معرفی دانشگاه فردوسی مشهد
نوشته شده توسط : الو مشاور

تاریخچه دانشگاه فردوسی مشهد

در مورد “معرفی دانشگاه فردوسی مشهد” می بایست گفت که این دانشگاه به عنوان سومین دانشگاه کشور از نظر قدمت پس از دانشگاه تهران و تبریز است. پس از انقلاب اسلامی ایران و افزایش ضرورت آموزش تغییراتی در دانشگاه فردوسی مشهد پدید آمد و دانشگاه علوم پزشکی از دانشگاه فردوسی جدا شد و واحدهای جدیدی نظیز دانشکده علوم اداری و اقتصادی، دانشکده دامپزشکی، آموزشکده کشاورزی شیروان ، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی ، دانشکده علوم ریاضی،  پژوهشکده علوم گیاهی، مرکز تحقیقات زمین لرزه شناسی، کالج دانشگاه، دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست و دانشکده معماری و شهرسازی و هنر اسلامی به تدریج به مجموعه واحدهای دانشگاه اضافه شد. این دانشگاه از پردیسی بسیار زیبا و سرسبز برخوردار است و به عنوان دانشگاه سبز در راستای حمایت و حفاظت از محیط زیست تلاش می کند.

ویژگی های خاص فردوسی مشهد:

مهم ترین ویژگی دانشگاه فردوسی مشهد مجاورت با حرم مطهر رضوی علیه السلام می باشد که برای اهل علم این ویژگی بسیار حیاتی و ارزشمند است اما در بعد دانشگاهی این دانشگاه بزرگترین دانشگاه شرق کشور است که توانسته بسیاری از پتانسیل های منطقه خراسان و استان های اطراف را پوشش دهد. دکتر علی شریعتی از دانش آموختگان این دانشگاه است. این دانشگاه نیز در مجموعه متمرکزی به وسعت ۳۰۰ هکتار واقع شده است.

 
 

لیست دانشکده های دانشگاه فردوسی مشهد

  • دانشکده ادبیات و علوم انسانی دکتر علی شریعتی
  • دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی
  • دانشکده الهیات
  • دانشکده دامپزشکی
  • دانشکده علوم اداری و اقتصاد
  • دانشکده علوم پایه
  • دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی
  • داشکده علوم ریاضی
  • دانشکده کشاورزی
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده معماری و شهرسازی
  • دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست
  • دانشکده هنر
 
 

دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی

براساس مصوبه یک صد و چهارمین نشست شورای گسترش آموزش‌ عالی مورخ پنجم اسفند ۱۳۵۳ و با هدف ایجاد یک قطب مهندسی قوی و مناسب در شرق ایران و ایجاد امکانات و شرایط مناسب برای پرورش استعدادهای فنی جوانان، تامین نیروی انسانی متخصص، اجرای طرح های صنعتی و استقلال علمی و صنعتی کشور، دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی تاسیس گردید.

پیشنهاد میشود این مطلب را هم مطالعه کنید:   معرفی دانشگاه امام علی

در حال حاضر این دانشکده از جمله دانشکده‌های معتبر و قوی فنی و مهندسی در سطح کشور است و با داشتن ۱۲۴ عضو هیات علمی مجرب و بیش از۳۲۷۴ دانشجوی کارشناسی، ۷۰۷ دانشجوی کارشناسی ارشد، ۲۲۱ دانشجوی دکتری در ۷ رشته و ۳۷ گرایش با امکانات و تجهیزات کارگاهی، آزمایشگاهی و تحقیقاتی قابل ملاحظه قطب مهندسی در شرق کشور به حساب می آید. این دانشکده زیربنایی حدود ۴۸ هزار مترمربع دارد که به فضاهای آموزشی، اداری خدماتی، کارگاهی اختصاص دارد.

 
 

دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی

دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی در سال ۱۳۴۰ تاسیس شد. پذیرش دانشجو در رشته ریاضی و فیزیک از سال ۱۳۴۱ آغاز گردید. در سال ۱۳۴۴ رشته‌ریاضی فیزیک منحل و رشته‌های ریاضی، فیزیک و شیمی با پذیرش ۵۰ دانشجو در هر گروه جایگزین آن شد. رشته‌های زمین‌شناسی و زیست‌شناسی در سال ۱۳۴۶ تاسیس گردیدند. رشته آمار که قبلا با ریاضی مشترک بود در سال ۱۳۶۷ به‌طور مستقل دانشجو پذیرفت.

طرح تاسیس دانشکده‌ علوم ریاضی در سال ۱۳۷۵ به تصویب رسید واین دانشکده به‌طور رشته‌ای جداگانه در سال ۱۳۷۶شروع به فعالیت نمود. دانشکده علوم پایه در حال‌حاضردارای چهارگروه آموزشی زمین‌شناسی، شیمی، زیست‌شناسی و فیزیک است. تعداد اعضای هیات علمی این دانشکده بالغ بر ۸۸ نفر و تعداد کارکنان ۱۱۷ تن است.

 
 

دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه فردوسی

این دانشکده در سال ۱۳۶۶ با هدف تامین و تربیت نیروی انسانی متخصص کشور در زمینه‌های اقتصاد، مدیریت، حسابداری، حقوق و علوم سیاسی تاسیس شد. فعالیت های آموزشی دانشکده از مهرماه سال ۱۳۶۷ با پذیرش۱۲۰ دانشجو در سه رشته کارشناسی: اقتصاد بازرگانی، حسابداری و مدیریت بازرگانی آغاز شد. درسال های بعد به ترتیب رشته‌های کارشناسی حقوق، اقتصاد نظری و مدیریت دولتی به رشته‌های قبلی اضافه شدند.

پیشنهاد میشود این مطلب را هم مطالعه کنید:   لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور

ایجاد دوره روزانه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دوره شبانه رشته‌های کارشناسی مدیریت بازرگانی و حقوق، کارشناسی اقتصاد بازرگانی و علوم سیاسی موجبات گسترش بیشتر فعالیت‌های آموزشی این دانشکده را فراهم نمود. سپس کارشناسی ارشد حسابداری، کارشناسی ارشد حقوق، کارشناسی ارشد علوم سیاسی، دکترای علوم اقتصادی و کارشناسی ارشدمدیریت صنعتی وکارشناسی ارشد اقتصاد انرژی و دکترای مدیریت در دو گرایش رفتار سازمانی و منابع انسانی به دوره‌های تحصیلات تکمیلی دانشکده اضافه گردیدند.

 
 

رشته‌های ارائه شده در دانشگاه فردوسی

ادبیات و علوم انسانی:

تاریخ، جغرافیا، زبان و ادبیات عرب، زبان و ادبیات انگلیسی، زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات روسی، زبان‌شناسی و علوم اجتماعی

الهیات و معارف اسلام:

فلسفه و حکمت اسلامی، فقه و مبانی حقوق اسلامی،علوم قرآن و حدیث، ادیان وعرفان تطبیقی، تاریخ و تمدن اسلامی و معارف اسلامی

علوم اداری و اقتصادی:

 علوم اقتصادی – اقتصاد بازرگانی، علوم اقتصادی – اقتصاد نظری، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی، اقتصاد انرژی، مدیریت صنعتی، مدیریت اجرایی، علوم اقتصادی، توسعه اقتصادی و برنامه ریزی، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی، مدیریت بازرگانی، مدیریت، مدیریت، مدیریت فناوری اطلاعات، مدیریت تحقیق در عملیات، حسابداری، حسابداری مدیریت، حسابرسی، حقوق، حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق خصوصی، علوم سیاسی، روابط بین‌الملل، علوم سیاسی و علوم سیاسی.

علوم:

زیست شناسی، زمین شناسی، فیزیک و  شیمی.

علوم تربیتی و روان شناسی:

 علوم‌تربیتی، روانشناسی و علم اطلاعات و دانش شناسی.

علوم ریاضی:

 آنالیز روی ساختارهای جبری، آنالیز داده های ترتیبی و فضایی و مدل سازی و محاسبات سیستم های خطی و غیر خطی.

کشاورزی:

رشته های علوم و صنایع غذایی گرایش تبدیل مواد، علوم و مهندسی صنایع غذایی، زراعت و اصلاح نباتات، مهندسی فضای سبز، علوم و مهندسی آب، گیاه‌پزشکی، اقتصاد کشاورزی، علوم باغبانی، مکانیک بیوسیستم، مکانیک ماشین های کشاورزی، علوم دامی در دو گرایش دام و طیور، علوم خاک

پیشنهاد میشود این مطلب را هم مطالعه کنید:   معرفی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور

مهندسی:

 صنعت و کارآفرینی مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مواد و متالورژی، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، معماری و شهرسازی

منابع طبیعی و محیط زیست:

مهندسی مرتع و آب خیزداری، مهندسی محیط زیست، مهندسی مدیریت مناطق خشک و بیابانی، مهندسی شیلات، مهندسی مرتع داری، مهندسی آب خیزداری، مهندسی مدیریت مناطق بیابانی.

 
 

امکانات ورزشی دانشگاه فردوسی

فعالیت های ورزشی و تربیت بدنی روحیه و انگیزه کار و تلاش را در افراد تقویت می نماید. استخر سرپوشیده، زمین چمن استاندارد، سالن های والیبال و بسکتبال، سالن چند منظوره جهت ورزش های انفرادی و جمعی، بستر انجام فعالیت­ های ورزشی دانشجویان است. از این رو ضروریست که فعالیت های ورزشی و فوق برنامه در دانشگاه با تشویق دانشجویان به این امور سلامت، شادابی و کارایی آن ها در تحصیل و پژوهش تضمین شود.

  • توسعه و تعمیم رشته های مختلف ورزشی در دانشگاه و ایجاد تسهیلات لازم

  • ارزشیابی کار دانشجویان از طریق آزمون های لازم

  • برگزاری مسابقات ورزشی

  • تهیه وسایل ورزشی مورد نیاز دانشجویان

  • تشکیل گروه های مختلف ورزشی

  • مراقبت و بهره برداری از تاسیسات ورزشی دانشگاه

خوابگاه دانشگاه:

دانشگاه فردوسی مشهد دارای ۱۰ خوابگاه با نام های پردیس یک، پردیس دو، پردیس سه، پردیس چهار، فجر یک، فجر دو، فجر سه، فجر چهار، فجر پنج و همچنین متتهلین بقا می باشد.

در صورت ابهامات ایجاد شده در مورد “معرفی دانشگاه فردوسی مشهد می توانید با مشاوران برتر مرکز الو مشاوره تماس گرفته و از راهنمایی لازم در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری و دانشگاه مد نظر بهره مند گردید.

معرفی دانشگاه صنعتی شریف
معرفی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین توسی
معرفی دانشگاه تبریز
معرفی دانشگاه صنعتی اصفهان

 

 

در صورتی که در حین و یا پس از مطالعه مطلب زیر در خصوص

"معرفی دانشگاه فردوسی مشهد"

نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه یا موضوعات دیگر دارید، میتوانید با مرکز الومشاوره تماس بگیرید. تا سوالات و ابهامات شما به طور کامل برطرف شوند

۹۰۹۹۰۷۲۹۵۸

تماس فقط از تلفن ثابت بدون کد و صفر

مشاورین ما همه روزه (حتی ایام تعطیل) از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ شب آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما میباشند 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

منبع:معرفی دانشگاه فردوسی مشهد

معرفی رشته تكنسين پروتزهای دندانی-معرفی رشته مدیریت بازرگانی-معرفی رشته مهندسی نفت-معرفی رشته مهندسی فناوری اطلاعات (IT)-معرفی رشته امور گمرکی-معرفی رشته مهندسی برق-معرفی دانشگاه شاهد-معرفی رشته مهندسی عمران-معرفی رشته مهندسی سیستم-معرفی رشته کاردانی فنی عملیات پتروشیمی-معرفی رشته مهندسی معماری-معرفی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی-معرفی دانشگاه صنعتی اصفهان-معرفی رشته مهندسی مکانیک-رشته های دانشگاه بقیه الله-معرفی زیرگروه های رشته تجربی-معرفی دانشگاه محقق اردبیلی-معرفی رشته مهندسی کامپیوتر-معرفی دانشگاه علم و فرهنگ-معرفی دانشگاه فردوسی مشهد-

 




:: برچسب‌ها: معرفي دانشگاه , ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: