نحوه ثبت نام کنکور سراسری ۹۹
نوشته شده توسط : الو مشاور

ثبت نام کنکور سراسری ۹۹

 

برای مشاوره با مشاوران گروه الومشاوره

از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

یکی از آزمون هایی که هر ساله قریب به یک میلیون داوطلب را به خود جذب می کند ، کنکور سراسری می باشد که بسیاری از داوطلبان همواره خود را برای شرکت در این ماراتن بسیار مهم آماده می کنند و در تماس با مرکز الو مشاورهمکررا در خصوص زمان ثبت نام کنکور سراسری ۹۹ سوال می پرسند. در خصوص زمان ثبت نام باید بگوییم ، با توجه به اینکه هنوز اطلاعیه از سوی سازمان سنجش در این مورد منتشر نشده ، زمان دقیقی برای آن مشخص نشده اما پیش بینی می شود که همانند سال های گذشته اواخر بهمن ماه (۲۴ بهمن لغایت ۲ اسفند ۹۸) انجام گردد.

 این امکان وجود دارد که مهلت مجددی را برای داوطلبانی که بنا به هر دلیلی موفق به ثبت نام نشده اند ، قرار داده شود. ثبت نام فقط به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام خواهد شد و نیازی به مراجعه حضوری نخواهد بود.

متقاضیان باید در زمان مشخص شده جهت ثبت نام ، به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نموده و پس از خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه آن از طریق کارت های عضو شبکه شتاب (کارت های دارای رمز دوم) نسبت به تکمیل پروسه ثبت نام اقدام کنند. لازم است گفته شود که داوطلبان می توانند در یک گروه اصلی (انسانی ، ریاضی و تجربی) و یک گروه شناور (هنر و زبان) شرکت کنند و این امر فقط با خرید دو کارت اعتباری به صورت مجزا امکان پذیر خواهد بود.


مراحل ثبت نام کنکور سراسری ۹۹

در مرحله اول باید وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شده و بر روی لینک “ثبت نام کنکور سراسری” کلیک نمایید.

 

همانطور که پیش تر به آن اشاره شد خرید خارت اعتباری مربوطه و دریافت شماره سریال ۱۲ رقمی آن الزامی می باشد. برای انجام این کار باید بر روی لینک “خرید سریال ثبت نام” کلیک نموده و مطابق تصویر اطلاعات خواسته شده را ثبت کنید ، توجه کنید که گروه آزمایشی خود درست مشخص نمایید.

نکته: چنانچه تمایل به ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی و پیام نور را دارید ، گزینه علاقمندی آن را فعال کنید.

 

در این مرحله باید هزینه ثبت نام را از طریق کارت های عضو شبکه شتاب که دارای رمز دوم هستند ، پرداخت نمایید.

 

پس از دریافت کد پیگیری ، بایستی مجددا به سامانه ثبت نام مراجعه نموده و شماره سریال را در فیلد مربوطه درج کنید. پس از انجام تمام مراحل فوق بایستی نوع مدرک دیپلم خود را انتخاب و بر روی “تایید” کلیک کنید.

 

در این مرحله داوطلبان باید سوابق تحصیلی خود را به ثبت برسانند. همانند تصویربایستی کد سوابق تحصیلی دیپلم و کد دانش آموزی خود را در فیلدهای مشخص شده درج کنید.

 

در نهایت باید عکس داوطلب را بارگذاری کنید و فرم ثبت نام را تکمیل کنید وشماره پرونده و کدپیگیری پرینت خود را دریافت و تا پایان مراحل پذیرش در کنکور سراسری نزد خود نگه دارید.

 


شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری 

شرایط عمومی

اعتقاد به دین اسلام و يا يكی از اديان رسمی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران.

عدم احراز عناد (نه اعتراض) نسبت به نظام جمهوری اسلامی ايران.

تبصره – در صورتی كه داوطلب سابقا با نظام جمهوری اسلامی عناد داشته ، بايد تغيير نظر او احراز شود.

نداشتن سابقه عضويت در سازمان های غيرقانونی ، فراماسونری و اعقاب آن ها.

عدم احراز فساد اخلاقی.

عدم اعتياد به مواد مخدر.

برخورداری از سلامت جسمانی مرتبط با رشته تحصیلی

شرایط اختصاصی
دارا بودن دیپلم دوره چهار ساله متوسطه نظام قدیم متوسطه و یا مدرک دوره پیش دانشگاهی الزامی می باشد.
 داوطلب بایستی حداکثر تـا ۳۱ شهریور ۹۹ مدرک خود را دریافت نموده باشد.
داوطلبان رشته های فنی حرفه ای و کاردانش چنانچه حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹ مدرک دیپلم خود را دریافت نکنند ، مجاز به ثبت نام در کنکور سراسری نخواهند بود.
داوطلبانی دانشجوی مقطع کاردانی بوده اند در صورتی مجاز به شرکت در کنکور سراسری می باشند که مدرک خود را نهایتا تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹ دریافت کنند.
داوطلبانی که مدرک دیپلم خود را در دوره نظام جدید دریافت نموده اند باید تا تاریخ ۳۱ مرداد ۹۹ مدرک خود را ارائه دهند.
چنانچه داوطلبی که مدرک خود را در رشته های گروه پزشکی مقطع کاردانی دریافت نموده باید بایستی مدرک مربوط به خدمات قانونی خود را نهایتا تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹ و یا ۳۱ بهمن ۹۹ ارائه دهد ، همچنین در زمان ثبت نام باید گواهی پایان دوره طرح نیرو انسانی خود را نیز دریافت نموده باشد.
اگر داوطلبی ، دانشجویان دوره روزانه باشد ، در صورتی که تا تاریخ ۲۵ اسفند ۹۸ از دانشگاه انصراف دهند ، مجاز به حضور در کنکور سراسری خواهند بود.
متقاضیانی که مدرک دیپلم (۱۲ ساله) فنی حرفه ای و کاردانش خود را دریافت نموده باشند ، چنانچه مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی خود را دریافت نکرده باشند مجاز به شرکت در کنکور سراسری ۹۹ نخواهند بود.
پذیرفته شدگان دوره های روزانه کنکور سراسری ۹۸ ، مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه نخواهد بود.
وضعیت خدمت سربازی آقایان باید مشخص گردد.
پذیرش در برخی از رشته های گروه هنر که در گذشته به صورت نیمه متمرکز انجام می گرفت ، در کنکور سراسری ۹۸ به صورت متمرکز و با شرایط خاص خواهد بود.
اگر داوطلبی در کنکور سراسری سال گذشته شرکت نموده باشد و در دانشگاه های غیر دولتی پذیرفته شده و در حال تحصیل باشد برای شرکت در ثبت نام کنکور سراسری امسال نیازی به انصراف از دانشگاه خود نمی باشد.

 


مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری 

خرید کارت اعتباری و دریافت شماره سریال

اصل شناسنامه

اصل کارت ملی

گواهی مدرک پیش دانشگاهی

یک قطعه عکس پرسنلی (عکس ارسالی بدون حاشیه و در ابعاد ۴×۳ یا ۴×۶ ، در قالب jpg اسکن شده و حجم عکس ارسالی نباید بیشتر از ۷۰ کیلوبایت باشد)

کد سوابق تحصیلی دیپلم و کد دانش آموزی

کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی و کد دانش آموزی

کد مربوط به منطقه و کد پستی محل سکونت

کد وضعیت نظام وظیفه داوطلبان مرد

معدل کتبی دیپلم

کد ۱۳ رقمی مربوط به داوطلبان غیر ایرانی

در صورت استفاده از سهمیه باید کد پیگیری مربوط به آن را دارا باشید.

 

 

برای مشاوره با مشاوران گروه الومشاوره

از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

منبع: نحوه ثبت نام کنکور سراسری ۹۹

هزینه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ - منابع کنکور سراسری ۹۸ - منابع کنکور سراسری ریاضی ۹۸ - انتخاب رشته کنکور تجربی - منابع کنکور سراسری انسانی ۹۸ - منابع کنکور سراسری تجربی ۹۸راهنمای انتخاب رشته کنکور هنرر - در انتخاب رشته دانشگاه آزاد تراز مهم تر است یا رتبه ؟ - ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد - اعلام نتایج نهایی رشته های نیمه متمرکز ۹۸ - دریافت کد ایثارگری ارتش و سپاه برای ثبت نام کنکور سراسری - اعلام نتایج کنکور سراسری ۹۸ - نحوه دریافت شماره پرونده و داوطلبی کنکور سراسری - زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ - اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۹۸ - اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان کنکور سراسری - اصلاحیه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ - تاثیر سهمیه ایثارگران ۲۵ درصدی در کنکور سراسری - سهمیه های موثر در انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ - زمان تکمیل ظرفیت کنکور سراسری - راهنمای انتخاب رشته ریاضی - شرایط شرکت در کنکور سراسری ۹۸ - آیا اعتراض به کنکور سراسری امکان پذیر است ؟ - منابع کنکور تجربی ۹۸ - زمان ثبت نام کنکور سراسری - کلید سوالات زبان - منابع کنکور سراسری هنر ۹۸ - منابع کنکور سراسری زبان ۹۸ - دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی فنی حرفه ای - رشته های پزشکی بدون کنکور - منابع کنکور هنر - زمان انتخاب رشته کنکور سراسری - جمع بندی کنکور رشته ریاضی - زمان برگزاری کنکور سراسری ۹۸ - ثبت نام کنکور سراسری - جمع بندی کنکور سراسری زبان - زمان ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور ۹۸ - زمان ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور سراسری - زمان ثبت نام بدون کنکور سراسری ۹۸ - جمع بندی کنکور سراسری رشته انسانی -

 

 

 

 




:: برچسب‌ها: ثبت نام کنکور سراسری , زمان ثبت نام کنکور سراسری , کنکور ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: