پاره شدن پرده بکارت
نوشته شده توسط : الو مشاور

پرده بکارت چیست؟

پرده بکارت یک بافت دندانه دار کوچک است که دقیقا در دهانه واژن قرار دارد. واقعیت این است که همه پرده های بکارت ، یک شکل نیستند. یعنی اینکه بعضی از زنان ، قادر به حفظ پرده بکارت خود تا اولین رابطه جنسی خود هستند، در حالی که برخی دیگر از زنان، ممکن است با داشتن هرگونه فعالیت جنسی، با پارگی یا تحلیل آن روبرو شوند. مثلا دست کاری کردن پرده بکارت با انگشت یا خودارضایی، بدون اینکه متوجه پارگی پرده بکارت خود شوند. همچنین زنانی هستند که بدون داشتن پرده بکارت، متولد می شوند.

پرده بکارت را شبیه یک تور ماهیگیری تجسم کنید که قابل کش آمدن یا پاره شدن یا ساییدگی می باشد. برخی از زنان در اولین رابطه جنسی واژنی خود، شاهد ترشح چند قطره خون می باشند. برای باز شدن پرده بکارت خیلی زمان زیادی لازم نیست. داخل واژن، خون زیادی وجود ندارد بنابراین در صورت آسیب دیدن پرده بکارت، فرد ممکن است خونریزی کمی داشته باشد یا اصلا دچار خونریزی نشود.

 
 

انواع پرده بکارت

پرده بکارت بافت نازکی از جنس غشایی مشابه با دیواره واژن است که ورودی مهبل را به صورت ناقص می‌پوشاند. این پرده در بخش خارجی دستگاه تناسلی زنان قرار دارد و در دهانه مهبل واقع شده است. پرده مهبل شکل ثابتی ندارد و در افراد مختلف اشکال متفاوتی دارد. اشکال پرده بکارت گوناگون است که اصلی ترین آن ها به این قرار است:

پیشنهاد میشود این مطلب را هم مطالعه کنید:   کودک آزاری و راه های پیشگیری

پرده حلقوی :

این پرده به شکل حلقه‌ای پیرامون ورودی مهبل را پوشانده است. پرده حلقوی قابل کشش است و معولا با آمیزش جنسی پاره نمی‌شود.

پرده بکارت مثلثی شکل :

که شایع ترین نوع در میان دختران است.

پرده بکارت مشبک :

در این حالت پرده بکارت سراسر مدخل را پوشانده است ولی دارای چندین روزنه است.

پرده بکارت مسدود :

در این نوع ، فرد دارای یک پرده بکارت مسدود و پوشیده در دهانه رحم می باشد. این افراد در هنگام اولین رابطه جنسی خود متوجه می شوند که پاره شدن پرده بکارت در آن ها به راحتی صورت نمی گیرد و دارای رابطه ای بسیار دردناک هستند. در چنین افرادی انجام یک جراحی ساده، می تواند مشکل را رفع کند.

پرده بکارت تیغه ای :

پرده بکارت تیغه ای به صورت دو سوراخ گرد در ورودی دهانه رحم دیده می شود که در واقع توسط یک تیغه به دو قسمت تقسیم شده است که دارای تمام علائم در هنگام “پاره شدن پرده بکارت” خواهد بود.

 
 

عوامل پارگی پرده بکارت

  •  مقاربت یا نزدیکی
  • خود ارضایی در صورتی که باعث ضربه مستقیم به پرده بکارت شود.
  • ورزش هایی مانند دوچرخه سواری، رقص و سایر فعالیت های فیزیکی سنگین
  • وارد کردن تامپون برای جلوگیری از خونریزی ماهیانه
  • ضربه های شدید در منطقه مهبل مانند لگد خوردن
  • تصادفات بسیار شدید
  • انجام اعمال جراحی سنگین در ناحیه لگن

آیا سقوط از ارتفاع می تواند باعث پارگی پرده بکارت شود؟

برخلاف باور دختران جوان و بی تجربه سقوط از ارتفاع، بلند کردن جسم سنگین، کوهنوردی نمی توانند به پرده بکارت آسیب وارد نمایند و سبب پاره شدن آن شوند. اگر هنگام سقوط از ارتفاع و بلند کردن جسم سنگین و… مقداری خونریزی را از دستگاه تناسلی مشاهده نمودید نترسید چون این خونریزی مربوط به آسیب پرده بکارت نیست و تنها به خاطر فشار بر رحم است و معمولا موارد مشابه نمی توانند باعث پارگی پرده بکارت شوند.

 
 

تشخیص پارگی پرده بکارت چگونه است؟

با مراجعه به پزشک زنان و زایمان، پزشک از شخص می خواهد که روی تخت رفته و به پشت خوابیده و ران‌ها را به شکم بچسباند. پاها را از هم دور کرده و در جایگاه مخصوص بگذارد. این کار معمولا بر روی تخت مخصوص معاینه انجام می شود و به آن یا پوزیشن لیتوتومی می گویند. سپس دکتر لب های کوچک واژن را باز می کند و از شخص می خواهد که زور بزند. در این حالت پرده قابل دیدن و تشخیص است این کار معمولا درد ندارد.

پیشنهاد میشود این مطلب را هم مطالعه کنید:   روش های خودارضایی

معاینه بکارت در چه مواردی مفید است؟

  • در مورد تجاوز به شخص و آسیب های وارده و حتی زمان تقریبی پاره شدن پرده، پزشک قانونی می تواند این مورد را تشخیص داده و ثابت کند.
  • در هنگام طلاق اگر آسیبی به پرده ها نرسیده باشد، می توان نام همسر را از شناسنامه حذف کرد.
  • در مواردی که پرده بکارت در اثر یک حادثه و اتفاق از بین رفت و یا آسیب دیده باشد، پزشک قانونی می تواند این مورد را تشخیص داده و به شخص گواهی دهد.
  • در بسیاری موارد ممکن است پاره شدن پرده بکارت خونریزی نداشته باشد یا در موارد معدود ممکن است به طور مادر زادی پرده نداشته باشد که در این صورت  پزشک قانونی می تواند این موارد را تشخیص داده و به شخص گواهی معتبر دهد.
 
 

سوالات متداول در مورد پارگی پرده بکارت

۱-سلام می خواستم بدونم فرآیند ارضا شدن در دخترای باکره و انقباض و انبساط پرده به خاطر ارضا شدن  باعث آسیب به پرده نمی شه؟

خیر در اثر انقباضات چنین اتفاقی نمی افتد و فقط به شرط ورود چیزی همچون آلت پاره می شود و در موارد نادر در صورت برخورد ضربه شدید به دستگاه تناسلی که منجر به خونریزی بشود.

۲-علائم پاره شدن پرده بکارت چیست؟

از علائم پارگی پرده بکارت لکه هایی بر روی واژن، احساس درد در ناحیه واژن، تکه هایی از پوست پاره شده در دهانه واژن می باشد.

۳-فاصله بکارت از دهانه واژن چقدر است؟

بسیاری تصور می کنند که پرده بکارت، داخل واژن قرار دارد. در صورتی که اینطور نیست. پرده بکارت، دقیقا در ورودی دهانه واژن قرار دارد. نهایتا ۱ سانتیمتر داخل تر. به همین دلیل دخول های بسیار سطحی نیز ممکن است منجر به آسیب به پرده بکارت شوند.

پیشنهاد میشود این مطلب را هم مطالعه کنید:   عوارض ؛ فوائد خودارضایی در زنان و دختران

 ۴-آیا احتمال ترمیم و خودسازی مجدد پرده در دراز مدت هست؟

احتمال بازسازی خود به خودی پرده بکارت تنها در اطفال و دختران در سنین پایین وجود دارد. پس از عمل ترمیم بکارت، تشخیص آن توسط متخصص با توجه به نوع عمل، وضعیت بخیه و نوع پوست بیمار متفاوت خواهد بود. معمولا عمل ترمیم پرده بکارت در نوع ارتجاعی نتیجه خوبی حاصل نمی شود.

چنانچه با مطالعه این مقاله نیاز به دریافت راهنمایی های بیشتری در مورد “پاره شدن پرده بکارت” داشته باشید می توانید با مشاوران برتر مرکز الو مشاوره تماس گرفته و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

پرده بکارت و انواع پرده بکارت
روش های خود ارضایی
عوارض؛ فوائد خودارضایی در زنان و دختران
روابط زناشویی در دوران نامزدی و عقد

 

 

در صورتی که در حین و یا پس از مطالعه مطلب زیر در خصوص

"پاره شدن پرده بکارت"

نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه یا موضوعات دیگر دارید، میتوانید با مرکز الومشاوره تماس بگیرید. تا سوالات و ابهامات شما به طور کامل برطرف شوند

۹۰۹۹۰۷۲۹۵۸

تماس فقط از تلفن ثابت بدون کد و صفر

مشاورین ما همه روزه (حتی ایام تعطیل) از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ شب آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما میباشند

 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

 

منبع:پاره شدن پرده بکارت

انواع اختلالات جنسی و درمان - اختلال ملال جنسی به همراه علت هایش-خودارضایی و عوارض و پیامدهای آن-  تفاوت های مهم زنان و مردان در رابطه جنسی خیال پردازی جنسی چیست؟ -جذاب ترین رفتارهای جنسی برای مردان و زنان -پرده بکارت و انواع پرده بکارت- مشاوره جنسی و زناشویی تلفنی - مشاوره درمان و ترک خود ارضایی در پسران و دختران- زود انزالی و روش های درمان آن - انواع روابط جنسی - راهکارهایی برای افزایش توان جنسی مردانچرا رابطه‌ی جنسی وابستگی می‌آورد؟ -سکس مقعدی - دلایل گرایش و عوارض رابطه مقعدی - عوارض ؛ فوائد خودارضایی در زنان و دختران -پورنوگرافی ؛ تاثیرات مثبت و منفی فیلم پورن --عوارض ؛ فوائد خودارضایی در زنان و دختران-مشاوره روابط زناشویی-سکس مقعدی – دلایل گرایش و عوارض رابطه مقعدیوش های خودارضایی-رابطه جنسی در دوران بارداری-زودانزالی در مردان-بچه بازی و علائم آن-فوائد رابطه جنسی و راه هایی برای جذاب تر شدن رابطه زناشویی-خواب های جنسی مضرند؟+رویاهای جنسی و ارضا شدن در خواب-سادیسم یا آزارگری جنسی-تغییرات رابطه جنسی چند سال بعد از ازدواج-انواع زنان روسپی-تجاوز جنسی چیست؟-عوارض خودارضایی در مردان-درمان همجنس گرایی زنان-آزار خواهی جنسی-نقاط حساس بدن زنان | این ۶ نقطه را بشناسید-آیا خودارضایی غسل دارد؟-قرص تاخیری|بهترین قرص های تاخیری برای زود انزالی مردان-ارگاسم دروغین در زنان-رابطه جنسی خشن و مازوخیسم-نقاط حساس بدن زنان | این ۶ نقطه را بشناسید-طریقه مصرف قرص اورژانسی (ضد بارداری) زمان و نحوه خوردن-دلایل و علت همجنس گرایی-




:: برچسب‌ها: مشاوره جنسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: