ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸
نوشته شده توسط : الو مشاور

ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸

برای مشاوره با مشاوران گروه الومشاوره

از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

پس از برگزاری همزمان کنکور سراسری در تمامی نقاط کشور و اعلام نتایج اولیه این آزمون که در قالب کارنامه از سوی سازمان سنجش منتشر می شود ، انتخاب رشته کنکور سراسری از مراحل قابل اهمیت و حساس به شمار می رود. بسیاری از داوطلبان جهت انتخاب رشته خود اقدام به اولویت بندی و چیدمان کد رشته محل های مدنظر خود می نمایند. اما دسته ای دیگر از داوطلبان برای این منظور و انتخاب رشته دقیق و منسجم خود ، از مشاوران متخصص در این زمینه کمک می گیرند. لذا در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در خصوص زمان انتخاب رشته ، زمان ویرایش انتخاب رشته و اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری در اختیار شما قرار دهیم.


ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸

همانطور که گفته شد از مهم ترین و حیاتی ترین دوران یک داوطلب کنکوری ، انتخاب رشته صحیح مطابق با اولویت ها وعلاقه مندی داوطلب و همینطور چیدمان واقع بینانه کد رشته محل های مدنظر می باشد. اغلب داوطلبان از این موضوع اطلاع تام داشته و در روند صحیح انتخاب رشته ، نهایت دقت و توجه را به کار می گیرند. اما اندکی دیگر ، این مرحله را دستکم گرفته و سبب می شود در هنگام اعلام نتایج نهایی ، از نتیجه منتشر شده خود احساس رضایت نداشته باشد. همین موضوع کافی است تا داوطلب این مرحله را جدی گرفته و بهترین ها را برای خود رقم بزند. از آنجایی که این مرحله نیاز به تجربه و دقت فراوان دارد ، لذا داوطلبان کثیری جهت انجام آن از مشاوران این زمینه کمک می گیرند که مشاوران الو مشاوره با علم و تجربه کافی در زمینه انتخاب رشته ، سبب می شوند تا داوطلب بهترین حالت انتخاب رشته را تجربه نمایند.


نکات ضروری جهت انتخاب رشته صحیح

داوطلب قبل از انجام انتخاب رشته ، می بایست نکاتی را مدنظر داشته و آن ها را انجام دهد. که در ادامه به ذکر نکات می پردازیم.

به وفور دیده شده داوطلب فقط علاقه مندی خود را در نظر گرفته و صرفا بدون در نظر گرفتن کارنامه اولیه خود ( رتبه و ماکزیمم نمره زیر گروه) ، دست به انتخاب رشته دور از ذهن زده و در هنگام اعلام نتایج نهایی ، از نتیجه درج شده در کارنامه متعجب می شود.

  • قبل از انجام انتخاب رشته ،کارنامه نتایج اولیه را به دقت بررسی نموده و بر اساس کارنامه انتخاب رشته نمایید.

اطلاعاتی را در زمینه رتبه قبولی دانشگاه ها در رشته های مدنظر ، اولویت دانشگاه و سایر شرایط ، قبل از انجام انتخاب رشته می بایست مورد بررسی قرار گیرد.

  • اولویت دانشگاه ها و اولویت رشته ها از جمله نکاتی است که به طور حتم تاثیر مستقیم بر روی پذیرش داوطلب خواهد داشت. پس از کسب اطلاعات دقیق در این مورد غافل نشوید.

تعداد قابل توجهی از داوطلبان اطلاعی از اعتبار مدارک دانشگاهی نداشته و همین موضوع سبب می شود تا پس از فارغ التحصیل شدن و ورود به بازار کار متوجه این موضوع شوند.

  • اعتبار مدرک دانشگاهی را در نظر بگیرید و مطابق معتبر بودن مدارک دانشگاهی بهتر است رشته های مورد علاقه خود را الویت بندی نمایید.

پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه ، دانش آموخته درصدد جذب شدن به بازار کار در حیطه رشته تحصیلی خود خواهد بود. در صورتی که رشته تحصیلی دانش آموخته ، بازار کار ضعیفی داشته باشد، لذا داوطلب را ملزم به جذب آینده شغلی دیگر خارج از رشته تحصیلی وی خواهد کرد که این موضوع سبب نارضایتی و ناامیدی دانش آموخته از رشته تحصیلی خود می شود.

  • بازار کار و آینده شغلی رشته تحصیلی مدنظر شما ، از جمله موارد مهم می باشد. قبل از انجام انتخاب رشته ، از آینده شغلی رشته مورد علاقه در محل زندگی و استان خود اطمینان حاصل نمایید.
  • در صورتی که تمایل به رشته های ارائه شده در دانشگاه های (نوبت دوم ، ظرفیت مازاد ، پردیس های خودگردان ، پیام نور و موسسات غیر انتفاعی) دارید ، شهریه های رشته های تحصیلی در هر دوره را بررسی نموده و سپس انتخاب رشته نمایید.

حال که از نکات مربوط به انتخاب رشته صحیح اطلاعات لازم را کسب نمودیم لازم است مراحل صحیح یک انتخاب رشته درست و منطقی را در نظر بگیریم:


مراحل انجام انتخاب رشته

  1. داوطلب پس از مشاهده نتایج اولیه کنکور ( کارنامه کنکور) ،به سایت رسمی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری رشته تحصیلی خود ( علوم ریاضی ، علوم تجربی ، علوم انسانی ، هنر و زبان) را با دقت مطالعه کند.
  2. پس از مشاهده و مطالعه دفترچه ،رشته های مدنظر خود را یاد داشت و الویت بندی خود را به صورت دقیق انجام دهد
  3. وارد سایت سازمان سنجش شده و در قسمت ثبت انتخاب رشته، گزینه های انتخابی خود را وارد کند. البته لازم به ذکر است که داوطلب می تواند ۱۵۰ کد رشته محل را ثبت نهایی نماید.

زمان ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸

تعداد عدیده ای از متقاضیان کنکور سراسری در هنگام انتخاب رشته و پس از ثبت کردن کد رشته محل های خود ، متوجه می شوند که اشتباهی در انتخاب رشته خود صورت گرفته و لازم است تغییراتی را در آن اعم از (حذف رشته ، اضافه کردن رشته و یا تغییر الویت بندی های خود ) ایجاد نمایند. چنانچه شما در آزمون سراسری شرکت کرده اید و قصد دارید بدانید که ، از چه زمانی می توانید نسبت به ویرایش کد رشته محل های ثبت شده خود اقدام کنید؟ برای رفع ابهام شما داوطلبان گرامی این بند از مطلب را به این موضوع اختصاص داده ایم. سازمان سنجش این امکان را برای داوطلبان فراهم نموده است که همزمان با آغاز انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ که معمولا در اواسط مرداد ماه انجام می شود ، ویرایش کد رشته ها نیز انجام گردد. در واقع داوطلبان قادر خواهند بود که پس از انجام انتخاب رشته ، کد رشته ای را حذف و یا اضافه کنند و یا اولویت های انتخابی خود را جا به جا کنند. در حال حاضر انتخاب رشته سال ۹۸ آغاز نشده است ، به محض شروع انتخاب رشته این صفحه از سایت به روز رسانی شده و در اختیار شما داوطلبان قرار خواهد گرفت.

در صورتی که دچار بروز ایراداتی در انتخاب رشته خود شدید یا نیاز به اطلاعات بیشتر در این زمینه داشتید ، مشاورانالو مشاوره شما را در تمامی زمینه ها راهنمایی می کنند.

 

 

برای مشاوره با مشاوران گروه الومشاوره

از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

 

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ - اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۹۸ - اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان کنکور سراسری - اصلاحیه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ - تاثیر سهمیه ایثارگران ۲۵ درصدی در کنکور سراسری - سهمیه های موثر در انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ - زمان تکمیل ظرفیت کنکور سراسری - راهنمای انتخاب رشته ریاضی - شرایط شرکت در کنکور سراسری ۹۸ - آیا اعتراض به کنکور سراسری امکان پذیر است ؟ - منابع کنکور تجربی ۹۸ - زمان ثبت نام کنکور سراسری - کلید سوالات زبان - منابع کنکور سراسری هنر ۹۸ - منابع کنکور سراسری زبان ۹۸ - دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی فنی حرفه ای - رشته های پزشکی بدون کنکور - منابع کنکور هنر - زمان انتخاب رشته کنکور سراسری - جمع بندی کنکور رشته ریاضی - زمان برگزاری کنکور سراسری ۹۸ - ثبت نام کنکور سراسری - جمع بندی کنکور سراسری زبان - زمان ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور ۹۸ - زمان ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور سراسری - زمان ثبت نام بدون کنکور سراسری ۹۸ - جمع بندی کنکور سراسری رشته انسانی - نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری - زمان انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری ۹۸ - دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور سراسری - جمع بندی کنکور رشته ریاضی - زمان انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری ۹۸ - زمان انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری - جمع بندی کنکور سراسری تجربی - کلید سوالات تجربی -

 




:: برچسب‌ها: ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری , کنکور سراسری , انتخاب رشته ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: