دشمنی با جمهوری اسلامی را داشته باید تغییر نظر او ثابت شود
عدم اعتیاد به مواد مخدر و دارا بودن سلامت جسمی داوطلب متناسب با رشته مورد درخواست

داوطلب مرتکب به فساد اخلاقی نباشد و شئونات اخلاقی و اسلامی را رعایت نماید.

عدم سابقه حضور در سازمان های غیر قانئنی و غیر اخلاقی
شرایط اختصاصی
داوطلب باید مدرک دوره پیش دانشگاهی و یا دیپلم نظام جدید که حداکثر تا پایان ۳۱ شهریور ماه دریافت کرده و یا دیپلم چهارساله نظام قدیم و یا فوق دیپلم (مدرک کاردانی) را داشته باشد.
داوطلبانی که در حال تحصیل در دانشگاه های نوبت دوم، پردیس خودگردان، غیرانتفاعی و پیام نور هستند می توانند در آزمون شرکت کرده و پس از پذیرفته شدن در رشته جدید در صورت تمایل از رشته قبلی خود انصراف داده و در دانشگاه جدید ثبت نام نمایند.

داوطلبانی که ۲ بار در کنکور سراسری در سال های متفاوت شرکت کرده باشند و در یک رشته محل نوبت روزانه پذیرفته باشد، امکان شرکت در کنکور سراسری را ندارند.

متقاضیانی که در دوره روزانه در حال تحصیل هستند(اعم از کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) در دوره های نوبت دوم و پردیس خودگردان ،ظرفیت مازاد ، موسسات عالی غیر انتفاعی و پیام نورمی توانند شرکت کنند و منحصرا در این دانشگاه ها گزینش خواهند شد و در صورت قطعیت از انصراف  تا تاریخ ۲۵ اسفند ماه اعلام کند و در دفترچه ثبت نام لحاظ نماید.

دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در دوره روزانه تحصیل کرده اند، حق ثبت نام در دوره روزانه دکتری پزشکی را مطابق رای دیوان عدالت دارند.

داوطلبان مرد لازم است دارای کارت پایان خدمت سربازی یا معافیت از آن را به صورت دایم یا موقت باشند.

تمامی متقاضیانی که دارای مدرک دیپلم فنی و حرفه ای و یا کاردانش می باشند ، در صورتی که ای داوطلبان فاقد مدرک پیش دانشگاهی و کاردانی باشند ، مجاز به شرکت در کنکور سراسری نخواهند بود.
دانش آموختگان رشته های تحصیلی وزارت بهداشت که در جهت خدمت به جامعه پزشکی و پیراپزشکی گام برمی دارند و متعهد به خدمت (در مقطع کاردانی ) می باشند ، می بایست تا تاریخ ۳۱ شهریورماه و یا ۳۰ بهمن ماه سال جاری تعهد به خدمت خود را به پایان رسانند.

داوطلبان می توانند جهت مشاوره در هر زمینه ای با مشاوران متخصص الو مشاوره در ارتباط باشند. مشاوران ما آماده کمک رسانی به شما در هر زمینه ای از تحصیلی می باشند.

 

 

برای مشاوره با مشاوران گروه الومشاوره

از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

کلید سوالات تجربی - زمان برگزاری کنکور سراسری - باجه های رفع نقص کنکور سراسری - راهنمای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری - زمان اعلام نتایج کنکور سراسری - لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری ۹۸ - کلید سوالات ریاضی - شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری - کلید سوالات انسانی - شرایط ثبت نام بدون کنکور سراسری ۹۸ - معرفی رشته های بدون کنکور سراسری - زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری - زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری - زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ - اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۹۸ - نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری - کلید سوالات هنر - توضیحات کارنامه سبز کنکور سراسری - جمع بندی کنکور سراسری رشته هنر - ویرایش ثبت نام کنکور سراسری - هزینه ثبت نام کنکور سراسری - زمان ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری - اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری - ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری - دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی - انتخاب رشته کنکور سراسری - زمان انتخاب رشته کنکور سراسری - لیست رشته های بدون کنکور سراسری - زمان ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری - دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری ۹۸ - راهنمای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۹۸ - اعلام نتایج کنکور سراسری ۹۸ - ثبت نام کنکور دانشگاه سراسری ۹۹ - جمع بندی انسانی - زمان اعلام نتایج کنکور سراسری ۹۸ - شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۹۹ - ثبت نام کنکور سراسری ۹۹ - جمع بندی کنکور - جمع بندی هنر - انتخاب رشته کنکور سراسری - توضیحات کارنامه کنکور سراسری ۹۸ - سهمیه های موثر در انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ - نحوه برگزاری کنکور سراسری ۹۹ - اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۹۸ - شرایط شرکت در کنکور سراسری ۹۸ - اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بهمن ۹۸ - کارت ورود به جلسه کنکور سراسری - شرایط ثبت نام کنکور سراسری - 

 




:: برچسب‌ها: شرایط ثبت نام کنکور , ثبت نام کنکور , کنکور سراسری ,
:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: