نوشته شده توسط : الو مشاور

اصلاحیه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸

برای مشاوره با مشاوران گروه الومشاوره

از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

 

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

کنکور سراسری از مراحل قابل اهمیت برای اغلب داوطلبان این آزمون می باشد که در این مرحله معمولا در طی چند ماه سرنوشت تحصیلی داوطلب مشخص شده و داوطلب معمولا سایر مقاطع تحصیلی خود را با توجه به این مرحله خواهد گذراند. این آزمون هرساله به صورت همزمان در سطح کشور برگزار شده و شامل تعداد کثیری از داوطلبان از تمامی گروه های آزمایش ( ریاضی ، تجربی ، انسانی، زبان و هنر) می شود. لذا از آنجایی که تماس های فراوانی از سوی داوطلبان در مرکز الو مشاوره دریافت می شود ، لازم دانستیم در خصوص دفترچه انتخاب رشته ، اصلاحیه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ و مشاوره انتخاب رشته صحیح را در اختیار داوطلبان قرار دهیم. 

 


دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸

از آنجایی که طبق جدول زمان بندی شده مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ، این آزمون در تاریخ ۱۳ و ۱۴ تیرماه ۹۸ برگزارخواهد شد و طبق صحبت های رییس سازمان سنجش این زمان به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد لذا داوطلبان پس از برگزاری آزمون ، بی صبرانه منتظر اعلام نتایج آزمون خواهند بود. نتایج آزمون با استناد به دفترچه ثبت نام ، در دهه دوم مرداد ماه بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش منتشر شده و داوطلبان می توانند با وارد شدن به صفحه رسمی سازمان سنجش با نشانی sanjesh.org می توانند نتایج آزمون را در قالب کارنامه آزمون مشاهده نمایند.

در پی اعلام نتایج ،دفترچه راهنمای انتخاب رشته کلیه گروه های آزمایشی به صورت جداگانه (غیر از گروه زبان و هنر ) بر روی صفحه رسمی سازمان سنجش قرار خواهد گرفت. داوطلب می بایست دفترچه انتخاب رشته را با دقت مطالعه کند و سپس کد رشته محل های انتخابی خود را با بهترین چیدمان اولویت بندی نماید. دفترچه انتخاب رشته شامل موارد زیر خواهد بود که داوطلب قبل از انتخاب رشته ملزم به مطالعه آن است.

  • شرایط عمومی و اختصاصی دانشگاه های سراسری
  • شرایط پذیرش دانشجو
  • شرایط و ضوابط پذیرش اتباع غیر ایرانی
  • سهمیه های کنکور سراسری
  • گزینش بومی و دسته بندی رشته های تحصیلی
  • شرايط و ضوابط پذيرش دانشجو در رشته های تحصيلي مختلف دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی
  • نمرات خام و نمره کل زیرگروه ها
  • گزینش های متمرکز و نیمه متمرکز
  • روش گزينش دانشجو در كدرشته محل های كه پذيرش آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصيلی می باشد.
  • ملاک و روند انتخاب رشته
  • توضیحات و جداول رشته های تحصیلی گروه ازمایشی

مطالعه موارد بالا به داوطلب این امکان را می دهد که تمامی شرایط عنوان شده در دفترچه را در نظر گرفته و به انتخاب رشته خود بپردازد و پس از انتخاب رشته بر وری گزینه ثبت نهایی کلیک نمایند و کدپیگیری نمایش داده شده بر روی صفحه را یادداشت نمود و نزد خود نگهداری کنند.


اصلاحیه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸

معمولا ۳ الی ۵ روز پس از انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ، دفترچه ای با عنوان اصلاحیه دفترچه انتخاب رشته بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش قرار گرفته که شامل اصلاحاتی از جمله حذف برخی کدرشته محل ها و همینطور اضافه شدن برخی دیگر و یا حتی تغییر کدرشته محل می باشد. داوطلبان می بایست پس از انتشار اصلاحیه دفترچه انتخاب رشته ، لیست انتخاب رشته خود را مرور کرده و در صورت نیاز آن را ویرایش نمایند. لازم به ذکر است ، این امکان به تمامی داوطلبان کنکور سراسری داده شده تا در صورت لزوم ، نسبت به ویرایش انتخاب رشته خود اقدام نمایند.


مشاوره یک انتخاب رشته صحیح در مقطع کارشناسی

شاید این سوال برای شما هم مطرح شود که چگونه انتخاب رشته صحیح و اصولی را برای پیروزی در آزمون سراسری داشته باشیم؟

پس از انتشار دفترچه دغدغه اغلب داوطلبان کنکور، ثبت انتخاب رشته با کمترین خطا می باشد. لذا داوطلب تمام زمان خود را برای چیدمان یک انتخاب رشته عالی به کار می گیرد.

حال برای اینکه یک انتخاب رشته با کمترین درصد خطا را تجربه کنید ، نکاتی را ذکر خواهیم کرد:

  • قبل از انجام فرایند انتخاب رشته دفترچه راهنمای انتخاب رشته را با دقت مطالعه نمایید و از شرایط و ضوابط ذکر شده در آن آگاهی یابید.
  • در آخرین صفحه دفترچه ، فرم پیش نویس انتخاب رشته قرار گرفته است. جهت انتخاب رشته دقیق سعی کنید این فرم را تهیه کنید و از احتمال بروز خطا جلوگیری نمایید. البته لازم است ذکر شود که سامانه انتخاب رشته به صورت هوشمند بوده که در صورت بروز خطا معمولا هشدار می دهد.
  • شما قادر به انتخاب حداقل ۱ تا حداکثر ۱۵۰ کد رشته محل می باشید. لذا توصیه ما به شما این است که از تمامی فرصت های خود استفاده نمایید.
  • سعی کنید کدرشته هایی که بسیار حالت خوش بینانه ای با رتبه قبولی شما دارند ، جز اولویت های اول خود قرار دهید. لذا این نوع اولویت بندی شانس پذیرش شما را افزایش خواهد داد.
  • در اولویت های میانی خود ، انتخاب رشته واقع بینانه متناسب با رتبه قبولی خود داشته باشید. چرا که امکان پذیرش شما در این قسمت از انتخاب رشته وجود خواهد داشت.
  • در قسمت آخر انتخاب رشته خود، کد رشته محل هایی را انتخاب نمایید که شانس پذیرش شما با احتمال بالای ۷۰ درصد وجود دارد. به عبارت دیگر حالت بدبینانه انتخاب رشته خود را در نظر گرفته و در کدرشته محل های مربوط را در لیست خود اضافه نمایید.
  • بسیاری از داوطلبان ، با توجه به این که رتبه قبولی عالی را در کارنامه خود درج کرده اند ، صرفا کدرشته محل هایی را مدنظر می گیرند که جایگاه خوبی نسبتا به سایر کدرشته محل ها دارند. این دسته از داوطلبان شانس پذیرش خود را کاهش داده و ممکن است با توجه به نمره کسب شده از پذیرش در دانشگاه یکسال محروم باشند.
  • پس از اتمام انتخاب رشته، داوطلب باید توجه داشته باشد که کد ۱۶ رقمی موجود در پایان انتخاب رشته را دریافت  نماید که این کد نشان دهنده ی ثبت و تایید انتخاب رشته داوطلب می باشد.
  • تعدادی از داوطلبان جهت اطمینان بیشتر در روند انتخاب رشته ، از مشاوران متخصصدر این زمینه کمک می گیرند که البته باعث بالا رفتن احتمال پذیرش این دسته از داوطلبان خواهد شد. اما نکته قابل توجه این است که قبل از ثبت انتخاب رشته خود ، آن را با دقت بررسی و سپس ثبت نهایی نمایید.

تعداد زیادی از داوطلبان به دلیل انتخاب رشته نا آگاهانه یک سال از مسیر خود دور شده اند، لذا در صورتی که شما قصد قبولی در سال جاری را دارید می توانید با مشاوران الو مشاوره بهترین انتخاب در این زمینه را داشته باشید.

برای مشاوره با مشاوران گروه الومشاوره

از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

 

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

منبع: اصلاحیه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸

 

کنکور سراسری زبان - زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور ۹۸ - اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان کنکور سراسری - منابع کنکور انسانی 98 - محرومیت از کنکور سراسری - نتایج کنکور سراسری ۹۸ - اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۹۸ -کارنامه نهایی کنکور سراسری ۹۸ - تغییرات دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۹۷ - اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۹۷ - اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۷ -کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۹۹ - فهرست حذفیات منابع نظام قدیم کنکور سراسری ۹۸ - تاثیر سهمیه ایثارگران ۵ درصدی در کنکور سراسری - محرومیت از کنکور سراسری - کنکور سراسری هنر - فهرست حذفیات منابع کنکور سراسری ۹۸ - هزینه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ - منابع کنکور سراسری ۹۸ - منابع کنکور سراسری ریاضی ۹۸

 




:: برچسب‌ها: اصلاحیه دفترچه کنکور , دفترچه کنکور سراسری , مشاوره انتخاب رشته ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: